Přejít na obsah
Plavidla.cz

Nově platná novela zákona o vnitrozemské plavbě


Anachy

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 353
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Ono něco nařizovat plavcům - čili široké veřejnosti - ještě takto dost narychlo, bude beztak potíž - řád plavební bezpečnosti není zrovna veřejným čtivem, pro 95% lidí je pojem Plavební dráha naprosto cizí a neznámý, nasázet bojky podél všech vodních cest je utopie... notebene plavební dráha je bojkami vyznečena jen někde. Na provozovaných veřejných plážích se to dá zakomponovat do návštěvního řádu, ale po celé délce toků? Nebo vyhláškou určit, že plavec na všech vodních plochách smí plavat maximálně 10 metrů od břehu? Nebo pět? nebo podle šířky toku, hloubky, - není to tak jednoduché!

Bude-li to v"naší" vyhlášce, že plavec v plavební dráze nemá co dělat, ani tak nebudeme z obliga, když rozšmelcujeme plavce lodním šroubem, tak jako když někoho sejmeme na silnici, není automaticky na vině chodec. Bude se to těžce prošetřovat neb bude u některých jedinců podezření :-D, že plavce sejmuli v plavební dráze úmyslně (berte toto s nadhledem, nicméně i toto se bude řešit), krom toho každá taková kolize si vyžádá zkoušku na přítomnost alkoholu... kdo nadejchá, má automaticky smůlu i když kolizi nezavinil.

Proto stále hlásám ohleduplnost a ne vymáhání si něčeho zákazy.

Neříkám, že je to nemožné, zakázat plavcům přeplavat k druhému břehu tam a zpět, ale není to ani tak jednoduché.


Vím, že jsem tady černou ovcí, bydlíme na břehu Slapské přehrady a vidím denně mimo jiné, jak i na vodě, která má být o pohodě, začíná vítězit právo silnějšího.


Raději spojme síly na boj s větrnými mlýny ohledně kotvení. Ale jsem pesimista. Ani zmíněné zájmové skupině - majitelům autoveteránů - stát neustoupil i když to bylo velmi diskriminační.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jakožto koupající se v řece nechci aby mě někdo svazoval tím že nesmím přeplavat vodu. Tvl za chvíli mi někdo zakáže se nadechnout nebo se vychcat ne? A ano, v plavební dráze bych neměl tvořit překážku a případné zranění je můj problém. Restrikce a represe nic neřeší ba naopak.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím vespolek,

 

nemyslím si, že by ta vyhláška měla sloužit k tomu, aby se opět trošku naplnila státní pokladna nebo aby vznikl speciální BuzerWasrTýmPolicajt. Pravidla lodního provozu pokud vím zůstaly stejné, pokud jsem teda něco neprošvihl,. Takže by nám ta vyhláška měla být spíš ku prospěchu. Chovat se přece musím stejně jako předtím. Spíš jsem ale na netu docela dlouho hledal nějakou mapku nebo něco, kde bych jasně viděl, kde co můžu a nemusel to hledat v těch tabulkách, co jsou v té vyhlášce. Dalo to práci, ale našel jsem - http://www.marine.cz/legislativni-zmena-povoluje-rekreacni-plavbu - je to tam pěkně vysvětlený ve zkratce a je tam ta mapka. Třeba se to někomu bude hodit nebo to pomůže jako mě :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

při bližším prozkoumání v konfrontaci s přílohou vyhlášky i ta mapa stojí za kulový.


Např. uvádí Sázavu volnou pro motory do 10 kW, ale vyhláška v příloze má zákaz motorů od shora až do Pikovic.


tož teda nevím.

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím vespolek,

 

nemyslím si, že by ta vyhláška měla sloužit k tomu, aby se opět trošku naplnila státní pokladna nebo aby vznikl speciální BuzerWasrTýmPolicajt. Pravidla lodního provozu pokud vím zůstaly stejné, pokud jsem teda něco neprošvihl,. Takže by nám ta vyhláška měla být spíš ku prospěchu. Chovat se přece musím stejně jako předtím. Spíš jsem ale na netu docela dlouho hledal nějakou mapku nebo něco, kde bych jasně viděl, kde co můžu a nemusel to hledat v těch tabulkách, co jsou v té vyhlášce. Dalo to práci, ale našel jsem - http://www.marine.cz/legislativni-zmena-povoluje-rekreacni-plavbu - je to tam pěkně vysvětlený ve zkratce a je tam ta mapka. Třeba se to někomu bude hodit nebo to pomůže jako mě :)

Jasně, zákazy jsou na lidi potřeba, jinak by zvlčili a dělali si co chtějí! Pravidla se musí respektovat, určitě je dělali chytří lidé pro naše všeobecné blaho......

