jiri.sefrna Odesláno 21. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 21. Srpen 2014 JJ, jeden McGregor kotví na Popelíkách vedle mě. Má tam Yamahu 50HP 4T. Mě se ta loď líbí, ale přesně jak píše Zdenek, nemá pochozí okraje a vše po střeše a není si kam lehnout, což by má drahá polovina nepřekousla, ona je ta loď dost úzká, cca 2m, ale kajuta je velmi dobře řešená a prostorná a je to fak skvělej univerzál, což ale zároveň bohužel znamená, že to není ani skvělej motorák, ani plachetnice Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 21. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 21. Srpen 2014 Mekáč má na šířku 2,4m. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 21. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 21. Srpen 2014 (upraveno) Tady máš výtlačák za hubičku, ale musel by sis máknout, já bych bral ten motor........ http://www.ebay.de/itm/GFK-MOTORBOOT-835-LANGE-INNENBOORD-MOTOR-698-EURO/191286580840?_trksid=p2055119.c100022.m2048&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140523141506%26meid%3D143aa1c2b8234525a3525cc2af19cc1b%26pid%3D100022%26prg%3D20140523141506%26rk%3D2%26rkt%3D4%26sd%3D111438078220 Upraveno 21. Srpen 2014 uživatelem maxik1958 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 21. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 21. Srpen 2014 No první blbne Zdenda s jeho zadáním ,pak Viki Cz s jeho vzorcema a fantas magoriema a pak se v sobě vzhlédnou a vymýšlej plachetnici bez balastu a kýlu :D tvl ,, a na řeku bez zkušeností se picnu .Viki porad mu svůj kajak a vozík s tyčoviny a Zdenda bude spokojenej , jen musí přidat 3metry na WC a 2 lůžka .... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 21. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 21. Srpen 2014 :) Nemam mu dat ban? At se zase bavime my, co Zdendo? :P Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 22. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 22. Srpen 2014 Klidne, na fotky cas nema ale reje tady porad :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 22. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 22. Srpen 2014 Jen ho nechte alespoň, je tady nějaký vzrůšo ale chtělo by to bez urážek, což být Vikim kdyby někdo nazval moji loď kajakem (plus vlek) asi jako urážku bral. Trochu se KBf.... umírni :(.O tvé lodi také nikdo neříká nic hanlivého. Né každý má na to aby měl parník za mega. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 22. Srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 22. Srpen 2014 Nevim, co je to ban, u nás se za blbý kecy vždycky dávalo po čuni. :D Tak jestli je to to samý. :D Pořád jsem se ale nedozvěděl, proč se plachetnice na řeku nehodí.Kdyby Viky za loď zapřáhnul toi toiku, tak má přece ideální loď. K vodě jí při nejhoršim donese v ruce a přitom se mu tam vejde celá rodina.P.S.Toho meka má kamarád. Je s ní spokojenej. Je lehkej na převážení a prostornej uvnitř. Prý tam je ale zoufale málo úložných prostor. Motor říkal že to chce tušim min. 60HP, jinak by se mohlo stát, že plně obsazená a naložená by se nedostala do skluzu a tím pádem by se nevypustil balast. Pořád mi leží v hlavě, že je to fakt pitomě vymyšlený. Kdyby tam bylo nějaký čerpadlo, tak by se nejdřív odlehčila loď o těch tušim 600kg balastu a pak by to šlo do skluzu i s lehčim motorem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 22. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 22. Srpen 2014 Ban je, Zdendo, trvaly nebo docasny zakaz prihlaseni na forum. Davam to nerad, ale obcas to udeluju uzivatelum, kteri neustale narusujou pratelskou atmosferu fora, napadaji ostatni, urazeji je a obecne si hrubym chovanim neco dokazujou na ukor druhejch. Tady jsem ho dal jednou, na Skodovackym foru asi 2x.A stim Mekacem bych mel jasno, vzhledem k tomu jak casto na Labi potrebujes plachty, zrejme bych balast vubec nenapoustel.S tou Toitoikou to zvazim. ;) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 22. Srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 22. Srpen 2014 Dovolim si trochu odbočit. I když to maličko souvisí. Chápu, že klouzavej trup bude asi trochu zvětšovat spotřebu lodě při výtlaku. Neni to hlavně ale dáno tim, jakej je v tom motor? Nežerou náhodou ty vestavěný motory spíš proto, že jsou starý krámy vymyšlený a postavený v americe? Tam se na spotřebu tehdy nekoukalo. Taky jsou navíc provozovaný při nízký teplotě. Když jsem měl vadný termostaty a motor se mi ohřejval na 80 místo 88, tak jsem měl hned o 1,5l větší spotřebu. No a tyhle herky běhaji tušim na 60 ne? Současný benzínový motory baští v autech ani ne 1/4 toho, co starý ameriky. