Sullaco Zveřejněno 20. Prosinec 2009 Sdílet Zveřejněno 20. Prosinec 2009 Ahoj lidi, kdo z Vás dáváte loď do servisu, dejte si prosím pozor při vyzvedávání si lodi zpět ať nedopadnete jako já. Koupil jsem si z lásky k lodím (v mém případě motorové čluny) pro začátek motorák za několik set tisíc, který byl po prvním majiteli, bez jakéhokoliv poškození či škrábance. Protože jsem respektivě byl jsem naprostý laik co se týká servisování lodních motorů a navíc jsem kvůli zaměstnání ani neměl na vlastnoruční servisování (zazimování) čas, využil jsem po dva roky služeb firmy IMRAMOVSKÝ MARINE z Roudnice nad Labem. Nevím jaký kdo máte vztah k vlastní lodi, ale ta má je pro mne velká láska, miláček, opečovávám ji a starám se o ni jako o vlastní dítě. Ačkoliv se jako VMP plavím pouze tři roky a nemám žádné velké zkušenosti kupříkladu s kotvením atd. dávám si opravdu velký pozor, abych loď neodřel či nijak nepoškodil, což se mi doposut vždy podařilo jak u nás tak i na moři. Proto vás také potěší, když vám okolní lidé pochválí, jak pěknou loď máte a hlavně jak pěkně udržovanou (i v samotném servisu). O to víc vás naštve, když ji dáte do autorizovaného servisu, v mém případě Imramovský Marine, zaplatíte to, co si řeknou a oni vám ve finále loď poškodí. Poprvé se tak stalo při zapřahání podvalníku pomocí ještěrky, kdy se řetěz ještěrky zaril do boku lodi a vyrval kus gumy. Naštěstí jsem tomu byl přítomen, a tak mi bylo po několika omluvách přislíbeno, že to dají při další návštěvě dopořádku. Proto jsem zaskřípal zuby a zkousl to. Bohužel, závadu mi i přes několik urgencí neopravily, pouze jen nahrubo zabrousili a o slíbenem dovaření gumy a zacelení atd. ani slovo. No nevadí, dodělal jsem si to sám. Po té proběhl další servis s následnou koupí nového starteru o jehož detailech se raději rozepisovat nebudu, snad jen, že člověka potěší, když necháte vyměnit za těžké peníze starter a servis vám garantuje, že je vše ok a vyzkoušeno, následně dáte loď na vodu a nenastartujete. No nic. Poslední kapkou bylo letošní zazimování. Loď jsem do výše zmiňované firmy odvezl a zhruba po týdnu byly práce hotovy. Měl jsem zrovna cestu do Prahy a tak jsem si loď vyzvedl na zpáteční cestě. K mé škodě byla už bohužel tma a mne nenapadlo si nějakým způsobem zkontrolovat stav lodi. Po příjezdu do garáže a rozsvícení jsem při letmém ohledání shledal, že na zadní části lodí na obvodové gumě, hliníkové liště a laminátu v okolíí, je cca 70cm soustava škrábanců a velmi hlubokých rýh. Upřímě řečeno, myslel jsem v tu chvíli, že pojedu zpět a někoho přizabiji. Koupíte si loď ve stavu 1A, jako naprostý zelenáč si dáváte bacha při dávání a vytahování do vody, kotvíte jako připosraní aby jste něco nepoškodili a pak dáte loď do autorizovaného servisu, kde vám ji již po druhé !!! poškodí. Při následném telefonátu, mi bylo samozřejmě s údivem sděleno, že ONI nic, že samozřejmě JÁ. Jsem vůl, že jsem loď přebíral za tmy a jsem tuplovaný vůl, že jsem si loď neohledal při předávání jak do servisu tak ze servisu. Za týden, když jsem loď šel umýt (kapitola sama o sobě je to, že loď dáte do servisu jako z alabastru a ze servisu si ji přivezete špinavou jako svini, u mě bohužel pokaždé !!!) tak jsem byl opět na mrtvici, když jsem na světle béžovém koberci v kokpitu oběvil černé špinavé stopy od nějakých bagančat a čistil je dobré dvě hodiny. Asi jsem opět vůl, že se do lodi přezouvám a i když chápu, že někdo to tak nedělá, pro autorizovaný servis, navíc za ceny které si účtují (nic proti - rád zaplatím, ale za dobře odvedenou práci) by toto měla být samozřejmost. Navíc u věcí několikaset tisícové hodnoty a věcí, u nichž je patrné, že si jich majitel hledí!!!. Závěrem tohoto elaborátu, bych chtěl ještě podotknout, že jsem firmě IMRAMOVSKÝ MARINE zasílal