Přejít na obsah
Plavidla.cz

Prohlášení o shodě


Tinky II

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 77
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

rozlišuje lhůta 25 let čtyřtakty či dvoutakty a vztahuje se jen na přihlášení podléhající nebo na všechny motory podle roku výroby bez ohledu na výkon a typ?

vím jen,že toto omezení neplatí pro vestavěné motory


mimochodem jaký je postih za provozování motoru,který je starší 25 let?

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

příležitostně zavolám na SPS ,zjistím podrobnosti a dám sem zprávu...


zajímá mě to ,protože moc rád bych na příští sezonu dovybavil e-pohon spalovákem tak,aby byly pohony na sobě nezávislé a přitom aby spalovák dobíjel domácnostní aku společně se soláry a já si pak mohl přes měnič brát energii na dobíjení motorových akumulátorů,loď by se tedy stala více hybridní než s centrálou ,akční rádius by byl podstatně větší ,spalovák by loď dovezl podle potřeby kamkoliv k zásuvce a odpadlo by vrčení generátoru bez pohybu lodě při dobíjení (generátor na palubě bude pro strýčka příhodu)...tímto řešením by se provoz zlevnil minimálně o 1/3 ve srovnání s provozem jen na benzín, a to i bez el.zásuvky v dosahu, se zásuvkou v dosahu bude samozřejmě pořád možná velmi levná plavba jen na tichý e-pohon


rád bych cestoval po dálkách, zároveň mám elektriku moc rád a vymýšlím jak to spolu pokamarádit tak,aby si pohony vzájemně pomáhaly a hlavně aby na lodi byly dva zcela nezávislé plně ovladatelné systemy pro případ nějaké poruchy...

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No , to by k nam podle tohohle vykladu nesmela priplout asi tretina nemcu, a mame tu zakon o volne plavbe!

Bavíme se o přihlášení lodě v čR ne kdo kam s čím připluje a má to registrovaný doma nebo jinde a má papíry . Ty musí prostě mít od 1 tuny a 5 HP ,,, to se okecat nedá . Jo že třeba v Norsku nevidíš policajta i kdyby jsi měl ponorku s raketama to je jiný kafe .A samo je to o náhodě nebo o tom kdo tě z sucháčů práskne ,že to máš neregistrovaný bo ho sereš ,že máš loď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu si muset načíst tu vyhlášku. Pořád mě zajímá, jak je to tam napsaný. Jestli je tam něco jako, že je na našich vodách zákaz provozovat motory starší 25 let, tak na to změnou země registrace nejde obejít. Platí ono známý, že se musí dodržovat legislativa dané země ve které zrovna jsem.

Např. jako s auty. Taky musíme v rakousku mít vestu pro všechny členy posádky. Vůbec je v tomto případě nezajímá, že auto je registrovaný v čr. Prostě jsem u nich a u nich je to takto.

Tak aby to u lodí nebylo podobný. Sice to bude řádně registrovaný, ale provozovat by to u nás legálně stejně nešlo.

Reagoval jsem na tento prispevek......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu si muset načíst tu vyhlášku. Pořád mě zajímá, jak je to tam napsaný. Jestli je tam něco jako, že je na našich vodách zákaz provozovat motory starší 25 let, tak na to změnou země registrace nejde obejít. Platí ono známý, že se musí dodržovat legislativa dané země ve které zrovna jsem.

Např. jako s auty. Taky musíme v rakousku mít vestu pro všechny členy posádky. Vůbec je v tomto případě nezajímá, že auto je registrovaný v čr. Prostě jsem u nich a u nich je to takto.

Tak aby to u lodí nebylo podobný. Sice to bude řádně registrovaný, ale provozovat by to u nás legálně stejně nešlo.

Reagoval jsem na tento prispevek......

