Přejít na obsah
Plavidla.cz

Nově platná novela zákona o vnitrozemské plavbě


Anachy

Doporučené příspěvky

Na přehradách je to 50m od břehu dle toho novýho řPB.

jo, pravda, ale na řece ne.

Takže představa, že např. na Zbraslavi u lomu, kde je od břehu ke břehu cca 47 m a plavební dráha tak 30 m, poplaveš svejch třeba 12 km/h a dolu a nahoru se kolem tebe potkaj dva v polokuzu, co navíc uměj kulový, rychlostí kolem 40 km/h je dost úžasná. To nemluvím o lodích, co uměj 90 - 120. A takovejch míst je tři prdele. Další luxus bude Sázava do Pikovic, plná rybářů a lodích na kotvě, plavců, kánoistů a pod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 353
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Davide, mas urcite pravdu ze tech 25m je malo na blbje vytrimovanou lod v polokluzu, ale my nemame zadnou reku dost velkou na to aby se to zvedlo na vic, tim bys to prakticky zakazal. A ten rychlostni limit v Nemecku je navíc uplna kravina, protože to by ty lode v kluzu delaly vlny vic nez když mají rychlost neomezenou.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nic bych nezakazoval, ale na dost místech bych rychlost omezil. řeči tom, že nikam nedoplaveš s krátkou klouzavou lodí ve výtlačném režimu neříkej mně. s loděma kolem 3,8 - 4,6 m jsme proplavali po "pomalém" Německu mnoho dovolených.


mimo to, vlna jako prase od lodě plující 12 km/h je prd proti vlně jako půl prasete, ale s rychlostí třeba 50km/h. a kdybys nevěděl, jak vypadá vlna jako 4 prasata a rychlá kolem 35 km/h, tak popros SPS s lodí SPS 1 nebo 2.



a proč se tu ztrácí příspěvky??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je každýho věc, jak si zajistí dodržování zákona!! Jestli je někde rychlostní limit, tak si asi každej bude muset buď koupit rychloměr, nebo plout tak, aby měl jistotu, že rychlost nepřekročí.


Na kole taky nemaji všichni rychloměr a přesto se na ně vztahujou omezení rychlosti a musí je dodržovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vono to ma svoje uskali .... mas na vode spoustu lodi bez rychlomeru.

sledované vodní cesty mají kilometráž po 100m. Slapy, Orlík po 1 km. hodinky nebo stopky má každej průměrnej blb.

 

kdyby to snad někdo neuměl spočítat, tak 10 min/km = 6 km/h; 6 min/km = 10 km/h; 5 min/km =12km/h

 

to jsou hloupé výmluvy. myslíš, že na obchodní plavbě maj rychlometr? a taky musej dodržovat 3, 6 , 8, 10, 12 km/h

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obchodni plavba ma svůj start a cil. Mezi nima se pohybuje rychlosti která se meni minimalne. Prumernej NORMALNI REKREACNI blb na vode taky klidne muze jezdit po Slapech ze zátoky do zátoky a milou jednokilometrovou znacku videt sotva 3x za den. Takove prumernej blb ma hodinky nekde v batohu nebo v aute, aby je neutopil a pokud ma zavesnej motor, s největší pravdepodobnosti nemá ani otackomer.


Ja nerikam, ze takovej clovek nemá jezdit slusne. Jenom rikam, ze by mohl snadno zkusit dokazovat, ze nemá jak rychlost zmerit a vznikl by z toho legislativni problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do určitých vzdáleností od břehu je rychlost taky omezená a pokud malé plavidlo nemá zařízení k měření rychlosti, musí plout pouze ve výtlaku. Tohle by šlo rozšířit i na úseky s omezenou rychlostí a vymalováno. Pokud nemáš jak rychlost měřit, nesmíš kluzat po hladině.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové nechci vám do toho kecat, ale tady je citace z nového připravovaného řPB, odstavec 5.


Nejvyšší povolené rychlosti plavby

(1) Na vodních cestách je povolená nejvyšší rychlost plavby

a) do vzdálenosti 25 m od břehu 10 km/h,

b) v plavebních kanálech u naložených plavidel 5 km/h a u ostatních plavidel 10 km/h.

