Přejít na obsah
Plavidla.cz

Loď vhodná na naše řeky


Zdenda

Doporučené příspěvky

No co se týče interiéru tak asi dobré jen bych to rád viděl naživo, boční prosklení nemá chybu, pevná střecha nad kokpitem se mi líbila vždy, no každý máme nějaký vkus. To proto se těch lodí dělá tolik aby si každý mohl vybrat co se mu líbí :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 377
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

k tomu nadrozměru, vyřídit se dá emailem, klidně plovoucí datum třeba na týden. Přes čR to stojí 1200,-, vyřízené je vše za dva dny. Ovšem mezinárodní je značně dražší, to jo. Ale my to řešíme tak, že vyřídíme povolení zvlášť v Polsku a pak u nás.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pořád nemůžu vstřebat podobu té lodi. Ale i zařízení je podle mne umenšené. Neotvíraná okna z toho v létě udělají pec. Tím spíš, když tam budeš něco kutit na sporáčku. I to množství užitkové vody je celkem malé, kdyby přidal, nemusel by dávat balast.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdendo když vidím jaké lodě se ti zamlouvají nedá mě to se nezmínit o lodi kterou jsem chtěl pro sebe a je stále k mání v čR.Je na velice slušném vleku.Motor venku(nikdo néví co s ním je),Bombastický design.Stojná véýška v kajutě.Práce na lodi je ,ale není to žádná trága.Posílám ti E-mailem katalog v něm je pod názvem Formula 25 SC EXPRESS.

Ta se mi líbí moc! Jen jsme pořád u tý prvotní otázky.... Mě se tyhle tvary líbí, ale je to klouzavej trup a já chci plout malou rychlostí ve výtlaku. Jak velkej rozdíl je ve spotřebě výtlačnýho a klouzavýho trupu při srovnatelných podmínkách? Obdobné rozměry, hmotnost i rychlost (cestovní cca 12 km/h). To kličkování snad neni zase tak velkej problém.... Alespoň u glastrona mi to nijak nevadí. Neni to taková hrůza.

 

V ideálním případě bych potřeboval palubu podobných tvarů, podobný uspořádání interiéru, ale aby to mělo výtlačnej trup. Dá se vůbec něco takovýho sehnat? Vyrábí se to?

 

 

Včera jsem ještě trochu vážnějš uvažoval nad tim Chris Craftem.... i když je o tunu těžší, než jsem chtěl a taky je klouzavej. Je prostě nádhernej.... Ale stejně je teď nesmysl dát 200 tis. za další loď. No a moje druhá polovička, ta to vidí naprosto jasně. :D asi víte jak.

Navíc i kdybych z toho vyndal ten tunovej motor, tak se do 2 tun i s vlekem nedostanu. :(

 

Spíš bych si potřeboval ujasnit představu co vlastně hledat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukal sem na toho Tytana a jako vyreseny pekne, hlavne se mi libi ten interier a to spodni bocni proskleni, ktery kdyz clovek sedi v kajute musi bejt suprove, ale z venku teda to vypada skoro hrozne :)

Koukal jsem na to video a docela mě zarazil pohled na to, jak vytahuje z pověšené taška 3 kusy dveří do kajuty a skládá je na sebe :).... to si v reálu moc představit nedovedu, to teda mohli vyřešit lépe :(

Joo ty dvere to je dobrej pakec, to se moc nepovedlo.

Nicmene u toho Tytana pisou ze je univerzalni trup jak na skluz tak na vytlak. Ale jak rikam kazda univerzalni vec je nahovno, protoze neni dobra ani v jednom smeru a je to o kompromisu. Kdyz se podivam ale na ten trup tak si myslim, ze zrovna u toho Tytana bude spis na vytlak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdenda: Obecna odpoved na tvoji otazku je slozita.


Je tu nejaka teorie, ktera rika, ze vytlacny lode neplujou vic nez je 6 x odmocnina(LWL), protoze pak je pozadavek na vykon obrovskej a voda klade velkej odpor a nejmensi spotrebu maji pri 3.4 x odmocnina(LWL), cemuz se rika hull speed.


Vytlacnej trup se ti pri vysoky rychlosti vic zanoruje, zatimco klouzavej ze ti zveda nad hladinu a proto je schopnej dosahnout vyssi rychlosti.


Osobne si myslim, ale treba se pletu, ze vysoka spotreba klouzavejch lodi ve vytlaku je spis dana tim, ze maji velkej motor, nez odporem trupu.


Treba ten Tytan oznacujou jako polokluzak. Pri nejakejch 30-40kg/HP sice nejde do spravnyho skluzu, ale urcitou vyssi rychlost vyvine za cenu dost velky vlny. Paradoxne ale je mozny, ze pri rychlosti na hranici skluzu bude mit mensi spotrebu nez ciste vytlacna lod, a pri hull speed pravdepodobne jen o malinko vetsi.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Zdendo , úplně tě chápu bo pár let je to i muj cíl . Bohužel jsi zkombinoval neslučitelný body a to 1. tedy váhu do 1500 kg a body 2 a 3 tzn spaní pro 4 lidi a oddělená koupelka a WC . Bud jedno nebo druhý .

