Přejít na obsah
Plavidla.cz

Lodní nezávislé topení


Doporučené příspěvky

Koukni na ten výkon a na velikost své lodě - asi by tě to tam v poho uvařilo. Jinak já jsem řešil topení do lodě před dvěma lety, sehnal jsem za slušný peníz naše ATESO o výkonu 900 - 1800 W a je to super, honím to cca na poloviční výkon zabudoval jsem to do motorového prostoru a udělal rozvod do kajuty a pod sedačku řidiče do kokpitu. Nalil jsem tam naftu když jsem to osadil a občas mi to při pobytu na lodi běží ale spotřeba skoro nic a to mám nádrž asi 3l :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uměl by někto zprovoznit toto ? Stojí to cca 1 tis czk v armádním výprodeji a je to dlouhé cca 800 mm

zprovoznit to , to je prdel, ale ty máš na lodi 24V? mimo to, tyhle starý topení měli dost velkou spotřebu elektriky

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

24 V na lodi není problém. Také tam mám topeni na 24V měnič je krabička 10 x 10 cm , provozují na 24 i jiné spotřebiče maji menší odber .

pro tohle topení, když ten měnič 12/24V dá 15 - 20A při startu a tak 5 - 6A trvale, a kapacitu baterek pro topení aspoň 200Ah, tak to je dobrý.

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 years later...

Ahoj, zvažuji nezávislé topení. Upřímně si tedy vůbec netroufám na montáž a 100% bych si chtěl nechat namontovat. Představa je, aby byl vývod tepla do kajuty, kabiny s řidičem a i ven (kde je možnost komplet ""zastřešení" přes bimini). Loď vypadá nějak takto:

 

http://www.fasyachting.cz/_image/shop/foto/1001264.jpg&w=900&h=500

 

Máte nějaké zkušenosti, odhad ceny a jiné tipy?

Upraveno uživatelem Martazs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. jelikož mám autodopravu cca 20 aut tak s nezávislími topeními přicházím do každodenního styku, tedy v zimě v létě řešíme klimatizace, takže-nezávislé topení webasto- v osobních vozech mám topení které ohřívá vodu v motoru a následně zapíná ventilátor topení, dobrá věc dá se časovat ale má dost velkou spotřebu el. energie je to super přijdeš v zimě do auta motor má 60 a v kabině teplo ale není to na dlouhodobý provoz, pro tvůj případ špatně, dále webasto větší vodní montováno v karavanech normálně ohřívá vodu a prohání jí radiátorama super ale zase energeticky náročné a systém vyjde se zabudováním cca 70000,-tis( včetně bojleru na teplou vodu), dále ptom horkovzdušná topení ohřívá vzduch a rozvodem trubkou o průměru cca6 cm si ho přivedeš kam potřebuješ, nízká spotřeba energie nízká hlučnost a dobrá ůčinost- Webasto, eberspecher základní set bez hadic na rozvod vzduchu a palivové nádržky mezi 20000,- až 25000,- a pak tu máme české brezze kvalitní topení vcelku spolehlivé i když trochu víc poruchové (z pohledu každodenního provozu v náklaďáku) cena základní set cca 16000,- no a nakonec sovětský planar nedokážu říct nic s dlouhodobého hlediska provozu ve dvou autech ho máme teprve druhou sezonu, nicméně zatím bez problémů a každé další které budeme montovat bude planar cena základního setu cca 12000,- dodávají i speciální výfuk na loď asi 1500,-, hadice a rozbočky na rozvod vzduchu počítám cca 3000,- až 5000,-, no a práce záleží jak u koho. Já si ho namontuju u nás sám. Jdu do toho za čtrnáct dní. Mám dieselovou loď takže beru naftu z nádrže, topení se dělají i v benzínové verzi nicméně s nimi nemám žádnou osobní zkušenost...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj v lodi mám české teplovzdušné topení Ateso s programovatelným ovládáním - naftové na 24V. Sice jsem musel dát malou nádržku na naftu a měnič na 24V ale jsem tím spokojený.

