Reno Odesláno 16. Červenec 2014 Sdílet Odesláno 16. Červenec 2014 Ahoj, pětka na moři je slabá, taky jsem to měl a někdy jsem byl rád, když jsem dojel ke břehu. Dnes mám asi pět let Bush 360 + 15hp a naprostá spokojenost. Jelikož tahám karavan, tak to potřebuju stejně dostat do auta. Pokud bys uvažoval o pevné lodi na vozík, tak to je zase něco jiného než gumák a na soupravu do 3500kg stačí B. Zde je odkaz na vysvětlení http://www.caravan24.cz/news.php?readmore=100 . Nechápu, proč někteří lidé si vysvětlují zákony po svém a ještě s tím dezinformují ostatní. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 16. Červenec 2014 Sdílet Odesláno 16. Červenec 2014 Kuci, to uz se tu resilo a myslim ze vyresilo, tak to zase nerozvadejme. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 17. Červenec 2014 Sdílet Odesláno 17. Červenec 2014 Ahoj, pětka na moři je slabá, taky jsem to měl a někdy jsem byl rád, když jsem dojel ke břehu. Dnes mám asi pět let Bush 360 + 15hp a naprostá spokojenost. Jelikož tahám karavan, tak to potřebuju stejně dostat do auta. Pokud bys uvažoval o pevné lodi na vozík, tak to je zase něco jiného než gumák a na soupravu do 3500kg stačí B. Zde je odkaz na vysvětlení http://www.caravan24.cz/news.php?readmore=100 . Nechápu, proč někteří lidé si vysvětlují zákony po svém a ještě s tím dezinformují ostatní.Prima ale stále je tam to přípojné vozidlo do 750 kg :) http://cs.wikipedia.org/wiki/Skupiny_%C5%99idi%C4%8Dsk%C3%A9ho_opr%C3%A1vn%C4%9Bn%C3%ADTakže to chce číst.for Tomas : omlouvám se, že jsem to ještě jednou rozvedl Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 17. Červenec 2014 Autor Sdílet Odesláno 17. Červenec 2014 Jo, 5HP asi slabý je. Ale není na něj potřeba platit vinětu, není potřeba platit pojištění, stojí 3x méně a na první osahání a vyzkoušení si, jestli to vůbec člověka chytne je to asi lepší možnost. Navíc já člun a motor sestavím za 15 minut sám. 15ku motor věšet sám na člun už asi není tak snadný. Když jsem dával tu pětku na písčitým břehu sám na člun, tak už jsem se bál, že se mi zaboří jedna noha, upadnu, motor na mě... A to má jen 26kg. Neříkám, že mě to časem neomrzí a nebudu chtít silnější. Ale do zatáčku si myslím není zase tak špatný jít do pětky. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 17. Červenec 2014 Autor Sdílet Odesláno 17. Červenec 2014 Přesně tak. S klasickým Béčkem můžeš do 3,5tuny ale vlek může mít jen do 750kg. Jinak potřebuješ už skupinu BE, tady popsáno: http://www.autoskola-dobias.cz/skupiny-vycviku/be Vím to, kamarádka si musela dodělat BE aby mohla tahat vlek s koněm. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 17. Červenec 2014 Sdílet Odesláno 17. Červenec 2014 :) Uz to radsi nereste, v CR je v tom bordel a EU v tom nastesti ma jasno. Takze každý podle svého svedomi. ;) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bartik10 Odesláno 17. Červenec 2014 Sdílet Odesláno 17. Červenec 2014 http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpravy/Informace_MD_k_rozsahu_ridicskeho_opravneni_skupiny_B.htm Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaXt Odesláno 17. Červenec 2014 Sdílet Odesláno 17. Červenec 2014 Jo, 5HP asi slabý je. Ale není na něj potřeba platit vinětu.Pozor ! Vinětu je potřeba platit i pro pětku! Pojištění myslím až od dvaceti KW. (Mluvím o HR) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sebenza21 Odesláno 17. Červenec 2014 Sdílet Odesláno 17. Červenec 2014 Jo, 5HP asi slabý je. Ale není na něj potřeba platit vinětu.Pozor ! Vinětu je potřeba platit i pro pětku! Pojištění myslím až od dvaceti KW. (Mluvím o HR)Aha to je pro mě novinka, každý říká že netřeba. A jak se to dělá - myslím kde se to platí, kupuje a tak všechno kolem toho. