Přejít na obsah
Plavidla.cz

Točivý moment 15k motoru.


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 173
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

ja si nemohu odpustit poznámku , výtečně vyvážený a zpracovaný Jet rotor.. a obalit ho plechem ? doufám ze TOM30 použije alespon pozink... ps ale TOM30 doporučuji červenej novodur na odpad ,, s letovací lampou to pěkně vytvaruješ Upraveno uživatelem KBfotoservis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohol by si mi to prosím ta bližšie vysvetliť,aby som ten kužeÄľ nerobil zbytočne keď mám stred 35mm a 3000ot. min.

Vis.... mel bys trochu postudovat hydrodynamiku, aspoň tak na urovni stredoskolsky fyziky. Jinak tezko stvoris něco co by davalo smysl. Ptat se na kazdou blbinu není uplne dobrej zpusob jak něco vyvinout.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohol by si mi to prosím ta bližšie vysvetliť,aby som ten kužeÄľ nerobil zbytočne keď mám stred 35mm a 3000ot. min.

je to něco o úhlové rychlosti, proměnném stoupání listu a taky asi o kavitaci. u úzkého středu bys musel mít pekelné stoupání, tím víření a jinej bordel v obtékání

 

vrtule není sranda

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukam, že asi postupně zjišťuješ, že vyrobit to tak, aby to alespoň trochu fungovalo, nebude zase taková legrace co? No a to je tu ještě jedna podstatná věc.... Když už to vyrobíš a náhodou to s tou lodí pohne, tak jak dlouho to vydrží fungovat.


Docela jsem ti fandil. Někde na začátku jsi psal, že strojní vybavení v dílně máš. čekal jsem, že když máš kolo, tak na něm umíš i jezdit. :)

Ale bez legrace.... Vrtuli nevyráběj. Podle toho co píšeš, o tom zhola nic nevíš. Uděláš víc škody, než užitku.


Hlavně si k tý lodi kup záložní motor, nebo sakra dobrý pádla, nebo spolehlivou baterii do telefonu. :) Při prvním testování budeš víc pádlovat, než jezdit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TOM 30 .mám pár zcela konkrétních dotazů , prosím o odpověď .

1 Jakou máš představu u rozpočtu a rozsahu prací na výrobu JET systému s motorem co jsi zmínil .

2. jaké jsou tvoje řemeslné a praktické zkušenosti s lodním pohonem.

3.jaké máš strojní vybavení .

4 asi ta nejdůležitější , děláš si z nás opravdu legraci nebo to myslíš vážně ?

Upraveno uživatelem KBfotoservis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohol by si mi to prosím ta bližšie vysvetliť,aby som ten kužeÄľ nerobil zbytočne keď mám stred 35mm a 3000ot. min.

Proč řešíš tvar kužele, když ještě nemáš ani základní představu ověřenou nějakým výpočtem jaký má být průměr a stoupání vrtule při plánovaném výkonu motoru a jeho otáčkách? Takhle jen vyrobíš další prototyp, kterým ověříš jen to, že otáčející se vrtule způsobuje pohyb vody. Nebo už máš nějakou teorií či praxí zjištěno, jaký průměr a jaké stoupání je pro plánovaný výkon a otáčky vhodné?

 