(2) V úseku vodního toku Labe od ústí nad Labem ř. km 767,32 po Hřensko ř. km 726,60, při plavbě proti proudu, při vodním stavu nižším než 275 cm na vodočtu v ústí nad Labem, je povolená nejvyšší rychlost plavby 6 km/h pro plavidla s vlastním pohonem plující s ponorem, který odpovídá nejvyššímu povolenému ponoru plavidla dle přílohy č. 2 k této vyhlášce.

(3) Na vodních nádržích a ostatních rozlehlých vodních cestách do vzdálenosti 50 m od břehu nebo od vyznačených prostorů pro koupání je povolená nejvyšší rychlost plavby 10 km/h.

(4) Ustanovení odstavců 1 až 3 platí, není-li signálními znaky nebo právním předpisem upravujícím užívání povrchových vod k plavbě stanoveno jinak. Ustanovení odstavců 2 a 3 se nevztahuje na vymezené vodní plochy podle zákona.

(5) Není-li malé plavidlo s vlastním strojním pohonem vybaveno zařízením k měření rychlosti, smí plout v případech uvedených v odstavci 1 a 3 pouze rychlostí odpovídající výtlačnému režimu plavby, kdy vztlak plavidla tvoří jen hydrostatické síly a vliv dynamických sil vyvolaných rychlostí pohybu plavidla je zanedbatelný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JAHODÁKU,jAHODÁKU.....DOST SE MI NELíBí TO TVOJE VYJÁDřENí PROTI PLAVBě V KLUZU!!!! TO SE SNAŽíš O TO ABY SI TO ZASE VYSVěTLILI PO SVéM A OPěT BYL VYDÁN ZÁKAZ RYCHLé PLAVBY NA SLAPECH? VěříM,ŽE Né PROTO,ABY JSI MNěL 100% klid při své závratné rychlosti při plavbě výtlakem,zkus ten motor taky někdy vytočit na 4000 ot.,ale že ti jde jen o blaho těch neukázněných plavců,kteří plavou napříč nádrže a nijak nerespektujou plavbu lodí v plavební dráze a tím ohrožují svuj život .

 

bootcentrum

Ahoj, ANO, jsem proti tomu.

Podle mého názoru nejsou Slapy ve většině dost velké (široké) na to, aby se tu mohlo jezdit rychle. A protože vím, jak to na Slapech vypadalo do teď - kdy byla jízda v kluzu přes sezónu zakázaná, nepřipadá mi toto uvolnění dobré.

Přijde mi to, jako kdyby jsi se divil, proč se před školou nesmí jet 130km/h, když jsou tam chodníky a zábradlí...

Slapy jsou povětšinou kemp za kempem, což s sebou nutně nese pohyb všeho možného na hladině. Stejně jako si myslím, že je špatně že jsou plavci po celé řece, tak tak si myslím, že je špatně, že se i v těchto předkempových oblastech bude moci jezdit rychle.

 

A upřímně jsem otrávenej z toho, když večer sedim v klidu u ohně, nebo na lodi a ňákej hrdina pár desítek metrů ode mě na vodě kraví na plnej. Což na Slapech není ojedinělé.

 

Odkazuješ se na Evropu - pokud je mi známo a co jsem kdy viděl, všude jinde ale mají o dost větší vodní plochy a tam kde je šířka stejná jako na Slapech, nebo menší je rychlost přirozeně regulovaná. A navíc se to tam, na rozdíl od čech dodržuje a hlídá.

 

Máme vcelku 1 kloudnou řeku (pořádnou na rekreaci) a na ní se musíme holt vejít všichni. Ne jen závodníci ;-)

Pro jízdu v kluzu máš nejbližší přehradu hned nad sebou, i pod sebou, takže místa, kam se můžeš jet vyřádit jsou. (byly)

 

A jak jsem psal i někde výš, např. třeba Orlická nádrž od Hráze až někam před Hrad klidně pro rychlou jízdu si myslím možná je.

Můj názor je ten, že je to o velikosti vodní plochy a o množství lidí, který se po ní pohybujou.

(a samozřejmě o slušnosti, která u nás jaksi pokulhává nejvíc)

 

Ale to je o tom, aby to někdo stanovil hlavou a ne peněženkou.

 

Howgh! :-)

 

P.S.: a nekřič na mě :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj!


