Přejít na obsah
Plavidla.cz

Volvo Penta V8 nebo Mercruiser V8 350 MAG


Doporučené příspěvky

Ahoj vespolek,


řeším eventuální nákup úplně nové lodě z výroby, kde je možnost zvolit si pochopitelně motorizaci. Doposud jsem měl na lodi třílitrový Mercruiser s Z náhonem Alpha II a víceméně spokojenost. Protože jsem člověk zvídavý, plánoval jsem do nové lodi Volvo Pentu, protože mi bylo řečeno, že O DOST VíCE vydrží nežli Mercruiser, a to jak motor, tak Z náhon. Oproti tomu, jsem však četl, že údržba Volva, především tedy Z náhonu vyžaduje jisté a nutné roční výměny komplet čerpadla ??? a kdesi cosi a atd. atd. Taktéž mě děsí u Volva nedostupnost ND mimo značkové prodejny, protože po záruce, až něco odejde, tak na Mercruiser je kupříkladu ebay plnej dílů ovšem Volvo to je ticho po pěšině. Dokáže mi tu tedy někdo říci kupříkladu zkušenosti s provozem a hlavně údržbou Volvo Penta, jeho Z náhonu, klady zápory a co je třeba kupříkladu oproti Mercruiseru a jeho Z náhonu Bravo 3 ???


PS: pro ty co mě hodlají napadnout, že jsem spořílek, socka atp a že si hodlám na lodi po záruce dělat sám co můžu, do značkového servisu jsem vozil loď pár let a bez keců platil to co stálo na faktuře, a díky pokud nebudu muset nutně, tak nikdy více.


Děkuji moc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak předně,nedej na reklamu a vykašli se na Duoprop-vrtule v nerezu jsou drahé,na MCM spíše seženež levnější druhovýrobu.Doporučuji Singlprop a třeba v nerezu,ty se dají koupit dosti kvalitní za výhodné ceny,mám je již od 7000,-Doporučuji,když už MCM tak nohu Bravo I, u Volva je to typ SX - systémy řazení se synchronemvobou případech jsou podobné.ND pro Volvo.dodání do 48 hod., u MCM cca 1 týden a jsou o něco levnější.

8 válcový motor je identický pro oba případy,liší se jen příslušenstvím.Možná se raději rozhodneš pro MCM,nebot na netu jsou"černé dovozy" z USA za levnější peníz, pozor ale na případnou záruku!

Nechápu co je to za nesmysl - roční výměna čerpadla u Volva??? Pokud myslíš See water pumpu,naopak u Volva je na motoru a výměna impelleru podstatně jednodušší a při správném servisu i delší životnost!

Doporučuji se raději zaměřit na koupi kvalitní lodě s kvalitním tvarem dna a tím i jízdními vlastnostmi.

Ty skořápky,které se tady nabízejí,většinou nesplnují ani jedno!! Ale bohužel,cena je pro většinu rozhodující!


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předně, já vůbec neuvažuji o nějakém černém dovozu ale o nákupu nové lodě od čLD, s plnou zárukou (pokud neseženu v jetém stavu to co sháním). Dále si myslím a soudě dle toho co jsem viděl, tak narozdíl od jiných tak lodě od značky Regal jsou naopak ještě jedny z mála kde se ve velkém používá nerez namísto plastů a fortelné zpracování, mají trup s tím vzduch. polštářem a řekl bych, že levné určitě nějak nejsou. Kupříkladu ale nové Baylinery, to bych brečel...

Motory o výkonu 300HP plus jsou nabízeny vždy s DP a abych pravdu řekl, sám ho chci, protože odpal lodě a přechod do skluzu je úplně o něčem jiném.


Já bych však chtěl diskutovat o něčem úplně jiném. To tedy znamená, že běžná údržba je naprosto stejná jako u MCM? Po roce vyměnit olej v noze, olej a filtr plus benzín filtr v motoru a toť vše? Já vůbec nedělám chytrého ale skutečně jsem četl o povinné roční výměně kompletního čerpadla tuším v noze. A co vnitřnosti? Je to shodné co se týká výdrže a odolnosti s MCM nebo je v tom nějaký zásadní rozdíl?


