tomas80 Odesláno 25. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 25. Srpen 2014 Vyzkousel jsem zajimavou vychytavku: jezdim s detma ze Zdane na tobogan tam a zpet cca 10 km. Vyndal jsem svicky a cele to jedu na starter soucasne s blowerem ktery ho chladi. Vecer jen vzdy dobiju baterky v lodenici (jedna 100 Ah tam druha zpatky ) Zatim jsem se spotrebou celkem spokojenTvoje reseni neni zadna novinka a take ho praktikuju na te moji V6-ce a funguje to dobre. Jeste jsem si teda udelal vypinac na cerpadlo benzinu, aby mi do motoru nic neslo a jezdim jenom na starter. Musel sem dat teda vetsi vetrak, protoze se starter precijenom pri delsi jizde hral a divim se ze tobe to ten original vetrak u motoru uchladi. Bohuzel se s timto blbe dostavam do skluzu a na cestu ze Strekova na Zernoseky kde je to proti proudu to sezere skoro obe 100A baterky. Coz ale neni problem protoze jenom precvaknu bateriak a jedu na druhou baterku dal. Jednoduse receno velmi prijemna a ticha plavba. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 25. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 25. Srpen 2014 Jakej starter to tam mate? 2kW? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 25. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 25. Srpen 2014 Ať žijí baštouni,co sežerou kdejakou kravinu!!bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 25. Srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 25. Srpen 2014 Startéry maji tušim kolem 5 kW ne? U toho osmihrnku bych čekal tak 7kW. Jen tipuju. :)P.S. Ještě kdybyste sundali vanu a odpojil ojnice, tak ušetříte minimálně půlku energie. :D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Robert Odesláno 25. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 25. Srpen 2014 S tim skluzem me to taky stvalo,zatim jsem to vyresil prepinanim baterek do serie aby se to vyhrabalo z vody a pak uz se to udrzi na jednu. Ale je pravda ze potom se uz hreje dost takze asi dam taky silnejsi blower. A benzinovou pumpu jsem samozrejme taky odpojil,jinak to tam smrdelo jak v cisterne :( Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 25. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 25. Srpen 2014 To by mě zajímalo co jste "hulily" za svinstvo :) :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 25. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 25. Srpen 2014 Tak aspon ze uz je ti lepe, nicmene tedko zase trochu vazne k tem motorum. Jen pro zajimavost, tohle je pulka meho motoru, kterou musim nakrmit, takze se neni cemu divit, ze to potom tak papka :) http://nd06.jxs.cz/881/765/ff6466f1fa_98993051_v1.jpg?1408993282 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 25. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 25. Srpen 2014 a proč do něj koukáš? já u svého Dafíka ještě po 15 letech a 4091 mh písty o průměru 108 mm neviděl. :) Snad jsem to teď právě nezakřik!!!!! Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Robert Odesláno 26. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 26. Srpen 2014 (upraveno) Tome80 proc jsi vymÄ›k' takhle tu ropu neusetrime ! :D :D P.S. jdu koupit silnejsi starter :cool: Upraveno 26. Srpen 2014 uživatelem Robert Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 26. Srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 26. Srpen 2014 (upraveno) Mě jenom pořád nejde do hlavy, kde se vezme ta úspora paliva při plavbě na elektřinu. Když spalovákem honim generátor a generítor mi honí elektromotor, tak se přece nejedná o nic víc, než elektrický hřídel. Tohle řešení má svý ztráty... otázka pro znalejší... lze tyto ztráty porovnat se ztrátami v převodech?Samozřejmě je tu věc, kdy motor generátoru běží v optimálních otáčkách, tedy nejvyšší účinnost. Jaký rozdíl v účinnosti to ale je v praxi? Kdyby to bylo tak geniální, tak proč se to dávno nepoužívá v autech? Třeba v autech by se ušeřila převodovka, která má s lodní vratkou asi nesrovnatelně větší ztráty. Taky by zmizela spojka, řadící páka atd. Taky by se dala líp rozložit váha v autech. Značně by se navíc zjednodušilo ovládání auta, údržba, maximální krouťák od nulových otáček atd. atd. Kde jsou ty negativa?P.S. teda to jsme ale kurňa daleko od původního téma. Okopíruju to do sekce elektropohonů.... Prosím nereagujte na to tady. Upraveno 26. Srpen 2014 uživatelem Zdenda Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 26. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 26. Srpen 2014 Zdenku, tenhle trik se uz pouziva a neni to nijak slozity. Jedina nutnost je vhodne vyresit napojeni elektromotoru, aby nebyly zbytecne velky pasivni ztraty v prevodech. (Coz je m.j. duvod proc ctyrkolky jako Subaru zerou hodne paliva i kdyz se treba snazis jet usporne) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 27. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 27. Srpen 2014 a proč do něj koukáš? já u svého Dafíka ještě po 15 letech a 4091 mh písty o průměru 108 mm neviděl. :) Snad jsem to teď právě nezakřik!!!!!No chtel sem van nafotit ty velky pisty tak jsem to rozhodil no :lol:Ne to je foceny jak sem menil pred lety ty hlavy, jen tak pro nic za nic bych to nerozhazoval. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 27. Srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 27. Srpen 2014 Jaký jsou vlastně nejzásadnější rozdíly v tvarech výtlačných a klouzavých trupů? Jak je na první pohled rozeznat?Klouzavý jsou většinou charakteristický hlubokým V. Někde jsem četl, že čim hlubší, tim líp se to ovládá ve skluzu, ale zase to hůř leze z vody. Je to tak?Znamená to tedy, že výtlačný trupy mají spíš plochý dno s minimálním V? Co tvar přídě?Snad se neptam úplně blbě Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 27. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 27. Srpen 2014 Tady máš výtlačné trupy: http://www.starelode.cz/index.php/forum/17-kov/337-autoboot :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 27. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 27. Srpen 2014 A tady odkaz, jak se výtlačný trup chová na vodě ! :D a =D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 27. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 27. Srpen 2014 maxiku,maxiku-mám pocit,že zbytečně pleteš neználkům hlavy!! Pokud jsem na videu poznal dobře tvar dna u tebou deklarovaných"výtlačných trupů",jedná se ale o tak zv."polokluzáky"-dno je téměř ploché a outorové hrany zakulacené!! Tudíž žádná výtlačná klasika!!bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 27. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 27. Srpen 2014 Jsou to lodě které jsou vidět na fotkách z haly, ale na vodě, moc ploché dno nemají, a Achiles je tak rychlý ( 50) jen díky svým 250 ti koním, jinak se pluje tak do 20 KM/ HOD, a to je maximálka, většinou tak 15, takže hlavy nepletu, dal jsem sem video právě proto, že tam je těch lodí tolik, a v různých režimech ( rychlostech) Achiles je extrém, motory se pohybují podle velikosti lodí 15-50 koníků Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 27. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 27. Srpen 2014 nemyslel jsem si,že ta "řevnivost" mezi plachetnicemi a motoráky tak trochu je i mezi motoráky na výtlak a do kluzu,ale možná tomu rozumím - může to být věkem,mladý člověk se zpravidla při výtlaku děsně nudí,starší člověk si ten klid na vodě užívá...je to tak?čéče, užívám si oboje!!! Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 27. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 27. Srpen 2014 maxiku,maxiku-mám pocit,že zbytečně pleteš neználkům hlavy!! Pokud jsem na videu poznal dobře tvar dna u tebou deklarovaných"výtlačných trupů",jedná se ale o tak zv."polokluzáky"-dno je téměř ploché a outorové hrany zakulacené!! Tudíž žádná výtlačná klasika!! bootcentrumTo co říkáš není až tak pravda, Sandra, což je bývalý remorkér má úplně ploché dno, a oblé outory, a polokluzák to rozhodně není :rolleyes: http://www.uchal.com/osr/Sandra-na-suchu-2007/ a Achiles má dno stejné, krom tunelů na vrtule. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JPfish Odesláno 28. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 28. Srpen 2014 Chci se zeptat,je možné a i lepší , použít katamaránové dno na výtlačnou plavbu nebo ne .Na moře ne,myslím řeky ,jezera atd. na rybaření . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 28. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 28. Srpen 2014 tak s tím nemám vůbec žádnou zkušenost, ale výtlačný katamarany jsem viděl, myslím, že záleží na tvaru plováků, trup jako trup, jen tady máš dva...... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 28. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 28. Srpen 2014 Někdo říká ze na rybareni jsou lepsi, protože snesou to pobihani ze strany na stranu. Osobne mam vuci temto trupum averzi z estetických duvodu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 28. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 28. Srpen 2014 (upraveno) nechci se michat do vaší vysoce odborne diskuse ale...asi bych moc neřešil jestli ploche nebo trochu do V dno,jestli outory rovne nebo trochu do oblouku,jestli jeden trup nebo katamaran ale v prve řadě takovy tvar trupu aby jsi za sebou,, netah,, vodu- čili tvar záděale možna s mejlím-tak sorryjinak už delší chvíli neco mam v hlavě (maxikovi jsem to ukazoval) tak možna v zimě..........http://www.tadroberts.ca/services/small-boats/barge/shanty20......no něco v tomto stylu-splnuje to vse co mel Zdenda v zadaní a ten styl se mi proste líbí Upraveno 28. Srpen 2014 uživatelem packa Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samoliter Odesláno 28. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 28. Srpen 2014 Chlapi. Ale co se týče výtlačný trup, polokluzák a kluzák, rozumíte tomu jako většina lidí. Jako koza náklaďáku. Tudíž vůbec nevíte, o co běží.Výtlačný trup z bočného pohledu: Kýl vepředu klesá a vzadu postupně stoupá. Bok lodi může být plynule zaoblený, nebo hranatý, třeba i vícenásobně , jako šarpie. Ideální rychlost s malým výkonem motoru je 3,14x druhá odmocnina délky člunu na vodorysce. 4m délky člunu Lvl, rychlost - 6,28 Km/h. Záď člunu je na vrcholu druhé vlny.Polokluzák má kýl vodorovně rovný, boční linka zepředu postupně klesá dozadu. Bok lodi, outor, je zaoblený. Loď s dostatečně výkonným motorem se dostane na rychlost kritickou k délce trupu. To jest 6x druhá odmocnina délky trupu na vodoryske. člun, který má délku Lvl 4m, má tuto rychlost 12 km/h. Záď ponořená v hloubce, příď vysoko nebe a hází brutální vlnu. Kluzák má taky zepředu až dozadu rovný kýl, ale boční linka, outor, má náběh 3 až 5 stupňů náběh. Bok, outor, je lomený. Ani nebudu rozebírat mělké, nebo hluboké V. samoliter. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JPfish Odesláno 28. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 28. Srpen 2014 nechci se michat do vaší vysoce odborne diskuse ale...asi bych moc neřešil jestli ploche nebo trochu do V dno,jestli outory rovne nebo trochu do oblouku,jestli jeden trup nebo katamaran ale v prve řadě takovy tvar trupu aby jsi za sebou,, netah,, vodu- čili tvar záděale možna s mejlím-tak sorryjinak už chvíli neco mam v hlavě (maxikovi jsem to ukazoval) tak možna v zimě..........Ahoj,měl jsem se ozvat,ale nebyl čas a pořád se v tom plácám.Potřeboval bych odborné doučování a nejlépe u pivka.Co ty příští víkend děláš?Nemáš čas v sobotu nebo neděli v maríně v Týnci?Ještě jsem tam nebyl a Vikyho jako odborného konzultanta zvu také.Pivko platím já. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se