Přejít na obsah
Plavidla.cz

Nově platná novela zákona o vnitrozemské plavbě


Anachy

Doporučené příspěvky

Na prehrade siroky 300m se smi jezdit v kluzu minimalne 100m od brehu nebo plavecky zony (jestli se tedy nepletu). Na prostor pro koupani teda zbyva min nez 100m, coz opravdu není moc, ale co s tim jiného? Když se udela vetsi, zase se tam "nevejdou" lode v kluzu, takze to vyjde cca nastejno jako omezit rychlost.

 

S nutnosti vychovy naprosto souhlasim. Prachy na nejaky akce typu "BESIP" by se najit mohly, třeba uz jenom nejaky plakaty nebo cedule u plazi, upozorňující na to, ze tam a tam je plavebni draha a do ty se neleze.

 

Ostatne o existenci plavebni drahy často nemaji sajn ani rybari. A ty by to vzdelani mit měli urcite.

.

 

Státní plavební správa s Ministerstvem dopravy připravila ve spolupráci s českou televizí informační kampaň o pravidlech plavebního provozu a zásadách chování jednotlivých účastníků plavebního provozu. Vysílat se má od posledního týdne v červnu a pak v průběhu července a do poloviny srpna. Jedná se o šest krátkých pořadů, které budou vysílány na čT1, čT2 a čT Sport.

S novou ředitelkou se zřejmě SPS snaží i o tu osvětu.

 

Jo, a to omezení rychlosti je na přehradách 50 metrů od břehu nebo od vyznačeného prostoru pro koupání (který může být podle situace třeba v šířce 100 či 200 m od břehu), viz § 7 vyhlášky č. 67 o pravidlech plavebního provozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 353
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Na prehrade siroky 300m se smi jezdit v kluzu minimalne 100m od brehu nebo plavecky zony (jestli se tedy nepletu). Na prostor pro koupani teda zbyva min nez 100m, coz opravdu není moc, ale co s tim jiného? Když se udela vetsi, zase se tam "nevejdou" lode v kluzu, takze to vyjde cca nastejno jako omezit rychlost.

 

S nutnosti vychovy naprosto souhlasim. Prachy na nejaky akce typu "BESIP" by se najit mohly, třeba uz jenom nejaky plakaty nebo cedule u plazi, upozorňující na to, ze tam a tam je plavebni draha a do ty se neleze.

 

Ostatne o existenci plavebni drahy často nemaji sajn ani rybari. A ty by to vzdelani mit měli urcite.

.

 

Státní plavební správa s Ministerstvem dopravy připravila ve spolupráci s českou televizí informační kampaň o pravidlech plavebního provozu a zásadách chování jednotlivých účastníků plavebního provozu. Vysílat se má od posledního týdne v červnu a pak v průběhu července a do poloviny srpna. Jedná se o šest krátkých pořadů, které budou vysílány na čT1, čT2 a čT Sport.

S novou ředitelkou se zřejmě SPS snaží i o tu osvětu.

 

Jo, a to omezení rychlosti je na přehradách 50 metrů od břehu nebo od vyznačeného prostoru pro koupání (který může být podle situace třeba v šířce 100 či 200 m od břehu), viz § 7 vyhlášky č. 67 o pravidlech plavebního provozu.

Ano Saturnine, jako obvykle máš pravdu.

Můžeš zde na sebe prozradit,zda jsi a nebo byl zaměstnancem SPS? To proto,aby ti věřili i všichni ostatní,že co napíšeš,tak to je.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Již jednou, asi před rokem, jsem na podobnou otázku odpovídal. Ano, byl jsem zaměstnancem SPS asi 15 let, celkem ve vnitrozemské plavbě jsem byl zaměstnán cca 35 let. Průkaz VMP mám od roku 1975 a aktivně jsem jej těch 35 let v zaměstnání využíval. Na vodě jsem však začínal asi ve 12 letech v Praze v jednom oddíle kanoistiky. Soukromě vlastním pouze dvě kanoe a kajak, na nichž se ještě občas projedu.


Saturnin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, to jen abychom se nedohadovali:


§ 7 vyhl. 67/2015 Sb.

Nejvyšší povolené rychlosti plavby


(1)

Na vodních cestách je povolená nejvyšší rychlost plavby

a)

do vzdálenosti 25 m od břehu 10 km/h,

b)

v plavebních kanálech u naložených plavidel 5 km/h a u ostatních plavidel 10 km/h.

