Přejít na obsah
Plavidla.cz

Pár dotazů na stavbu - materiál, odhady


zito

Doporučené příspěvky

Ahoj,

někteří si mě už možná všimli ve všeobecné diskusi, teď jsem se rozhodl ukázat i zde s pár dotazy. Některým z vás budu asi připadat "klasicky naivní začátečník" s velkým nadšením, ale to nemůže být jinak :-D Pročetl jsem několik vláken co se týče stavby lodě, několik desítek webů s plány pro stavbu atd. Musím přiznat, že už se mi to začíná pořádně slévat dohromady a za chvíli si budu plést i epoxid s... tím druhým, méně kvalitním (sakra, jak se to jen jmenuje..). Pravda je ale ta, že moje nadšení a touha čím dál tím více vzrůstá.


No nic, k těm mým dotazům. Sice nějaké vlákno o materiálech je, ale nedalo mi to jasnou představu o tom, co vlastně zvolit. Začnu tím, co bych rád. Na stránce Bruce Roberts mne zaujala loďka Waverunner 25. Něco takového do 8m délky (max. 10), 3,5tuny váhy pro max. 4 lidi on board. Hodně se mi líbí, jak je ta loď navržená. Je ale designovaná na výrobu z hliníku nebo oceli. Po tom, co jsem zjistil jak je hliník náročný na údržbu bych se přikláněl k té oceli.. Ale, nebude to moc těžké?


Napsal jsem mu na e-mail, jestli je možné tu loď nechat udělat z laminátu, načež jsem dostal odpověď, že pouze zmíněný hliník nebo ocel. Nevím ale, jestli je to kvůli fyzickým vlastnostem, nebo proto, že na to nemá vytvořené podklady, nicméně v podobném stylu jsem zatím loďku určenou pro výrobu z laminátu nenašel (kdybyste měli tip, budu určitě rád!).


Další věcí, v případě oceli i laminátu, existují firmy které jsou schopny podle dodaných podkladů (zakoupených step by step manuálů, podkladů atd.) kostru té lodě vytvořit? Jak se tak pohybují ceny v případě takovéto "zakázky"? Je výhodnější koukat po české, nebo spíše zahraniční firmě (Německo, Polsko)? Jde o to, že místo na postavení z ocele by možná bylo ale z laminátu ty podmínky nikoliv a rozhodně se do laminátu nechci pouštět takhle "z jara". Na tu ocel bych minimálně v rodině někoho našel.


Dokázal by mi někdo vytvořit odhad, kolik by taková sranda stála? Nápad na financování je prozatím jeden, trošku nestandardní a nechci ho tady moc rozebírat, ale zajímá mě to, abych to mohl brát jako fakt a přihlížet k němu...


Pohon bych nejraději asi volil vestavný, nevím proč ale u takové loďky se mi závěsný moc nehodí.. :-D někde ve vláknu jsem četl, že je možné i použít motor z Felicie, takže bych řekl to celkově i bude dostupnější možnost..?


Co všechno, krom zvolení materiálu, výběru typu, výběru technologie výroby, příhlédnutí k ceně, ještě zvážit a vzít v potaz? Najde se někdo, kdo by mi něco takového dokázal opravdu rozmluvit a přesměrovat spíše na bazary již existujících lodí třeba i s nutnou opravou?


Předem díky za odpovědi. Doufám, že se jich dočkám na všechny otázky i přesto, že už teď nevím, kolik jich v tom příspěvku vlastně je Gooood


Kuba

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U lodi si musis nejdriv udelat jasno, k cemu ji vlastne chces. Jestli se se chces vydat na cestu kolem sveta, nebo v ni bydlet na Certovce nebo s ni jezdit po Evrope...... moznosti je milion.


