Přejít na obsah
Plavidla.cz

Loď vhodná na naše řeky


Zdenda

Doporučené příspěvky

JJ, jeden McGregor kotví na Popelíkách vedle mě. Má tam Yamahu 50HP 4T. Mě se ta loď líbí, ale přesně jak píše Zdenek, nemá pochozí okraje a vše po střeše a není si kam lehnout, což by má drahá polovina nepřekousla, ona je ta loď dost úzká, cca 2m, ale kajuta je velmi dobře řešená a prostorná a je to fak skvělej univerzál, což ale zároveň bohužel znamená, že to není ani skvělej motorák, ani plachetnice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 377
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

No první blbne Zdenda s jeho zadáním ,pak Viki Cz s jeho vzorcema a fantas magoriema a pak se v sobě vzhlédnou a vymýšlej plachetnici bez balastu a kýlu :D tvl ,, a na řeku bez zkušeností se picnu .Viki porad mu svůj kajak a vozík s tyčoviny a Zdenda bude spokojenej , jen musí přidat 3metry na WC a 2 lůžka ....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen ho nechte alespoň, je tady nějaký vzrůšo ale chtělo by to bez urážek, což být Vikim kdyby někdo nazval moji loď kajakem (plus vlek) asi jako urážku bral. Trochu se KBf.... umírni :(.

O tvé lodi také nikdo neříká nic hanlivého.

Né každý má na to aby měl parník za mega.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim, co je to ban, u nás se za blbý kecy vždycky dávalo po čuni. :D Tak jestli je to to samý. :D Pořád jsem se ale nedozvěděl, proč se plachetnice na řeku nehodí.


Kdyby Viky za loď zapřáhnul toi toiku, tak má přece ideální loď. K vodě jí při nejhoršim donese v ruce a přitom se mu tam vejde celá rodina.


P.S.

Toho meka má kamarád. Je s ní spokojenej. Je lehkej na převážení a prostornej uvnitř. Prý tam je ale zoufale málo úložných prostor. Motor říkal že to chce tušim min. 60HP, jinak by se mohlo stát, že plně obsazená a naložená by se nedostala do skluzu a tím pádem by se nevypustil balast. Pořád mi leží v hlavě, že je to fakt pitomě vymyšlený. Kdyby tam bylo nějaký čerpadlo, tak by se nejdřív odlehčila loď o těch tušim 600kg balastu a pak by to šlo do skluzu i s lehčim motorem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ban je, Zdendo, trvaly nebo docasny zakaz prihlaseni na forum. Davam to nerad, ale obcas to udeluju uzivatelum, kteri neustale narusujou pratelskou atmosferu fora, napadaji ostatni, urazeji je a obecne si hrubym chovanim neco dokazujou na ukor druhejch. Tady jsem ho dal jednou, na Skodovackym foru asi 2x.


A stim Mekacem bych mel jasno, vzhledem k tomu jak casto na Labi potrebujes plachty, zrejme bych balast vubec nenapoustel.


S tou Toitoikou to zvazim. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolim si trochu odbočit. I když to maličko souvisí.

Chápu, že klouzavej trup bude asi trochu zvětšovat spotřebu lodě při výtlaku. Neni to hlavně ale dáno tim, jakej je v tom motor? Nežerou náhodou ty vestavěný motory spíš proto, že jsou starý krámy vymyšlený a postavený v americe? Tam se na spotřebu tehdy nekoukalo. Taky jsou navíc provozovaný při nízký teplotě. Když jsem měl vadný termostaty a motor se mi ohřejval na 80 místo 88, tak jsem měl hned o 1,5l větší spotřebu. No a tyhle herky běhaji tušim na 60 ne?


Současný benzínový motory baští v autech ani ne 1/4 toho, co starý ameriky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tuto tezi jsem vyslovil vcera touhle dobou, tudiz mi nezbyva nez souhlasit. :D


Prikladam to zejmena vlastni spotrebe motoru, ktera je pri vetsim poctu vlacu vzdy vyznamna vzhledem k mnozstvi trecich ploch. Proto se dneska delaji maly motory dvou a trivalce. Je tam sice problem s vyvazenim, ale je to za cenu nizsich CO2 pro fabriku.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolim si trochu odbočit. I když to maličko souvisí.