(2)

V úseku vodního toku Labe od ústí nad Labem ř. km 767,32 po Hřensko ř. km 726,60, při plavbě proti proudu, při vodním stavu nižším než 275 cm na vodočtu v ústí nad Labem, je povolená nejvyšší rychlost plavby 6 km/h pro plavidla s vlastním pohonem plující s ponorem, který odpovídá nejvyššímu povolenému ponoru plavidla dle přílohy č. 2 k této vyhlášce.

(3)

Na vodních nádržích a ostatních rozlehlých vodních cestách do vzdálenosti 50 m od břehu nebo od vyznačených prostorů pro koupání je povolená nejvyšší rychlost plavby 10 km/h.

(4)

Ustanovení odstavců 1 až 3 platí, není-li signálními znaky nebo právním předpisem upravujícím užívání povrchových vod k plavbě stanoveno jinak. Ustanovení odstavců 2 a 3 se nevztahuje na vymezené vodní plochy podle zákona.

(5)

Není-li malé plavidlo s vlastním strojním pohonem vybaveno zařízením k měření rychlosti, smí plout v případech uvedených v odstavcích 1 a 3 pouze rychlostí odpovídající výtlačnému režimu plavby, kdy vztlak plavidla tvoří jen hydrostatické síly a vliv dynamických sil vyvolaných rychlostí pohybu plavidla je zanedbatelný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Již jednou, asi před rokem, jsem na podobnou otázku odpovídal. Ano, byl jsem zaměstnancem SPS asi 15 let, celkem ve vnitrozemské plavbě jsem byl zaměstnán cca 35 let. Průkaz VMP mám od roku 1975 a aktivně jsem jej těch 35 let v zaměstnání využíval. Na vodě jsem však začínal asi ve 12 letech v Praze v jednom oddíle kanoistiky. Soukromě vlastním pouze dvě kanoe a kajak, na nichž se ještě občas projedu.

 

Saturnin

Děkuji.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...
.

 

Státní plavební správa s Ministerstvem dopravy připravila ve spolupráci s českou televizí informační kampaň o pravidlech plavebního provozu a zásadách chování jednotlivých účastníků plavebního provozu. Vysílat se má od posledního týdne v červnu a pak v průběhu července a do poloviny srpna. Jedná se o šest krátkých pořadů, které budou vysílány na čT1, čT2 a čT Sport.

S novou ředitelkou se zřejmě SPS snaží i o tu osvětu.

 

Jo, a to omezení rychlosti je na přehradách 50 metrů od břehu nebo od vyznačeného prostoru pro koupání (který může být podle situace třeba v šířce 100 či 200 m od břehu), viz § 7 vyhlášky č. 67 o pravidlech plavebního provozu.

bylo neco v televizi nebo nebylo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 9 months later...

Konec starších lodí?


Na projednání ve vládě čeká novela zákona 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě. Podle této novely by nově bylo možno na vodní cestě provozovat pouze takové plavidlo podléhající evidenci, které je opatřeno označením CE. Žádná výjimka pro malá rekreační plavidla do 20 metrů, žádná výjimka pro plavidla postavená pouze pro vlastní potřebu a především: žádná výjimka pro plavidla z dob, kdy česká republika ještě v žádné unii nebyla!


Dosud platilo, že plavidlo prochází pravidelnými technickými prohlídkami a může plout, pokud má platný "techničák." Certifikát musela mít jenom plavidla nově uváděná na trh nebo do provozu. Ano, lze si nechat certifikovat i starší loď, ale jsou k tomu třeba doklady, které povětšinou dávno neexistují a cena za samolepku s CE se pohybuje v řádu desítek tisíc - a takovou nálepku teď bude potřebovat i rybářská pramička, pokud je na ní motor silnější než pět koní.


Ministerstvo dopravy se v důvodové zprávě vymlouvá na oblíbeného fackovacího panáka, tedy na Evropskou unii. Jenže lže. V unijní směrnici 2016/1629 je hned v úvodu napsáno, že na plavidla s délkou do 20 metrů, tedy na "malá plavidla" dle české terminologie, se NEvztahuje.


Text, který má poslat starší lodě do šrotu a donutit jejich majitele, aby si koupili něco novějšího a dali vydělat prodavačům lodí, najdete v příloze "Platné znění s vyznačením navrhovaných změn a doplnění" na uvedeném odkazu jako navrhované nové znění § 9.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...
Podle návrhu změny vyhlášky 114/95 nebudou na vodu lodě nemající CE. Tedy všechny samostavby a starší lodě, než bylo CE. Co tomu říkáte!!!!???