Výdech mám pod sedadlem "řidiče" a druhý do kajuty oba s uzaviratelnou a natáčecí mřížkou, topení namontované v motorovém prostoru s nasáváním z prostoru pod biminy, výfuk ven nad hladinou. Popis je ještě výše na stránce. Montáž samodomo - nic na tom není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechny topení pracují na stejném principu a mají dost podobné parametry jak co se týče spotřeby paliva tak co se týče spotřeby el energie. planar uvádí max 26Wat nim.10wat/hod při 12V, při 24 v 29 -10 wat/hod, Ateso při 24v 35-10 wat/hod, webasto při 24 v 34-10wat/hod. Myslím že i kdyby si to soudruzi ze sssr přikrášlili tak se budou i ve skutečnosti pohybovat okolo 30 wat/hod v max výkonu a naten to poběží jen v mrazech. Opravuji teď jsem koukal na cenu Ateso Brezze tak je to 16000,- bez daně.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš dobíjení na motoru tak co za 12 hodin spotřebuje to topení tak počítám že dobiješ během hodiny plavby. Všechna topení mají ochranu proti vybití baterie což znamená že i pokud nemáš oddělené startovací a palubní baterie tak se vypne pokud by hrozilo to že nenastartuješ.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam na lodi Eberspaechera, teplovzduch D4. Funguje dobre, akorat musim do predni kajuty natahnout silnejsi trubku. Predchozi majitel tam natah 60 a to je proste malo, precijenom v te delce uz to tam tolik netopi. Nicmene jako celek funguje a neni nic prijemejsiho, za jarnich a podzimnich sychravych dnech, nazhavit topeni a uzivat si pohodu. Jedine co me na tom zarazi je, ze proste jednou za cas prestane topit. Proste furt jenom nabiha a zase za chvili vypne. Nevim co se mu nelibi, ale zjistil sem, ze pomuze, kdyz ho odpojim od elektriky a za chvili zase pripojim ( restart). Pak zase jede jak ma. Bohuzel to neni ani pravidlo, proste za lonskej rok to udelal asi trikrat, takze ani nevim po cem jit, kde by mohla bejt chyba. Energii moc neresim s tou moji elektrarnou co tam mam :) A jeste mi rikal clovek primo od Eb, ze nejvic to zere pri startu, kdy bezi zhavicka. Jelikoz je to nafta, tak po zapaleni uz hori sama a pak uz bezi jenom vetrak, kterej bere nula nic.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedine co me na tom zarazi je, ze proste jednou za cas prestane topit. Proste furt jenom nabiha a zase za chvili vypne..

nerozumím popisu závady - zhasne za provozu nebo nechce studený chytit? A po jak dlouhé odstávce? Pokud to druhé tak na 99% to je zapadlá / zavzdušněná nafta - pokud současně při startu modře nekouří. Pokud kouří, je to karbonem zarostlé sítko svíčky.

 

Po třetím nepovedeném opakovaném automatickém startu vypne samo úplně a chce znovu ručně vypnout/zapnout

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedine co me na tom zarazi je, ze proste jednou za cas prestane topit. Proste furt jenom nabiha a zase za chvili vypne..

nerozumím popisu závady - zhasne za provozu nebo nechce studený chytit? A po jak dlouhé odstávce? Pokud to druhé tak na 99% to je zapadlá / zavzdušněná nafta - pokud současně při startu modře nekouří. Pokud kouří, je to karbonem zarostlé sítko svíčky.

 

Po třetím nepovedeném opakovaném automatickém startu vypne samo úplně a chce znovu ručně vypnout/zapnout

Podle me je to tou naftou, protoze to je jak pises. Zacne naskakovat, ale nenaskoci do plna a za chvili zacne zase koncit. Takhle to zkousi parkrat a za chvili se vypne. Kour zadnej, vse cisty. Topeni sem nejake mel a kdyz hulilo, tak to bylo ucpanou sitkou, nebo zhavickou, ale to pak vypada trochu jinak :lol:

 

http://www.fotoalbum.cz/g/alba/2017/0321/rf204558mfgTB00wQeeuTYPJfqmE14wLbObkS4_m.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...