Co jsem zaznamenal v minulosti, tak snad Volvo má jakýsi synchron řazení, že to nejde přes zuby (čert ví jestli to je jen kosmetická záležitost nebo to je dobré i v praxi), Volvo snad zase prý nemá hlídání hladiny oleje v noze, a konkrétně ty nové DP od Volva mají electronic shift, což tuším, je plně elektronické řazení a přidávání plynu, asi jako u letadel fly by wire. Ale jak jsem psal, vím o tom hovno jinak, takže mi nenadávejte.

Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem viděl v cca 10m Regalu,ty díry ve dně,když se opřel o skálu,tak jsem se nestačil divit z čeho je ten "laminát" dělaný.tam kde mnělybýt v laminátu Skleněné provazce,nic nebylo,jen tam byl takový"laminátový kit" !!Proto ten trup nemně žádnou pevnost a došlo k jeho totálnímu zničení!!! Tehdy jsem si řekl - Regal NIKDY!!!

Ale samozřejmně kup si co chceš,dávám jen své poznatky!

Příště asi musíš číst pořádně - Volvo v noze žádné čerpadlo vody nemá, trochu víc si to pleteš s MCM a nohou ALPHA,jejíchž všechny verze mají v noze čerpadlo vody!!

Synchron řazení v noze má jak volvo tak i Bravo od MCM!!

s tou elektronikou je to jako s novými auty,je tam toho někdy tolik,že když se to podělá,velmi těžko se to opravuje. proto zastávám názor,že v jednoduchosti je krása a spolehlivost!!

Ale pokud se rozhodneš pro Volvo,řekl bych,že si můžeš vybrat typ pohonu dle svého uvážení.

Jen pro zajímavost,jaká lod tě zajímá?

A s tím,jak píšeš "odpalem" s duopropem,nemáš pravdu - sám jsem na několi lodích přžehazoval singl s Duo,právě abych vyzkoušel rozdíly v obou případech,sám jsem byl překvapen,ale vždy byl lepší singl.

DP má snad jedinou výhodu,a to že se s lodí couvá na obě strany stejně!

Kdyby ten DP byl tak účinný,tak proč ho nepoužívá žádná rychlá powerboat?? Neboj,taky jsem to zkoušel i s dvojčaty, vždy vyhrál SINGL!!


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bootcentrum: model to je 2250, jako nevím no podle testů, zkušeností majitelů a že jsem fakt čtivý a pročetl jsem diskuse z Holandska, Francie a severní Ameriky, jsou lodě Regal, Crownline, Rinker, Cobalt jedny z těch nejkvalitnějších sériově vyráběných a nikdo s nimi nemá problém (s trupem). Jo jistý pan Geus odtud taky prohlašoval jaký jsou Baylinery mrdky, že to nic ale vůbec nic nevydrží a vida, já měl skoro 20 let starého Bajloše, vydržel všechny moje mladické nerozvážnosti a to jsem se s ním ale vůbec nemazlil. Nikde žádná prasklina atp. Proto, že jsem támhle někde vyděl vyvěšenou loď a byla maková taková, to neberu jako argument, tolik k těm mrdkám a tímto bych to ukončil. Já viděl onehdy na dálnici odstavené Bentley a že bych hned tvrdil, že to je jebka. Fakt bych se o tomto nechtěl nijak bavit. Neber to ale nijak zle, prostě diskuse tohoto typu nikam nevedou, tím ti ale samozřejmě neupírám tvůj názor. Ale k věci:


Rozhodně nejsem žádným expertem, na DP jsem se svezl všeho všudy 2x a prostě odpal z vody větší byl, kor u těžší lodě. Netroufám si tvrdit, proč ultra sportovní lodě mají jen single Z náhon (ano vím o tom), troufám si tvrdit, že to je kvůli jednoduchosti celé konstrukce, kdy při enormním zatížení je jedna hřídel jistější jak zdvojená u DP, toť můj laický názor.


Tzn. ty osobně bys bral Volvo nebo MCM. Hodnoť výdrž dílů, odolnost, nároky na údržbu stejně tak kde je jednodušší základní servis pro laika a třeba uživatelský komfort. To je to co mne zajímá.

