tom30 Odesláno 24. Březen 2014 Autor Sdílet Odesláno 24. Březen 2014 Rusi sa tím zoberajú už dlho a majú toho veÄľa aj na princípe ako skútre, aj to vyrábali ale podla videí to majú ponorené celé vo vode a to je problém,pokiaÄľ to dám zarovno spodkom člnu tak 2/3 vrtule bude vo vode a zbytok bude chytať vzduch. https://www.google.sk/search?q=%D0%9F%D0%9E%D0%94%D0%92%D0%95%D0%A1%D0%9D%D0%9E%D0%99+%D0%92%D0%9E%D0%94%D0%9E%D0%9C%D0%95%D0%A2&client=firefox-a&hs=2RY&rls=org.mozilla:sk:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=sp4wU8PYJYiGywPrjYCACw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1067&bih=628 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 24. Březen 2014 Sdílet Odesláno 24. Březen 2014 (upraveno) Tom 30 co od toho čekáš?Jízdu v kluzu nebo jen výtlak proti proudu ?Malej ponor je jasnej. Upraveno 24. Březen 2014 uživatelem Jbenda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom30 Odesláno 24. Březen 2014 Autor Sdílet Odesláno 24. Březen 2014 Hlavne proti prúdu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 24. Březen 2014 Sdílet Odesláno 24. Březen 2014 Tak by asi opravdu stačilo nainstalovat jednostupňový čerpadlo jak říká david .Takové to plovoucí jako mají hasiči a jen doladit pruměr výstupní trysky.Znám člověka co jezdil na hasičáky .Také mu každý říkal že to nejde a frčel až se bál :) Jeden na cestu tam a jeden na návrat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 24. Březen 2014 Sdílet Odesláno 24. Březen 2014 (upraveno) Rusi sa tím zoberajú už dlho a majú toho veÄľa aj na princípe ako skútre, aj to vyrábali ale podla videí to majú ponorené celé vo vode a to je problém,pokiaÄľ to dám zarovno spodkom člnu tak 2/3 vrtule bude vo vode a zbytok bude chytať vzduch. https://www.google.sk/search?q=%D0%9F%D0%9E%D0%94%D0%92%D0%95%D0%A1%D0%9D%D0%9E%D0%99+%D0%92%D0%9E%D0%94%D0%9E%D0%9C%D0%95%D0%A2&client=firefox-a&hs=2RY&rls=org.mozilla:sk:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=sp4wU8PYJYiGywPrjYCACw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1067&bih=628větší účinnost to má, když je tryska nad hladinou. zkus si to doma s hadicí od sprchy. na vodou tlačí víc než ponořená ve vodě. Upraveno 24. Březen 2014 uživatelem david Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 25. Březen 2014 Sdílet Odesláno 25. Březen 2014 Užitečné? To bude těžké rozhodnout co z toho tady je. :-) http://www.duckworksmagazine.com/03/r/articles/jet/drive1.htm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vladimír Odesláno 25. Březen 2014 Sdílet Odesláno 25. Březen 2014 člověk by ani nevěřil jak jeden vodomet dovede "rozčeřit hladinu našeho fóra". Když už se o tom tolik napsalo, zajímalo by mě, v čem jsou výhody a nevýhody oproti klasické vrtuli, když to vyrábí prakticky všichni renomovaní výrobci. Celá léta co jezdím k moři, tak koukám po lodích a motorech, ale závěšák s vodometem jsem ještě neviděl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 25. Březen 2014 Sdílet Odesláno 25. Březen 2014 (upraveno) Jestli to nebude tim, ze na mori je hloubka. Pouziva se to na neco jinyho: (Edit: Vim ze to nema zavesak, tak pridam jeste jedno video: ) Upraveno 25. Březen 2014 uživatelem viky_cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 25. Březen 2014 Sdílet Odesláno 25. Březen 2014 Jestli to nebude tim, ze na mori je hloubka. Pouziva se to na neco jinyho: (Edit: Vim ze to nema zavesak, tak pridam jeste jedno video: )to jsou pekný "petikonky" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 25. Březen 2014 Sdílet Odesláno 25. Březen 2014 tohle téma a Tom30 a jeho snaha mi připomíná pohádku o koze a sedlákovi co ji odnaučoval žrát .... když už to skoro uměla ,... tak chcípla .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom30 Odesláno 26. Březen 2014 Autor Sdílet Odesláno 26. Březen 2014 (upraveno) Striekanie vody nad hladinou nezaťažuje tak motor ako ponorený vo vode, skúšal som to pod hladinou aj nad hladinou ale stále som stál na mieste tak až tak veÄľký rozdiel nevidím.Ako píšu minimálne otáčky jet by mali byť 4000ot. min. ale já budem mať okolo 2500- 2800ot.min. preto nemôžem mať klasický jet kvôli chytaniu vzduchu na vrtuli jednoducho ho pri tích otáčkach nevytlačí. Upraveno 27. Březen 2014 uživatelem tom30 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
