Přejít na obsah
Plavidla.cz

Nově platná novela zákona o vnitrozemské plavbě


Anachy

Doporučené příspěvky

Rád bych poprosil o rozvedení diskuse, v pondělí napíšu na SPS, protože se nechci nechat zbytečně buzerovat. Snažím se být ohleduplný, v přístavech nedělám bordel, jezdím pomalu, když vidím nakládat loď na vlek, jakbysmet... Minule už mě ale zjebala skupina padelboardistů, že jsem zastavil u značky která mi přikazuje plout pomalu a tím jim poslal vlnu. Dnes tento případ od Policie a tak nějak začínám mít dojem, že je lepší jet rovnou na volnoběh, že se do mě bude opírat kdejaký pitomec s nějakým prkénkem.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 353
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Podle mě na podobné řece s plavební dráhou by se měla pohybovat pouze plavidla, která splňují požadavky na plovatelnost, to je podle okolností i situace, kdy fouká vánek nebo kolem jezdí jiná plavidla. Další neznámou je přesnost podaných informací, tedy jak je na tom známý s pravdomluvností, jaká byla vzdálenost od břehu a dotčené pramice a podobně. Je divné, že s pokutou souhlasil a zaplatil a tudíž svůj přestupek uznal. Je zajímavé, že si každý fotí co právě futruje ale když má důvod pořídit si situační a dokumentační snímky, potom neudělá nic a ublíženě si stěžuje v okolí.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamarád si nijak ublíženě nestěžoval, řekl to pouze mě a byl z toho spíše překvapený a rozčarovaný a opravdu si nic nefotil, stejně tak jako si nefotí svoje žrádlo a podobné píčoviny. Nebo ty ho snad osobně znáš a něco o něm víš? Mj a co si měl fotit? Jak k němu přirazil člun s policajty a chtěli po něm doklady? Ptal jsem se já, pouze z vlastní iniciativy protože on jezdí 30-40 a já v plavební dráze lítám i přes 70 pokud to okolnosti dovolí (a nejen já). Tolik k tomu ublíženému a asi bych to proto nijak nerozváděl. Děkuji.


Davide díky, paragraf znám, jen mne zajímá kde a jak je specifikováno co a není škodlivé sání a vlnobití (vím že není) a jak tedy jezdit protože parníky, remorkéry atp. jedou furt stejně a tím pádem by prakticky nemohli plout vůbec protože gumák nebo pramici někde u kraje téměř převrhnou. Takže se vlastně dotyčný policajt může vyspat na každém.

Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Slušně jsem se ptal na informace, kterých se zde nedostalo. Sám jsi žádal o rozvedení diskuze a po jejich položení odpovídáš poněkud podivně sprostými slovy a místo odpovědi dalšími otázkami. Samozřejmě že tvého kamaráda neznám, proto jsem ve vší slušnosti ptal, jestli to například není lokální bajkař. Dále zde pořád nejsou uvedeny dost podstatné informace na které jsem se dotazoval a které jsi zřejmě nezaznamenal a tedy ještě jednou: Vzdálenost od toho člunu/pramice a od břehu. Také by se mohl uvést například typ lodě, něco jiného je když jede 30/40 lehký bowrider nebo naopak kajutová dvoumotorová obludka která hrne v polokluzu metrovou vlnu.


No a k tvému dotazu o focení: Ano, ideální je si za přítomnosti orgána pořídit několik situačních fotografií, mám takovou zkušenost, že se začne chovat podstatně jinak. Chovám se slušně a korektně a totéž vyžaduji po protistraně, doporučuji to někdy vyzkoušet. Není od věci si s ním pohovořit o jeho odhadu vzdálenosti či rychlosti a tak podobně. Má-li radar nebo dalekohled s dálkoměrem je to jasné, pokud ne, dají se jeho argumenty poměrně jednoduše vyvrátit. Ideální situace nastává, pokud mám já podobné prostředky k dispozici a zdokumentuji celou situaci a naopak policii požádám o zápis, kde uvedu svoje argumenty. A ano, už se mi jednou něco podobného stalo na Orlíku, po kratší diskuzi a vyhotovení jednoduchého situačního náčrtu a zhotovení několika fotografií z orgánů vypadlo že mě viděli pít pivo z plechovky a to celé bylo vlastně jen předehra k následné dechové kontrole, kdy nechápavě civěli na nulu na přístroji. Poté co jsem jim ukázal pixlu s Birellem pochopili i to, náčrt mi vrátili a odpluli kontrolovat jinou ovci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milý Jirko, ty ses neptat, tys rovnou glosoval, že si každý fotí kde co a pak si ublíženě stěžuje. A jaká sprostá slova? Jo aha to jediné, "píčovina" mno upřímně se ti omlouvám a jak jsem psal, nerad bych toto nějak rozváděl. Jestli se tě to dotklo, tak věz že mě se dotklo trochu jak jsi hned spustil viz. výše. Navrhuji smír.