dopis, kde jsem se dožadoval alespoň nějakého vysvětlení, popřípadně omluvy. NIC. Vůbec NIC, žádná odpověď. Proto píši tento věřte mi, pro mne nechutný dopis, aby si případní zákazníci dali pozor a nedopadli jako já. Lempláctví, flinkové a a hovada bohužel ještě v čR nevymřeli. Zdeněk Jurašík Teplice Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 20. Prosinec 2009 Sdílet Odesláno 20. Prosinec 2009 (upraveno) Ahoj. Nez to vysvetlim tak to bude znit asi blbe, ale velice mne tvuj clanek potesil a pobavil. Ale chci to upresnit, protoze jsem si donedavna myslel, ze jenom ja jsem takovej "skarohlid" a jsem asi trochu zaujatej a narocnejsi nez ostatni uzivatele tady u nas. Proto mne tesi, ze ocividne na tom nejsem tak spatne a chyba je opravdu asi nekde jinde. Kazdopadne se zminovanou firmou mam take svoje zkusenosti a uz bych jim tam nedal ani nafouknout gumu, aby na tom neco nepodelali. Ze zkusenosti jsem uz dospel do te faze, ze si skoro vsecko na lodi delame doma sami, protoze si aspon muzu nadavat sam sobe. Kazdopadne u teto firmy jsem mel servisovanou svoji prvni vetsi lod. Skoncilo to relativne rychle a prakticky ze stejnych duvodu jak popisujes ty. Poprve jsem tam chtel opravit zavadu na motoru, kde jsem jim primo rekl cim to urcite bude. To co jsem chtel vymenit neudelali, protoze se prece nebudou ridit radama nejakyho amatera suchozemce bez jakehokliv skoleni, ale zatim vymenili spoustu jinejch veci, ktere jak jsem posleze zjistil byli naprosto v poradku. Jelikoz se samozrejme problem dale opakoval, tak to co jsem si myslel jsem vymenil doma sam a motor jeste do dneska jezdi nekde zavody. No samozrejme aby to nebylo vsecko, tak jsem byl tenkrat jeste hooodne naivni, takze po prijezdu domu, jsme zjistili, ze je prorizla jedna guma. Samozrejme ne uplne skrz, ale uz to bylo az do platna. Dokonce i vim kde se jim to tam mohlo stat, ale jak pises ty, po telefonatu s firmou to bylo bezpredmetny to dale resit, protoze oni byli samozrejme z obliga a stat se to u nich nemohlo. Tudiz naprosto presne vim o cem mluvis a doufam, ze se ti podari najit nejakou lepsi firmu. Bohuzel tady u nas to bude asi beh na dlouhou trat. Upraveno 20. Prosinec 2009 uživatelem tomas80 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standa Odesláno 20. Prosinec 2009 Sdílet Odesláno 20. Prosinec 2009 Ahoj co píšeš plně věřím do lodě se také přezouvám i teď v zimě tam mám druhé boty. Jinak k tomu servisu loď bych nenechal nikomu na servis když u toho nejsem.To co ti delaly si dobrý mechanik poradí na místě nechci dělat reklamu,ale těch co si svěřených věcí při opravě váží pár je.Já si dělám vše sám,ovšem když je to oprava tak sundám koberce a prostor paluby oblepím fólií. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 20. Prosinec 2009 Sdílet Odesláno 20. Prosinec 2009 (upraveno) nechci dělat reklamu,ale těch co si svěřených věcí při opravě váží pár je.Ale jo, nemuzu a take nechci hazet vsechny do jednoho pytle, protoze take znam par slusnejch servisaku, vcetne jednoho tady z nedaleka, kterym bych v pripade casove nouze svoji lod sveril do pece. Zatim ale nemam potrebu a radsi si to udelam doma. Bohuzel je to docela problem na nekoho takoveho narazit. Upraveno 20. Prosinec 2009 uživatelem tomas80 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 20. Prosinec 2009 Autor Sdílet Odesláno 20. Prosinec 2009 No já jsem se rozhodl, že se to zazimování naučím sám (díky Stando, spoléhám trochu na tebe, že mne pak povedeš a poradíš) a holt když se posere něco vážného tak zkusím najít jinou firmu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
