Přejít na obsah
Plavidla.cz

10 nebo raději 15 hp?


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 148
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

USA - diváci to potřebují názorně :-) Když jsem díval na další video, kde šéf Evinrude vysvětloval princip a výhody toho jejich E-Tecu (dvoutakt s přimým vstřikováním) tak jsem umíral smíchy, co to je za omezence... Jo, asi je to tím, že jsem na to díval pohledem strojaře, ale i tak mi to přišlo opravdu přes čáru. Upraveno uživatelem Rimmerak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vemte si kolik stojí natočit reklamu a kolik stojí reklamní vteřina v televizi atd. Cena toho zničenýho motoru je proti tomu úplný nic. No a je to pořád jen reklama. V překladu to znamená nesmysly, lži a nasmysly. Všichni to přece známe ne? :)

Dělá se to proto, že to na lidi působí. Můžeme si tu stokrát říkat, že je to nesmysl. Když by to do nás správně a dlouho hustili, tak si po čase taky spousta z nás začne říkat, že na tom třeba něco je. No a kolik laiků myslíte, že si řekne "hele motory jsou stejně drahý, pro kterej se rozhodnu? Přece pro ten co utopil yamahu ne?"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám první zkušenost s novým motorem. Jedním slovem NELITUJI. V sobotu 42km na Orlíku, ve třech lidech 80+60+100kg + nádrž a 28-29km/h dle GPSky, na třetinu plynu. Spotřeba 4,5 litru = cca 11l/100km. Stejně jako s 5 koněm :-D

Dneska Dolany - Nelahozeves a zpět, ve dvou 80+75kg a rychlost 30km/h. Taky na třetinu plynu. Když dám plynu víc, začne kavitovat šroub. Asi by to na takový lehký člun chtělo šroub s větším stoupáním. Když to z nuly ohulím na plný plyn, tak dokud je člun nakloněný, tak to táhne jako kráva, jakmile se překlopí do skluzu, začne šroub nad cca polovinu plynu "prokluzovat". Motor jakoby vylítává do max otáček a zase z nich padá a rychlost spíš klesne. Trim jsem zkoušel všechny polohy, moc to vliv nemělo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jaky tam mas stoupaní-ja kdyz ho koupil tak jsem tam mel 8 coz je tak na vytlak- na tebe bych to typoval tak na 10-11-je stejna s

Yamahou-cena kolem 2000 -jinak Parsun15 by mel mít omezovac-teda aspon ja ho tam mam-pokud mas desku tak 5cm pod kylem tak je to OK-spis si zkontroluj sklon-trim mi nestacil a resil jsem to klinem pod motor-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jaky tam mas stoupaní-ja kdyz ho koupil tak jsem tam mel 8 coz je tak na vytlak- na tebe bych to typoval tak na 10-11-je stejna s

Yamahou-cena kolem 2000 -jinak Parsun15 by mel mít omezovac-teda aspon ja ho tam mam-pokud mas desku tak 5cm pod kylem tak je to OK-spis si zkontroluj sklon-trim mi nestacil a resil jsem to klinem pod motor-

Vrtule tam bude podle mě standard se kterým se ten motor prodává. Kolik to je nevím, ale na něm sem žádný popisek neviděl. Zkusím to zítra změřit. Omezovač to asi má, to je podle mě to drnkání plynu, jakmile ta vrtule proklouzne. Deska je normálně tak těch 5-8cm, jakmile se to dostane do kluzu, už je jen tak 1cm pod vodou. Trim je podle mě ok. V kluzu je motor perfektně svisle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Správně by voda měla plynout mezi těma dvěma kavitačníma deskama na motoru , na noze nad vrtulí . Rozdíl je asi 2,5 cm

Ok, omrknu to. Podle mě to bude hlavně tím šroubem... jestli je tam ten se stoupáním 8", tak už výkon nepřevede a protočí se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli mas original ,,parsun,,vrtuli tak by to na ni melo byt ,,vylité.. aspon ja to mam jinak oproti vrtuli Michigen je docela humpolacka(tlusty profil listu)

na standart se nespolehej-ja ho kupoval novej uz s ,,pomalou,,

Upraveno uživatelem packa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je vrtule jeden cm pod hladinou tak se nedivím, že přisává vzduch. Tohle moc na stoupání na vrtuli nevypadá... Buďto by to jelo pomalu a vrtule se ne a ne pořádně roztočit, tzn. motor by nešel do otáček a nebo naopak by šel do otáček lehce a ještě by šel do červenýho spektra. Rozhodně by ale i tak nepřisávala vrtule vzduch. Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne vrtule, antikatitační deska je 1cm pod vodou. Vrtule je samozřejmě mnohem níž. Nevím jak situaci popsat, aby to bylo přesné. Ale ještě jednou to zkusím.


Když stojím a dám plný plyn, člun se vzadu zanoří, je cítit brutální tah motoru, člun zrychluje a najednou se rychle vynoří záď a člun se dostane do kluzu. V ten moment už nemá plný plyn smysl, od cca poloviny rozsahu plynu na heftu to začne "drnkat na omezovač" nebo jak ten zvuk popsat. Prostě se ten šroub ve vodě jako by chytá jen tak ze 75% doby a ve čtvrtině proklouzne - motor vyletí do otáček - jen na chvilku (0,5 sekundy?) a pak se zase šroub chytí. Jakmile trošičku uberu, aby to tohle "drnkání" nedělalo, člun o něco zrychlí.

Jo a když jsem jel sám, jelo to 30, když jsme jeli ve třech, jelo to taky 30 :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...