Přejít na obsah
Plavidla.cz

Nově platná novela zákona o vnitrozemské plavbě


Anachy

Doporučené příspěvky

Charlie souhlasím s názorem, že by mohla u nás být posunuta hranice od které je třeba plavidlo evidovat. V EU to není sjednoceno, co zemně to jiný přístup. Ať by se hranice pro evidenci posunula jakkoli, vždy by byla nějaká plavidla "znevýhodněna.

Podstata problému ale přece není v evidenci či neevidenci plavidla. Problém je především v tom, že Povodí trvají na aby bylo stání mimo vymezená stanoviště časově omezeno a to za platnosti jiných předpisů, ze kterých vyplývá, že stojící plavidlo musí být vždy pod dohledem osoby schopné účinně zasáhnout je-li třeba. přesná citace je v pravidlech plavebního provozu § 97 odst. 3.

Je třeba především tlačit na Povodí, aby tento nesmyslný požadavek na plošné časové omezení stání plavidel mimo vyznačená stanoviště opustila. Pokud jsou na Povodí Vltavy takovými přáteli rekreační plavby, tak proč požadovali, aby časové omezení stání se vztahovalo i na nádrže vltavské kaskády? A je zcela lhostejné zda to omezení je na 24, 48, 36, hodin či od západu slunce do východu. každé je špatné.

Pro Davida. Možná je trochu rozdíl mezi přirozenými jezery, na kterých neprobíhá manipulace s hladinou a na přehradních nádržích, nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 353
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Jenže tohle omezení stání se týká pouze evidovaných plavidel, s neevidovanou lodí tam můžu stát jak dlouho chci.


Na Orlíku sice manipulace s hladinou probíhá, ale v řádech centimetrů, pod Slapama se hejbe hladina v řádech metrů a tam už se tenhle nesmysl nevztahuje. Navíc dle plavidel plavebního provozu musím stejně kotvit s ohledem na kolísání hladiny.


MD si to prostě mělo ohlídat a vydupat, ministr se pod tohle vůbec neměl podepsat a nechat je to přepracovat.

Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Davida. Možná je trochu rozdíl mezi přirozenými jezery, na kterých neprobíhá manipulace s hladinou a na přehradních nádržích, nevím.

No právě. Tak ti to vysvětlím.

 

Kolísání hladin můžeš z pohodlí svého bytu pozorovat na např. zde: http://www.pvl.cz/portal/Nadrze/cz/PC/?data=1

 

Kolísání třeba na Orlíku je za běžné situace a během 24 hod v průměru do 10 cm. Větší / rychlejší kolísnutí si ani v podstatě dovolit nemůžou, páč by vypláchli nejdřív Solenice, pak Kamýk a nakonec Prahu. V extrému za povodně 2013 byla největší změna cca 40 cm/ 24 hod. a za 6 dní od 1.6. do 7.6. byl rozdíl pintlich 2 metry.

 

Na Slapech dokážou udělat tak 20cm/ 24 hod. To musí průměrnej blb, jako třeba já, u břehu ustát bez ztráty květinky.

 

Pro změnu na štěchovický to lítá zcela běžně 2x za den o 1,5 - 2,5 m a když se trochu snaží, dokážou i 3,5m rozdílu. Na Vranský od 0,5 do 0,9m, vyjímečně 1,00m každej den.

Koneckonců i na Žernoseckým jezeře a Labi pod Střekovem, dobře až do Děčína, dokáže kolísat hladina podle toho jak melou nebo pouštěj vlnu od 20 do 40 cm.

 

Ale tady to kupodivu zřejmě nevadí. Já teda dodávám naštěstí.

 

Rozdíl tedy nevidím mezi druhem jezer, ale druhem ouředníků té které EU gubernie

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Charlie. V dřívější právní úpravě podle vyhlášky 241/2002 Sb. se omezení také týkalo pouze evidovaných plavidel a s nevidovanou lodí se mohlo stát podle libosti. Takovouto úpravu chtěli zachovat Povodí MZe a MŽP! Pláčete dobře, ale na špatném hrobě.