To by tak bohužel bylo, ale kdo z nás má tolik odvahy, aby v naší legislativě hledal logiku? :)

Obdobně jako plavidlo, který např. v holandsku nepodléhá registraci a u nás jo. Když připluje k nám, tak jí prostě budou chtít (a oprávněně). Prostě u nás to podléhá registraci, tak to tu registraci mít musí..... to je jen příklad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi to sem nepatří,ale asi nás mnoho není,kteří bychom před 25 lety alespoň snili o tom,že si budeme s někým vykládat na dálku zdarma z pohodlí obýváku,telefonovat z krabičky od cigaret odkudkoliv,jezdit v automobilech,které po ránu 5x nezdechnou,že si budeme povídat o našich lodích,že na mandarinky ani na maso není třeba stát frontu,a že Bohouš šetří na nějaký ohebný cosi co kromě svíčkové umí snad úplně všechno...

je to tady legislativní bordel,to každopádně,ale i tak díky bohu za to

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 25 lety jsem chodil na základku a snil jsem teda úplně o něčem jiném, nicméně jsem celkem spokojen, hlavně, když se občas příjemně opiju. s lidma bych si raději povídal na živo, než na dálku, zdarma taky nic nemám, vlastní obývák už vůbec ne :-) moje auto zaplaťpámbůh ještě startuje, i když je mu už 15 let a pomalu se rozpadá. O lodi si zatím jen povídám a to rád. Mandarinky nejím. Aspoň teda že to maso je zatím :-) Ale spokojenej jsem, to jo, ale já jsem celkem nenáročnej člověk a spokojenej bych byl třeba i za jiných okolností.

to už je teda ale opravdu úplně mimo téma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si tu vyhlášku našel na sránkách MDčR.

V tý vyhlášce je to stanoveno naoprosto jasně. Skutečně se na našich vodách nesmí používat závěsný motor starší 25 let. Tato vyhláška platí pro všechna plavidla, která se plaví po našich vodách. Je to samozřejmě bez ohledu na tom, kde je plavidlo registrováno. Na našich vodách platí naše legislativa.

Resp. je to tak, že v EU platí evropská ustanovení, ale národní legislativa může být přísnější. Benevolentnější bejt nesmí.


Edit: je to vyhláška 223/1995 Sb ve znění 2010

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...

Koukám na tu vyhlášku a tak nevím:


3.01.1. Na malých plavidlech lze použít pouze spalovací motor určený pro použití na plavidle, který je vyrobený po roce 1980, avšak není starší než 25 let. To se netýká původních historických plavidel a jejich kopií, pokud byly jako kopie označeny výrobcem, která byla vyrobena před rokem 1950, a plavidel s pevně zabudovanými původními značkovými lodními motory či pohony, která byla vyrobena po roce 1950.


Nic víc jsem tam nenašel, takže, pokud má loď evidenci jinde, než v čR a tam splňuje vše potřebné k provozování, tak min. ve státech EU může neomezeně plout a nemusí !!! splňovat naše předpisy, to je stejné jako u aut. Je totální blbost, že musíte mít v Rakousku počet reflexních vest jako pasažérů, to, že to policajti vyžadují je jedna věc, ale právo na to nemají. člověk musí dodržovat dopravní předpisy navštívené země, ne ale povinné vybavení s další náležitosti spojené s provozem vozidla, to se řídí předpisy země, ze které vozidlo pochází. To, že si to lidí neumí s policajty v Rakousku vyříkat je věc druhá, právo na to nemají a klidně se budu hádat. Jako řidič z povolání s každoročním školením o tom vím snad dost. A u nás ji musí mít jen řidič.


Další věc, která se tady pořád neujasnila je váha vleku. Za autem mohu tahat vlek s okamžitou váhou nepřesahující váhu zapsanou v TP vozidla i když má vlek celkovou mnohem vyšší. Celková váha není rozhodují, rozhodující je okamžitá, policajti si to ulehčují a buzerují zbytečně jen proto, že většinou nemají jak soupravu zvážit a tak se vozí po celkové váze v malém TP. Blbost a nenechte se prudit. Na druhou stranu váhy na soupravy přibývají a tak si musíte být jistí, že okamžitou váhou nejste přes. To se dá ověřit ve spoustě fabrik, případně sběrnách druhotných surovin, kde velké váhy mají

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale celková váha toho vleku nesbý být vyšší nez maximální přípustná hmotnost tažného vozidla (pro M1 a N1) nebo 1,5násobek maximální přípustné hmotnosti tažného vozidla (pro M1G a N1G) Takže třeba za Peugeotem 607 kterej má max. hmotnost 2145kg nemůžu zapřahnout vlek 2,5t, můžu max. 2145kg, ale naložit ho smím na max. 1800kg který může tahat na tažnym. U Nissana Navara která váží 2805kg může zapřahnout 3500kg vlek (2805x1,5 = 4207 ale u osobáku omezeno na 3500kg vlek), ale naložit jen na 3000kg (víc nesmí dle TP táhnout).


