Přejít na obsah
Plavidla.cz

Loď vhodná na naše řeky


Zdenda

Doporučené příspěvky

-antifouling (cca 1 týden v lodním servise za mojí účasti,v teple na jeřábu - starý dolů,zdrsnit,3xprimer,3x antifouling,leden-březen 2015)

většina antifoulů musí jí do vody poměrně brzo, v řádu hodin až dnů, jinak přeschnou a nefungují. Byť se o tom moc nepíše. Tedy leden není zrovna vhodnej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 377
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

No jj já taky se rád courám po vodě ale tou šedesátkou se mi to blbě krotí . Ale přes zimu nainstaluji na loď pomocnej elektromotor na takovou šoulačku , ještě tam přidám asi jednu baterii abych měl 280 AH ,tzn dosah tak 15-20 km na elektro .Je tam jeden solar 100 w tak mi je při kolapsu za pár dní dobije :-) a nebo nakopnu motor alternátor to dobije .

zapomněl jsem se tě zeptat - poprosit tě - na spotřebu paliva tvého 60HP motoru při uvedeném režimu plavby,nemám jasnou představu o provozní náročnosti tvé sestavy a zajímalo by mě to,protože na anglických stránkách Viking Mouldings Ltd. jsem našel pro ten můj model 23 maximální povolený výkon 28kW,tedy cca 40 koníků a na německých stránkách maximální povolený výkon pro stejný model 60HP,přitom Angličani udávají maximálku 5 uzlů,cestovku 4 uzle a Němci tyto rychlostní údaje uvedené vůbec nemají...

 

rychlost trupu podle délky vodorysky na výtlaku tu kdosi krásně vysvětloval,ale nevím už,kde to hledat...pokud platí anglické rychlostní údaje jsou pak německé hodnoty asi nesmysluplné,když na konstrukčně pomalou cestovní loď dají rychlé motory...

Ale to přeci není o rychlém motoru ale o síle, nikdo přeci netvrdí, že s tím musíš uhánět, ale pokud zvolíš správnou vrtul, tak máš rezervu výkonu např. do proudu :) a 20 hp navíc se někdy může sakra hodit

 

Jo jinak se těším na tvůj fotoseriál, může to být prima inspirace pro někoho kdo plánuje nějakou přestavbu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teď jsme se vrátili,byla mlha a pršelo,měl jsem problém najít z jezera přístaviště,ale stálo to za to a nebylo ani nutné topit...

 

krátí se to vážně rychle,ještě 20 dnů a budu pod jeřábem,pár dní se pověnuji údržbovým drobnostem a opět zbyde jen těšení se - a díky za to

Jo všechno má své pro a proti.To já se těším jak na své nové loďce příští rok budu v listopadu a prosinci zkoušet štiky.Na gumáku to nebylo nic moc,ale taky jsem nachytal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jj já taky se rád courám po vodě ale tou šedesátkou se mi to blbě krotí . Ale přes zimu nainstaluji na loď pomocnej elektromotor na takovou šoulačku , ještě tam přidám asi jednu baterii abych měl 280 AH ,tzn dosah tak 15-20 km na elektro .Je tam jeden solar 100 w tak mi je při kolapsu za pár dní dobije :-) a nebo nakopnu motor alternátor to dobije .

zapomněl jsem se tě zeptat - poprosit tě - na spotřebu paliva tvého 60HP motoru při uvedeném režimu plavby,nemám jasnou představu o provozní náročnosti tvé sestavy a zajímalo by mě to,protože na anglických stránkách Viking Mouldings Ltd. jsem našel pro ten můj model 23 maximální povolený výkon 28kW,tedy cca 40 koníků a na německých stránkách maximální povolený výkon pro stejný model 60HP,přitom Angličani udávají maximálku 5 uzlů,cestovku 4 uzle a Němci tyto rychlostní údaje uvedené vůbec nemají...

 

rychlost trupu podle délky vodorysky na výtlaku tu kdosi krásně vysvětloval,ale nevím už,kde to hledat...pokud platí anglické rychlostní údaje jsou pak německé hodnoty asi nesmysluplné,když na konstrukčně pomalou cestovní loď dají rychlé motory...

Ahoj Zdendo , ta spotřeba je tak proměnná ale cca 35 l na 100km +- a taky někdy okolo 7 litru na hodinu podle režimu plavby . Nějako mu to přijde že to žere stejně jak pomalu tak rychle . de facto platí že při cca 1500 otáčkách to žere nejmín a pak cca při 5000 otáčkách taky . Na plno tedy 6000 ot to jede cca 50/hod na 4000 cca 35km/h +- a to je těch 35l/100km . Nejvíc to žere tak někdy při 3000 ot . To je lod někde kdy se vytahuje z vody a dělá vlny jako ledoborec . Další věc je že mám na tu délku lod poměrně těžkou někde okolo tuny . Tehdy se tam ještě dávalo hodně výztuh a laminátu .

 

K té pomalé jízdě to mi vůbec nevadí , 10 let jsem jezdil jen s elektromotorem , dalších asi 5 let jen s 5 HP Yamahou takže to neva. Ale Elektromotor je fajně na ryby neděláš takový kravál .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PS ještě k tomu antifoulingu ,, koukal jsem že u mně na lodi se jen vrstvil a ten majitel to dolu vůbec nedával , přijde mi to jako výhoda , bo jak to někde škrábnu tak pod tím je další vrstva , a vůbec se to neloupe .