PS: žádná současná loď, standartní loď, nemá od 260 HO single prop.

Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak bych se chtěl docela pozastavit nad kvalitou tohoto fóra. To, že se někdo 1x otočil v čurákově mezi mosty a udělal 20cm tsunami se řeší jak o život, ale normální věci, ohledně zkušeností kupříkladu Volva a MCM to se tu člověk už moc nedočte. Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

já za sebe jsem zastánce Volva (nevím jestli jsem uplně směrodatnej, protože mám retro kousek z roku ca 1963-6) Přesně jak psal Bootcentrum - jednoduchost, spolehlivost, údržba základní a jednoduchá, jak motor tak noha. - 4 válce, 2 karburátory, rozdělovač, cívka, pumpa a alternátor a to je vše přátelé :-)

U Mercruiserů poněkud chybí takový ten pocit z kvalitního výrobku vč. pocitu z dílenského zpracování. Ale jak řikám, nevim jak moc jsem s motorem AQ110 s nohou 200C (samozřejmě ještě single prop) směrodatnej :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak bych se chtěl docela pozastavit nad kvalitou tohoto fóra. To, že se někdo 1x otočil v čurákově mezi mosty a udělal 20cm tsunami se řeší jak o život, ale normální věci, ohledně zkušeností kupříkladu Volva a MCM to se tu člověk už moc nedočte.

Až tu bude tolik účastníků s motory Volvo a MCM, (samozřejmě 1-. majitelé a aspoň 600 hodin napluto, aby byly zkušenosti vypovídající) – jako těch, co někdo omlátil o břeh, tak pak snad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak bych se chtěl docela pozastavit nad kvalitou tohoto fóra. To, že se někdo 1x otočil v čurákově mezi mosty a udělal 20cm tsunami se řeší jak o život, ale normální věci, ohledně zkušeností kupříkladu Volva a MCM to se tu člověk už moc nedočte.

Až tu bude tolik účastníků s motory Volvo a MCM, (samozřejmě 1-. majitelé a aspoň 600 hodin napluto, aby byly zkušenosti vypovídající) – jako těch, co někdo omlátil o břeh, tak pak snad.

To byl jen příklad Davide... Opravdu to tady začíná připomínat hašteření slepic na bidýlku :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velmi záleží na tom jak bych jí chtěl užívat a jak rychle jezdit.Dla toho bych zvolil typ Z-náhonu,pro 260 HP až 320 HP a více bych zvolil MCM Bravo I.pro vyšší výkon opět Bravo I ale již typ X nebo RX -to dle výkonu.Když se budu chtít ploužit rychlostí do 50 km/hod.,zvolil bych Volvo typu AQ 290,které má velmi spolehlivá střeva,které fungují bez problémů po dobu i více jak 50 let,ovšem za předpokladu alespon zákl.servisu.

Já osobně bych si žádnou z tebou uváděných lodí nekoupil! Můj názor je ten,že kvalita dost pokulhává! Pokud lod z USA tak jedině Sea Ray,která má tradici a je samozřejmně kvalitní - mněl jsem jich několik a dlouhodobě jsem je jezdil!

Takový známý a sportovní WELLCRAFT 27 s hlubokým V-dnem je ale rovněž překonán sportákem BAJA od 25 po 29 stop,která je zatím to nejlepší s čím jsem lítal nad 100km/hod a nemá absolutně konkurenci v kvalitě plavby na klidných vodách a ve vlnách na moři / nesrovnávej prosím s vícetrupou lodí/.

Z evropských lodí bych volil asi jedině Windy,ale nikdo to u nás neocení,protože je min.2x dražší než z USA,ale kvalita je kvalita a to i jízdní komfort.

Tak to již stačí k danému tématu.

