Přejít na obsah
Plavidla.cz

Loď vhodná na naše řeky


Zdenda

Doporučené příspěvky

měsíc je moooc... to dáme za dřív..

takhle jsem plánoval převoz Polarisu z Norddeichu , jak jsem ji před 2 měsíci kupoval a nakonec majitel porušil smlouvu a prodal jinému zájemci..

pojdťe.. pomůžeme kamarádovi s převozem a udéláme si výlet :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 377
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

jjj 3-4 nejdelší měsíce v roce .. ty jo , No už aby to bylo za náma.


Ale mám na tebe technickou otázku ... představ si mám 3 nabíječky 12 V .Všechny dávají 6 A . Když je připřahnu na jednu baterii (el motor) budou dávat součet ampérů tedy 18 A a nebo se to celý vyšlusuje a posere ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

140 AH ale spíš mi jde o to , mít dost silnou centrálu a použít třeba 2 nabíječky co každá dá 10-15 A tak mohu honit na té mojí malé lodi Minn Kottu ta žere tak cca 50 A na plnej kotel . Ale to sežere spíš kabely .Dřív jsem měl 2 x 240 AH a to byl dosah skoro přes celý Lipno ale nabíjeje to šesti Amperama to trvá jedna 40 hodin a tolik času sem neměl .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice to vůbec nepatří do tohohle vlákna, ale .... spojením několika nabíječek paralelně získáš tvrdší zdroj, kterej bude schopnej do baterie tlačit větší proud. Záleží ale na tom, jakou máš baterii a jak je vybitá. Nabitá baterie si nevezme téměř nic. řeč je o nejběžnějšim typu nabíječky U. Pokud máš nabíječky I, tak ty ti do baterie budou cpát nastavenej proud hlava nehlava dokud to nevypneš, nebo dokud baterii totálně nevysušíš.


Jestli budeš mít současně z baterie odběr (myšleno velkej odběr), tak musíš použít nabíječky s omezením maximálního nabíjecího proudu. Jinak budeš mít jen v pojistkách větší náklady, než v benzínu. :) nebo ty nabíječky rovnou shoří.

Drtivá většina nabíječek je konstruovaná jen na to jedno specifický použití a to je nabíjení odpojených akumulátorů. Tam se počítá s tim, že se napětí nabíječky a baterie vyrovná někde kolem tušim 14 - 14,5V. Jak napětí roste, tak se sám snižuje dobíjecí proud. Představ si to jako když přepouštít vodu mezi dvěma spojenýma nádobama. čim větší rozdíl hladin (napětí), tim větší je proud vody. Až se hladiny vyrovnaji, tak je proud nulovej.

Naproti tomu I nabíječka je jako kdybys na tu vodu použil čerpadlo. Prostě to bude tlačit vodu pořád ať je rozdíl hladin jakejkoliv.


Snad jsem se vyžvejknul srozumitelně (a snad si to po těch letech pamatuju správně) :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdendo díky , to by tak vyhovovalo , bo ten člun má 100 kg +- . Jde o to že chci na Lipno , a tam to jinak nejde . Ale ten Kipor je fakt dobrej . To by stačilo . Každopádně tam bude ještě velká baterie a ta bude sloužit jako rezerva výkonu .

Jinak nezavrhuj ten benzín , takových 10-20 hp by ti na kaskádě hodně pomohlo . Budeš mít rezervu .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tedy by jsi plul hlavně na centrálu...

 

do akumulátoru by jsi neměl ládovat víc,jak 1/12 jeho kapacity,tedy 12A - 15A,motor bude mít energetický odběr včetně ztrát při maximu cca 700W/12V,ideální by pro tebe byl nějaký invertor kolem 1,6kW trvale,pak by jsi ho jen lechtal a plul by jsi za cca 0,5 litru na hodinu rychlostí tak odhadem 3-5 km/hod (Minn kota 55Lbs),což je zmíněný Kipor IG2000 či Honda EU20i...

 

odebíraná energie při odběru 12A /72V je u mého motoru cca 850W,tedy srovnatelná s náročností Minn Koty 55Lbs,kde 12V malé napětí je nahrazeno velkým proudem cca 55A,u mě je to naopak,kdy při vyšším napětí napětí 72V stačí proudy od 12A do 20A,průměrně potřebuji tak cca 18A,odběr 12A je víceméně laboratorní hodnota v bezvětří,ale kaskádu jsem s tím neplul,tak to nemám jak posoudit,každopádně naše rychlosti budou skoro stejné a příjemně levné,pokud najdeme ochotu a zásuvku...