Ohledně povinné výbavy aut to řeší Víděňská úmluva, jak je to ale u lodí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Charlie ) A když obrazně řečeno zapřáhnu za Peuogeta 607 bržděný vlek o celkové váze 1500kg tak ho můžu táhnout pokuď auto nebude naloženo na maximální zatížení 2145kg nebo ne?Mám,ale jenom skupinu B. Já mám za to,že polda koukne na max.zatížení auta a vleku a celková váha papírově bude celé soupravy víc jak 3500kg a mám peška.Nebo se pletu a můžu také argumentovat momentální hmotností celé soupravy?Mám v tom zmatek :( Upraveno uživatelem JPfish
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale celková váha toho vleku nesbý být vyšší nez maximální přípustná hmotnost tažného vozidla (pro M1 a N1) nebo 1,5násobek maximální přípustné hmotnosti tažného vozidla (pro M1G a N1G) Takže třeba za Peugeotem 607 kterej má max. hmotnost 2145kg nemůžu zapřahnout vlek 2,5t, můžu max. 2145kg, ale naložit ho smím na max. 1800kg který může tahat na tažnym. U Nissana Navara která váží 2805kg může zapřahnout 3500kg vlek (2805x1,5 = 4207 ale u osobáku omezeno na 3500kg vlek), ale naložit jen na 3000kg (víc nesmí dle TP táhnout).

 

Ohledně povinné výbavy aut to řeší Víděňská úmluva, jak je to ale u lodí?

Nechybí ti za první větou dovětek - pokud ale výrobce vozidla nestanoví váhu nižší?? Což ale ve většině případů stanoví!! Tudíš je rozhodující celková váha přívěsu uvedená v TP !! A tím pádem tvůj teoretický výpočet je zcela na nic!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nerozumím co tím bootcentrum myslíš.


Na nic není, přečti si vyhlášku a příslušné paragrafy týkající se spojitelnosti vozidel do jízdních souprav.


Váha uvedená v TP tažného vozidla pro přívěs (např. 1800kg) je okamžitá hmotnost vleku - to je hmotnost zjištěná při zvážení.


Maximální hmotnost vleku nesmí ale přesáhnout maximální hmotnost tažného vozidla.


Já právě měl vlek 2000kg, při zvážení vleku s lodí měl 1750kg, na tažnym auta 1800kg auto s max. hmotností 2145kg = tahal jsem úplně bez problému.


Pak jsem tahnul dvouvlek na auta když jsem ho vezl domů, prázdnej. Prázdnej měl 980kg, max v TP 3400kg = táhnul jsem ho za tím samím autem nelegálně, okamžitá hmotnost sice byla v pohodě, ale max. přípustná už byla u vleku větší než u auta. (no měl jsem štěstím dojel jsem v pohodě - nikdo mi nekontroloval ani se cestou nic nestalo).


Kdyby to bylo tak jak píšeš, tak většina malejch aut by nemohla tahat ani nebržděnej vlek na velkejch kolech, který maj zapsáno 750kg, ale některý auta ani těch 750kg nebržděnejch tahnout nemůžou (ani Ford C-Max 1,6TDCi v úpravě N1 - ten má 695kg na tažnym pro nebržděnej /1200kg pro bržděnej).


Já to u toho 2t vleku právě řešil, chtěl jsem i snižovat celkovou hmotnost vleku - bohužel to byl pro úřady neřešitelnej problém, ale vyhláška hovoří jasně, takže nebyl problém tahat - a to jsem si ověřoval všude možně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem se o tom kdysi s Charliem hádal, ale pak jsem si to pořádně přečetl a zjistil jsem, že má pravdu.