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaXt Odesláno 17. Červenec 2014 Sdílet Odesláno 17. Červenec 2014 (upraveno) Je to jednoduchý, najdeš si nejbližší kapitanát, tam zajdeš, ukážeš papíry od člunu oni ti vystavý účet, zaplatíš, dostaneš papír o zaplacení a drandíš.Musíš mít i papíry na člun. Že netřeba tomu nevěř! Upraveno 17. Červenec 2014 uživatelem JirkaXt Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Reno Odesláno 17. Červenec 2014 Sdílet Odesláno 17. Červenec 2014 Ahoj, musím se vyjádřit ještě k tomu řidičáku. To Anachy určitě jsi nečetl ten můj odkaz. Přece nebudu hledat zákony na wikipedii tam může psát každý. Vtom mém odkazu je poslední vyjádření od MD a vysvětlení proč ten špatný překlad ještě neopravili a taky se tam dočteš, že našemu zákonu je stejně nadřazený zákon unie. Já osobně si myslím, že to zase byla práce nějakého lobbisty, něco jako to stáří těch lodních motorů a ono to neprošlo. V Chorvatsku se již viněta jako taková neplatí, tedy nedostaneš žádnou známku na vylepení, jen zaplatíš poplatek na nejbližším kapitanátu, který vychází levněji než dříve. To je popsané ze zkušeností našich lodníků třeba na WWW.jachting.info . Potom je ještě možnost jet do řecka jako jezdím posledních osm let teď já. Tam si Tě nikdo nevšimne, můžeš si i chytat ryby a alespoň zatím se za nic takového neplatí. Co se týká velikosti člunu a motoru, tak když někdo uvažuje i o větší, pevné lodi, tak asi bude mít VMP i pár tisícovek. Jak jsem již psal, já mám nyní 360+15hp. To je asi to poslední co ještě obslouží jeden člověk docela lehce sám (Suzuki 15hp 4t váží 41kg a dá se slušná starší sehnat 40-50t) vejde se to dobře do auta a na svezení je to docela dobré. Kdybych netahal karavan a chtěl tahat loď na vozíku, tak bych asi šel raději do nějaké pevné lodě se závěsákem. Když jsem si koupil první gumák a starší 4ku Mercury, tak jsem nikoho neznal kdo by mi mohl poradit a tyto fóra na netu ještě nebyli. Po zkušenosti s 5kou, kdy jsem jel ve dvou člun 320 10 km podle břehu skoro čtyři hodiny, (krásné počasí, jenom silné proudy, tam to jelo jako střela), tak jsem si udělal papíry a sehnal 9,8hp. Pro dva to bylo parádní, ale ve třech mi teda vlasy nevlály. Teď mám 4 roky to, co píšu výše a jsem spokojen. Jelikož stejně jezdíme nejvíce ve dvou, tak výkon, manipulace a provozní náklady jsou dobré. Po těchto zkušenostech bych já i začátečníkovy který chce gumák, radil alespoň takovouto sestavu. Toto jsou jen mé zkušenosti, nic tu nechci prosazovat. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 18. Červenec 2014 Autor Sdílet Odesláno 18. Červenec 2014 Je to jednoduchý, najdeš si nejbližší kapitanát, tam zajdeš, ukážeš papíry od člunu oni ti vystavý účet, zaplatíš, dostaneš papír o zaplacení a drandíš.Musíš mít i papíry na člun. Že netřeba tomu nevěř!Jak ukážu papíry od člunu když se u nás takový plavidla neregistrují. Spousta lidí mi řeklo, že když šli na kapitanát pro vinjetu na 5HP a člun kolem 3m, tak jim řekli, že pro takový člun ji nevydávají a pak ani nekontrolují, protože k tomu nemáš papíry, nemají ani podle čeho vystavit vinjetu. Ale každopádně pokud to nějak jde, tak si jí klidně koupím, do Sali to budu mít vedle. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaXt Odesláno 18. Červenec 2014 Sdílet Odesláno 18. Červenec 2014 Já měl člun 3m/5PS normálně registrovaný tak jsem neměl problém.Loni jsem byl svědkem jak policajti chytli chlapa na člunu 3m/5PS a dostal pokutu že nemá zaplaceno a nemá papíry na člun. V HR je to bez placení do 2,5m/2,5PS. Ale námořní policajt říkal, že když máš motor tak platíš â€“ těžko s nima diskutovat. Hodně hlídají jízdu blízko břehu asi tam bylo dost průšvihů s přejetejma plavcema. Na kapinátu v Makarský mají fotky nasekaných lidí od vrtule. Do HR jezdím přes 20 let a na slova spousta lidí říkalo moc nedám. Letos mi kamarád zdělil zprávu že už se v HR neplatí vůbec - někdo mu to řekl :-)). Jasně komunikační šum, platí se dál jen se nevydává viněta - tak nějak pár lidí říkalo :-)). Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
karelgumak Odesláno 18. Červenec 2014 Sdílet Odesláno 18. Červenec 2014 O registraci se něco psalo na JI http://www.jachting.info/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=148858#148858 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 18. Červenec 2014 Autor Sdílet Odesláno 18. Červenec 2014 (upraveno) Ono je to celý nějaký zamotaný. Od 1.1.2014 se změnily pravidla i výpočet ceny. Já se na jachting.info dočetl, že je vůbec nezajímá jestli je plavidlo registrovaný nebo není. Zajímá je jen délka a výkon motoru - z toho počítají cenu. Jako důkaz o tom, že není plavidlo kradený jim prý stačí například pojištění odpovědnosti, kde je uvedeno výrobní číslo člunu a motoru. Asi by to mělo být dvojjazyčně, což formulář z