Přejít na obsah
Plavidla.cz

Prohlášení o shodě


Tinky II

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 77
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nerozumím co tím bootcentrum myslíš.

 

Na nic není, přečti si vyhlášku a příslušné paragrafy týkající se spojitelnosti vozidel do jízdních souprav.

 

Váha uvedená v TP tažného vozidla pro přívěs (např. 1800kg) je okamžitá hmotnost vleku - to je hmotnost zjištěná při zvážení.

 

Maximální hmotnost vleku nesmí ale přesáhnout maximální hmotnost tažného vozidla.

 

Já právě měl vlek 2000kg, při zvážení vleku s lodí měl 1750kg, na tažnym auta 1800kg auto s max. hmotností 2145kg = tahal jsem úplně bez problému.

 

Pak jsem tahnul dvouvlek na auta když jsem ho vezl domů, prázdnej. Prázdnej měl 980kg, max v TP 3400kg = táhnul jsem ho za tím samím autem nelegálně, okamžitá hmotnost sice byla v pohodě, ale max. přípustná už byla u vleku větší než u auta. (no měl jsem štěstím dojel jsem v pohodě - nikdo mi nekontroloval ani se cestou nic nestalo).

 

Kdyby to bylo tak jak píšeš, tak většina malejch aut by nemohla tahat ani nebržděnej vlek na velkejch kolech, který maj zapsáno 750kg, ale některý auta ani těch 750kg nebržděnejch tahnout nemůžou (ani Ford C-Max 1,6TDCi v úpravě N1 - ten má 695kg na tažnym pro nebržděnej /1200kg pro bržděnej).

 

Já to u toho 2t vleku právě řešil, chtěl jsem i snižovat celkovou hmotnost vleku - bohužel to byl pro úřady neřešitelnej problém, ale vyhláška hovoří jasně, takže nebyl problém tahat - a to jsem si ověřoval všude možně.

.

 

Psal jsem zcela jasně jakou max.hmotnost vleku můžeš tahat / at již prázdný nebo naložený/ a ta nesmí být nikdy vyšší nežli máš povoleno v TP !! Všichni tady dále ale zaměnujete potřebnou skupinu řP - o tom jsem se ale vůbec nezminoval a to je poněkud složitější.

Tak ještě jednou - vůbec tě nemusí zajímat max.hmotnost tažného auta, nebo jeho pohotovostní či okamžitá. Když máš např.v PT max.hm.přívěsu třeba 1800kg - tu nikdy nesmíš překročit a můžeš jí vždy tahat za autem at je toto jen z řidičem a nebo plně naložené.Ale aby to nebylo tak jednoduché,bývá někdy uvedena v TP max.hmotnost jízdní soupravy a tu rovněž nesmíš nikdy překročit,tudíš se ti může stát,že máš auto plně naložené na max.okamžitou váhu,nebudeš moci zapojit oněch max.1800kg ale výjde ti třeba max. 1600kg do celkové okamžité váhy jízdní soupravy.Tudíš můžeš v ten okamžik zapojit za auto pouze naložený/nebo prázdný/ přívěs o váze max.1600kg.

Snad jsem to napsal srozumitelně.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bootcentrum, nemáš pravdu, ale nebudu se dohadovat, potřebné odstavce z vyhlášky jsem sem dal k dispozici, stačí si je přečíst. Jsou jednoznačné.


Když za své auto zapřahnu vlek 2,1t naloženej na max 1,8t (auto smí táhnout 1,8t, max.hmotnost auta 2145kg dle Tp) je to legální a nikdo na mě nemůže.

Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bootcentrum, nemáš pravdu, ale nebudu se dohadovat, potřebné odstavce z vyhlášky jsem sem dal k dispozici, stačí si je přečíst. Jsou jednoznačné.

 

Když za své auto zapřahnu vlek 2,1t naloženej na max 1,8t (auto smí táhnout 1,8t, max.hmotnost auta 2145kg dle Tp) je to legální a nikdo na mě nemůže.