Dávám Jahoďákovi zcela zapravdu. Nevím, kdo z Vás, kteří lobují za rychlou jízdu, má chalupu přímo u vody a denně to vidí... U nás je řeka dost úzká, zde bylo zakázáno jet ve skluzu celoročně... no a nedodržoval to ani Martin Michal (od Vondráčkový). Přesto si chceme občas, když je teplá voda, což není tak často, zaplavat. A od té doby, co jsou na vodě i kreténi, tak na druhou stranu ke skalám už neplaveme, ale holt 5 metrů od břehu. Přesto se najdou hovada, co nás vosolej i tak.

Prostě je to ohleduplnosti a ta i na vodě začíná chybět... nějakých 25m od břehu... houby, blbové by nám projeli i po zahradě, jen kdyby to šlo, jinak si totiž nedokážu vysvětlit, že jedou dva tři metry od břehu i kolem zakotvené lodi... a ne ve výtlaku.


Zakládat nějakou asociaci, sdružení...

Jsem jednatelem zemského svazu A.I.C.E., který hájí zájmy majitelů veteránů - majitelů aut z produkce bývalé NDR. Máme několik stovek členů vedených v klubech z celé čR. V současné době bojujeme proti znevýhodnění starších aut silniční daní, ekopoplatkům, emisním zónám, nemožnosti převodu aut na veteránská čísla, možnost dělat si s odhlášeným autem dle uvážení jeho majitele - třeba rozebrat na ND a ne dokladovat zničení, což je v rozporu s listinou práv a svobod - nakládat se svým majetkem dle uvážení... Píšeme na všechny strany a prd velebnosti. Daleko lepší je bombardovat úřady jednotlivci - neb jeden protest je za klub... jeden papír na který přijde jedna vyhýbavá odpověď a konec. Ale sto jednotlivců, od kterých přiijde protest má daleko větší váhu, neb musí napsat sto odpovědí.

V tomto jsem pesimista a jen doufám, že po soumraku žádná hlídka jezdit nebude. A nejvíc to poděláme tím, že budeme jezdit do těch nových marín, kde budeme cálovat a cálovat a oni vydělávat. Pokud bychom měli být jednotní a to jak vidím nejsme, tak budeme tyto maríny bojkotovat. To je nakonec to jediné, co bude mít nějakej dopad. Jsem holt pesimista...


Obecně:

Kdyby byla ohleduplnost u všech lidí na prvním místě, nemusela by být polovina vyhlášek, zákonů, dopravních i plavebních značek, retardérů, zákazů. Ale k tomu lidstvo nedospěje nikdy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano,souhlasím s vámi,že se najde několik blbů,kteří pojedou bezohledně kolem břehu,kolem plavce uprostřed přehrady,ale co tam dělá ten plavec uprostřed plavební dráhy? I on musí respaktovat zákony a vyhlášky a plavat tam prostě nemůže!Proč se Jahodáku nijak nezamyslíš nad vyhrazením ploch pro koupající se a veškerou zodpovědnost necháváš na kapitánovi plavidla?Vidím,že by jsi nejraději vše vrátil do starých kolejí a kdyby jsi neměl lod tak i do doby 80 let min.století,kdy zakázali plavbu motoráků komunisti jedním šmahem a plout mohly pouze plachetnice a vesla - to by byl klid na vodě,co?Jen kdyby neřvaly ty motorové sekačky chatařů u vody!

Ale jinak nic ve zlém!Mám na vodě taky rád klid ale zároven se rád svezu i rychle.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se taky rád svezu, ale snažím se svézt se tam, kde je to povolené, nebo se snažím alespoň nikoho neobtěžovat.


Proto mi vadí to celoplošné povolení.


Stejně je ale nejhorší to kotvení.


Ještě mě napadla hromadná žaloba na stát. Kdyby každej kdo se připojí dal nějakou tu stovku, tak to v pohodě zaplatí právníky...


A diskriminace je tam evidentní... takže by bylo od čeho se odrazit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žaloba už se řeší na JI. Zatím to zastřešujou chlapi z čANY. Hned jak přijde čas, tak budeme moct posílat peníze. Já už jsem se přihlásil, aby se mnou počítali. V tuhle chvíli to vidim na ústavní soud s předběžnym opatřením, aby do doby rozhodnutí ten spornej bod vyhlášky pozastavili v platnosti.