knoki Odesláno 27. Březen 2014 Sdílet Odesláno 27. Březen 2014 tom30:protože Ti fandím, tak pár postřehů:tryska jetu má být při jízdě nad hladinou - je to již takto prověřeno konstruktéry - smiř se s tím a nezkoušej, jak pojede (nepojede) pod hladinou. spodek sacího koše má být zarovno se dnem člunu.u Jet-pohonu se počítá s cca 25% snížením účinnosti, tzn. pokud jsem měl klasický vrtulový s 30hp (a byl s ním spokojen), tak u Jetu zvolím cca 38hp - takový asi není, tak 40hp.Pokračuj dál a neztrácej čas zkoumáním toho, co je "dáno".Přeji hodně zdaru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danykopy Odesláno 27. Březen 2014 Sdílet Odesláno 27. Březen 2014 (upraveno) No, hlavně si myslím, že to máš podle těch fotek celé špatně...ty tam máš udělanou jakoby nějakou vrtuli, která ti ale asi nebude schopná udělat potřebný tlak, když jsem koukal na vrtule u jet systémů, vypadaly jinak, navíc bys měl mít to vyústění (tu trysku) asi zůženou aby tam vznikl ten potřebný tlak...možná by pro tebe bylo nejjednodušší sehnat někde nějaký starý radiální čerpadlo a na to nějak nabastlit ten motor, dřív se takhle dělali kalový čerpadla na vytahování žumpy, to čerpadlo vypadá jako takovej šnek a bylo to normálně přes trubku a hřídel spojený s elektromotorem, ty bys místo elektromotoru měl ten motor ze sekačky, nemusel bs nic jinýho vymejšlet....ovšem jakou sílu by to mělo, to nevím,nebo někde sežeň čerpadlo z hasičský stříkačky, ale tam budeš potřebovat větší výkon...to co píše knoki má hlavu a patu, to znamená, že bez výkonu se prostě asi neobejdeš.... Upraveno 27. Březen 2014 uživatelem Danykopy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
knoki Odesláno 27. Březen 2014 Sdílet Odesláno 27. Březen 2014 Jet - axiální několikalopatkové kolo. Vtoková část se postupně zužuje od oválného tvaru do průměru oběžného kola, výtok se pak zmenšuje do "trysky". Tímto se zvyšuje rychlost vody = pohání člun. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 27. Březen 2014 Sdílet Odesláno 27. Březen 2014 Jenom něco málo z fyziky, zúžením nestoupá tlak, ale rychlost, což je u džetu podstatný ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 27. Březen 2014 Sdílet Odesláno 27. Březen 2014 jo, to už kdysi povídal starej Bernoulli, že mu při zúžení klesá, a furt je to pravda. eštěže se zákony fyziky nemění jako histórie :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bahno Odesláno 27. Březen 2014 Sdílet Odesláno 27. Březen 2014 Kde sou ty fotky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danykopy Odesláno 27. Březen 2014 Sdílet Odesláno 27. Březen 2014 ale pro to jeho řešení by bylo asi spíš vhodnější tohle : https://www.google.com/search?q=jet+boat&client=browser-ubuntu&channel=fe&hl=cs&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=YTc0U7nhAcf8ygOU24DACA&ved=0CCUQsAQ&biw=1375&bih=810#facrc=_&imgdii=5ZGNekaZ21n0KM%3A%3BfOq5mSYcRgikZM%3B5ZGNekaZ21n0KM%3A&imgrc=5ZGNekaZ21n0KM%253A%3B_RmfTKI9v1F-OM%3Bhttp%253A%252F%252Fth08.deviantart.net%252Ffs71%252FPRE%252Fi%252F2012%252F245%252F7%252Fd%252Fhydro_jet_boat_engine_by_liquid_grievous-d5db834.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fliquid-grievous.deviantart.com%252Fart%252FHydro-Jet-Boat-Engine-324689584%3B1047%3B762 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom30 Odesláno 27. Březen 2014 Autor Sdílet Odesláno 27. Březen 2014 (upraveno) Súhlasím s tebou knoki,ako som písal iba som skúšal, aby som vedel rozhodnúť aký typ a výkon motoru a nastaviť rozmerovo a potom ho spravil na ostro z antikoru.Z turbodúchadla asi nebude dobré tie lopatky sú moc tenké mohli by sa vylámať a hlavne už dané parametre,ja si musím nastaviť vrtuÄľu k výkonu motoru. Upraveno 27. Březen 2014 uživatelem tom30 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 27. Březen 2014 Sdílet Odesláno 27. Březen 2014 hlavně turbo je radiální a ty potřebuješ spíš axiální Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 28. Březen 2014 Sdílet Odesláno 28. Březen 2014 Na všech výkresech profi hydro turbín je ve vedení vody hned za vrtulí soustava pevných lopatek, které mají usměrnit rozvířený proud vody. Pokud se bude vystupující voda pohybovat chaoticky (zvíření a rotace), tak se tím ztratí výrazné množství její energie - nebude to stříkat dozadu, ale do všech stran jak kropicí vůz, což je na nic. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 28. Březen 2014 Sdílet Odesláno 28. Březen 2014 Pár obrázků vrtulí:http://impros.com/store/index.php/impellers.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 31. Březen 2014 Sdílet Odesláno 31. Březen 2014 Lubor ty fotky pěkný .. ale 130 dolaru nebo euro za lopatky turbíny , to plánuje TOM30 za celý motor , loď a pul Váhu dokupy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 1. Duben 2014 Sdílet Odesláno 1. Duben 2014 Já ho nenavádím, aby to kupoval, ale aby se inspiroval. Vyrábět si to přece bude on sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom30 Odesláno 2. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 2. Duben 2014 (upraveno) Ten Rus to má v tom zelenom motore takto spravené http://msk.forum.motolodka.ru/att/f1/1034382_106680.jpg tu moju budem robiť tak že to bude klasická jet a stred oviniem plechom do kužeÄľa aby som nemusel sústružiť stred z plného materiálu.Ale vÅ•ta mi v hlave prečo je stred vrtule kužeÄľový,kvôli ložisku? Upraveno 2. Duben 2014 uživatelem tom30 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.