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo je to jak píše David, mezi námi asi není moc těch co by měli zkušenost s tím co plánuješ koupit. Mám kamaráda který má MAG 350 s DP, ale také nová loď - druhá sezona a zatím to vozí do servisu. Co se týče jízdního projevu je to bomba. Má to v Crownline 250. Co se týče zpracování lodi některé detaily mě dost překvapily čekal bych za ty prachy víc. Jinak jízda s DP, přechod do kluzu a rychlost mě přijde super. Ale k provozu a servisu toho moc nevím, jen když loni "štrejchnul" DP a ohnul jednu lopatku stála ho ta sranda 35t, Kč.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bootcentrum: no vidíš, u nás v marině naproti mě kotví Sea Ray Sundeck nevím číslo a když jsem se díval na detaily tak tak poprskaný gelcoat v místě kde je třeba zábradlí, vazáky atd. neměl ani můj starý Bayliner. Po dvou letech provozu se loupe gumou potažené badeplato atd. Takže pojem kvalita kor v dnešní době je velmi subjektivní. Za sebe můžu říct zase já, že Sea Ray nikdy a ještě jsou hnusný :) Myslím si, že dříve se všechny lodě dělaly dalece kvalitnější a dneska je to jako s autama - průměr a šeď. V případě výběru normální lodě, ne ultra sportovní nemáš moc možností volby motor-Z náhon. Bohužel.


Davis: sám nevím, asi nic moc. Ale vzhledem k tomu, že můj dvorní mechanik a rádce na telefonu Tomáš80 bude mít taky 350 MAG, tak není co řešit. S novým Volvem nikoho kolem sebe nemám.


Anachy: CR 250 je jedním za dvou kandidátů, mohl bys prosím rozvést jaký má rok a co konkrétně tě nemile překvapilo atd. Klidně do SZ nebo pokud mi dáš číslo rád zavolám abych tě nezdržoval.

Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to sullaco:


i já měl 350 MAG Mpi a duoprop na své Vistě 248 i 258 / Fourwinns. Nutno říci že to byly dost těžké lodě ..takže nebýt toho DUO tak si takové lodě těžko dokáži představit Single.. váha byla 3 t..

Jinak já bych určitě dnes už šel do pevné hřídele - převod - motor. Znáhon bych už asi nechtěl..

Ale já se už za ty roky vyblbnul takže asi proto.. navíc ty možnosti ..manevrovatelnost ,údržba Znáhonu..

Každý to máme jinak..A to i v případě u velké lodi , tedy mých 10,5 m delky a 3,15 šířky , váhy k 5 tunám by to jinak asi už nešlo.. ale já na lodích i spíše bydlím.. když na to přijde.


ale zpět k té 350 MAG - servisoval jsem sám , akorát napojení a načipovíní jsem řešil přímo orig. s MCM

za 3 sezony žádný problém

a na nerezový DP nedám dopustit

i stou těžkou krávou to jelo..v kluzu tak do 15 - 20 vteřin..samo , pokud nás tam bylo víc nebo jen jinak naložený náklad nebo bagáž.. vše hrozně hraje ..takže ve 4 lidech to trvalo déle..

ale vím že ONI/výrobci / dobře vědí proč tam ten DP dávají ..

kupoval jsem ten Fourwinns také skoro nový , stáří 1,5 roku ale najeto 34 mH..

Kvalita zpracování lodě :? DOBRÁ - skoro VELMI dobrá.. dost plýtvají amíci místem , takže kde jsem mohl tam jsem montoval a vyřezával všelijaké schránky a úložné prostory , inspekční dvířka a pod..

ale dovedl jsem si ji tehdy k dokonalosti a rád na ni vzpomínám - r. 2009 - kdyžtak můžeš kouknout na moje

nemam1.rajce.idnes.cz

tak je někde - pod názvem Vista..

hodně jsem dodělával a předělával , přední můstek , zad.plato a jeho podpery a vyztužení , nosné prvky na byboat,topení , agregát,úlož.prostory ,TV,..atd..


ale zpět k tématu !!!!

ale právě proto :-) bych VP klidně zkusil , věřím že v dnešní době to musí být již minimálně stejné či lepší než MCM. alespoň bych si v životě vyzkoušel obojí..

a Popravdě , ve své lodi co teď opravuji mám/měl jsem 2 x 5,0 MC starý V8 karburace- udělám je a prodám je/tešdy skoro jsou již hotové / a místo nich jeden Diesel a hydraulický rozvod na šrouby ...:-)

ale to bude možná už tím mým věkem :-))) že tahle varianta..