Já totiž ty škrábance prostě utrpím chtě nechtě . Ale přirouboval jsem a přilepil na kýl pásy nerezové oceli asi 3 mm silné a hodně se to osvědčilo.

Upraveno uživatelem KBfotoservis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jj já taky se rád courám po vodě ale tou šedesátkou se mi to blbě krotí . Ale přes zimu nainstaluji na loď pomocnej elektromotor na takovou šoulačku , ještě tam přidám asi jednu baterii abych měl 280 AH ,tzn dosah tak 15-20 km na elektro .Je tam jeden solar 100 w tak mi je při kolapsu za pár dní dobije :-) a nebo nakopnu motor alternátor to dobije .

zapomněl jsem se tě zeptat - poprosit tě - na spotřebu paliva tvého 60HP motoru při uvedeném režimu plavby,nemám jasnou představu o provozní náročnosti tvé sestavy a zajímalo by mě to,protože na anglických stránkách Viking Mouldings Ltd. jsem našel pro ten můj model 23 maximální povolený výkon 28kW,tedy cca 40 koníků a na německých stránkách maximální povolený výkon pro stejný model 60HP,přitom Angličani udávají maximálku 5 uzlů,cestovku 4 uzle a Němci tyto rychlostní údaje uvedené vůbec nemají...

 

rychlost trupu podle délky vodorysky na výtlaku tu kdosi krásně vysvětloval,ale nevím už,kde to hledat...pokud platí anglické rychlostní údaje jsou pak německé hodnoty asi nesmysluplné,když na konstrukčně pomalou cestovní loď dají rychlé motory...

Ahoj Zdendo , ta spotřeba je tak proměnná ale cca 35 l na 100km +- a taky někdy okolo 7 litru na hodinu podle režimu plavby . Nějako mu to přijde že to žere stejně jak pomalu tak rychle . de facto platí že při cca 1500 otáčkách to žere nejmín a pak cca při 5000 otáčkách taky . Na plno tedy 6000 ot to jede cca 50/hod na 4000 cca 35km/h +- a to je těch 35l/100km . Nejvíc to žere tak někdy při 3000 ot . To je lod někde kdy se vytahuje z vody a dělá vlny jako ledoborec . Další věc je že mám na tu délku lod poměrně těžkou někde okolo tuny . Tehdy se tam ještě dávalo hodně výztuh a laminátu .

 

K té pomalé jízdě to mi vůbec nevadí , 10 let jsem jezdil jen s elektromotorem , dalších asi 5 let jen s 5 HP Yamahou takže to neva. Ale Elektromotor je fajně na ryby neděláš takový kravál .

Ahoj Bohouši a kolik to vezme na plno při těch 6tis. a té rychlosti cca. 50km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdenku ty lyžiny jsem tam dal z nutnosti , pořád najíždím na břeh a třeba na Orlíku kotvím bokem a jsou tam šutry tam se to taky hodi .Normálně sem to zavrtal do trupu na matky a polepil Sikaflexem a drží . Když najedu na beton na Sandberku kde nakládám do lodi rybařinu tak to na skluzu jen poskočí a neslyším to dření laminátu .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No s rybářema je to někdy složitý , bo u nás na Labi to natáhnou přes celou řeku a to je v háji . často to přervu . Od příštího roku bych tam měl dělat porybného tak doufám,že je lehce "vzdělám" . Na druhou stranu kdyby po mně střelil prakem asi bych se neudržel a stáhnul jim to všem . Ale je fakt že pokud mohu a je jen trošku prostoru , tak se vyhnu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdenek2013 ) Tak u Tebe bych teda nečekal,že green power nebude stačit a budeš zvažovat ten hlučný a páchnoucí......:-)) Jo já taky bohužel měním názory ohledně lodě a vůbec o tom nic nevím,ale učím se,ale pro mne je nej moje funkčnost na ryby a krása, el.ekologie motoru a sex appeal lodě jde stranou.Konečně mám týden VMP,tak můj názor ber z rezervou.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdendo ted mi to asi došlo ty máš Wikinga23 na elektro , pokud jsem koukal na ty parametry , velikost a váha tak 60 HP na to z vody stačit nebude .Jak píšou z Německa tak těch 25 je akorát . Na to aby to klouzalo bych tipnul cca 100 HP ale to hádám . Jinak jak jsem psal zpřevodovanou desítku nebo patnáctku s tlačnou vrtulí a alternátorem a máš pokoj . Jinak ta lod je fakt krásná
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...

Ty kutilský úpravy si odmysli. Je jasný, že by se to od toho muselo odblešit. :)

Kdyby někdo chtěl prostornou a bytelnou ocelovku se dvěma dieselama, tak to za ty peníze neni vůbec špatná volba. Kdyby se to udrželo na vodě a motory běžely, tak by ani nemusel bejt problém dostat to do čech po vlastní ose. Jen najít šílence, kterej by se s tim v tomhle stavu někam vydal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě, že já jsem takovej střelec, že bych do toho sednul a rovnou vyrazil. Jen si vždycky vzpomenu, jak dopadnul Davis. A to on oproti mě rozumí motorům a lodím poooodstatně víc, než já. :D Dokud to pumpy udrží nad vodou a dokud klapou motory, tak se přece žádný drama neděje ne? :D


Ta loď je pěkná, ale já se nechci uvázat na jedno místo. Bohužel nemam tolik času, abych mohl třeba měsíc někam plout a pak se dva měsíce vracet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...