Odkud jsi spadl? Z číny, nebo z Koreje?

Tu mapu jsi sestavil Ty a masíruješ si ego tím, že jí tady propaguješ?

Promiň mou upřímnost, ale po tom všem co se v posledních týdnech okolo vyhlášky 46 probírá a řeší, Tvůj příspěvek považuji na mimo mísu a nebezpečně naivní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím vespolek,

 

nemyslím si, že by ta vyhláška měla sloužit k tomu, aby se opět trošku naplnila státní pokladna nebo aby vznikl speciální BuzerWasrTýmPolicajt. Pravidla lodního provozu pokud vím zůstaly stejné, pokud jsem teda něco neprošvihl,. Takže by nám ta vyhláška měla být spíš ku prospěchu. Chovat se přece musím stejně jako předtím. Spíš jsem ale na netu docela dlouho hledal nějakou mapku nebo něco, kde bych jasně viděl, kde co můžu a nemusel to hledat v těch tabulkách, co jsou v té vyhlášce. Dalo to práci, ale našel jsem - http://www.marine.cz/legislativni-zmena-povoluje-rekreacni-plavbu - je to tam pěkně vysvětlený ve zkratce a je tam ta mapka. Třeba se to někomu bude hodit nebo to pomůže jako mě :)

í.

ty jsi taky vzácnej exot. zelený by tě měli chránit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

při bližším prozkoumání v konfrontaci s přílohou vyhlášky i ta mapa stojí za kulový.

 

Např. uvádí Sázavu volnou pro motory do 10 kW, ale vyhláška v příloze má zákaz motorů od shora až do Pikovic.

 

tož teda nevím.

díky za poznámku, podrobně jsem jí pak už nezkoumal.. měl jsem radost, že jsem něco takovýho našel a stejně to neni ono.. škoda, snad se SPS pochlapí a dá nám něco oficiálního

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím vespolek,

 

nemyslím si, že by ta vyhláška měla sloužit k tomu, aby se opět trošku naplnila státní pokladna nebo aby vznikl speciální BuzerWasrTýmPolicajt. Pravidla lodního provozu pokud vím zůstaly stejné, pokud jsem teda něco neprošvihl,. Takže by nám ta vyhláška měla být spíš ku prospěchu. Chovat se přece musím stejně jako předtím. Spíš jsem ale na netu docela dlouho hledal nějakou mapku nebo něco, kde bych jasně viděl, kde co můžu a nemusel to hledat v těch tabulkách, co jsou v té vyhlášce. Dalo to práci, ale našel jsem - http://www.marine.cz/legislativni-zmena-povoluje-rekreacni-plavbu - je to tam pěkně vysvětlený ve zkratce a je tam ta mapka. Třeba se to někomu bude hodit nebo to pomůže jako mě :)

Jasně, zákazy jsou na lidi potřeba, jinak by zvlčili a dělali si co chtějí! Pravidla se musí respektovat, určitě je dělali chytří lidé pro naše všeobecné blaho......

Odkud jsi spadl? Z číny, nebo z Koreje?

Tu mapu jsi sestavil Ty a masíruješ si ego tím, že jí tady propaguješ?

Promiň mou upřímnost, ale po tom všem co se v posledních týdnech okolo vyhlášky 46 probírá a řeší, Tvůj příspěvek považuji na mimo mísu a nebezpečně naivní.

vyhlášku jsem zaregistroval, ale do šroubku jí nerozebíral, srozumitelný informace člověk pak hledá na fóru a většinou vždycky najde, tak jsem se ozval.. pokud to zavání naivitou, tak ať.. Za to mě spíš jako NAIVNí připadá tvrzení, že mapu jsem sestavil já :D díky za důvěru kolego, ale takhle zdatný uživatel počítače nejsem :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naše Kancelář pro uvádění románových příběhů na pravou míru zjistila ohledně nočního stání mimo vymezená stanoviště následující skutečnosti. Iniciátorem tohoto ustanovení nebyli ani členové APL, jak je naznačováno v diskusním fóru čANY, ani provozovatelé marin na Slapech, Orlíku či na Lipně, jak se někdo jiný domnívá.

Ve vyhlášce 241/2002 Sb., v § 5 bylo stanoveno, že "malá plavidla podléhající evidenci mohou stát mimo vyznačená vývaziště a kotviště, pokud je plavidlo pod trvalým dohledem, nejvýše však 24 hodin vcelku". Toto omezení platilo na všech povrchových vodách. Bylo prakticky nekontrolovatelné a nevymahatelné, protože nebylo možné jednoznačně prokázat počátek ani konec stání plavidla na neznámém a tedy ani to, zda uvedené ustanovení bylo či nebylo porušeno.