Spíš co se týká velikosti tak do 8,5 metru délky a 2,5 šířky .a 3,5 tuny váhy . To ti sice neumožní vléct lod za běžným autem , ale při kotvení na Labi nebo na Vltavě se dostaneš jak to celé Evropy tak do Orlíka na Slapy a potenciálně až do Budějc .

Takových lodí i na stavbu je dost a pak s dieselem pojedeš podstatně levněji . Ty různý Tytany a podobně jsou při Tvém zadání kraviny .

Po něčem se podívám a pošlu link. Je to prostě o výtlačném a vejčitém trupu a úsporné plavbě okolo 10 km/h jestli se nepletu . Ps s jakým asi rozpočtem na to počítáš ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, nevim jak moc to tady zaznelo, ale lodicka ktera neudela aspon 15km/h je na Labi prakticky odepsana. Kamkoliv se dostat trva hrozne dlouho a to nemluvim o spoluplavbe.


Kdyz se tu bavime o lodi s uspornou plavbou kolem 10km/h, dovolim si oponovat - specialne na Labi je pomerne daleko mezi mistama, kde se da neco videt. Tady nejsme v Holandsku. Zrovna ty prepravitelny obludky jako je Tytan s motorem kolem 90-150HP mi prijdou na to Labe docela uzitecnej kompromis.


V opacnym pripade potrebujes lodicku sice vytlacnou, ale hoodne dlouhou (jako je treba ta Kocourova Vistula).

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Zdendo , úplně tě chápu bo pár let je to i muj cíl . Bohužel jsi zkombinoval neslučitelný body a to 1. tedy váhu do 1500 kg a body 2 a 3 tzn spaní pro 4 lidi a oddělená koupelka a WC . Bud jedno nebo druhý .

Spíš co se týká velikosti tak do 8,5 metru délky a 2,5 šířky .a 3,5 tuny váhy . To ti sice neumožní vléct lod za běžným autem , ale při kotvení na Labi nebo na Vltavě se dostaneš jak to celé Evropy tak do Orlíka na Slapy a potenciálně až do Budějc .

Takových lodí i na stavbu je dost a pak s dieselem pojedeš podstatně levněji . Ty různý Tytany a podobně jsou při Tvém zadání kraviny .

Po něčem se podívám a pošlu link. Je to prostě o výtlačném a vejčitém trupu a úsporné plavbě okolo 10 km/h jestli se nepletu . Ps s jakým asi rozpočtem na to počítáš ?

No "vejčitej" trup má například Saga 27, vestavěnej diesel a tak podobně ale už jsi z cenou trochu jinde, např. tato :

http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/motorboten-en-motorjachten/m828589967-saga-27-ak.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viky nevim jak ty, ale ja si na lodi uzivam plavbu. Klidne 8h denne. A za 8 hodin se pri 10km/h upluje ranec, i pri 5km/h to neni uplne malo, to je treba praha-melnik za den a v klidu.

A nevadi me ani se drbat proti proudu 3km/h, sice me po brehu predbihaji maminky s kocarkem, i tak za den urazim nejakejch 25km a to uz jsou ty dve zajimavy mista. Ale to je jen muj pocit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viky nevim jak ty, ale ja si na lodi uzivam plavbu.

Ty mozna jo, ale uz ne 4 lidi. Na Slapech jsem taky plul kolem 7km/h, protoze jsem nemusel stihnout komoru. Ale infrastruktura na nasich rekach je ridka a proto je potreba "nekam dojet" a to casto pri zastavkach na jidlo a na pokoukani a podobne uz nejde.

 

A s tou prepravitelnosti..... nevim jak vy, ale mne nebavi zacinat porad ve stejnym miste. Az budu v duchodu, tak asi klidne pojedu od mista k mistu, protoze se nebudu muset vratit domu a jit v pondeli do prace, ale pro mladsiho cloveka jsou podminky trochu jiny, neni vzdy panem svyho casu.

 

Berte to tak, ze vychozi zadani ma kazdej jiny. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělají se kombinace plachetnice-motorovej člun.Má to výtlačne dno a da se za tím tahat lyžař.Balast se v případě jízdy na motor vypustí(je vodni) Velice ekonomické na spotřebu.Super na cestování a lehké na přepravu.Kamarád si ji chce koupit.Zjistím odkaz a doplním.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mekáče při plavbě na motor nenapustíš a pluješ bez balastu. Stěžeň jednoduše sklápěcí, ploutev a kormidla při plavbě na motor nepřesahují trupdo vody. Akorát při couračce si ten 50-60hp taky vezme celkem dost. Ale šel by tam dát k tomu ještě menší přívěšák. A hlavně je to v kajutě hodně prostorný. A s vlekem vlekem do dvou tun.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...