pojišťovny asi je. Dneska se zajdu zeptat do Allianz, která to údajně jako jediná v čR dělá a dám vědět.Edit: Tak jsem byl v Allianz a do 15kW stojí pojištění na člun 1200kč na 3 měsíce (kratší nejde). Jestli i 5HP musí být pojištěný tam samozřejmě nevěděli.Edit2: Dočetl jsem se, že bez evidenčního průkazu k plavidlu nechtějí na kapitanátu vydat potvrzení (dříve vinětu) :( Takže ještě do toho Lloyd budu asi muset pořešit) :( To je starostí pro pár dnů zábavy.Edit3: Tak pojištění vyřízeno v Allianz za 10 minut, 1225kč na 3 měsíce. Chtěli VIN motoru, VIN člunu, délku, typ, výkon motoru a mezinárodní průkaz VMP. Do čSLloyda jsem volal, těm stačí jen fotka štítku motoru, fotka štítku člunu a naskenovaná kupní smlouva a pošlou mi prý fakturu na 555kč, až peníze přijdou, odesílají poštou certifikát.Edit4: Poslední střípek do mozaiky - čS Lloyd - stačí jim foto štítku člunu a motoru a kupní smlouva (nemusí být ověřená). Do druhého dne jsem obdržel fakturu, zaplatil přes internetbanku, poslal jim potvrzovací mail a bylo mi sděleno, že zítra posílají certifikát poštou ke mě. Upraveno 23. Červenec 2014 uživatelem Rimmerak Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 18. Srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 18. Srpen 2014 Tak se hlásím z ostrova Dugi Otok. Už jsme s přítelkyní najezdili 110km, tady jsou ujeté trasy. http://www.mopedmap.net/cs/user/Rimmerak/ člun i motor v pohodě, jen už začínám uvažovat o silnějším. Ta 5ka sice jede ve dvou ve skluzu, když si dobře sedmene, ale přesto to trvá, když jede člověk daleko. Až se naskytne nějaká pěkná 9,8HP, tak to asi vyměním. 15ka už je dost těžká na manipulaci. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 19. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 19. Srpen 2014 :) také jsem tam byl první rok s 5HP a druhý rok už s 8HP :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 19. Srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 19. Srpen 2014 :) také jsem tam byl první rok s 5HP a druhý rok už s 8HP :)A je ten rozdíl 5 proti 8 HP znát? Já koukal na Parsuna 9,8HP. Ale bazarový sem nenašel. 15ka už je velká a těžká. Rovněž jsem ani tu bazarovou nenašel. Na nový nemám ani omylem finance. Ta desítka stojí nová kolem 39000. To budou pravděpodobně náklady na celou mou 14 denní dovolenou na Dugi (když nepočítám pořízení člunu) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 19. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 19. Srpen 2014 Do 10k je znát každej koník! :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 20. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 20. Srpen 2014 A je ten rozdíl 5 proti 8 HP znát?Mne to posadilo na zadek, kdyz jsem testnul 8HP.U tebe se ale muze stat, ze kvuli vaze motoru a konstrukci clunu se to zacne kroutit a vyrazne lip to nepojede. Na gumaku jsem ale jel vsehovsudy asi 3x v zivote, takze nejsem schopny posoudit. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 20. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 20. Srpen 2014 I na gume je ten rozdil poznat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 20. Srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 20. Srpen 2014 I na gume je ten rozdil poznatGumák má na štítku povoleno max 15HP, takže při 10 se snad kroutit nebude :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 20. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 20. Srpen 2014 Jen počítej s tím, že jakmile překročíš 5 hp, budeš muset člun i s motorem registrovat na SPS :( Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 20. Srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 20. Srpen 2014 Jen počítej s tím, že jakmile překročíš 5 hp, budeš muset člun i s motorem registrovat na SPS :(S tím počítám a nevidím v tom nějaký závažný problém. Chtějí jen doklady, nebo to tam musím přivést? Případně nejde to pořešit bez osobní návštěvy? Pro mě je asi nejlepší udělat registraci v Holešovicích (den dovolený v háji). Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 20. Srpen 2014 Sdílet Odesláno 20. Srpen 2014 Tady jsi v čechách, Si to pleteš s civilizovanými zeměmi ne? :DMusíš tam osobně. Hlavně si tam předem zavolej co všechno po tobě budou chtít. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se