Chápu, že klouzavej trup bude asi trochu zvětšovat spotřebu lodě při výtlaku. Neni to hlavně ale dáno tim, jakej je v tom motor? Nežerou náhodou ty vestavěný motory spíš proto, že jsou starý krámy vymyšlený a postavený v americe? Tam se na spotřebu tehdy nekoukalo. Taky jsou navíc provozovaný při nízký teplotě. Když jsem měl vadný termostaty a motor se mi ohřejval na 80 místo 88, tak jsem měl hned o 1,5l větší spotřebu. No a tyhle herky běhaji tušim na 60 ne?

 

Současný benzínový motory baští v autech ani ne 1/4 toho, co starý ameriky.

No nějak ten objem nakrmit musíš, takže pokud máš objem motoru např. v mém případě cca 4,1l tak tam prostě ten benzín nateče i když stojíš :) Takže pokud by jsem tam dal motor který má menší objem asi bych se nesvezl v kluzu ale asi by to taky baštilo méně benzínu, Děsně moc děla jak už zde bylo několikrát zmiňováno rozložení váhy. pokud i kluznou loď dokážeš udržet na vodě v rovině (vodorovině :) ) je ta plavba o něčem jiném než když ti leze špička z vody a zadek se noří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě to bude spíš dáno použitými materiály, kvalitou zpracování, technologií přípravy směsi, její plnění do válců a řízení spalování. Bavíme se tu o 4x větší spotřebě amerik. To nebude dáno hlavně objemem a počtem válců. Vemte si kolik zbaští moderní osmihrnek v BMW a kolik zbaští starej osmihrnek v lodi. V lodi už jen na nastartování spotřebuje tolik benzínu, co ten v BMW na 100km. :D

Ale nemá cenu objevovat objevený. První motory měly obsahy klidně 8l, výkon kolem 30 obtloustlejch kobyl a žraly i trávu kolem cest. To je prostě vývoj.

Jen mě zajímalo, jestli má větší smysl honit se za výtlačnym trupem, nebo jestli je lepší koupit starej střep i s klouzavym trupem a nacpat do toho moderní motor.

Věřim tomu, co píše anachy.... Když se to dobře vyváží, tak to při tý malý rychlosti přece nemůže bejt takovej rozdíl ne? Koli to udělá? 10% rozdílu? 20%?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ban je, Zdendo, trvaly nebo docasny zakaz prihlaseni na forum. Davam to nerad, ale obcas to udeluju uzivatelum, kteri neustale narusujou pratelskou atmosferu fora, napadaji ostatni, urazeji je a obecne si hrubym chovanim neco dokazujou na ukor druhejch. Tady jsem ho dal jednou, na Skodovackym foru asi 2x.

 

A stim Mekacem bych mel jasno, vzhledem k tomu jak casto na Labi potrebujes plachty, zrejme bych balast vubec nenapoustel.

 

S tou Toitoikou to zvazim. ;)

JJ, u nás na VW je stálá fronta na banány, hlavně kvůli nacionalistickejm kecům :lol:

Upraveno uživatelem maxik1958
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to prostě jedno s druhým - moc faktorů a hodně proměnných. Jak jsem vypozoroval i s tím mým šestihrncem lze plout za 4-5l za hodinu při celkem slušné rychlosti, ale je to něco za něco. Za cenu vrtule do výtlaku se v tomto nastavení nesvezu kluzem a pokud dám vrtul do kluzu zase to bude více papat a ve výsledku se stejně pořádně s naloženou lodí nesvezu.