Nezlob se,ale nauč se číst a čtené chápat!! A co píšu já?? Tvůj citovaný druhý odstavec je sam

ozřejmně správně - jedná se o okamžitou hmotnost přívěsu,která v tvém uvedeném příkladu nesmí být vyšší nežli těch 1800kg,což jsi splnil.Nezáleží na tom,že táhneš vlek,který má povolenou celkovou hm.třeba 3500 kg!!Neplette si prosím OKAMŽITOU HMOTNOST s MAX.POVOLENOU HMOTNOSTI!!

Pokud to dále nechápeš-je mi líto,jsi ztracený případ.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě že přívěs s maximální přípustnou hmotností 3500kg nemůžu tahnout ani prázdnej, protože maximální přípustná hmotnost tažného vozidla je jen 2145kg - auto kategorie M1, pokud bych měl tereňák kategorie M1G, pak je to 1,5násobek maximální přípustné hmotnosti - tam by to bylo 3217kg, takže ani tak bych nemohl zapřahnout vlek s maximální 3500kg, přesto že by byl prázdnej


odstavec 7 - pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorie O1 a O2 platí:


b) okamžitá hmotnost přípojného vozidla kategorie O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost bržděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedená v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, ZA PODMíNKY, ŽE NEJVYšší POVOLENÁ HMOTNOST TAKOVéHO PříPOJNéHO VOZIDLA NENí VěTší NEŽ NEJVěTší POVOLENÁ HMOTNOST TAŽNéHO VOZIDLA u vozidel kategorie M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorie M1G a N1G

Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jee... mne uz se rozsvítilo. Takze když mam auto s celkovou hmotnosti 2100kg a ma vlek povolenej do 1500kg. Tak vlek otypovanej do 2000kg muzu tahnout, ale nesmim ho mit plne nalozenej.


Edit: A to jsem tohle téma uz chtěl zakazat..... :P

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jee... mne uz se rozsvítilo. Takze když mam auto s celkovou hmotnosti 2100kg a ma vlek povolenej do 1500kg. Tak vlek otypovanej do 2000kg muzu tahnout, ale nesmim ho mit plne nalozenej.

 

Edit: A to jsem tohle téma uz chtěl zakazat..... :P

Ale musíš mět v papírech skupinu E.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě že přívěs s maximální přípustnou hmotností 3500kg nemůžu tahnout ani prázdnej, protože maximální přípustná hmotnost tažného vozidla je jen 2145kg - auto kategorie M1, pokud bych měl tereňák kategorie M1G, pak je to 1,5násobek maximální přípustné hmotnosti - tam by to bylo 3217kg, takže ani tak bych nemohl zapřahnout vlek s maximální 3500kg, přesto že by byl prázdnej

 

odstavec 7 - pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorie O1 a O2 platí:

 

b) okamžitá hmotnost přípojného vozidla kategorie O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost bržděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedená v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, ZA PODMíNKY, ŽE NEJVYšší POVOLENÁ HMOTNOST TAKOVéHO PříPOJNéHO VOZIDLA NENí VěTší NEŽ NEJVěTší POVOLENÁ HMOTNOST TAŽNéHO VOZIDLA u vozidel kategorie M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorie M1G a N1G

A JSI SI JISTÝ,ŽE TEBOU CITOVANÝ ODSTAVEC 7 JE CITOVANÝ Z DNES PLATNé VYHLÁšKY-ZÁKONA, BěHEM POSLEDNíCH LET PROBěHLO MNOHO UPRAV A ZMěN.pROSíM,UVED ZÁKON-VYHLÁšKU Z KTERé TVOJE CITACE POCHÁZí.

DěKUJI TI.

 

BOOTCENTRUM

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bootcentrum, je to vyhláška 341/2002 která se 9x novelizovala, ale § 14 (Technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz) se neměnil.

 

Pokud máš jiné znění, tak sem hoď číslo vyhlášky.

MNě HLAVNě ZAJíMALA NOVELIZACE, Z KTERé JSI VYCHÁZEL!!