Pokud je MD zmocněno zákonem o vodách vydat vyhlášku v d o h o d ě s MŽP ve spolupráci s MZE, těžko si mohlo, či jeho ministr něco vydupat. Buďme realisty. Ne vše jde prosadit silou a dupáním jako malý vzteklý spratek. Ano, ministr mohl návrh vyhlášky nepodepsat. Pak by platila dále vyhláška 241/2002 Sb., platilo by dále omezení plutí na Orlíku kvůli Výru velkému a Kulíškovi nejmenšímu, na Slapech by se mohlo plout jen ve výtlaku, na Lipně by dále mohla s motorem plout jen osobní lodní doprava a plachetnice atd.

V důsledku povodní, například v srpnu roku 2002, kdy mimochodem v před nimi v červnu vyšla vyhláška 241/2002 Sb., se upravily manipulační řády na přehradách. Při nebezpečí povodně může být snížení hladiny na nádrži větší a rychlejší než několik centimetrů pro vytvoření většího retenčního prostoru. Na nádržích jsou nyní obecně drženy nižší hladiny pro zajištění většího zásobního volného prostoru pro zachycení a zpomalení průběhu povodňové vlny. K výraznějším pohybům hladiny proto může nyní docházet častěji než dříve.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V důsledku povodní, například v srpnu roku 2002, kdy mimochodem v před nimi v červnu vyšla vyhláška 241/2002 Sb., se upravily manipulační řády na přehradách. Při nebezpečí povodně může být snížení hladiny na nádrži větší a rychlejší než několik centimetrů pro vytvoření většího retenčního prostoru. Na nádržích jsou nyní obecně drženy nižší hladiny pro zajištění většího zásobního volného prostoru pro zachycení a zpomalení průběhu povodňové vlny. K výraznějším pohybům hladiny proto může nyní docházet častěji než dříve.

jo a proto ve 2013 odpouštěli pouhejch od 27.5 do 30.5. v průměru 100 m3, pak až 1.6. 214 m3, 2.6 296 m3 a najednou 4.6. 1800 m3 a vypláchli mi barák. Ať se jdou vycpat.

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, manipulovat teď můžou rychleji, to je možný, ale nevím co to má společnýho s nočním kotvením, jako že budou pouštět jen v noci a přes den ne?


MD je předkladatel vyhlášky a tudíž za ní zodpovídá, ne MZE ani MŽP, je to vyhláška ministerstva dopravy a to to prostě podělalo. Mohli to řešit jinak. Raděj vyhazujou peníze nás poplatníků za zbytečnou instalaci plavebních znaků.


Ale zřejmě si MD uvědomuje jistou chybu když šéfku odboru vyrazili. Zřejmě netušili kolik tím naštvou lidí. Myslím že počet podpisů pod peticí hovoří jasně.


No nic, mě nenaserou, ze mě už nedostanou ani kačku navíc a kdyžtak se přemístím do karavanu kde s nataženou rukou a zbytečnou buzerací nikdo nečeká a na vodu pořídím vodní skůtr, když už s ním můžu lítat po hladině.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak vidíš Davide a přesto jsou Povodí ochotná tvrdit, že kolísání hladina na nádržích a nebezpečí nasednutí plavidla je ten důvod, proč nelze stát mimo vymezená stanoviště pouze 24 hodin. Je jedno zda omezení volného stání je 24, 48, 72, nebo 16 hodin či od východu do západu slunce. Je to stejně málo chytré. Přesto na Povodí nikdo nenadává, za vše může MD, které původně vůbec žádné omezení nenavrhovalo. To je paradox! Je třeba plakat na správném hrobě či kopat do správné mičudy. či snad chceš tvrdit, že omezení stání mimo vyznačená místa nejvýše 24 hodin a jen pro malá evidovaná plavidla je správné?!?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechtěl jsem do toho zasahovat, ale nějak mi to nedá.