Abych jen nezpochybňoval záměr. Má tady někdo tušení, jaká by měla být výstupní rychlost vody z trysky metače? Z toho by se pak dalo přes dříve uvedený vzorec a další jednoduché vzorce pro práci a výkon odvodit kolik vody požadované rychlosti nám může při předpokládané účinnosti čerpadla výkon motoru zajistit. A z toho by se pak odvodil průměr vrtule při nějakém obvyklém stoupání okoukaném z obrázků. Vždycky v tom bude plno neznámých parametrů s dost významným vlivem na efektivitu agregátu, ale něčím se musí začít. Pak se to může porovnat s pokusy jiných a třeba zjistíš, že návrhy jiných amatérských konstruktérů byly zcela mimo rozumné dimenze a proto nemohli dosáhnout lepších výsledků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Davide, přívěsák s JET nohou jsem viděl jen na obrázku a připadalo mi, že to čerpadlo je hodně ploché. Jako by ta vrtule uvnitř nebyla axiální, ale spíše radiální, respektive asi něco mezi. Přijde mi blbost dávat na nohu motoru JET s radiální vrtulí se svislou osou. Prouděni vody se musí za vrtulí srovnat lopatkami, pak zatočit dozadu a výstup tak bude hrozně vysoko. To je vhodné pro skůtry a velké lodě, kde je to zabudované v lodi a osa vodorovně. Ty Jet spodky přívěsných motorů mají trysku u hladiny, celé je to podle mne vysoké tak 15cm. Je to tak? Upraveno uživatelem Lubor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubor , David atd .. co pak to pořád nechápete ? TOM30 vůbec neakceptuje fyziku , hydrodynamiku a co nejvíc zdravý rozum .... prostě chce u okapový roury a sekačky na trávu udělat lodní motor ... co na tom že to je blbost , co na tom že neodpoví na konkrétní dotazy ,, atd ,, Jde o to ,, a ha mám motor na sekačku ,,, nemám prachy a vůbec představu jako na to ( ps nepochopení proč je třeba kužel na tubínu) a ted doufám na foru mi někdo poradí ,, jak na to ,, a zadarmo ,,
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tome, Tome. Většinou mám svatou trpělivost, i když jiní už na tazatele štěkají. Ale Tvé otázky fakt dokazují něco a je mi fuk, jestli to myslíš vážně z naivity, nebo jen si děláš prču.

Příklad tvých dotazů: Jet systém koncová časť. od tom30. Motor dvojválec prerobiť na jednoválec od tom30.

A v tomto vlákně, to už fakt nechápu.

Z toho, co jsme probírali s tebou v jet systému ses nic nepoučil, nenaučil, i když jsme Ti dali odkazy na relevantní informace a obrázky.

Vlítni do knihovny, nejlépe asi vědecké a půjč si knížky o hydrodynamice, turbínách a čerpadlech. čti, uč se. Většinu vzorců nepotřebuješ, ale obecné informace o proudění vody, o čerpadlech a turbínách, rotorech a lopatkách čerpadel, lodních vrtulí, úhlech náběhu v závislosti na vzdálenosti od osi otáčení a pod.

Protože informace, které Ti tady dávame, jsou pro Tebe španělská vesnice. Nerozumíš jim, nebo se nesnažíš porozumět.

Jen pořád dokola se snažíš, aby jsme Ti potvrdili, že to bastlení bude účinné čerpadlo, jet.

Možná to dotáhneš do stádia provozu, ale o účinnosti bych pochyboval, už s ohledem na naivitu Tvých dotazů.

--------------------------------------

Píšu to sem proto, aby ses zdravě naštval, a začal se samostudiem problematiky hydrodynamiky a dalších věcí, jak jsem doporučoval. Pak se ptej, co Ti není jasné.

Bez patričných znalostí vyrobíš jen něco, co bude mlýt vodu s mizernou účinností.

