Přejít na obsah
Plavidla.cz

Registrace člunu v Holandsku


Rimmerak

Doporučené příspěvky

Zdendo, když se schvaloval zákon o volně plavbě, tak se zákony asi ještě nečíslovaly :) je z roku 1821, ale platí dodnes, zaručuje všem volnou plavbu po Labi v celé jeho délce......je to samozřejmě diskutovatelné, ale je to tak. Nicméně Ti nic nebrání vznést na PS dotaz, zda omezení přívěsných motorů stářím se vztahuje i na cizozemské lodě, a hnedle uvidíme. Hlavně si myslím, že dotaz by stačil jeden, ne aby tam psali nebo volali všichni!!!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 91
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Dík. ten zákon má určitě svuj dobrej význam. Otázka je, jestli na jeho základě sem můžou lodě, který nejsou technicky způsobilý k plavbě na našem území. Jak píšeš. Dotaz jsem vznesl, tak jsem zvědavej, co mi odepíšou. Pak to sem hned pověsim. Dotaz jsem položil právě na lodě, který jsou řádně registrovaný v zahraničí a příplujou k nám po vodě. V druhý části dotazu se taky ptam na lodě, který jsou registrovaný v zahraničí ale jsou provozovaný u nás.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plavidlo podléhající evidenci podle tohoto zákona lze na vodní cestě provozovat, byla-li schválena jeho technická způsobilost a je-li


a) zapsáno

1. v plavebním rejstříku české republiky (dále jen „plavební rejstřík“), rejstříku malých plavidel nebo v obdobné evidenci jiného členského státu Evropské unie, jiného smluvního státu Dohody o Evropském hospodářském prostoru nebo švýcarské konfederace, anebo

2. v plavebním rejstříku nebo v obdobné evidenci jiného státu, než který je uveden v bodu 1, jde-li o zahraniční plavidlo, jehož provozovateli vydal plavební úřad povolení k provozu, a


b) provozováno v plavební zóně vodní cesty, pro niž byla schválena jeho technická způsobilost.


(2) Plavidlo podléhající evidenci podle tohoto zákona lze na vodní cestě rovněž provozovat, byla-li schválena jeho technická způsobilost k námořní plavbě příslušným orgánem české republiky nebo příslušným orgánem jiného státu a je-li zapsáno


a) v námořním rejstříku české republiky nebo v obdobné evidenci jiného členského státu Evropské unie nebo jiného smluvního státu Dohody o Evropském hospodářském prostoru nebo švýcarské konfederace, nebo


b) v námořním rejstříku nebo v obdobné evidenci jiného státu, než který je uveden v písmenu a), jde-li o zahraniční plavidlo, jehož provozovateli plavební úřad vydal povolení k provozu.


(3) Plavidlo nepodléhající evidenci podle tohoto zákona lze na vodní cestě provozovat, splňuje-li jeho konstrukce a technický stav podmínky bezpečného provozu a neohrožuje-li životní prostředí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zde přikládám odpověď SPS:


Dobrý den.


K Vašemu dotazu sdělujeme následující.


Náš úřad nemá k dispozici oficiální požadavky na přívěsné lodní motory v ostatních státech EU. Já osobně ale nevím o omezení způsobilosti plavidla z důvodu stáří přívěsného lodního motoru v některém z okolních států EU (např. Německo, Polsko).


Ve Vašem dotazu se zmiňujete o malém plavidle registrovaném v zahraničí. Toto plavidlo by mělo mít lodní osvědčení vystavené v daném státu EU.


Zákon č. 114/1995 Sb. o vnitrozemské plavbě u zahraničních plavidel stanoví následující:


§ 30

Provoz zahraničního plavidla


(1) Zahraniční plavidlo může být na vodních cestách české republiky provozováno jen na základě povolení k provozu, pokud mezinárodní smlouva, kterou je česká republika vázána, nestanoví jinak. Za zahraniční plavidlo se nepovažuje plavidlo, k němuž bylo vydáno lodní osvědčení nebo jiný obdobný doklad jiným členským státem Evropské unie, jiným smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru nebo švýcarskou konfederací.


(2) O vydání povolení k provozu rozhoduje plavební úřad. …….


(3) Ustanovení odstavců 1 a 2 se nevztahují na zahraniční malé plavidlo provozované zahraniční osobou k rekreační plavbě v české republice.


