Přejít na obsah
Plavidla.cz

Točivý moment 15k motoru.


Doporučené příspěvky

http://msk.forum.motolodka.ru/att/f1/1065549_109692.jpg Ten zelený motor tak by to mohlo vyzerať a čln je hliníkový československej výroby pre tri osoby.

Tak ti nevím , jestli si z nás tady děláš srandu , nebo jsi fakt vodou a lodními motory nepolíbenej že vymýšlíš jak z motoru ze sekačky chceš vyrobit JET system . To mi hlava nebere . Doporučuju založ si stavební spořen, našetři si na patnáctku . Určitě bude lehčí než to monstrum na té fotce a ušetříš strašně peněz, zdraví a možná i život.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 173
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

pro Tom30:

taky se přidávám k hlasům, které Ti radí jít vyšlapanou cestou. Podle toho co píšeš máš hodně barevné sny, ale pro praxi se to nezdá reálné. Pokud si chceš jen hrát, tak OK, ale pokud má být cílem alespoň jednou vyjet na vodu a zabývat se tam něčím jiným, nežli technikou, která Tě tam udrží, tak se ty sny nesnaž realizovat v podobě, kterou tady předkládáš.

Ono i takové rozběhnutí továrního motoru koupeného z druhé ruky, administrativa okolo přihlášení lodě a motoru, získání oprávnění k řízení atd. může být zajímavý a náročný program na dlouhou dobu. Na rozdíl od Tvého snu ale má naději na šťastný konec.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keby boli peniaze tak si kúpim originál 25k jet + čln a to neviem či ma nezačnú zaháňať rybári,býva ich tam niekedy dosť tak by to mohli byť vyhodené peniaze a piesku sa nebojím lebo v prúde sú iba veÄľké kamene a pri kraji malé bez piesku a u nás na Váhu na tích miestach si myslím že nemá kto kontrolovať aký mám motor. Upraveno uživatelem tom30
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nejsou peníze na nákup ojetiny, tak zapomeň na vlastní vývoj. Ten nikdy levnější nebude. Tedy pokud nemáš v obci kovošrot co vede brácha, vrakoviště lodních motorů, prodejní halu Ferony a ve vlastní dílně autogen, ćéóčko, soustruh a frézku .....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě by to samotnýho zajímalo, jestli to nakonec postavíš. Už párkrát jsem tu u pár lidí dost podcenil jejich zručnost. škoda, že jsem se nedozvěděl proč to tome potřebuješ.


Je dost těžký dát motor ze sekačky na starou nohu. Ty chceš ale jít ještě dál a místo nohy udělat jet.


Měl jsem Yamahu pětikoňku, která byla chlazení vzduchem, takže to asi nějak uchladit půjde. Nějaký polejvání bych rychle pustil z hlavy. Máš poměrně dost velkou šanci, že ti praskne hlava a svíčka. A téměř jistotu, že si naleješ vodu do svíčky.

Buď dodělat standardní vodní chlazení, nebo jen vzduch. Dodělání vodního chlazení asi bude vyžadovat dost slušný strojní vybavení. Když už tohle vyřešíš, tak přijde na řadu správný nadimenzování JET čerpadla. :(


Jak říkam.... samotnýho by mě zajímalo jednak proč tak složitý řešení a jestli na to máš věci.

úsporou nákladů si nejsem úplně jistej. Při takovymhle vývoji by byla velká náhoda, kdyby se to povedlo na první pokus.


Blbý je, že ti tohle nikdo nepřihlásí. No a jestli se nebojíš kontroly, tak proč teda nekoupíš nějakej starej a nepřihlásitelnej závěsák? Daji se sehnat za pár šupů. Třeba v německu a rakousku na ebay.

Výhoda je, že se nemusíš bát, že se to rozsype v nejmíň vhodnou chvíli. Taky budeš moct hned na vodu. No a s hmotností to bude +- na stejno.

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chce to na mělkou vodu, zřejmě mimo sledované vodní cesty.