Nečekáš snad, že někdo z nás Ti bude dělat řadu měsíců učitele a mentora? samoliter.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všichni co sem píšete. Každý den se těším na další příspěvky. Tom 30 je asi hlava pořádně tvrdá a jen tak se nevzdá svého snu (bohužel to snem zústane). Já bych mu radil, když chce jezdit na vodě (samozřejmě s jet-pohonem) tak raději ten čas věnovaný nesmyslnému experimentování vyplnit třeba druhým pracovním poměrem a za ušetřený peníz si to koupit.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.Moje informácie o jet sú z nekvalitne preložených stránok takže niektoré veci nedávajú zmysel a najhoršie je že neobsahujú veÄľa dôležitých informácií okrem tých doma robených, tam píšu aj svoje skúsenosti.Ja potrebujem mať veci napísané po lopate od a do z zo slovami prečo, optimálny, tolerancia atď. aby som to pochopil logicky,aby som vedel podla čoho zvoliť a čo si môžem dovoliť vyrobiť v akej rozmerovej tolerancií,poprípade si to trochu prispôsobiť sebe lebo napríklad vrtúÄľ je niekoÄľko druhou. čo sa týka toho stredu,nenapadlo ma že by v uzavretom priestore s takým tvarom lopatiek platia také isté fyzikálne zákony ako u klasickej vrtule.To s tým plechom optočením okolo stredu som trochu prehnal,lebo som si myslel že musí byť stred kužeÄľový a na 15k motor dosť veÄľký a takú veÄľkú plnú antikoru by som ťažko v šrote zohnal ale pozeral som sa na stredy vrtúÄľ a pre mňa bude jednoduchšie spraviť z valcovým stredom z trubky ,ale podÄľa čoho sa určuje priemer stredu ale hlavne celkový priemer,lebo som si všimol že sú menšie ako klasické.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tome, já si myslím, že na cirka deset koní, budeš muset vyrobit naopak vrtuli dost malou, podle těch obrázků na netu to vypadá, že průměr vrtule na jet s motorem o výkonu kolem 60koní je max 20mm ale to jen odhaduji... to znamená, že na ten tvůj desetikoňák bys potřeboval vrtuli asi tak 10mm, otázka je, jestli ti to pak pohne lodí...každopádně nikdo z těch lidí co to vyráběl i na těch tvých odkazech nemá tu vrtuli vyrobenou tak jak si ty představuješ, jestli si myslíš, že navaříš na kus uříznutýho válce plechový lopatky a bude to dělat to co chceš, tak se pleteš, vrtule je asi jedna z věcí, kterou budeš asi muset koupit....takhle atipickou na takhle malej výkon a malou jetku asi neseženeš, ale třeba se pletu...když jen navaříš kus plechu jako lopatky, tak se ti nikdy nepodaří aby to mělo správnej sklon, stoupání atd... kdyby se ti to alespoň trochu podařilo, tak to nebude vyvážený, taky jestli sis všiml, tak ten list je u kořene silnější a na kraji tenčí, to má taky asi nějakej důvod a toho taky nedocílíš s plechem...myslím, že ani modeláři si vrtule nevyráběj sami, asi věděj proč....nicméně ti držim palce a dávej fotky jak pokračuješ a pak video ze zkoušky....jen malou radu bych ti dal....poohlížej se po nějakým starym vyřazenym jet pohonu třeba ze skůtru a ten pak třeba přebastli nebo oprav, bude to levnější a smysluplnější a funkční....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viky to vystihnul presne - nejdriv musis vyresit parametry vrtule, resp. cerpadla. A pak se po vhodny vrtuli nekde podivat, protoze vrtuli doma vyrobit sice jde, ale jestli na to mas vybaveni a umis to, tak pro tebe neni problem presnou strojirenskou vyrobou vydelat za tejden prachy na celej fungl novej jet. BTW: vrtule nemusi byt nutne od lodniho vyrobce, mozna se vhodna najde u vyrobce cerpadel a ani nebude stat majlant.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tome, já si myslím, že na cirka deset koní, budeš muset vyrobit naopak vrtuli dost malou, podle těch obrázků na netu to vypadá, že průměr vrtule na jet s motorem o výkonu kolem 60koní je max 20mm ale to jen odhaduji... ....

to odhaduješ dost blbě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tome30 - proč chceš od nás rady, když je stejně nečteš! Nebo nezohledňuješ ve svých dalších úvahách. Když nechceš nad problémem přemýšlet, tak se na to vykašli. Padlo tady několik rad, že se máš nejdříve zabývat teoretickým určením základních parametrů a Ty znovu řešíš nějaký blbý kužel! Nikdo Ti neřekne: "musíš udělat vrtuli s překrývajícími se lopatkami, průměr X mm, stoupání Y mm. Když má vrtule stoupání Y, tak mají lopatky u kořene při průměru náboje úhel alfa, na okraji potom úhel beta ......

Radil jsem, abychom si ujasnili jakou rychlost by měla mít voda v ústí trysky a že se z toho pak dá vypočítat kolik vody nám umožní výkon motoru uvést do pohybu a z toho že se pak dá vypočítat jaký průměr a stoupání by mohla mít vrtule .... Opět žádná reakce, to by se asi muselo moc přemýšlet a hledat další údaje, vzorečky .......

Poslal jsem několik odkazů na různé typy vrtulí. Zpochybňoval jsem použití čerpadla jako je ve skútru a velkých jet pohonech (kde je hřídel vodorovně), opět žádná reakce. Radit Ti, to je jako hrách na stěnu házet. Ti co by Ti poradit dokázali už to vzdali, protože nevidí žádný myšlenkový postup. Já už to vzdávám taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tome, já si myslím, že na cirka deset koní, budeš muset vyrobit naopak vrtuli dost malou, podle těch obrázků na netu to vypadá, že průměr vrtule na jet s motorem o výkonu kolem 60koní je max 20mm ale to jen odhaduji... to znamená, že na ten tvůj desetikoňák bys potřeboval vrtuli asi tak 10mm,

Neseknul ses v řádech? Tohle je tak na model.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...