Přejít na obsah
Plavidla.cz

Mercury 7.5 - závada v chlazení motoru,prosba o pomoc


Doporučené příspěvky

Dobrý den. Mám závěsný motor Mercury 7.5. Jezdil dobře, spolehlivě. Nyní mi ale přestal chladit. Z otvoru, odkud dříve vytékala ohřátá voda ven z motoru mi nyní voda neteče, ale fouká horký vzduch, pravděpodobně z výfuku plyny. Když stáhnu hadičku z výtokové trysky chlazení pusou profouknu zpět, vyfukuje mi vzduch z výfuku v zadní části motoru a při silnějším fouknutí profouknu, že pokud je motor ve vodě, jdou mi bublinky z dolní části nohy motoru. Věděl by někdo poradit, co se stalo, na co se mám zaměřit? Nechápu propojení výfuku a okruhu chladící vody, že jsou propojeny. Myslel jsem, že spolu nemají nic společného. Ale při zpětném profuku mi část vzduchu fouká nohou motoru dolu a část do výfuku. Motor nesaje vodu a nechladí se. Mohl by mi prosím někdo poslat servisní dokumentaci k tomuto motoru? Díky moc za každou radu. Pepa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele-voda ti jde do vyfuku uplne bezne aby se ti vyfuk chladil-tech moznosti zavad je víc-pokud o tom nic nevis bude lepší nekoho poprosit z okolí aby se ti na to kouknul-ten motorek v pohode prevezes- nebo servis-bude to jistejsí nez bezduvodne rozhazet pul motoru Upraveno uživatelem packa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to tím, že výstup chladící kapaliny má z nohy stejný výstup společně s výfukovými plyny? Já mám dole v noze dva otvory, jeden sací na chladící kapalinu(je ve předu) a druhý, kterým odchází chladící voda a spaliny z výfuku. Předpokládám, že je to dvoutakt. Já jsem uvařil motor 2x, než jsem zjistil, že je v háji termostat. Projevilo se to tak, že když jsem nastartoval motor, z hadičky, ze které má odtékat pro kontrolu voda se kouřilo, byla to pára, protože zřejmě termostat malinko vody poušťěl a v ohřátém motoru se tento trošek vody rychle odpařoval a hadičkou v podobě horké páry odcházel ven. doporučuji zkontrolovat termostat, máš li ho tam(asi jo), nebo pak čerpadlo v noze, tady odkaz, snad ti to pomůže. https://www.youtube.com/results?search_query=mercury+7%2C5+hp+water+pump+replacement

 

edit: u čtyřtaktu to může být trochu jinak, ale v principu jsou tyhle lodní motory podobné. Pokud je v háji termostat, klidně ho vyndej a jezdi bez něj, než ti dorazí náhradní, jedinej průšvih je, že motor nebude pracovat při správných teplotách. Pokud nejezdíš vyloženě na volnoběh, tak ani to není takový problém. Jezdím bez něj druhou sezonu a mám klid.

Upraveno uživatelem geriatrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky. Tam jsem už včera koukal. Ale z těch nákresů není zřejmý okruh chladící vody. Tedy proč třeba mi při zpětném profouknutí vefouknutý vzduch odchází výfukem a ne jen nohou motoru dole.

jak je motor starej? nemáš v háji impeller?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

motor je dvoutakt, rok výroby odhaduji 1982-85. Vespod nohy v sítku sání jsem našel kousky pryže, úlomky velikosti asi broků do vzduchovky.Zkusím rozdělat nohu, kouknout na čerpadlo. Snad to půjde jako na videu mercury 7,5 hp water pump replacement
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den. Mám závěsný motor Mercury 7.5. Jezdil dobře, spolehlivě. Nyní mi ale přestal chladit. Z otvoru, odkud dříve vytékala ohřátá voda ven z motoru mi nyní voda neteče, ale fouká horký vzduch, pravděpodobně z výfuku plyny. Když stáhnu hadičku z výtokové trysky chlazení pusou profouknu zpět, vyfukuje mi vzduch z výfuku v zadní části motoru a při silnějším fouknutí profouknu, že pokud je motor ve vodě, jdou mi bublinky z dolní části nohy motoru. Věděl by někdo poradit, co se stalo, na co se mám zaměřit? Nechápu propojení výfuku a okruhu chladící vody, že jsou propojeny. Myslel jsem, že spolu nemají nic společného. Ale při zpětném profuku mi část vzduchu fouká nohou motoru dolu a část do výfuku. Motor nesaje vodu a nechladí se. Mohl by mi prosím někdo poslat servisní dokumentaci k tomuto motoru? Díky moc za každou radu. Pepa

Neřeš zbytečnosti! S největší pravděpodobností je K.O. vodní pumpa ,potažmo impeler!!

Kdyby jste se taky trochu starali o servis a udržbu!! Impeler je jedna z nejdůležitějčích věcí!! Nutno každé 2 roky kontrolovat a případně měnit!! Pak se nemůže stát,že to přestane z ničeho nic chladit!! A smozřejmně už vůbec NE,startovat "na sucho" !!!

 

Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si dodal odvahu a rozdělal to. Impeler je bez lopatek, zbyl jen prstýnek. Doufám, že jsem motor přehřátím nepoškodil. Jak jsem zjistil, že nechladí a je přehřátý, nechal jsme se raději potupně odtáhnout houseboatem na který jsem se předtím šklebil :o) Přemýšlím, kde impeler koupit nový. Vyměnit i nějaké další součástky? Ostatní se zdá být OK.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

třeba tady. http://czmarine.eshop-zdarma.cz/index.php?category_id=57

Zkus zatáhnout za šňuru startování(při vypnutém zapalování), pokud je komprese dobrá, to znamení cítíš takové to škubání při záběru, je motor obvykle ok, pokud je to bez výrazného škubání, asi bude přidřený, jinak to poznáš při startování, přidřenej díky špatné kompresi bude hodně blbě chytat, nebo ho nenastartuješ vůbec.

Upraveno uživatelem geriatrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si dodal odvahu a rozdělal to. Impeler je bez lopatek, zbyl jen prstýnek. Doufám, že jsem motor přehřátím nepoškodil. Jak jsem zjistil, že nechladí a je přehřátý, nechal jsme se raději potupně odtáhnout houseboatem na který jsem se předtím šklebil :o) Přemýšlím, kde impeler koupit nový. Vyměnit i nějaké další součástky? Ostatní se zdá být OK.

pokud se tvrdě nekous, nic mu nebude.

 

Ale HLAVNě vyšťourej všechny zbytky původního impelleru. vyhodil bych termostat a ještě při rozebrané noze to od něj dolů proplách tlakovou vodou, zahnutým drátem atd.

 

takhle jsem koupil jetého Evinrůda, pořád blbě chladil i po výměně impelleru a nakonec jsem z trubky, co je od pumpy nahoru, vyšťoural celu jednu lopatku

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si dodal odvahu a rozdělal to. Impeler je bez lopatek, zbyl jen prstýnek. Doufám, že jsem motor přehřátím nepoškodil. Jak jsem zjistil, že nechladí a je přehřátý, nechal jsme se raději potupně odtáhnout houseboatem na který jsem se předtím šklebil :o) Přemýšlím, kde impeler koupit nový. Vyměnit i nějaké další součástky? Ostatní se zdá být OK.

Pokud máš výr.číslo,mohu ti dodat origo všechny dosud vyráběné díly.

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...