Ahoj. Po delší době jsem se podíval na fórum a zaznamenal vzrušenou diskusi související s návrhem novely zákona o vnitrozemské plavbě. Nejedná se o vyhlášku 114/1995 Sb., ale o zákon.

Především musím konstatovat, že se jedná o bouři ve sklenici vody. Ustanovení novely neznamenají, že na vodu nebudou smět plavidla bez CE. Neznamená to také, že by někdo chtěl vyloučit starší plavidla a stavby pro vlastní potřebu z provozu na vodních cestách v čR. Pokusím se vysvětlit.

Z § 9 vyplývá, že provozovat v čR je možné malé (rekreační) plavidlo podléhající evidenci jestliže je evidováno v rejstříku malých plavidel nebo obdobné evidenci v EU, EHP nebo švýcarsku (CH), je provozováno v souladu s podmínkami uvedenými v osvědčení plavidla nebo obdobném dokladu vydaném v EU, EHP nebo CH, nebo (!!!!) je opatřeno CE nebo je provozováno v souladu s podmínkami uvedenými v Mezinárodním průkazu rekreačního plavidla a splňuje podmínky technické způsobilosti. Tedy jestliže je plavidlo evidováno v rejstříku malých plavidel, je provozováno v souladu s podmínkami uvedenými v platném osvědčení plavidla a splňuje podmínky technické způsobilosti nikdo plavidlo vylučovat z provozu na vodních cestách v čR nebude. Bez změny zůstalo ustanovení o provozování plavidel evidovaných v námořním rejstříku. Malé plavidlo nepodléhající evidenci musí splňovat podmínky technické způsobilosti, což může být kontrolováno namátkově plavebním úřadem při běžné kontrolní činnosti na vodní cestě.

V § 10 je řešeno schvalování způsobilosti plavidla před vydáním osvědčení plavidla. Z hlediska malých plavidel se to týká nových plavidel dosud neprovozovaných v čR, EU, EHP nebo CH. Jde-li o rekreační plavidlo nebo vodní skútr podléhající posouzení shody podle zákona upravujícího posuzování shody stanovených výrobků musí mít označení CE a vybavení a zařízení musí splňovat podmínky technické způsobilosti. Po schválení způsobilosti plavidla plavební úřad vydá osvědčení plavidla.

V § 10b je řešeno prodloužení či obnovení platnosti osvědčení plavidla. Plavební úřad osvědčení prodlouží či obnoví, jestliže plavidlo splňuje podmínky technické způsobilosti. Nevyžaduje se tedy žádné CE!!! U rekreačních plavidel dokonce nemusí doby platnosti osvědčení bezprostředně navazovat. Předpokládám, že obdobně bude plavební úřad postupovat také v případě plavidla již provozovaného v EU, EHP nebo CH dovezeného do čR a zde evidovaného. Jiná situace je však u plavidla dovezeného ze státu mino EU, EHP nebo CH ať nového nebo použitého. V tomto případě bude ve smyslu zákona o posuzování shody stanovených výrobků vyžadováno označení CE a prohlášení o shodě.

Doufám, že jsem vyvrátil některé zbytečné obavy z novely zákona č. 114/1995 Sb

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...

Ahoj,


měl bych dotaz. Dnes dostal známý, který plul cestovní rychlostí (cca 45km/h) v kluzu na Labi, v úseku pod 3 kříži, tzn. v úseku, kde je plavební dráha a žádné omezení, pokutu od PčR za to, že ohrozil vlnami malou pramici plující při břehu. Chci se zeptat znalých věci, zda je toto normální. Ať se na mne nidko nezlobí, já osobně respektuji úseky vymezené plavebními znaky "Zákaz vlnobití a sání" ale jinak se v plavební dráze pohybuji především v kluzu. Pokud budu muset brát ohled na to, že každá vlnka rozhoupe kdejakou pramici u břehu, nemá smysl vůbec jezdit. Jen by mne zajímalo, zda takový tlačný remorkér, parník atp. také kvůli každé pramici staví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to tak dlouho, co jsem dostal za uši v podobné situaci na přehradě za ohrožení škodlivým sáním parníku osobní přepravy člunem 5,5 metru... Co k tomu dodat. Navíc mám dojem, že ustanovení o vlnobití a sání platí pouze pro velká plavidla, ale mohu se plést. Upraveno uživatelem taurus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...