Pro řidičský oprávnění je rozhodující to co je napsáno v TP, i kdybych to vezl prázdný.

Pro spojitelnost souprav se bere okamžitá hmotnost, kterou zrovna zváží. Tady platí ten 1,5 násobek. Okamžitá hmotnost vleku nesmí překročit 1,5 násobek okamžitý hmotnosti auta a současně největší povolená hmotnost vleku nesmí být větší, než největší povolená hmotnost auta (M1 a N1).... ale to v podstatě jen opakuju Charlieho. :)

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No s řidičákama jsem taky koumal jak s tím vydrbat, ale nakonec jsem si šel udělat C+E. Ale táta právě tahá s tím C-Maxem tam je zapsanej vlek 1200kg, vlek měl 1200kg (celkovou, naloženej 1100kg) a auto s celkovou pod 2300kg, takže mu stačí Bčko - 2300 + 1200 = 3500kg - je do 3,5t se soupravou a pro soupravu se berou maximální přípustné hmotnosti zapsané v TP všech vozidel soupravy.


Jinak spojitelnost vozidel do jízdních souprav: 341/2002sb (toto neřeší řidičské oprávnění!!)


paragraf 1 - základní pojmy -

tady je důležité jen odstavec o) - okamžitá hmotnost vozidla nebo jízdní soupravy - hmotnost zjištěná v určitém okamžiku při jejich provozu na pozemní komunikaci (když to zváží)


paragraf 14 - technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz


odstavec 2 - okamžitá hmotnost přípojného vozidla, nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40km/h nejvýše 1,5 násobku okamžité hmotnosti tažnéhovozidla


odstavec 7 - pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorie O1 a O2 platí:


a) okamžitá hmotnost nebržděného přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebržděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedená v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla


b) okamžitá hmotnost přípojného vozidla kategorie O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost bržděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedená v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorie M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorie M1G a N1G

Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Charlie a ostatní)

Pokusím se to nějak popsat co vlastně hledám.

Já potřebuji auto a nechci v naftě,hodně jezdím i kratší vzdálenosti hlavně v zimě a to není dobré,proto jednoznačně chci benzín. Vlek chci s celkovou maximální váhou 1500kg. Tady Vám uvedu dva příklady aut,které jsem zvažoval.Vše jak jsem psal tak v benzínu a nesmím zapomenout napsat,že vlastním řidičský průkaz a pouze skupinu B,tak auto připadá v úvahu s maximální hmotností 2000kg a planovaný vlek 1500kg, což spolu odpovídá celkové váze jízdní soupravy celkově 3500kg a zároveň splňuje podmínky pro skupinu řidičského oprávnění B. Auto nejlépe s pohonem 4x4 na lepší přístupnost terénem a vytahování lodě,ale není nutně pomínkou.

1)Dacia Duster 1,6 16V 105k 4x4 Maximální povolená hmotnost bržděného vleku 1500kg.Auto má maximální povolené zatížení 1800kg a maximální povolená hmotnost jízdní soupravy je 3300kg.

(Zde si myslím,že splňuji pomínku pro skupinu B protože auto s přívěsem váží celkově 3300kg a nemá víc jak 3500kg a homologace dle TP je taky v pařádku)

druhá zvažovaná možnost auta

2)škoda Yeti 1,8TSI 118kW 4X4 Maximální povolená hmotnost bržděného vleku 1800kg.Auto má maximální povolené zatížení 2050kg.Maximální povolenou hmotnost jízdí soupravy ná stránkách výrobce neuvádí.