leki Odesláno 21. Prosinec 2009 Sdílet Odesláno 21. Prosinec 2009 já si myslím že je to velmi dobře takovéto věci zveřejnit,na druhé straně i ty dobré zde vyzdvihnout aby člověk věděl kam Né,kam ANO.divím se o co jim šlo,jsou přeci pojištěni...Źel tady to tak chodí,v mnoha oborech je spousty loupežníků. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan Odesláno 21. Prosinec 2009 Sdílet Odesláno 21. Prosinec 2009 nehledej jinou firmu, zazimuj sám. cizí lidi tomu nedaj takovou péči jako majitel. Na obranu pana Imramovského - to zazimování provedli zaměstnanci a se zaměstnanci je vždycky problém.Kdo někdy zaměstnával lidi, tak ví. Já bych osobně pana Imramovského navštívil a domluvil se s ním. Dle mého názoru je to férovej chlap s kterým se dá domluvit.To je můj pohled na věc...nemusíš souhlasit. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 21. Prosinec 2009 Autor Sdílet Odesláno 21. Prosinec 2009 Milý Milane, co se týká p. Imramovského staršího, tak kvůli tomu jsem tam jezdil. Právě abych tedy jen nekritizoval, moc rád jsem si s tímto člověkem povídal, poslouchal jeho příběhy atd. Nemohu říci, že by mi neporadil atd. Nicméně byl to právě on kdo mi loď poničil v prvním případě a právě proto jsem to zkousnul a ještě si řekl, že se to stát může. Nicméně on osobně mi slíbil zjednání nápravy a nebylo z toho nic. Takže o to víc mi to je líto, že jde právě o něj a jeho firmu. Dodnes mi z jejich firmy ani nikdo neodepsal ať už kladně či záporně. A to mě fakt mrzí. Když to sečtu, tak zrovna málo pěněz jsem jim tam nenechal. A pokud většina lodí co tam servisuje jsou špinavé a oprýskané jebky, jak se on sám vyjádřil a moje je v unikátním stavu, tak jako profík se k tomu musí chovat. Bohužel. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas Odesláno 21. Prosinec 2009 Sdílet Odesláno 21. Prosinec 2009 Nebylo by na škodu,tady na foru,založit téma,kde by se hodnotili firmy jak se starají o svěřené loďě a motory. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
leki Odesláno 21. Prosinec 2009 Sdílet Odesláno 21. Prosinec 2009 to vlákno máme zrovna zde,tak ho můžem rozvinout.Sullaco,uplně tě chápu..a věřím že i Milan pochopí. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standa Odesláno 21. Prosinec 2009 Sdílet Odesláno 21. Prosinec 2009 Ahoj pánové také jsem měl problém kdy jsem po jedé sezóně v HR odělal silonem namotaným na hřídely gufero a zavodnil Z nohu.Simerink byl za nemalý peníz vyměněn a doplněn obyč. olej do Z nohy vše od odborníků.Po roce stejný scénář voda v Z noze ovšem tak silně zkorodováno výrok mechanika výmena Z nohy za babku 190tis.údajně k tomu nemuselo dojít gufero se při montáži má jemně podmáznout aby nedošlo k protočení bouhžel to odborník neudělal a nikdo mu to nedokáže až s tím olejem to bylo lechce prokazatelné dal stejný do motoru jako do Z nohy /žádnou syntetiku co tam má být/.Proto bylo po vniknutí vody vše takhle vyrezlé a hádejte co to bylo za mechanika od koho ??????? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan Odesláno 21. Prosinec 2009 Sdílet Odesláno 21. Prosinec 2009 to mě mrzí, netušil jsem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan Odesláno 22. Prosinec 2009 Sdílet Odesláno 22. Prosinec 2009 Ahoj Sullaco,tak jsem proběhl i jinou diskuzi a našel tam tvůj příspěvek. Sledoval jsem dění na diskuzních fórech, zajímalo mě to a pak tady začal něco psát. Protože se mě to tu jeví pohodové a nekomerční. Kdysi na jednom fóru a ještě to tam je, dávali do těla charterové firmě český charter. Se zájmem jsem to sledoval i mimo to fórum. Došlo až na soud, který rozhodl. Asi je to dobrý varovat lidi přes fórum, ale nebylo by lepší tu firmu zažalovat o náhradu škody. Vyhrát soud a pak jim to dát "sežrat" na fórech, v novinách nebo v TV. Zdá se mě to férovější. Vyhrát soud, získat své peníze zpět a pak o tom napsat - varovat a podpořit to výsledkem ze soudu.Taky nemám dobrou zkušenost z některými firmami v oboru jachting - taky jsem byl odrbán a měl jsem chuť dát to k soudu, neudělal jsem to a byla to chyba. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 22. Prosinec 2009 Autor Sdílet Odesláno 22. Prosinec 2009 Ahoj Milane, abych pravdu řekl, píši to již ve svém prvním příspěvku, nečiní mi vůbec žádné potěšení psát takovéto věci. Mnohem rád bych byl ten spokojený zákazník, který by ti při optání na výše uvedený servis mohl říct: paráda jsem opravdu spokojen. Nicméně, od inkriminované události je to více jak měsíc, volal jsem jim a pak dokonce sepsal dopis, ve kterém žádám alespoň vysvětlení. Dokonce jsem jim to i nafotil a poslal. Nikdo neodpověděl, nezavolal atd. Tohle si myslím, že je v prvé řadě nefér! Kdyby se mi někdo ozval a nějakým způsobem to řešil, neměl bych potřebu to takto prezentovat. Já snahu o vyřešení měl, oni ne. Nezlob se, ale mne nic neférového na mém příspěvku zde a na www.jachting.info nepřijde. Chci aby to věděli všichni a aby si na podobné chování servisů dali pozor. Možná až takovéto servisy nebudou mít co jíst, tak pochopí, jak se chovat k zákazníkům. Bohužel mají asi zákazníků více jak dost, to si nedokážu jinak vysvětlit. Upřímě, chovat se takto k zákazníkům já, nemám do půl roku co žrát. Na soudy kašlu, vím, že by to bylo řešení a že servisy počítají s tím, že nad tím mávne každý rukou. Jenže já jsem si loď převzal a neprohlédl a bohužel přes to vlak nejede a hraje to do karet servisu. Proto, a to se opakuji, jsem napsal ten článek, aby lidi nebyli tak lehkomyslní a důvěřiví jako já. A na potkání řeknu každému známému co znám kolem lodí a ostatním lidem (a že jich kupodivu znám opravdu dost), co mi zde s lodí udělali. A je to sice hnusné, ale budu mít radost, když půjdou do servisu jiného. PS: samozřejmě na to může mít každý svůj názor, očekávám že se třeba ozve i protistrana a bude mít svoje tvrzení. Ale mne to je již fuk. Už jsem se s tím smířil, že u nás stále lemplové nevymřeli. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 22. Prosinec 2009 Autor Sdílet Odesláno 22. Prosinec 2009 Ahoj pánové také jsem měl problém kdy jsem po jedé sezóně v HR odělal silonem namotaným na hřídely gufero a zavodnil Z nohu.Simerink byl za nemalý peníz vyměněn a doplněn obyč. olej do Z nohy vše od odborníků.Po roce stejný scénář voda v Z noze ovšem tak silně zkorodováno výrok mechanika výmena Z nohy za babku 190tis.údajně k tomu nemuselo dojít gufero se při montáži má jemně podmáznout aby nedošlo k protočení bouhžel to odborník neudělal a nikdo mu to nedokáže až s tím olejem to bylo lechce prokazatelné dal stejný do motoru jako do Z nohy /žádnou syntetiku co tam má být/.Proto bylo po vniknutí vody vše takhle vyrezlé a hádejte co to bylo za mechanika od koho ???????Od koho? To samé co já? Hmm tak to by mě trefilo. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
leki Odesláno 22. Prosinec 2009 Sdílet Odesláno 22. Prosinec 2009 sullaco,co by ti protistrana řekla,napadá mě asi to stejné co mě když jsem koupil motor - chtěl jsem vyčistit či podívat se na svíčky a jejda,jednu jsem držel v ruce,byla tam nasazená,volal jsem prodejci a odpově´d byla- no neříkejte,vy jste si strhl závit....tak tak by to asi bylo co by řekli....a pro to je dobré aby jsme si to tady řekli a aspoÅ„ malinko se vyvarovali chyb či ostatních zlatokopů. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan Odesláno 22. Prosinec 2009 Sdílet Odesláno 22. Prosinec 2009 sullaco, jestli není nic v ruce pro soud, tak to chápu. Promiň, asi jsem ten svůj příspěvek napsal hloupě. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 23. Prosinec 2009 Autor Sdílet Odesláno 23. Prosinec 2009 Milan: v pohodě, nic se neděje, chápu jak si to myslel. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