AŽ BUDE čAS,NAJDU POSLEDNí NOVELIZACI. ALE TO CO JSI UVÁDěL,VíM ŽE PLATILO PřED NěKOLIKA MÁLO LETY ALE TO BYLO ZRUšENO DALší NOVELIZACí,TO MI ALESPON LONI TVRDIL MAJITEL AUTOšKOLY! ALE MUSíM SI TO NAJíT SÁM,ABYCH OSTATNíM NEKÁZAL BLUDY!!!

JINAK HEZKÝ ZBYTEK SVÁTKŮ VšEM.

 

BOOTCENTRUM

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, a v autoškole chtěj za 96ku skoro jako jako za Ečko, což nechápu, protože máš složit pouze praktickou zkoušku. Ale vlastně chápu, živí se tím...... :rolleyes:

Podle ceniku co dal odkaz Tomas chteji za B96 2500,- (za BE 6500,-). To bych povazoval za prijatelny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, a v autoškole chtěj za 96ku skoro jako jako za Ečko, což nechápu, protože máš složit pouze praktickou zkoušku. Ale vlastně chápu, živí se tím...... :rolleyes:

Podle ceniku co dal odkaz Tomas chteji za B96 2500,- (za BE 6500,-). To bych povazoval za prijatelny.

No ale u nás v okolí jsem to nikde nenašel mimo Prahy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bootcentrum, budu rád, když to najdeš. Já vycházím z vyhlášky 341/2002 která byla novelizována (100/2003, 197/2006, 388/2008, 283/2009, 216/2010, 182/2011, 315/2012, 302/2013) žádná z těchto novelizací nemění paragraf 14, kterýse týká spojitelnosti vozidel do jízdních souprav. Pokud mi nějaká novelizace unikla a byl změněn paragraf 14, hoď to sem.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, kód 96 jsem si dělal asi před 5ti měsíci u nás v Poděbradech, autoškola Noháček. Jeden den jízda přes Poděbrady, asi 20 minut s instruktorem, abych si osahnul to jejich auto, druhý den jízda s komisařem to samé. Po příjezdu mi komisař vystavil potvrzení o provedené zkoušce s kterým jsem šel první úřední den na výměnu řidičáku. Cena 2500Kč a 700Kč stál komisař. Toho si musí platit každý zvlášť při každé zkoušce. Kdo přesahuje celkovou váhu např. jen o 100kg jako já s karavanem a víc nepotřebuje, tak je to myslím docela dobrá volba.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, kód 96 jsem si dělal asi před 5ti měsíci u nás v Poděbradech, autoškola Noháček. Jeden den jízda přes Poděbrady, asi 20 minut s instruktorem, abych si osahnul to jejich auto, druhý den jízda s komisařem to samé. Po příjezdu mi komisař vystavil potvrzení o provedené zkoušce s kterým jsem šel první úřední den na výměnu řidičáku. Cena 2500Kč a 700Kč stál komisař. Toho si musí platit každý zvlášť při každé zkoušce. Kdo přesahuje celkovou váhu např. jen o 100kg jako já s karavanem a víc nepotřebuje, tak je to myslím docela dobrá volba.

Reno ) Ještě nevím jesli to budu potřebovat,ale jinak cenná informace.Díky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
Právě že přívěs s maximální přípustnou hmotností 3500kg nemůžu tahnout ani prázdnej, protože maximální přípustná hmotnost tažného vozidla je jen 2145kg - auto kategorie M1, pokud bych měl tereňák kategorie M1G, pak je to 1,5násobek maximální přípustné hmotnosti - tam by to bylo 3217kg, takže ani tak bych nemohl zapřahnout vlek s maximální 3500kg, přesto že by byl prázdnej

 

odstavec 7 - pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorie O1 a O2 platí:

 

b) okamžitá hmotnost přípojného vozidla kategorie O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost bržděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedená v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, ZA PODMíNKY, ŽE NEJVYšší POVOLENÁ HMOTNOST TAKOVéHO PříPOJNéHO VOZIDLA NENí VěTší NEŽ NEJVěTší POVOLENÁ HMOTNOST TAŽNéHO VOZIDLA u vozidel kategorie M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorie M1G a N1G

Tak jsem nakonec našel naší diskuzi - odpověd si najdi na vlákně PříVěSY, před chvílí jsem tam psal!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...