Jinak je to na dlouho. :(


P.S. každej to samozřejmě přes právníky může řešit sám, ale mě přijde rozumnější spojit síly a řešit to hromadně za jedny peníze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

polemizovat o povolení plavby nebo zakazu pripadne rychlosti je vicemene zbytecne-vsechno zavisí na majiteli vodní plochy-a ten si rozhodne jak bude chtít

první pruser nebo nedej bože smrtak ukaže jestli to bylo spravne rozhodnutí

jedine kde se dá uspět je diskriminace jedne skupiny na ukor druhe -nocní kotvení

argumet:poplujeme 2 se stejnymi lodemi (napr. seemaster 430) jeden ma 5k motor-neevidovana lod-druhy 6k motor a evidenci-jaky je mezi nami rozdíl -proc jedem musí na noc do ,,chlívku,, a druhy ne-duvod atd

na tohle se ptam vsude-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen dovětek - zakázat plavcům plavat na druhý břeh je jako zakázat chodcům přejít silnici. A nahnat plavce mezi bojky... tedy do rezervací... nepřipomíná vám to trochu náš problém? Právě bojujeme proti nahnání lodí do rezervací, ne? Nemůžeme být přeci jako oni, bojujeme za svobodu a plavcům bychom ji chtěli brát? Buď je ta voda pro všechny anebo ne. To mi nepřipadá moc fér.

Taky se rád projedu, věčně brblat s osmdesátkou mě taky nebaví a tak také v některých úsecích bych byl za tuto možnost rád, ne že ne! Ale jak jsem psal, je to fakt o ohleduplnosti. Chceme, aby byli plavci ohleduplní, ale měli bychom být ohleduplní i my k nim. To samé platí o diskutovaných rybářích. Na Slapech nemám problém ani s jednou diskutovanou skupinou.


Co se týče příspěvků na právníky - tam samozřejmě spojenectví beru a hlásím se! Jako na potvoru jsem totiž na podzim koupil kajutku, že konečně vyrazíme na Orlík, což s mahagonovým člunem moc nešlo... Teď si jí můžu strčit... :mad:

Upraveno uživatelem banjoales
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen dovětek - zakázat plavcům plavat na druhý břeh je jako zakázat chodcům přejít silnici. A nahnat plavce mezi bojky... tedy do rezervací... nepřipomíná vám to trochu náš problém? Právě bojujeme proti nahnání lodí do rezervací, ne? Nemůžeme být přeci jako oni, bojujeme za svobodu a plavcům bychom ji chtěli brát? Buď je ta voda pro všechny anebo ne. To mi nepřipadá moc fér.

Taky se rád projedu, věčně brblat s osmdesátkou mě taky nebaví a tak také v některých úsecích bych byl za tuto možnost rád, ne že ne! Ale jak jsem psal, je to fakt o ohleduplnosti. Chceme, aby byli plavci ohleduplní, ale měli bychom být ohleduplní i my k nim. To samé platí o diskutovaných rybářích. Na Slapech nemám problém ani s jednou diskutovanou skupinou.

 

Co se týče příspěvků na právníky - tam samozřejmě spojenectví beru a hlásím se! Jako na potvoru jsem totiž na podzim koupil kajutku, že konečně vyrazíme na Orlík, což s mahagonovým člunem moc nešlo... Teď si jí můžu strčit... :mad:

Asi si moc nerozumíme.Ty bráníš plavce at si plavou kde chtějí a zároven je srovnáváš s chodcema.laskavě si uvědom,že plavební dráha pro lodě je něco jako silnice pro auta.tady zcela každý chápe,že když se bude proc házet ale i přecházet na místech,která k tomu nejsou určena,velmi ryskuje svůj život a zárověn porušuje předpisy a jeho případné zranění bude jen jeho vina.Proto chci,aby byla stanovena i pravidla pro plavce a pokud je svévolně poruší,třeba právě plavbou v plavební dráze,bude to jen a jen jeho vina a veškerou odpovědnost v případě srážky nese jen on sám.

Tímto již končím na toto téma,ale laskavě se nad tím trochu hlouběji zamyslete!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím spojením sil naprosto souhlasím, asi nemá cenu vše řešit každý solo.


A to předběžné opatření by zatím stačilo, protože tím by tuto vyhlášku pozastavili a zůstala by v platnosti ta stará, což by asi nevadilo...

Pak ať se to táhne, alespoň bude čas se tomu řádně pověnovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...