Tak tedy, pramice plula cca deset metrů od kraje, on středem koryta vzdálenost od pramice cca 20-30metrů. Má cruiser jako mám já tudíž v kluzu dělá cca 80cm vlnu která po 10metrech je cca 50cm atd. Ale o to tu nejde. Jde o to, zda tedy když míjím jachtaře, kohokoliv kdo je v plavební dráze tak musím tedy zastavovat a pokud ano proč nezastavuje také remorkér, parník atp. Pokud se to bude brát takto, nevím tedy jak mám plout, protože jak už jsem psal výše, minulý týden vadila 20cm vlna u kraje paddelboardistům a to jsem byl dobrých 50m od nich. Otázkou je co to je škodlivé nebo nadměrné vlnobití a sání, protože pokud to není někde nějak vymezeno, tak tedy nechápu jak to má být měřeno, pokud je to na úsudku každého orgána, tak je to tedy velmi zarážející

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mne nikdo nemůže předem vědět co je škodlivé. Lze se pouze dohadovat a pak je i názor orgána jen jeho odhad/dohad a nelze na něm založit tvrzení, že došlo k přestupku. Podle mne je hranice tam, kde vlnobití způsobí nějakou objektivní škodu. Pak lze toho kdo vlnobití způsobil pokutovat.

Za škodu pak podle mne nelze považovat, že někdo ztratil rovnováhu a spadl z paddleboardu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milý Jirko, ty ses neptat, tys rovnou glosoval, že si každý fotí kde co a pak si ublíženě stěžuje. A jaká sprostá slova? Jo aha to jediné, "píčovina" mno upřímně se ti omlouvám a jak jsem psal, nerad bych toto nějak rozváděl. Jestli se tě to dotklo, tak věz že mě se dotklo trochu jak jsi hned spustil viz. výše. Navrhuji smír.

 

Tak tedy, pramice plula cca deset metrů od kraje, on středem koryta vzdálenost od pramice cca 20-30metrů. Má cruiser jako mám já tudíž v kluzu dělá cca 80cm vlnu která po 10metrech je cca 50cm atd. Ale o to tu nejde. Jde o to, zda tedy když míjím jachtaře, kohokoliv kdo je v plavební dráze tak musím tedy zastavovat a pokud ano proč nezastavuje také remorkér, parník atp. Pokud se to bude brát takto, nevím tedy jak mám plout, protože jak už jsem psal výše, minulý týden vadila 20cm vlna u kraje paddelboardistům a to jsem byl dobrých 50m od nich. Otázkou je co to je škodlivé nebo nadměrné vlnobití a sání, protože pokud to není někde nějak vymezeno, tak tedy nechápu jak to má být měřeno, pokud je to na úsudku každého orgána, tak je to tedy velmi zarážející

Nechci Tě Sullaco chytat za slovo, ale pokud plula pramice 10m od břehu a on od od nich 20 -30 metrů tak plul blíže jak 50 m od břehu a pokud je to stejné jak na Vltavě tak do 50 metrů od břehu nesmí plout v kluzu :), tím by se asi vysvětlila ta pokuta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal, že plul ve vymezené plavební dráze. Možná si to pamatuju blbě, ale tam se snad těch 50m nebere.

Taky mě ta diskuze zajímá. Zákonné vymezení je dost vágní.