když se chci svézt svižně..tak si vždy někde něco půjčím a vyfoukám pavouky ze svých kadeří ..:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Davis: no já si loď bez možnosti občasného zaburácení a jízdy ve skluzu nedokážu představit a doufám, že to tak zůstane navěky stejně jako třeba u mého otce, který čím je starší, tím hravější :) Ale jinak nic proti pochopitelně, jeden má rád vdolky druhý zase vdolky. Taktéž si myslím, že výrobci nejsou úplně blbí a ví proč to tam dávají ale co mě zajímá je to, jak jsi řešil načipování, kolik výkonu jsi přidal a zda motor nějak netrpěl. Osobně moc fanda čipování nejsem... Jinak hezká loď, je vidět, že sis vyhrál akorát není na tom vleku blbě položená že je nakolněná tak dopředu?


Anachy: tak mi ho pošli, bo já ho pochopitelně nemám :( nebo jsem si tě zapasal tak, že to prostě nenajdu, mám tam asi 1000 jmen :)

Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bootcentrum: no vidíš, u nás v marině naproti mě kotví Sea Ray Sundeck nevím číslo a když jsem se díval na detaily tak tak poprskaný gelcoat v místě kde je třeba zábradlí, vazáky atd. neměl ani můj starý Bayliner. Po dvou letech provozu se loupe gumou potažené badeplato atd. Takže pojem kvalita kor v dnešní době je velmi subjektivní. Za sebe můžu říct zase já, že Sea Ray nikdy a ještě jsou hnusný :) Myslím si, že dříve se všechny lodě dělaly dalece kvalitnější a dneska je to jako s autama - průměr a šeď. V případě výběru normální lodě, ne ultra sportovní nemáš moc možností volby motor-Z náhon. Bohužel.

 

Davis: sám nevím, asi nic moc. Ale vzhledem k tomu, že můj dvorní mechanik a rádce na telefonu Tomáš80 bude mít taky 350 MAG, tak není co řešit. S novým Volvem nikoho kolem sebe nemám.

 

Anachy: CR 250 je jedním za dvou kandidátů, mohl bys prosím rozvést jaký má rok a co konkrétně tě nemile překvapilo atd. Klidně do SZ nebo pokud mi dáš číslo rád zavolám abych tě nezdržoval.

Samozřejmně,když je někdo prase,dokáže i za 1 sezonu lod zničit!!! Ale za dlouhých téměř 40 let jsem neviděl Sea Ray,která by mněla rozpraskaný gelkout sama od sebe!!! Jak píšeš-zábradlí- to ukotvení není nikdy tak řešené,aby se na něm někdo houpal nebo seděl,má pouze ochranný účel,aby se nevypadlo z lodi.Dále jak píšeš - gumou potažené badeplato,zajisté není originál ale zřejmně to někdo zprasil:Ale musím ti dát za pravdu,poslední roky výroby se mi taky nelíbí ale rovněž tak i výrobky jiných loděnic -podotýkám,že mluvím o cruiseru.Ale Sea Ray jako jediná do velikosti lodě,která je ještě převozitelná-tj,celková váha s vlekem do 3500kg-byla v délce 27 stop,.do r97,se dělala s vnějšími ochozy okolo celé lodě -což je pro mne jeden z rozhodujících fakturů.Představte si,že na rozvlněné hladině,šplháte po třeba 3-4 schůdcích na horní palubu,abyste se dostali na špici lodě!!! Mážná,že jsem dost rozmazlen,ale taková lod ani zadarmo!! Bohužel dnes se takto špatně vyrábí valná většina těchto lodí.Proto nechci novou,ale idealní je druhá polovina 90 let a dám si do ní nový motor.Tehdy ještě ty lodě mněli i jinou kvalitu!

A myslíš si vážně ,že výrobci vědí co dělají...dělají jen to na čem více vydělají-jen nerez DP vrtule na Volvo,třeba typu F... stojí cca 2000,.Eur a singl v AL prodávám za 3000,- v nerezu cca 8000,-kč ....dost rozdíl při poškození,né?