§ 9 stejného zákona stanoví k technické způsobilosti plavidel na vodních cestách čR:


(1) Plavidlo podléhající evidenci podle tohoto zákona lze na vodní cestě provozovat, byla-li schválena jeho technická způsobilost a je-li,


a) zapsáno


1. v plavebním rejstříku české republiky (dále jen „plavební rejstřík“), rejstříku malých plavidel nebo v obdobné evidenci jiného členského státu Evropské unie, jiného smluvního státu Dohody o Evropském hospodářském prostoru nebo švýcarské konfederace, anebo


2. v plavebním rejstříku nebo v obdobné evidenci jiného státu, než který je uveden v bodu 1, jde-li o zahraniční plavidlo, jehož provozovateli vydal plavební úřad povolení k provozu, a


(2) Plavidlo podléhající evidenci podle tohoto zákona lze na vodní cestě rovněž provozovat, byla-li schválena jeho technická způsobilost k námořní plavbě příslušným orgánem čR nebo příslušným orgánem jiného státu a je-li


a) v námořním rejstříku české republiky nebo v obdobné evidenci jiného členského státu Evropské unie nebo jiného smluvního státu Dohody o Evropském hospodářském prostoru nebo švýcarské konfederace, nebo


b) v námořním rejstříku nebo v obdobné evidenci jiného státu, než který je uveden v písmenu a), jde-li o zahraniční plavidlo, jehož provozovateli plavební úřad vydal povolení k provozu.


……………………………..




Obecně tak lze říci, dle výše uvedených paragrafů zákona 114/1995 Sb. v platném znění, pokud má zahraniční malé rekreační plavidlo (plující pod vlajkou jiného státu EU) platné "lodní osvědčení nebo jiný obdobný doklad vydaný členským státem EU …", může plout na vodních cestách čR bez nutnosti něco řešit na státní plavební správě.

--

Domnívám se, že právníci by nás v případě nějakého problému (nedej bože pojistného plnění) velmi rychle vyvedli z omylu. I ta odpověď je trochu šalamounská. :) Na druhou stranu jsem položil jasný dotaz a dostal jsem odpověď. Mě zajímala hlavně případná kontrola na vodě. Jsem, že rád, že (pravděpodobně) pro účely kontroly na vodě je registrace v zahraničí řešením. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...

Ahoj,

chtěl bych se zeptat jestli jste někdo neřešil registraci lodě do 20 km/h v Holandsku?

Popřípadě dovoz takovéto lodě z Holandska do čR a následnou registraci tady. Napadá mě, když k registraci dovezené lodě potřebuji doklad o tom že loď již není registrovaná v zemi původu tak co doložím SPS když loď dovezu z Holandska kde takovéto lodě registraci nepodléhají.

Děkuji za Vaše reakce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není nic jednoduššího než zavolat na SPS a konkrétně se domluvit s dotyčným úředníkem, aby se předešlo zbytečným pozdějším dohadům.

Jestli je loď registrována v Holandsku, akorát bych změnil majitele a na čR registraci se vykašlal.

A pokud není , pokusil bych se jí tam zaregistrovat.

Upraveno uživatelem mirzik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...
Ahoj, nevim zda by mel někdo chut celou věc resit, ale zjistil jsem ze cesky zakaz provozu starsich motoru je proti pravu EU a lze dosáhnout jeho zruseni. Jen potrebuji nejakou ukázkovou kauzu nebo kontakt na nekoho z Ministerstva dopravy komu napisu aby mi odpovedl negativne v teto veci a to pak nasledne postoupim do Bruselu. Netusite někdo kdo to ma MD na starosti?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

For Tipper: Držím Ti palce ať se ti to povede jestli do toho půjdeš.

Jenže ono to zase tak jednoduché není, kdyby bylo už by to dávno padlo, nemyslíš?

Každopádně hodně úspěchu v tom hodně nákladném běhu na hodně dlouhé trati ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 8 months later...
Ahoj. Prosím o info, jestli někdo neumí regisraci v Holandsku zařídit (pokud to jeste lze). Koupil jsem starsi gumak 4.3m a motor Mercury (20 HP) 2Ta oboji zgeneralkoval. Spousta prace. Clun ma nove tuby, motor loziska, kola v prevodovce, gufera, paliv pumpu ... A pak jsem zjistil, ze se to na SPS uz neda prihlasit :-(. Jde mi o to obcas vyrazit treba na Slapy, někdy HR a nebat se, ze me nekdo zastavi Díky za kazdou radu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky sem to nyni resil, ale vypada to, ze dokumenty od lodi ceskym uradum staci, takze asi necham udelat registraci u nas. Nicmene v Holandu by to asi nemusel byt problem. Vcelku se jde domluvit s nejakou marinou, nebo prodejcem, kterej je schopen a ochoten ti s registraci pomoci. Me to bylo take nabidnuto, ale nakonec s ohledem na kladnou reakci ceskeho urednika to necham registrovat tady u nas, precijenom se mi stale nejak prici plavat pod cizi vlajkou. Nicmene bohuzel tam asi budes muset dojet osobne a nevim jak je to s gumakama, ale velke lode pri velke registraci stojej cca 500 EUR, na lod ti RDW, coz je Holandskej urad, kterej vydava tyto doklady, "vyrazi" cislo registrace a tim mas nadosmrti pokoj :). S touto registraci muzes plavat po celem svete. Pak je jeste mala registrace, ktera stoji tusim do 50EUR, ale ta uz je mi bylo receno uznavana jenom v EU.

Nekdo to asi zaritid tady u nas umi, zkus pohledat na netu, myslim ze sem taky nasel nejaky firmy, co se tim zabejvaj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...