úvahy o způsobené škodě mi zní celkem logicky, ale zase mi vrtá hlavou, jak to je s kdejakýma neckama, který se převrátí i když se vedle vykoupe ratlík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já sem si nevšiml, že by někde platila stejná vyhláška jako na Vltavě. Jako dohadovat se tady jestli plul 40 nebo padesát metrů. Zkrátka plul středem. Plul středem vyznačené plavební dráhy, tam kde se leta úplně normálně jezdí v kluzu, plul středem tam, kde Elbe Princes dělá metrovou vlnu a o tlačáku nemluvě, plul tam, kde fízlové valí v kluzu úplně běžně a jejich vlna hlavně od toho pohraničního člunu je obrovská atd... Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci Tě Sullaco chytat za slovo, ale pokud plula pramice 10m od břehu a on od od nich 20 -30 metrů tak plul blíže jak 50 m od břehu a pokud je to stejné jak na Vltavě tak do 50 metrů od břehu nesmí plout v kluzu :), tím by se asi vysvětlila ta pokuta.

Přiznám se, že těch 50 metrů nevím kde bych ve vyhlášce nenašel. Věděl bych o 20 nebo 25?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Až budu mít vice času tak to najdu teď mám do konce měsíce fofr. Možná má Viky pravdu, že to platí jen pro určené přehrady.

Jinak to je na předchozí stránce - příspěvek od Saturnina a jde opravdu jen o přehrady. Takže se omlouvám za příspěvek "mimo mísu" ale bude to asi tím, že se pohybuji jen po těch přehradách :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to opět diskutabilní.


§ 7 - Nejvyšší povolené rychlosti plavby vyhlášky 67/2015 mimo jiné říká:

(1) Na vodních cestách je povolená nejvyšší rychlost plavby

a) do vzdálenosti 25 m od břehu 10 km/h,

b) v plavebních kanálech u naložených plavidel 5 km/h a u ostatních plavidel 10 km/h.

(2) V úseku vodního toku Labe od ústí nad Labem ř. km 767,32 po Hřensko ř. km 726,60, při plavbě proti proudu, při vodním stavu nižším než 275 cm na vodočtu v ústí nad Labem, je povolená nejvyšší rychlost plavby 6 km/h pro plavidla s vlastním pohonem plující s ponorem, který odpovídá nejvyššímu povolenému ponoru plavidla dle přílohy č. 2 k této vyhlášce.

(3) Na vodních nádržích a ostatních rozlehlých vodních cestách do vzdálenosti 50 m od břehu nebo od vyznačených prostorů pro koupání je povolená nejvyšší rychlost plavby 10 km/h.


Na řece je to asi jasné. Když je širší nežli 50m, kloužu středem. Když je užší, musím jet do 10km/h.

Kde ale začíná vodní nádrž už nikdo neví a už vidím orgána, jak bude tvrdit, že např. Slapy začínají v Kamýku nad. Vltavou a tak

se tam nesmí jet více jak 10, protože je to tam široké 98m.


Např. na Dalešicích prý mají vytypovaný kousek, kde je přehrada užší nežli 100m a vybírají tam pokuty za rychlou jízdu.

Co je rozlehlá vodní plocha už je pak zřejmě vysloveně na uvážení orgána…..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kde ale začíná vodní nádrž už nikdo neví a už vidím orgána, jak bude tvrdit, že např. Slapy začínají v Kamýku nad. Vltavou a tak se tam nesmí jet více jak 10, protože je to tam široké 98m.

Koukal jsem na mapu, kdyby se to bralo takhle do dusledku, tak ti na Slapech na vytlak vychazi maximalne poslední 4km pod hrazi Kamyku, to mi neprijde tak hrozny.

 

Třeba Labe pod Melnikem ma přes 100m skoro všude - takze je jedno, jestli to je nebo není rozlehla vodni plocha, clovek by se tam vejit mel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předpokládám, že snahou zákonodárce bylo oddálit rychle jedoucí lodě od břehu. S ohledem na šířky našich řek si řekli, že 25m bude ta pravá míra.

To umožní leckde rychlou jízdu.

Pak si řekli, že kde je na to prostor, tam by se smělo jezdit rychle ve vzdálenosti od břehu alespoň 50m.

Takhle původně určitě zněl záměr. To má svou logiku a lze v tom najít nějaký cíl. Jenže pak se toho chytil nějaký slovní kreativec a přišel s přehradama a rozlehlýma vodníma plochama, čímž dal prostor terénní výkonné moci zapojit svou snahu vykládat předpisy tvrději nežli je nutné a vymýšlet kraviny, jako je pokutování na zúženém místě přehrady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád schází ta osvěta. Minulý týden na Slapech opět šlapadla, paddleboardy, kajaky a dokonce plavci přesně uprostřed. Naproti tomu pak 3t lodě valící to 60km/h podle mne naprosto zbytečně mimo střed, kam jednoznačně patří.