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

,.do r97,se dělala s vnějšími ochozy okolo celé lodě -což je pro mne jeden z rozhodujících fakturů. Představte si,že na rozvlněné hladině,šplháte po třeba 3-4 schůdcích na horní palubu,abyste se dostali na špici lodě!!! Možná,že jsem dost rozmazlen, ale taková lod ani zadarmo!! Bohužel dnes se takto špatně vyrábí valná většina těchto lodí.

 

bootcentrum

zlatá slova!!!! ochozy kolem lodě!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bootcentrum: badeplato je pokryté nalepenou gumovou rohoží, šedé barvy, jedna z voleb ve výbavě něco jako flexiteak. Na mě rozhodně Sea Ray nějaký zásadní dojem neudělal, stejně tak nijak zásadně nevyčnívá ve zkušenostech u jiných. Určitě nežeru doslova všechny fičury obchodníků a výrobců ale zase názor, že DP je naprosto ale naprosto k ničemu, že to jsou prostě jen dvě vrtule zasebou, to mi přijde jako nesmysl. Cena je jistě nechutná za tu dvojitou vrtuli ale vzhledem k tomu, co stojí nová loď a že jsem za celou svoji kariéru ohnul lehce jednu hliníkovou vrtuli, mi ta cena nepřijde nějak zásadní.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TVL Sullaco, nechval dne pred veceri. Zalezi na tom, jestli se neco zajimaveho objevi. Pokud ne, tak pujdu do 5-ti litra MPI v cemz si myslim, ze neni konstrukcne zas takovej dramatickej rozdil akorat ma min koni, ale kazdopadne urcite MCM.

Nikdo nema poneti jak ten Tomas poleti :lol: :lol:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj kluci na mojí lodi na kterou stále vzpomínám jsem dodělal nalaminováním plato a hydraulickou lávku zadek lodě se zatížil o 180kg minimálně.Docela to změnilo jízdní vlastnosti lodě.Musel jsem dodělat trimovací klapky,aby šla loď ve 4 lidech /aniž bych poslal někoho na špičku/ do skluzu.Další sezónu mne odešla Z noha SX. Vyměnil jsem jí za DP a nerez propelery.Rozdíl mezi DP a SX byl tak velký,že ty trimovací klapky už jsem dál používal jen pro to abych udržel loď ve skluzu při menší rychlosti a zřejmě jít rovnou do DP tak bych je ani neinstaloval.

To je můj postřeh stejná loď váha a posádka,ale rozdíl opravdu obrovský.Mluvím o plavbě na moři né bezvětří.

Jinak pokoukávám a zřejmě půjdu do Bavária 39-42 která bude stále v HR.Chtěl jsem Bavária 37 ale při prolezení ten prostor není tak velkej jak jsem myslel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj kluci na mojí lodi na kterou stále vzpomínám jsem dodělal nalaminováním plato a hydraulickou lávku zadek lodě se zatížil o 180kg minimálně.Docela to změnilo jízdní vlastnosti lodě.Musel jsem dodělat trimovací klapky,aby šla loď ve 4 lidech /aniž bych poslal někoho na špičku/ do skluzu.Další sezónu mne odešla Z noha SX. Vyměnil jsem jí za DP a nerez propelery.Rozdíl mezi DP a SX byl tak velký,že ty trimovací klapky už jsem dál používal jen pro to abych udržel loď ve skluzu při menší rychlosti a zřejmě jít rovnou do DP tak bych je ani neinstaloval.

To je můj postřeh stejná loď váha a posádka,ale rozdíl opravdu obrovský.Mluvím o plavbě na moři né bezvětří.

Jinak pokoukávám a zřejmě půjdu do Bavária 39-42 která bude stále v HR.Chtěl jsem Bavária 37 ale při prolezení ten prostor není tak velkej jak jsem myslel.

Jsem nucen ti oponovat.Tak dramatický rozdíl mohl být zapříčiněn pouze nevhodnou vrtulí u SX!!! U DP jsi se trefil,proto ten rozdíl!!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...