Přejít na obsah
Plavidla.cz

Točivý moment 15k motoru.


Doporučené příspěvky

Rusi sa tím zoberajú už dlho a majú toho veÄľa aj na princípe ako skútre, aj to vyrábali ale podla videí to majú ponorené celé vo vode a to je problém,pokiaÄľ to dám zarovno spodkom člnu tak 2/3 vrtule bude vo vode a zbytok bude chytať vzduch. https://www.google.sk/search?q=%D0%9F%D0%9E%D0%94%D0%92%D0%95%D0%A1%D0%9D%D0%9E%D0%99+%D0%92%D0%9E%D0%94%D0%9E%D0%9C%D0%95%D0%A2&client=firefox-a&hs=2RY&rls=org.mozilla:sk:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=sp4wU8PYJYiGywPrjYCACw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1067&bih=628
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 173
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Tak by asi opravdu stačilo nainstalovat jednostupňový čerpadlo jak říká david .Takové to plovoucí jako mají hasiči a jen doladit pruměr výstupní trysky.Znám člověka co jezdil na hasičáky .Také mu každý říkal že to nejde a frčel až se bál :) Jeden na cestu tam a jeden na návrat.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rusi sa tím zoberajú už dlho a majú toho veÄľa aj na princípe ako skútre, aj to vyrábali ale podla videí to majú ponorené celé vo vode a to je problém,pokiaÄľ to dám zarovno spodkom člnu tak 2/3 vrtule bude vo vode a zbytok bude chytať vzduch. https://www.google.sk/search?q=%D0%9F%D0%9E%D0%94%D0%92%D0%95%D0%A1%D0%9D%D0%9E%D0%99+%D0%92%D0%9E%D0%94%D0%9E%D0%9C%D0%95%D0%A2&client=firefox-a&hs=2RY&rls=org.mozilla:sk:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=sp4wU8PYJYiGywPrjYCACw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1067&bih=628

větší účinnost to má, když je tryska nad hladinou. zkus si to doma s hadicí od sprchy. na vodou tlačí víc než ponořená ve vodě.

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

člověk by ani nevěřil jak jeden vodomet dovede "rozčeřit hladinu našeho fóra". Když už se o tom tolik napsalo, zajímalo by mě, v čem jsou výhody a nevýhody oproti klasické vrtuli, když to vyrábí prakticky všichni renomovaní výrobci. Celá léta co jezdím k moři, tak koukám po lodích a motorech, ale závěšák s vodometem jsem ještě neviděl.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Striekanie vody nad hladinou nezaťažuje tak motor ako ponorený vo vode, skúšal som to pod hladinou aj nad hladinou ale stále som stál na mieste tak až tak veÄľký rozdiel nevidím.Ako píšu minimálne otáčky jet by mali byť 4000ot. min. ale já budem mať okolo 2500- 2800ot.min. preto nemôžem mať klasický jet kvôli chytaniu vzduchu na vrtuli jednoducho ho pri tích otáčkach nevytlačí. Upraveno uživatelem tom30
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tom30:

protože Ti fandím, tak pár postřehů:

tryska jetu má být při jízdě nad hladinou - je to již takto prověřeno konstruktéry - smiř se s tím a nezkoušej, jak pojede (nepojede) pod hladinou.

spodek sacího koše má být zarovno se dnem člunu.

u Jet-pohonu se počítá s cca 25% snížením účinnosti, tzn. pokud jsem měl klasický vrtulový s 30hp (a byl s ním spokojen), tak u Jetu zvolím cca 38hp - takový asi není, tak 40hp.

Pokračuj dál a neztrácej čas zkoumáním toho, co je "dáno".

Přeji hodně zdaru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, hlavně si myslím, že to máš podle těch fotek celé špatně...ty tam máš udělanou jakoby nějakou vrtuli, která ti ale asi nebude schopná udělat potřebný tlak, když jsem koukal na vrtule u jet systémů, vypadaly jinak, navíc bys měl mít to vyústění (tu trysku) asi zůženou aby tam vznikl ten potřebný tlak...možná by pro tebe bylo nejjednodušší sehnat někde nějaký starý radiální čerpadlo a na to nějak nabastlit ten motor, dřív se takhle dělali kalový čerpadla na vytahování žumpy, to čerpadlo vypadá jako takovej šnek a bylo to normálně přes trubku a hřídel spojený s elektromotorem, ty bys místo elektromotoru měl ten motor ze sekačky, nemusel bs nic jinýho vymejšlet....ovšem jakou sílu by to mělo, to nevím,nebo někde sežeň čerpadlo z hasičský stříkačky, ale tam budeš potřebovat větší výkon...to co píše knoki má hlavu a patu, to znamená, že bez výkonu se prostě asi neobejdeš.... Upraveno uživatelem Danykopy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Súhlasím s tebou knoki,ako som písal iba som skúšal, aby som vedel rozhodnúť aký typ a výkon motoru a nastaviť rozmerovo a potom ho spravil na ostro z antikoru.Z turbodúchadla asi nebude dobré tie lopatky sú moc tenké mohli by sa vylámať a hlavne už dané parametre,ja si musím nastaviť vrtuÄľu k výkonu motoru. Upraveno uživatelem tom30
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na všech výkresech profi hydro turbín je ve vedení vody hned za vrtulí soustava pevných lopatek, které mají usměrnit rozvířený proud vody. Pokud se bude vystupující voda pohybovat chaoticky (zvíření a rotace), tak se tím ztratí výrazné množství její energie - nebude to stříkat dozadu, ale do všech stran jak kropicí vůz, což je na nic.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten Rus to má v tom zelenom motore takto spravené http://msk.forum.motolodka.ru/att/f1/1034382_106680.jpg tu moju budem robiť tak že to bude klasická jet a stred oviniem plechom do kužeÄľa aby som nemusel sústružiť stred z plného materiálu.Ale vÅ•ta mi v hlave prečo je stred vrtule kužeÄľový,kvôli ložisku? Upraveno uživatelem tom30
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...