Proto Ministerstvo dopravy původně do návrhu nové vyhlášky takovéto omezení stání vůbec nezařadilo. Zastávalo a nadále zastává názor, že možnost stání nemá být upravena vyhláškou o užívání vod, ale pouze podle pravidel plavebního provozu s využitím příslušných signálních znaků. Z hlediska užití povrchové vody ke stání plavidla je zcela lhostejné, zda plavidlo, na kterém je posádka nebo je pod dohledem osoby schopné v případě potřeby účinně zasáhnout, jak stanoví pravidla plavebního provozu, stojí mimo vyznačené stanoviště 24, 36, 48 nebo 150 hodin či od setmění do svítání. Případné časové omezení na vymezeném a vyznačeném stanovišti lze stanovit dodatkovou tabulkou a je na tomto místě kontrolovatelné.

S tím však údajně nesouhlasily podniky Povodí s podporou MZe a MŽP a v rámci připomínkového řízení požadovaly nadále zachování omezeného stání pro malá plavidla mimo vyznačená stanoviště nejvýše 24 hodin podle ustanovení předchozí vyhlášky 241/2001 Sb., přestože byly upozorněny na nemožnost reálné kontroly a vymahatelnosti takového ustanovení. MD proto prý navrhlo omezit možnost stání mimo vyznačená stanoviště na denní dobu pouze na nesledovaných a účelových vodních cestách s tím, že na dopravně významných vodních cestách bude stání plavidel regulováno pouze podle pravidel plavebního provozu.

Povodí Vltavy však trvalo na tom, aby stejné omezení platilo i pro nádrže vltavské kaskády od Slap po Lipno. MD se podařilo zapracovalo do ustanovení alespoň podmínku, že časové omezení stání platí jen na povrchových vodách, na kterých jsou místa pro stání vymezena a vyznačena. Pokud tedy místa stání v určitém úseku vodního toku nebo na určité nádrži vyznačena nejsou, nelze volné stání plavidel pochopitelně omezit nad rámec pravidel plavebního provozu. Zástupci podniků Povodí při projednávání vyhlášky prý přislíbili, že vymezí a vyznačí volně přístupná místa pro stání plavidel s dostatečnou kapacitou a dosažitelností. Týká se to zejména vltavské kaskády v gesci Povodí Vltavy a některých dalších větších vodních nádrží..

Omezení stání vztahuje nejen na malá plavidla podléhající evidenci, jak tomu bylo podle vyhlášky 241/2002 Sb., ale na všechna evidovaná plavidla. Na rozdíl od předchozí úpravy se však nevztahuje na dopravně významné vodní cesty Labe, Vltavu od Ttřebenic po Mělník a na Baťuv kanál včetně navazujících částí Moravy. Srdečně zdraví Saturnin a dědeček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Povodí chtělo 24hodin zřejmě kvůli zamezení dlouhodobého stání kdekoliv - mohl by jsi nechat loď vyvázanou kde tě napadne a neměl bys potřebu si platit molo, či bójku.


24 hodin kontrolovat tedy nešlo, nově vzniklá místa s omezením na 48hodin už kontrolovat zřejmě lze.


Navíc nevím, komu by ublížilo, jestli tam ta loď bude stát 24hodin, nebo třeba 30hodin, pokud tam bude loď stát trvale, není problém to řešit, a povodí to i řešilo a řekl bych úspěšně. Navíc u 24hodin byla podmínka že loď musela být pod trvalím dohledem.


Je spousta jiných způsobů, jak omezit dlouhodobé stání plavidel mimo určená místa a ministerstvo si vybere ten nejhorší způsob.


Mohli dát že v noci bude loď jen pod dohledem, nebo jak psal David na JI stání na 23,5hod - před oběděm půlhodinová pauza - snadno kontrolovatelné, atd.


Že míst bude dostatek, to je opravdu vtipné, možná bude, ale kde?? Někde na hlavním toku kde se nebude dát schovat před povětrností, nebo před vlnama od motoráků a skůtrů.


Vyhláška už platí dva týdny a na orlíku v úseku hráz - hrad zvíkov je jedno (slovy jedno!!) 100m dlouhé místo kde se dá vyvázat na noc a to už bylo vyznačeno loni. Další možné místo které bylo u kempu Bor zrušili.