Tak jak to zamýšlí udělat, tak to zas tak složitý nejni. Na jeden konec svislý roury, co bude sloužit jako noha, přidělá nahoru motor a na druhej dole v podstatě jednostupňový odstředivý nebo axiální čerpadlo. Stejným principem to dělá třeba Mercury, akorát to vypadá kulturnějc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne ako hovorí David,sústruh mám a už som to z 5k skúšal ale bol slabý a čo sa týka vodného chladenia z rebrami valca by som nerobil nič iba by som ich obalil plechom a púšťal vodu a hlavu by som nechal chladiť vzduchom,možno by bolo dobré spraviť aj chladič oleja.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obalit žebra plechem? Jednoduchá myšlenka, ovšem podle mne nerealizovatelná. Pokud by se to navařilo na hliníková žebra, budou v tom nepředstavitelné pnutí, v některých místech se to bude přehřívat, jinde to bude studené, velmi rychle to někde praskne. Pokud by to měla být samostatná "krabice" okolo chladiče, tak by to muselo s chladičem nějak těsnit. To znamení frézované příruby, snížení chladiče u motoru i u hlavy atd. To se nedá vyrobit funkční s rozumným vynaložením práce a peněz.

To už snad raději mezi žebra narvat měděné trubky a nechat vodu obíhat v nich.

Tom30 - ty nás tady nějak houpeš. Nezlob se na mne, ale tvoje příspěvky mi znějí naivně v kontextu Tvých cílů. Ukaž prosím foto svého pokusu s 5HP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubor má pravdu, bude tam úplně jiná tepelná roztažnost a pokud to nepraskne, tak to nikdy neutěsníš, všude bude čůrat voda. Taky chceš chladit válec vodou a hlavu vzduchem ale mělo by to být obráceně, protože hlava se zahřívá více. A ještě k tomu chladič oleje (???). Snad by to potom sneslo i turbo s intercoolerem! Když už, tak už.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím že tom30 je kutil tom a prostě plácá a vymýšlí kraviny . Jinak si to nedovedu vysvětlit .Už jen myšlenka motor ze sekačky+polejvání vodou+jet system´= nebetyčná kravina .Ale bohužel my jsme ti co mu kazí kruhy nakreslené v písku . Na druhou stranu to je dobrý téma a pěkně se rozvíjí .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dovolil bych si tvrdit, že ten vzducháč má větrák přiměřenej výkonu a žádný další chlazení nepotřebuje.

To je omyl. To původní vzduchový chlazení, který na motorech je, nedokáže uchladit motor, kterej jede trvale na plnej výkon. Opravdu NE! Pozor na to.

ani neni. on totiž žádnej motor není stavěnej na "trvale plný výkon", a pokud má jít v režimu "jako" plný výkon, tak má vykon sundaný. to bude i tady, kvůli vrtuli čerpadla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každopádně podle mého názoru je nesmysl byť jen uvažovat o tom, že by tam stačilo to původní vzduchový chlazení. Jak jsem psal. S traktůrkem stačí zajet do přerostlý trávy, kde sice ještě motor neběží na plno (na přidání plynu motor reaguje), ale už se dost přehřejvá. Třeba po 15 minutách potřebuje motor pauzu.

jak poznáš, že se přehřejvá? případně víš, jakou může mít teplotu a jak ji měříš? já se uhnanou sekačkou nesetkal a to jí dávám pěknej kouř.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele kuci, vy to tady beret vazne, ale pripada mi, ze si z nas zase nekdo od nasich slovenskych sousedu dela prdel. To prece nemuze myslet vazne hodit kovovou vrtuli do trubky od hajzlu a pohanet s tim lod ??? Stale doufam, ze to je pouze mustr pro kovove provedeni ...

Doufam, ze to zase nebude jako tenkrat s tim odpojenim valcu na 4 valcovem motoru :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Srandu si nerobím,to na obrázku je jednoduché lacné a rýchle na skúšku aby som zistil ako to z tým motorom rýchlo pôjde.Graf krútiaceho momentu Briggsu je na oficiálnej stránke a 11hp má o trochu väčší ako 15k lodný a váha OHV 29kg. Upraveno uživatelem tom30
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...