(Zde si myslím,že nesplňuji podmínku pro skupinu B protože auto s přívěsem,který budu zapojovat s celkovou hmotností 1500kg ve spojení s maximální povolenou hmotností vozu 2050kg by překročil onu povolenou celkovou hmotnost 3500kg a vážil 3550kgTedy o 50kg více než je povoleno.Jediným řešením by bylo snížit celkovou váhu vleku papírově na 1450kg abych dosáhnul celkovou hmotnost jízdní soupravy 3500kg)

Prosím Vás o posouzení jestli mé úvahy jsou správné a hlavně odpovídají předpisům.Nerad bych řešil ze své neznalosti nějaký postih.Budu rád, pokuď i uvedete nějaké jiné modely aut do celkové váhy 2000kg což odpovídá mému záměru.Za každou cenu to nemusí být motorizace 4X4,ale rád ji uvítám,ale benzín požaduji.Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak aut je spousta, záleží na vkusu. Pak si akorát zkontrolovat váhy podle TP aby ti to sedělo, jinak uvažuješ správně.


Jen dej pozor, protože co výbavová verze, dodatečná výbava, atd je taky jiná váha auta. A pokud by to byl dovoz ze zahraničí, tak tam už vůbec není jisté jakou váhu ti kde zapíšou.


Jinak u toho Yetiho by bylo řešením snížit váhu vleku, pokud ti to skutečné váhy dovolí.


Nech si zvážit loď a pak taky vlek, kterej budeš mít. Mě třeba vlek vážil o skoro 200kg víc než měl vážit podle TP - prázdnej.


A nezapomeň připočítat fóra na další výbavu lodě.


Jen se zeptám, proč nejdeš raděj cestou rozšíření řidičáku na BE, není to zas tak složitý a cenově v cenách věcí na lodě to zas není taková trága. Byl bys pak v klidu a souprava do 7t.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak aut je spousta, záleží na vkusu. Pak si akorát zkontrolovat váhy podle TP aby ti to sedělo, jinak uvažuješ správně.

 

Jen dej pozor, protože co výbavová verze, dodatečná výbava, atd je taky jiná váha auta. A pokud by to byl dovoz ze zahraničí, tak tam už vůbec není jisté jakou váhu ti kde zapíšou.

 

Jinak u toho Yetiho by bylo řešením snížit váhu vleku, pokud ti to skutečné váhy dovolí.

 

Nech si zvážit loď a pak taky vlek, kterej budeš mít. Mě třeba vlek vážil o skoro 200kg víc než měl vážit podle TP - prázdnej.

 

A nezapomeň připočítat fóra na další výbavu lodě.

 

Jen se zeptám, proč nejdeš raděj cestou rozšíření řidičáku na BE, není to zas tak složitý a cenově v cenách věcí na lodě to zas není taková trága. Byl bys pak v klidu a souprava do 7t.

Díky za potvrzení mé úvahy.Charlie já vím,že udělat E zas není takovej problém,ale jsem hroznej lenoch se zase učit, no nevím nevím.Asi by to šlo,ale zase si říkám,že nutné to není, tak proto koumu.Ale hlavně bych nad 3,5tuny musel platit mýtné a uznej,že třeba z důvodů překročení váhy 50kg co mne vychází by to byla uplná hloupst.

Jinak se zeptám ta má úvaha jak jsi ji odsouhlasil,že to mám správně,tak platí všude v EU nebo jenom u nás.Potom ta skupina E by měla své opodstatnění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No u nás bys mýtné určitě neplatil, a pokud vím, tak ani jinde po evropě. Bere se váha jen tažného vozidla, pokud jde o osobák. Takže normálně jen na známku.


Tak evropskou legislativu jsem nezkoumal, ale pokud je možné to takhle zapřahnout u nás, pak mi nemůžou na hranicích odstavit, že to nejde. Podle Vídéňské úmluvy by to mělo být v cajku. Anglána taky neodstaví za to, že má volant na druhý straně.


Já taky uvažoval jestli benzí, nebo nafta, a já vzal naftu, přesto že jezdím i krátké trasy, deně třeba jen 2x 2km. Další máme i Navaru, která to jezdí 4x 2km, taky v naftě a bez problému. Záleží na jakej kousek zrovna narazíš. Mě nikdy nevypekl ani benzín, ani nafta a vždy jsem kupoval ojetinu. Je to všechno o prioritách, u nový auta je to jiné, tam, se nafta připlácí, u ojetiny je to fuk a záleží na co se narazí. Já bych třeba pro funglovku nešel (když vezmu že auto co mám spadlo za 6let na ceně o milion kč).

Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...