Prostě to na ministerstvu podělali a ještě se k tomu ani neumí postavit čelem a přiznat chybu - místo toho jen lžou a lžou - což je doložené na korespondenci mnoha z nás, navíc úprava kotvení byla do vyhláška propašována na poslední chvíli aby se k tomu už nikdo nemohl vyjádřit - což není taky zrovna košer.


Holt se pořád přibližujeme západu - ale nevšiml jsem si, že by na západě měli takhle brutální omezení kotvení.


Na jedné straně cpeme miliardy do zesplavnění Vltavy až do Budějovic, ale nadruhou stranu to omezíme, aby tam nikdo nedoplul.

Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Půlhodinový zákaz, jak psal David mi taky nepřijde šťastnej. Chápu, že je to lepší, než úplnej zákaz, ale zrovna v době oběda? :)

Naopak bych to celý uvolnil, jako je to na pozemních komunikacích.

Máme zákaz zastavení a zákaz stání. Mimo zákazy mohu za stanovených podmínek parkovat co hrdlo ráčí. Ostatně ten, kdo bude chtít mít loď na jednom místě opravdu trvale, si tam stejně určitě zřídí bójku, nebo molo a zaplatí za to.


Takže naopak nesnažit se regulovat něco co vlastně ani není potřeba regulovat! Povodí a údržbu vodní cesty si taky jako správu pozemních komunikací všichni platíme ze svých daní, tak ať to slouží všem bez rozdílu! (za podmínek zachování bezpečného provozu, který ale řeší řPB).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak bylo již dříve uvedeno, MD původně žádné časové omezení do návrhu vyhlášky nezapracovalo. Teprve v září minulého roku v rámci připomínkového řízení vznesla Povodí požadavek na časovou úpravu stání. Tato úprava byla do návrhu zapracována v říjnu a reagoval na ni například čSVM. Takže nic tajného a podloudného v tom nebylo. Avšak ani čSVM, kromě požadavku zachování původního znění podle vyhlášky 241/2002 Sb., ani APL, ani nikdo jiný nepřišel s jiným alternativním návrhem k omezení stání jen na 24 hodin, který byl prakticky nekontrolovatelný. Nápad s omezením stání přes poledne (viz David na JI) vypadá pěkně, ale jsem přesvědčen o tom, že i proti němu by se protestovalo (nemůžeme se v klidu naobědvat). To samé by bylo s jakoukoli jinou úpravou.

Charlíe má jistě spoustu návrhů jak to řešit jinak a jistě je tady uvede, abychom se k nim mohli vyjádřit a pak je MD požadovat!

Asi z hlediska provozovatelů plavidel byl nejlepší původní návrh MD, vůbec ve vyhlášce žádnou úpravu neřešit a ponechat to pouze na omezení signálními znaky přímo na vodě.

S tím však zásadně nesouhlasila Povodí, podpořená MZe MŽP. Tuto vyhlášku podle zákona o vodách může MD vydat pouze ve shodě s MŽP ve spolupráci s MZe. Takže MD nějak požadavku Povodí muselo vyhovět a přitom dodržet i legislativní pravidla.

Z pravidel plavebního provozu jednoznačně vyplývá, že nad stojícím plavidlem, na kterém není hlídka, "je nezbytné zajistit dohled osoby, která je schopná v případě potřeby rychle učinit nezbytná opatření" (§ 97 odst. 3). čili bez dohledu nemůže plavidlo stát nikde. To nevylučuje, že je zajištěn dohled na více plavidel najednou, například v přístavu, marině či vymezeném a vyznačeném stanovišti. kromě toho plavidlo nelze nechat vyvázáno kdekoli. Vyvázat se lze asi pouze tam, kde jsou nějaké vyvazovací prvky (pacholata, kruhy apod.) což je nejspíše na vymezeném a vyznačeném stanovišti, nejedná-li o kotviště.

Ještě poznámka, součástí dokončení splavnosti Vltavy do č Budějovic, do kterého se "cpou" milióny, je také výstavba vývazišť.

Pokud Povodí na vyznačeném stanovišti omezí stání na 48 hodin, asi je schopné to tam kontrolovat. Kontrolovat nelze, pokud plavidlo stojí na neznámém místě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

. kromě toho plavidlo nelze nechat vyvázáno kdekoli. Vyvázat se lze asi pouze tam, kde jsou nějaké vyvazovací prvky (pacholata, kruhy apod.) což je nejspíše na vymezeném a vyznačeném stanovišti, nejedná-li o kotviště.

.

proč bych se musel vyvazovat pouze na instalované vázací prvky? Nejsem 1000 t tlačák, tak mně udrží i kolík kterej vozím sebou. Mimo to mi vyhláška zakazuje i stát na kotvě, nepletu - li se.