"Saturnin" se sem na fórum přihlásil včera, bez představení sebe samého tady začne obhajovat MD různými "pohádkami" které mu tady pokaždé David a Charlie velice rychle a přesvědčivě smetou ze stolu. Předkládá nám tady důvody proč a co a jak jde a nebo nejde, projde a nebo neprojde, a vše svádí na Povodí.

Zajímalo by mě proč se sem tak najednou přihlásil a proč nám sem píše pohádky o tom jak MD vlastně za nic nemůže.

A taky by mě docela zajímalo kdo se skrývá za tím "Saturninem" když všechno tak přesně ví a taky zná jak to chodí/nechodí a prochází/neprochází.

To co jsem napsal je jen tak na zamyšlenou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Charlie omezení 24 hodin bylo v pohodě protože je nikdo nekontroloval a nevymáhal jeho dodržování. Nyní hrozí, že by to někdo mohl třeba kontrolovat a je oheň na střeše.

Tobě asi stačí, bude-li takové ustanovení, které nikdo nebude kontrolovat a bude se snadno obcházet, zkrátka "aby se koza nažrala a vlk zůstal celý". Já bych chtěl, aby bylo zrušeno jakékoli plošné časové omezení stání a stání bylo upravováno jen ve skutečně odůvodněných případech signálními znaky na konkrétních místech. To je ten podstatný rozdíl mezi námi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě je jedno jestli to 24hod omezení někdo kontroloval a nebo ne, já se nikde déle nezdržoval, ale mohl jsem si na noc zakotvit kde jsem to považoval za bezpečné s ohledem na počasí. A taky osamotě - nemám potřebu kotvit na místech kde bude spousta dalších lodí, aby mi sousedi koukali do talíře, rušili nás a nebo mi je, protože mám na lodi malé dítě atd


Bylo to sice omezené ale dalo se v klidu přenocovat a drtivá většina to dodržovala.


Taky bych rád kdyby se co nejvíce zákazů uvolnilo a na potřebných místech se využívaly k omezení plavební znaky. Né vyhláškou zakázat a někde plavebním znakem povolit.


Ale to si mělo MD ošéfovat a né nesmyslně zakázat kotvení přes noc, ještě když ho ani nikdo nechtěl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, konečně jsme se alespoň trochu shodli, že plošné zákazy jsou zhovadilost. Teď jde jenom o to nepřesvědčovat přesvědčené, ale ty, kteří přesvědčeni nejsou a stále chtějí rekreační plavbu, jako naprosto zbytečnou a "normální" lidi obtěžující, co nejvíce omezit. Vždyť kromě zákazu plavby při 2. a 3. povodňové aktivity a vyloučení zřizování vymezených vodních ploch pro vodní lyžování a dovádění na skútrech v chráněných oblastech, není ve vyhlášce žádné racionálně zdůvodnitelné omezení (61 nádrží, mimo ty vodárenské nádrže a chovné rybníky, se zákazem motorové plavby a stejný počet dalších vodních toků, na které by s motorovou lodí stejně nikdo nevyplul, omezení výkonu motoru a plutí ve výtlaku na dalších nádržích, omezení volného stání). Stačí si tu vyhlášku řádně přečíst. člověk pak zjistí, že celá vyhláška, která je prováděcím předpisem k zákonu o vodách, který je v gesci MZe a MŽP, ale paradoxně ji má vydávat MD, je vlastně zbytečná. Provozování plavidel by měly upravovat pouze zákon o vnitrozemské plavbě a na něj navazující prováděcí předpisy, které by byly plně v gesci MD. bez toho, aby je muselo vydávat v dohodě s jinými ministerstvy, které jsou militantně proti rekreační plavbě (MŽP) či ji považují za zbytečné obtěžování a komplikování jejich činnosti (MZe a některá Povodí).