Je to opruz jet prostředkem přehrady a neustále kličkovat mezi pramičkami, šlapadly. Trapné je, že si to děláme i sami. Každý zastaví uprostřed, vypne motor, spustí žebříček a koupačka začíná.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kde ale začíná vodní nádrž už nikdo neví a už vidím orgána, jak bude tvrdit, že např. Slapy začínají v Kamýku nad. Vltavou a tak se tam nesmí jet více jak 10, protože je to tam široké 98m.

Koukal jsem na mapu, kdyby se to bralo takhle do dusledku, tak ti na Slapech na vytlak vychazi maximalne poslední 4km pod hrazi Kamyku, to mi neprijde tak hrozny.

 

Třeba Labe pod Melnikem ma přes 100m skoro všude - takze je jedno, jestli to je nebo není rozlehla vodni plocha, clovek by se tam vejit mel.

Dle platné vyhlášky to takto chápu i já dejme tomu. Na druhou stranu, jak máš přesně určit kde řeka má a kde nemá 100 metrů? A hlavně jak to určí dozorující orgán? Provedeme na místě měření dle GPS nebo natáhneme pásmo? Jak trefíme přesné místo kde se to stalo když poškozený bude tvrdit to a orgán zase ono??? Jakým certifikovaným měřidlem a hlavně jak provedeme sporné měření? Když půjdeme do důsledku může se spor odehrávat i o nicotných pár metrů!?

 

Další věcí je tedy to míjení plavidel. Mohu minout projíždějící plavidlo jízdou v kluzu pokud splňuji výše napsané? Mohu takto minout plavidlo jaké? Plachetnici? Gumák? Jak velký gumák? Pramici? Pokud jedno z těchto plavidel pojede 10m od břehu, mohu je takto minout? Co je škodlivé vlnobití a sání které může způsobit poškození? Kdo to určuje? Jak a na základě čeho?

 

Podle mě příliš prostoru pro konflikty a spory díky špatnému zákonodárci.

Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to na levačku a nezbývá, nežli se snažit o přiměřenou ochranu sebe sama před problémy a nenechat si srát na hlavu kecama typu: "Co kdyby se tam plavila osmdesátiletá stařenka na neckách a měla na klíně dvě nemluvňata...".


Budeme se muset naučit, a to platí obecně, bránit se proti svévoli kontrolních orgánů. Leckdo to považuje za obstrukce a nedůstojné dohadování, ale je nutné žádat důkazy ke vznesenému obvinění.

Že jsem vytvořil nebezpečné vlnění? Nejprve objektivně prokažte jaké vlnění bylo vytvořeno a následně dokažte, že bylo nebezpečné někomu či něčemu, co jsem měl vidět či mohl předvídat.


Taky nehodlám v plavební dráze kde se může jet rychle zpomalovat kvůli každému šlapadlu, paddleboardu či pramičce uvázané u nelegálního mola.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore mluvíš mi z duše a myslím, že v tom není nic drzého frajerského či arogantního jak by mnozí řekli. Ještě jsem naposal na SPS ať se mi k tomu vyjádří a pokud budu mít podobnou kontrolu, tak budu slušný ale budu trvat na objasnění a dokázání skutku.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...
Az si zase nejaci tito experti budou stezovat, ze je nekdo rozhoupal, tak doporucuju navstevu treba oblasti kolem Berlina. A ono je to stezovani prejde. Tam to nikdo nejak neresi. Nepochopil jsem to, ale i kolem mariny, tam jezdej v kluzu nebo i prechodaku a nikoho to nevzrusuje. A upozornuju, ze nejenom nejake male lode, ale lode kategorie co mam ja !!! Takze jsem nabyl dojmu, ze to je zase jen stezovani nekterych nasich zamindrakovanych ceskych radoby jachtaru.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore mluvíš mi z duše a myslím, že v tom není nic drzého frajerského či arogantního jak by mnozí řekli. Ještě jsem naposal na SPS ať se mi k tomu vyjádří a pokud budu mít podobnou kontrolu, tak budu slušný ale budu trvat na objasnění a dokázání skutku.

Odpověděli ti něco z SPS?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...