Na vsechny jmenovane moznosti muzes mit lod podobne velkou, ale urcite bude uplne jiny konstrukce a rozdil bude i v cene.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v tom celkem jasno mám, primárně na brázdění vodních toků a kanálu v Evropě, ale i sem tam vyjížďka na moře po pobřeží Chorvatska třeba - ©. Bydlet v tom neplánuji, ale příležitostné přespání určitě ano, takže kajutovka podobných rozměrů, zmíněných výše, je řekl bych, možná, ne?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dej si taky pozor na váhu, aby jsi s tím mohl jednoduše jezdit po silnici, tak 3,5t i s vlekem. A vlek s max. hmotností 3,5t bude vážit kolem 600-700kg takže na loď ti zbejvá kolem 2,8t. A nějakou rezervu váhy si nech i na pozdější dodělávky a že loď v průběhu času těžkne a těžkne.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrá připomínka :) Díky ti za ni.. z jiného fóra jsem dostal hrubý odhad ceny 15 tisíc EUR pouze za 25-30% lodě, pokud by se to dělalo z oceli. Což počítám by tak vycházelo jednoduše na ten trup, kajutu atd. bez interiéru, bez nátěrů, beze všeho dalšího.. Takže to mě trochu přesvědčilo, že najít loď co potřebuje opravu bude opravdu jednodušší.. :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Má to velkou výhodu, že pluješ hned a postupně doděláváš, vylepšuješ, případně opravuješ. Já taky koupil starší loď - plachetnici - ze zahraničí, rok mi stála doma a v klídku jsem opravoval, teď už si jen tak ladím k obrazu svému. Cenově mi vyšla cca na 6tis eur včetně manipulačního vleku. Mám v ní zabudovanej 13Hp diesel a ve dvou dospělých a jednom dítěti ji teď využíváme jako plovoucí "karavan" jsme na ní o víkendech + teď týden až 14dní dovolená. Ročně mi vyjde na cca 10tis (letní kotvení + 2x jeřáb + zimní stání a nějaká ta nafta), což bych v půjčovně dal za pár dní pronájmu nějaké chudinky. Ale je to už moje 3. loď - postupně měníme za větší a za větší :-) Nejdřív 19ft, pak 22ft, teď 25ft a na důchod (což je ještě hodně daleko, ale stejnak budu brát zas jetou) mám vybranou zas 20ft motorovou kajutovku. Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To zní fajne :)).. Já začal hledat na best-boats24.net lodě označené jako "pro kutily" nebo "nutná oprava".. našel jsem nějakou za 2K EUR ale nevím, jestli věřit inzerátům bez fotografie, nebo jak to je.. Neznáš případně další podobné servery? V čr něco kupovat asi nemá cenu, buďto jsou drahé nebo podvrhy.. :-D
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Citovat
Ještě se tě zeptám, náhodou neznáš někoho, kdo by měl zkušenost z dovozem z USA?

já jednoho znám. loď má na Labi u Žernoseckejch - a zkušenost katastrofální. oba motory na GO, zteřelej laminát, propadlý ochozy, proteklý okna, interiér v háji. podle inzerenta jen na drobné opravy.

 

Sullaco by ho mohl znát taky. velkej bílej dvoumotorovej kajuťák s flying bridgem, dával ho dohromady tak 3 roky

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Citovat
Já nevím, nějak se mi nechce poohlížet po loďce, co bych za rok-dva vyměnil.

Nechtěl jsem nic psát, ale.... podle mne v tom výběru trochu plaveš, ujasni si na co tu loď chceš a pak si to setsakramentsky dobře spočítej, (lodě jsou docela drahý koníček). Vezmi v úvahu pořizovací náklady, opravy, vylepšení, údržbu, zazimování, provoz, manipulaci (auto které to utáhne, jestli to chceš vozit za autem, řidičák na vleky... popřípadě skupinu C+ vleky)....a podle toho jak vysoko můžeš jít se podívej na ceny lodí venku (nejlépe NL), u nás je to masakr. Pak možná zjistíš že stejně začneš na menší lodi jako každý tady na tomto fóru a postupně až to půjde a budeš přesně vědět co loď má a nemusí mít budeš zvětšovat.... je to normální postup a spousta z nás tady to takhle absolvovala, nebudeš první ani poslední.

Ale možná je to jen můj názor......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ver zkusenym (a tim nemyslim sebe). Ja jsem při rekontrukci jedny lodicky několikrát zmenil koncepci vybaveni, ještě nejsem na konci. A ty si myslis, ze si napoprvé vyberes ideal? Posetilost. BUDES menit lod. Za ty dva roky, budes mozna první menit za druhou... nebo taky budes vyrazne před pulkou svy první lodi, pul milionu v minusu a bez vyhlidky na dokonceni. Co se ti libi vic? Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...
TOPlist