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 22. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 22. Srpen 2014 (upraveno) Tuto tezi jsem vyslovil vcera touhle dobou, tudiz mi nezbyva nez souhlasit. :DPrikladam to zejmena vlastni spotrebe motoru, ktera je pri vetsim poctu vlacu vzdy vyznamna vzhledem k mnozstvi trecich ploch. Proto se dneska delaji maly motory dvou a trivalce. Je tam sice problem s vyvazenim, ale je to za cenu nizsich CO2 pro fabriku. Upraveno 22. Srpen 2014 uživatelem viky_cz Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 22. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 22. Srpen 2014 Dovolim si trochu odbočit. I když to maličko souvisí. Chápu, že klouzavej trup bude asi trochu zvětšovat spotřebu lodě při výtlaku. Neni to hlavně ale dáno tim, jakej je v tom motor? Nežerou náhodou ty vestavěný motory spíš proto, že jsou starý krámy vymyšlený a postavený v americe? Tam se na spotřebu tehdy nekoukalo. Taky jsou navíc provozovaný při nízký teplotě. Když jsem měl vadný termostaty a motor se mi ohřejval na 80 místo 88, tak jsem měl hned o 1,5l větší spotřebu. No a tyhle herky běhaji tušim na 60 ne? Současný benzínový motory baští v autech ani ne 1/4 toho, co starý ameriky.No nějak ten objem nakrmit musíš, takže pokud máš objem motoru např. v mém případě cca 4,1l tak tam prostě ten benzín nateče i když stojíš :) Takže pokud by jsem tam dal motor který má menší objem asi bych se nesvezl v kluzu ale asi by to taky baštilo méně benzínu, Děsně moc děla jak už zde bylo několikrát zmiňováno rozložení váhy. pokud i kluznou loď dokážeš udržet na vodě v rovině (vodorovině :) ) je ta plavba o něčem jiném než když ti leze špička z vody a zadek se noří. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 22. Srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 22. Srpen 2014 Podle mě to bude spíš dáno použitými materiály, kvalitou zpracování, technologií přípravy směsi, její plnění do válců a řízení spalování. Bavíme se tu o 4x větší spotřebě amerik. To nebude dáno hlavně objemem a počtem válců. Vemte si kolik zbaští moderní osmihrnek v BMW a kolik zbaští starej osmihrnek v lodi. V lodi už jen na nastartování spotřebuje tolik benzínu, co ten v BMW na 100km. :D Ale nemá cenu objevovat objevený. První motory měly obsahy klidně 8l, výkon kolem 30 obtloustlejch kobyl a žraly i trávu kolem cest. To je prostě vývoj. Jen mě zajímalo, jestli má větší smysl honit se za výtlačnym trupem, nebo jestli je lepší koupit starej střep i s klouzavym trupem a nacpat do toho moderní motor. Věřim tomu, co píše anachy.... Když se to dobře vyváží, tak to při tý malý rychlosti přece nemůže bejt takovej rozdíl ne? Koli to udělá? 10% rozdílu? 20%? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 22. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 22. Srpen 2014 (upraveno) Ban je, Zdendo, trvaly nebo docasny zakaz prihlaseni na forum. Davam to nerad, ale obcas to udeluju uzivatelum, kteri neustale narusujou pratelskou atmosferu fora, napadaji ostatni, urazeji je a obecne si hrubym chovanim neco dokazujou na ukor druhejch. Tady jsem ho dal jednou, na Skodovackym foru asi 2x. A stim Mekacem bych mel jasno, vzhledem k tomu jak casto na Labi potrebujes plachty, zrejme bych balast vubec nenapoustel. S tou Toitoikou to zvazim. ;)JJ, u nás na VW je stálá fronta na banány, hlavně kvůli nacionalistickejm kecům :lol: Upraveno 22. Srpen 2014 uživatelem maxik1958 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 22. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 22. Srpen 2014 Zdenda: BMW s bimetalickymi pisty a plne syntetickym olejem rozhodne bude mit pasivni odpory mensi nez stara amerika, to je jasny.A procpak asi ty nejuspornejsi motory vytlacnejch lodi jsou atmosfericky dieselovy dvouvalce nejlip tak 15-25HP? ;) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 22. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 22. Srpen 2014 Ještě k té spotřebě na vodě, pluli jsme letos z Prahy na Veletov a zpět (cca 320 km) 18,5 m dlouhá loď, 2x Liaz 150 koní cestovní rychlost cca 12km/hod spotřeba cca 400l nafty loď : http://www.uchal.com/osr/rio-elbo/ Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 22. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 22. Srpen 2014 Je to prostě jedno s druhým - moc faktorů a hodně proměnných. Jak jsem vypozoroval i s tím mým šestihrncem lze plout za 4-5l za hodinu při celkem slušné rychlosti, ale je to něco za něco. Za cenu vrtule do výtlaku se v tomto nastavení nesvezu kluzem a pokud dám vrtul do kluzu zase to bude více papat a ve výsledku se stejně pořádně s naloženou lodí nesvezu. Na 18,5m dlouhou loď s dvěma motory 150hp to je taky docela "slušná" spotřeba nafty. Když si vezmu že v NL jsem měl poprvé loď 13,5m s jedním motorem 80 hp (byl to nějakej daf nebo něco podobného) a ten papal v průměru 2,5l/h při 8 km, tak je to také docela dost ale co je dost a co je málo je na vodě děsně relativní pojem. O tom by se dalo diskutovat pořád dokola. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jahoďák Odesláno 22. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 22. Srpen 2014 ... motor, kola, či kozy... to je dobrý :-)))Nemůžu se než nepřidat - mám docela dobrej srovnávací etalon - já - motorák cca 6,5 m - vestavka VP objem 1,8L ,4 válec - výtlak 10km/h = cca 4 L / hod.Rodiče maji plachetnici, stejně velkou, Tohatsu 8 HP, výtlak - cca 10 km/h cca 3 l /h(ale mám tam 17´´ vrtuli) KDybych se chtěl povozit a dal tam 15´´, nebo 13´´ tak by to šlo asi nahoru, jednou jsem dělal test a je to hodně znát - motor se točí jak blázen a nejede to :-)... apropo, kdyby někdo chtěl, vyměnim 13´´ vrtuli za 15´´ :-)) je nová jen 1x zkoušená. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 22. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 22. Srpen 2014 Maximalni rychlost ti mozna s mensim stoupanim naroste, ale jinak při stejnejch otáčkách motoru to pochopitelne pojede primerene pomalejc. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Robert Odesláno 22. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 22. Srpen 2014 Vyzkousel jsem zajimavou vychytavku: jezdim s detma ze Zdane na tobogan tam a zpet cca 10 km. Vyndal jsem svicky a cele to jedu na starter soucasne s blowerem ktery ho chladi. Vecer jen vzdy dobiju baterky v lodenici (jedna 100 Ah tam druha zpatky ) Zatim jsem se spotrebou celkem spokojen Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 22. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 22. Srpen 2014 To je vtip, ze jo? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
beda30 Odesláno 23. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 23. Srpen 2014 Vyzkousel jsem zajimavou vychytavku: jezdim s detma ze Zdane na tobogan tam a zpet cca 10 km. Vyndal jsem svicky a cele to jedu na starter soucasne s blowerem ktery ho chladi. Vecer jen vzdy dobiju baterky v lodenici (jedna 100 Ah tam druha zpatky ) Zatim jsem se spotrebou celkem spokojenjak dlouho vydrží ten starter Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 23. Srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 23. Srpen 2014 To máš fuk, ne? Se pak startér koupí novej. K tomu novej setrvák, kterej bude oběhanej, novou spínací skříňku a možná i relé, jestli neni součástí startéru. Hlavně, že se ušetří pár stovek za benzín. :)Asi to byl jen vtip. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 23. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 23. Srpen 2014 Je to prostě jedno s druhým - moc faktorů a hodně proměnných. Jak jsem vypozoroval i s tím mým šestihrncem lze plout za 4-5l za hodinu při celkem slušné rychlosti, ale je to něco za něco. Za cenu vrtule do výtlaku se v tomto nastavení nesvezu kluzem a pokud dám vrtul do kluzu zase to bude více papat a ve výsledku se stejně pořádně s naloženou lodí nesvezu. Na 18,5m dlouhou loď s dvěma motory 150hp to je taky docela "slušná" spotřeba nafty. Když si vezmu že v NL jsem měl poprvé loď 13,5m s jedním motorem 80 hp (byl to nějakej daf nebo něco podobného) a ten papal v průměru 2,5l/h při 8 km, tak je to také docela dost ale co je dost a co je málo je na vodě děsně relativní pojem. O tom by se dalo diskutovat pořád dokola.Njn, tahle lod vazi tak 30 tun....... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 24. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 24. Srpen 2014 Je to prostě jedno s druhým - moc faktorů a hodně proměnných. Jak jsem vypozoroval i s tím mým šestihrncem lze plout za 4-5l za hodinu při celkem slušné rychlosti, ale je to něco za něco. Za cenu vrtule do výtlaku se v tomto nastavení nesvezu kluzem a pokud dám vrtul do kluzu zase to bude více papat a ve výsledku se stejně pořádně s naloženou lodí nesvezu. Na 18,5m dlouhou loď s dvěma motory 150hp to je taky docela "slušná" spotřeba nafty. Když si vezmu že v NL jsem měl poprvé loď 13,5m s jedním motorem 80 hp (byl to nějakej daf nebo něco podobného) a ten papal v průměru 2,5l/h při 8 km, tak je to také docela dost ale co je dost a co je málo je na vodě děsně relativní pojem. O tom by se dalo diskutovat pořád dokola.Njn, tahle lod vazi tak 30 tun.......Jo taky mě napadlo, že nebude nejlehčí, ta v Nl měla jen 15t. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se