 

ty máš k dispozici rychlostní rezervu,já jen do 10km/hod ,a to není mnoho,ale mám obrovskou silovou rezervu na boj se silným větrem,což je tady na jezero téměř nepostradatelné

 

tobě bude pravděpodobně trvat nabíjení 9-12 hodin,mě stačí 6-7 hodin do plného stavu,tedy jedna noc,a to je v pohodě

 

nemyslím si,že bychom se loudali jen na centrálu,spíš si vezmeme energii hlavně z akumulátorů a ty pak ze zásuvky narazíme,plavba s centrálou je méně komfortní,dělá to bordel a pluješ jak šnek...lepší je tichá plavba cca 20-25 km a pak se nabít ,pokud bych totálně ždímal aku,upluji tak 35-40 km,ale hluboké vybíjení by brzy oddělalo baterky

 

pokus se sehnat si Optimu Yellow Top 12V 75Ah,která ti dá stejnou využitelnou energii jako běžná trakce 140Ah,z kyselinové trakce nemůžeš vzít víc jak 50% kapacity,jinak ji odděláš,z Optimy se 75Ah si v pohodě vezmeš 60A i víc A,ale musíš ji hned dát nabíjet,AGM je na to postavená

 

navíc na vodě kyselinová baterka nemá ze zákona co dělat...

zdenek2013 )Jakou baterii jsi přesně myslel z těch Optim ? Našel jsem jenom tenhle odkaz a je to pěkná raketa

http://www.autobaterie-pktechnik.cz/trakcni-baterie-optima/10197-trakcni-baterie-optima-yellow-top-s-55-75ah-12v-8051187-8511870008882.html

 

Tenhle problém budu taky z jara řešit na příďový motor,tak uvítám jestli máš nějaké lepší odkazy na levnější cenu a zároveň i na nabíječky.Moje představa je buď jedna 200Ah nebo dvě po100Ah a vhodná nabíječka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj co te týká baterie tak jsem i gelovce taky uvažoval ale nakonec rozhodl rozpočet a váha kterou jsem opotřeboval do špičky takže tam mám

 

http://www.battery-import.cz/user/shop/big/1938(1)(1).jpg

 

http://www.battery-import.cz/user/shop/big/1938(1).jpg

 

 

 

 

Cena cca 3800 czk , a přemýšlím že koupím ještě jednu , neustále se mi dobíjí jednak alternátorem když je třeba a jednak solárem

 

http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/47/26/50/07/4726500728

plus tohle

 

http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/47/35/32/09/4735320932

 

cena solár a regulátor cca 3500 Czk

 

Na spotřebiče a trvalé dobíjení nebo nechat celou noc na Vltavě rozsvícenou loď je ideální

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdendo tohle vím ale nemám ten problém bo baterie nevybíjím pod 50% , navíc regulátor to hlídá . Ten elektromotor je tam pro to , aby mi zajistil tichý chod při rybaření a troolingu . Baterie mám 2 a pokud by Varta nestačila ,nakopnu benzín a dobiju to .

Lipno ně mně trápí , tam pojedu s lehkým člunem a jestli Vartu 2-5 x vybiji tak se nic neděje . Navíc stejně tak potřebuji do špičky hmotnost co vyváží mojí nekonfekční figuru . Centrála klidně ať běží , to mi nikdo neřekne nic , i když je to ,, plavba se spalovacím motorem :-) ale Plavebka uvidí elektromotor a je to . Já sem to tam risknul dokonce s benzínem 2 x mě kontrolovali ale vždy mně max poslali ke břehu .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Zdendo 2013... s tím Kořenskem to mám za sebou ,, ps ,, velmi velmi opatrně s hodnocením marin na Orlíku , nejlepší spouštění je v Týnu nad Vltavou , a pak ,, k první pořádný marině to je cca 40 km ., Nebuď tak militantní k spalovacím motorům bo 5 HP Yamaha ,, s 12 litrovou nádrží ti na kaskádě zachrání kůži ,,, věř mi ,, s kanďákem a

M2T olejem ujedeš vzdálenosti co ti nedají NASA baterie a hlavně ti to prodá místní traktorista . Někde od Zvíkova to je paráda ale nepodceňuj agresivitu místních ,, bo všichni co máme lodě ,, tak jsme pro ně zloději