Na 18,5m dlouhou loď s dvěma motory 150hp to je taky docela "slušná" spotřeba nafty. Když si vezmu že v NL jsem měl poprvé loď 13,5m s jedním motorem 80 hp (byl to nějakej daf nebo něco podobného) a ten papal v průměru 2,5l/h při 8 km, tak je to také docela dost ale co je dost a co je málo je na vodě děsně relativní pojem. O tom by se dalo diskutovat pořád dokola.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... motor, kola, či kozy... to je dobrý :-)))


Nemůžu se než nepřidat - mám docela dobrej srovnávací etalon - já - motorák cca 6,5 m - vestavka VP objem 1,8L ,4 válec - výtlak 10km/h = cca 4 L / hod.

Rodiče maji plachetnici, stejně velkou, Tohatsu 8 HP, výtlak - cca 10 km/h cca 3 l /h


(ale mám tam 17´´ vrtuli) KDybych se chtěl povozit a dal tam 15´´, nebo 13´´ tak by to šlo asi nahoru, jednou jsem dělal test a je to hodně znát - motor se točí jak blázen a nejede to :-)


... apropo, kdyby někdo chtěl, vyměnim 13´´ vrtuli za 15´´ :-)) je nová jen 1x zkoušená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyzkousel jsem zajimavou vychytavku: jezdim s detma ze Zdane na tobogan tam a zpet cca 10 km. Vyndal jsem svicky a cele to jedu na starter soucasne s blowerem ktery ho chladi. Vecer jen vzdy dobiju baterky v lodenici (jedna 100 Ah tam druha zpatky ) Zatim jsem se spotrebou celkem spokojen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyzkousel jsem zajimavou vychytavku: jezdim s detma ze Zdane na tobogan tam a zpet cca 10 km. Vyndal jsem svicky a cele to jedu na starter soucasne s blowerem ktery ho chladi. Vecer jen vzdy dobiju baterky v lodenici (jedna 100 Ah tam druha zpatky ) Zatim jsem se spotrebou celkem spokojen

jak dlouho vydrží ten starter

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš fuk, ne? Se pak startér koupí novej. K tomu novej setrvák, kterej bude oběhanej, novou spínací skříňku a možná i relé, jestli neni součástí startéru. Hlavně, že se ušetří pár stovek za benzín. :)

Asi to byl jen vtip.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to prostě jedno s druhým - moc faktorů a hodně proměnných. Jak jsem vypozoroval i s tím mým šestihrncem lze plout za 4-5l za hodinu při celkem slušné rychlosti, ale je to něco za něco. Za cenu vrtule do výtlaku se v tomto nastavení nesvezu kluzem a pokud dám vrtul do kluzu zase to bude více papat a ve výsledku se stejně pořádně s naloženou lodí nesvezu.

Na 18,5m dlouhou loď s dvěma motory 150hp to je taky docela "slušná" spotřeba nafty. Když si vezmu že v NL jsem měl poprvé loď 13,5m s jedním motorem 80 hp (byl to nějakej daf nebo něco podobného) a ten papal v průměru 2,5l/h při 8 km, tak je to také docela dost ale co je dost a co je málo je na vodě děsně relativní pojem. O tom by se dalo diskutovat pořád dokola.

Njn, tahle lod vazi tak 30 tun.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to prostě jedno s druhým - moc faktorů a hodně proměnných. Jak jsem vypozoroval i s tím mým šestihrncem lze plout za 4-5l za hodinu při celkem slušné rychlosti, ale je to něco za něco. Za cenu vrtule do výtlaku se v tomto nastavení nesvezu kluzem a pokud dám vrtul do kluzu zase to bude více papat a ve výsledku se stejně pořádně s naloženou lodí nesvezu.

Na 18,5m dlouhou loď s dvěma motory 150hp to je taky docela "slušná" spotřeba nafty. Když si vezmu že v NL jsem měl poprvé loď 13,5m s jedním motorem 80 hp (byl to nějakej daf nebo něco podobného) a ten papal v průměru 2,5l/h při 8 km, tak je to také docela dost ale co je dost a co je málo je na vodě děsně relativní pojem. O tom by se dalo diskutovat pořád dokola.

Njn, tahle lod vazi tak 30 tun.......

Jo taky mě napadlo, že nebude nejlehčí, ta v Nl měla jen 15t.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...