leviatan Odesláno 2. Červen 2010 Sdílet Odesláno 2. Červen 2010 také si dávam pozor na loď, přesto, že jsem si koupil použitou plachetnici, stálo mě hodně úsilí a peněz jí dát do naprosto špičkového stavu... se zimováním mám zkušenost s p. Vébrem. (jacht servis vebr) www.vebr.cz je to pán, který má rád lodě, věci dělá z lásky k lodím a ne na kšeft a pro peníze... má cit k věci, spraví, připraví zazimuje a udělá to dobře, prostě když to neni 100% tak to nepustí dál... mohu doporučit jako zodpovědnou osobu, jak pro plachetnice tak i pro motorové lodě... Kovács Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fishmaster Odesláno 3. Červen 2010 Sdílet Odesláno 3. Červen 2010 sullaco,co by ti protistrana řekla,napadá mě asi to stejné co mě když jsem koupil motor - chtěl jsem vyčistit či podívat se na svíčky a jejda,jednu jsem držel v ruce,byla tam nasazená,volal jsem prodejci a odpově´d byla- no neříkejte,vy jste si strhl závit....tak tak by to asi bylo co by řekli....a pro to je dobré aby jsme si to tady řekli a aspoÅ„ malinko se vyvarovali chyb či ostatních zlatokopů.Stržený závit v hlavě motoru není žádný problém opravit.Pouze se vyvložkuje a použije svíčka se stejnou tepelnou hodnotou,ale jiným závitem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiřina Odesláno 8. Červen 2010 Sdílet Odesláno 8. Červen 2010 nehledej jinou firmu, zazimuj sám. cizí lidi tomu nedaj takovou péči jako majitel. Na obranu pana Imramovského - to zazimování provedli zaměstnanci a se zaměstnanci je vždycky problém.Kdo někdy zaměstnával lidi, tak ví. Já bych osobně pana Imramovského navštívil a domluvil se s ním. Dle mého názoru je to férovej chlap s kterým se dá domluvit.To je můj pohled na věc...nemusíš souhlasit.Za zaměstnance, odpovídá zaměstnavatel. Práci pro chlapa nikdy nedávej klukovi a co chceš mít uděláno pořádně udělej si sám. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viktor Odesláno 15. Červen 2010 Sdílet Odesláno 15. Červen 2010 Zdravím všechny.Opět jsem se dostal do problemu se servisy.Neznáte někoho v okolí Ostravy,kdo se vyzná v silové elektrice na 4takt.závěsáku?Zkoušel jsem LODNí CENTRUM - servisují motory pouze u nich koupené NÁMOřNí CENTRUM - mnoho práce v Troubkách a okolí (jinak velice ochotný servisák) Yamaha - umí akorát motorkyNejsem schopný loď převést,protože mám motor spuštěný a je cca 10cm od silnice.Díky za tipy. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 15. Červen 2010 Sdílet Odesláno 15. Červen 2010 jestli ti nejde trim u přívěšáku, tak na noze bejvá šroub po jehož otočení ( ne vyšroubování ) se systém odtlakuje a pak jde motor zvednout rukou.no a nejdřív bych šel po pojistce el. motoru hydrauliky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viktor Odesláno 15. Červen 2010 Sdílet Odesláno 15. Červen 2010 Davide díky za radu,ale je to loď i s motorem(malá kajutovka 50hp)kupovaná s druhé ruky,takže žádný manuál,kromě lodního centra(výše popsáno)každý řekne - to by se muselo vidět- ale jak,když mám nohu dole.Mimo to jsem objevil nějakou cívku,nebo relé v které to lupe ,a z ní vyvedeny šrouby M8 ana ně napojený trim a starter.Tak si myslím,že tam je chyba,ale já ani nevím jak se ten bazmek jmenuje.Proto potřebuji pro někoho dojet,přivést ho ke mě,aby to nějak zprovoznil nebo se rozhodl co stím. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
taurus Odesláno 15. Červen 2010 Sdílet Odesláno 15. Červen 2010 Viktore, je asi celkem jedno jestli je to kajutovka a že je z druhé ruky. Jestli je na ní přívěsný motor, je to otázka hydrauliky nebo ovládání. Možná by chtělo napsat o jaký motor jde a zda je ovládání "orig" nebo nějaká domácí výroba. Pak by Ti snad někdo, kdo má stejný motor, mohl něco konkrétnějšího poradit. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se