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak ,, já sem na Lipně známej desetiletí ,, byl jsem tam s benzínákem po cca 18 letech ,, a prej ,, Kuna ,, Kuna to znám ,,, hahah jo to ste vy ? jjj jsem ,, no ok ,ok ,, tak tu neblbněte a nějako si zajeďtě k přívěsu a vytáhněte to z vody nebo tu Yamahu sundejte


Jo jinak Lipno ,, na plavbu s lodí ,, není krásnější voda v čR ,, kde jinde si zajedeš na lodi do Rakouska ,, a kde jinde na druhý straně sbíráš houby vidlema

Upraveno uživatelem KBfotoservis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj,

na Dalešicích jsem docela často a jezdím až do chobotu,ale že by po mě někdo střílel-to se mi ještě nestalo.

Ale jinak mě před týdnem slovili policajti v kluzu u kempu-a za 200kč.Mají na lodi kameru,aby se předešlo dohadům.

Ale co to jsou dvě stovky,při našem koníčku........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak domorodci jsou asi problém všude...nezavrhuji striktně spalováky,snad nebudu nucen kotvit a nabíjet na prostředku...

klukům na Dalešicích střílejí rybáři do lodí prakem,to je takové i na Orlíku?

pokud je Lipno bez lidí,je to asi ráj

No po mně hodil na Sandberku jeden blbec kaprovej prut , tak sem vohulil 60 HP Big food a stahnul jsem mu pruty za 15 litru , nějako od té doby byl klid

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tvl ,,, zase to hupání , ,chlapi máte loď nebo tramvaj ?? co by stě dělali v takovým Valsoy fjordu to ze 30 km od moře do vnitrozemí a tam jsou vlny furt , 2 metry a nebudu chodit daleko ,, Lipno Dolní Vltavice trochu foukně a lítají větve vodorovně ,, tvl uvědomte si že jste na vodě ,, tam se to houpe ,, a nefňukejte ,, že Vám popadalo chlebíčky .....

PS co máš za loď ?? když spadneš na tlamu na Slapech ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když vlny tak asi tohle
minuta 2.37 lod 3.6 metru , byli jsme tam 3 lidi pod náma 100 metru ,, voda -2°C ... 250 Km za polarním kruhem ,, jděte do háje s nějakým houpáním na Vltavě nebo Dalešicích , Kdo se tady nedržel na 3 místech současně , tak se pobblil a fakt padl na hubu , PS motor Yamaha 4 HP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no to se mi dělo celou noc ,, pod Vyšehradem ,každou pul hodinu proletěl někdo ožralej , Vlny a problém začíná od 4 metru 10 km ve fjordu , Máme snad lodě nebo vany s teplou vodu . Jako kalamita na D1 patří k automobilům , patří vlkny k lodím , Jinak si můžeš koupit lůžkovej vagon na regio expers a vozit se mezi Ostravou a Prahou , tam to fakt nehoupe . Paradox oceánský vlny 5 metru vysoký maj učinek jako výtah v Bílý labuti ,, zvedá to kufr ,, u toho videa jsem se pěkně poblil bo čumět do kamery a lítat narohu dolu 3 metry ,,, tvl ,, to je pocuc .. Nějaký chlebíčky bych vyblil hned ,, takhle to byl Johny Wolker .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdenek jj ta lod měla 3.6 metru , motor 4 HP a nádrž uvnitř motoru , žádná externí ,, takže každou chvíli dolejvat a pak ,, ač se to nezdá ,, je to 8 km od břehu . Severní ledový oceán ,, Lofoty . Držet ses musel na 3 bodech jinak tě to přetížení složilo do lodi ,, voda - 2°C . Vzduch taky tak nějako ,,,
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bo v Týnu jsou supr 2 sjezdy , pumpa , hospody a mola a nabíjení a možnost plout i k Hluboký a dobrej přístup . Ps Nohu tahám , diabetes taky ale pivo a život mi chutná :D .

U Kořenska jsem nemohl nastartovat motor bo sem měl zařazenou rychlost ,, takže lehký infarkt a pustina všude ,,,, žádná pomoc , no pomohlo vyřadit ,, No a pak projedeš Komorou a až ke Zvíkovu a soutoku s Otavou ,, prostě nic ,, nic cesta časem jako v tom filmu Cesta do pravěku ,, Až pak u Orlíku to trochu ožije . Ale krásně to tam je naporosto mega

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...