 

A hlavně, tohle opatření je evropská rarita. No, aspoň něčem jsme v EU první.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MZE, MŽP, ani Povodí nepožadovala omezení stání přes noc, tohle tam zaneslo MD - v připomínkách byl požadavek MZE aby nemohli stát plavidla mimo vyhrazená místa v době ledových jevů.


Povodí požadovalo omezení na max. 24hodin - tak se i vyjádřilo. Jen nevím, proč by tohle neprošlo, když v původní vyhlášce to bylo - takže to přes legislativce i prošlo. Takže nechápu, třeba někdo osvětlí, co se změnilo že to šlo a najednou to nejde.


A další věc tedy je - pokud MD nechtělo stání plavidel nijak omezovat, tak zřejmě nechtělo ani kontrolovat. Tudíž mohlo nechat úpravu tak jak byla (samo povodí uvádí, že úprava 24hodin plošně nečinila nikomu problém) a prostě nějaké porušování neřešit. Vlk by se nažral a koza zůstala celá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co prošlo legislativou před 10 nebo 20 lety dnes neprojde. Legislativní purismus je větší. Přístup podle hesla" tak to tam dejte a nebude se to kontrolovat, vlk se nažere a koza zůstane celá" je také dosti pochybný. Nějaké zákazové nařízení v předpisech, které se nebude kontrolovat je zbytečné a neodůvodnitelné.

Stále si myslím, že původní návrh MD, vůbec to ve vyhlášce neřešit byl nejlepší. Povodí a MZe se jen vymlouvají, že si nevymysleli konkrétní znění, ale vůbec nejsou schopni zdůvodnit, proč vůbec má být nějaké časové omezení!

S tou výmluvou na ledové jevy je MZe také vedle. Toto je řešeno v § 23a odst. 4 zákona o vnitrozemské plavbě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Davide, zatloukání kolíků do břehového opevnění se také Povodím příliš nelíbí.

Na některých zahraničních vnitrozemských vodních cestách jsem se setkal s tím, že stát přes noc se dalo jen na vymezeném vývazišti. Tedy ani kotvit ani zatloukat do břehu kolík, a to ani přes den.

Ani v tomto nejsme v EU první.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle výjmky kterou si ministerstvo nechalo udělit od legislativní rady vlády měli řešit jen implementaci evropských směrnic - tudíž neměli nic dalšího zakazovat. Mohli ustanovení o kotvení nechat jak bylo a věřím, že by to prošlo a pokud vím, ministerstvo dopravy samo o sobě to stejně nekontrolovalo, jak dlouho se kde kotví, nekontrolovala to ani SPS, jen Povodí a to jen na udání - takže takové řeči, že to nejde kontrolovat jsou nesmyslné.


Navíc ministr to mohl řešit, ale neřešil - nemusel to vůbec podepsat a řešit nápravu. Normální člověk, kterýho se to týká se ke znění dostane až když to vyjde ve sbírce zákonů. V lepším právu, kde se měli objevovat připravované věci, aby se k nim mohla vyjádřit i veřejnost to nebylo vůbec.


Dalším řešením by bylo se na celou tuhle vyhlášku vykváknout a zavést registraci plavidel až od 12m délky, tak jak je to v civilizovaném světě - ubylo by úřadu a byl by klid.


škoda, že jsem si před dvouma rokama koupil větší loď, kterou nemám možnost tahat za autem, jinak bych ji už v čechách na vodu vůbec nedával, a jezdil do německa, ale 260km jedna cesta se mi tam na víkendy nechce moc dojíždět, takže to zatím vypadá, že tahle sezona bude pro mě poslední - po 25letech co pluju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Saturnine, do navigace se kolík samozřejmě nezatlouká, zato můžu pustit např. dvě kotvy. A, hlavně mi řekni, kde je na Slapech, Kamýku, Orlíku a Lipně kamenná navigace.


Když tedy "Na některých zahraničních vnitrozemských vodních cestách jsem se setkal s tím, že stát přes noc se dalo jen na vymezeném vývazišti." tak mi tady konkrétně napiš, kde to bylo, krom kanálů, rezervací a ve městě. Byl bychl dost zvědavej. Loni mám na " zahraničních vnitrozemských vodních cestách" 3500 km a nepotkal jsem podobně blbej zákaz jako je v týhle vyhlášce. Naopak "divoké kotvení" je národním sportem, do mariny plavou na noc jen čártraři. Nikde po jezerech jsem neviděl "P" pro "sport".

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...