Obvykle se do diskusních fór nezapojuji, i když je rád sleduji. člověk se na nich dozví mnoho zajímavého a leckdy poučného. Nyní mi však začal vadit rozruch okolo jedné, podle mne nepříliš významné, i když nepovedené věci MD a přitom naprostá nevšímavost k podstatě problému. Tím je podle mne mnohdy až patologický odpor některých lidí i úřadů k rekreační plavbě a zejména k rekreační plavbě provozované s plavidly poháněnými spalovacími motory. Stačí číst či sledovat běžné sdělovací prostředky. Podle mne takovýto odpor k rekreační plavbě rozhodně není na MD. Přesto se na ně tady nejvíce nadává.

Vadí mi také určitá nevraživost mezi majiteli a provozovateli plachetnic, motorových člunů a vodních skútrů, která se projevuje i na tomto diskusním fóru nebo na fóru JI. Přitom zájem na obhajování rekreační plavby by měl být společný.

Informace, které jsem uváděl bylo možné získat na výstavě Lodě na vodě, jak o zástupců MD, tak i od dalších lidí. Je to stejné, jako tady někdo uváděl, že má informace od Povodí nebo MZe. Někdo má takové, někdo jiné zdroje informací

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Dnes jsme se s Felixem z JI sešli se senátorem Jirsou, který slíbil podporu v boji proti nesmyslnému zákazu nočního kotvení. Poreferovali jsme mu o komunikaci s úřady, petici a dalších aktivitách lidí, kteří proti zákazu vystupují. Felix mu předal materiál, který zpracoval a následně připraví další podklady pro senátorova jednání. Budeme se maximálně snažit využít jeho vlivu. Je to velmi zajímavá příležitost!


Chtělo by to, aby ostatní aktivity neusnuly s přicházející sezonou. Plno lidí napsalo na různá místa a dostalo vyhýbavé, demagogické odpovědi. Nyní je čas znovu psát a zpochybňovat argumenty z odpovědí, poukazovat na nesmysly.... Nesmíme spoléhat, že cestou přes senátora se vše vyřeší, tlak musí být všestranný!


Pište, pište, pište....


Pan senátor je současně starostou Hluboké, kde 31.5. pořádají slavnostní otevření nového přístavu. Senátor se dlouhodobě zasazuje o budování vodní cesty a jejího zázemí na Horní Vltavě. často naráží na odpor zejména regionálních politiků, kteří zpochybňují investice do této oblasti.

Bylo by vhodné, aby měl happening otevírání maríny v Hluboké co největší účast rekreačních lodí, pro které je cesta budována.

V přístavu Hluboká bude k dispozici skluz do vody, případně se dá spustit loď v českém Vrbném. Parkovací místa pro odstavení auta s přívěsem prý budou. Občerstvení, nějaký program pro děti atd..

Kdo bude ochoten, může se zapojit do programu a vozit suchozemské návštěvníky na krátké vyjížďky okolo přístavu.

Až bude k dispozici oficiální pozvánka, tak jí zveřejním.


Určitě tam bude i prostor pro diskuse a projev nesouhlasu s regulací nočního kotvení.


Podpořte investice do vodní cesty svou účastí na akci, ať je vidět, že ty investice mají smysl a že jsou směřovány pro běžné uživatele.

Zarezervujte si neděli 31.5., přijeďte nejlépe s lodí, cílem je předvést na Horní Vltavě okolo Hluboké hustý provoz rekreačních plavidel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to opravdu 31.5. Je to asi "druhé" otevírání, nebo spíše takový dětský den organizovaný v přístavišti. Zřejmě to přístaviště potřebují dostat do povědomí lidí.

Já určitě pojedu, tedy pokud nebude nějaké extra ošklivé počasí. Mám v plánu tam přijet v sobotu, přespat někde na Hněvkovicích a v neděli pak pobýt na to happeningu.

Zaurguji oficiální pozvánku a dám jí sem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...