KBfotoservis Odesláno 19. Březen 2014 Sdílet Odesláno 19. Březen 2014 http://msk.forum.motolodka.ru/att/f1/1065549_109692.jpg Ten zelený motor tak by to mohlo vyzerať a čln je hliníkový československej výroby pre tri osoby.Tak ti nevím , jestli si z nás tady děláš srandu , nebo jsi fakt vodou a lodními motory nepolíbenej že vymýšlíš jak z motoru ze sekačky chceš vyrobit JET system . To mi hlava nebere . Doporučuju založ si stavební spořen, našetři si na patnáctku . Určitě bude lehčí než to monstrum na té fotce a ušetříš strašně peněz, zdraví a možná i život. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 19. Březen 2014 Sdílet Odesláno 19. Březen 2014 pro Tom30:taky se přidávám k hlasům, které Ti radí jít vyšlapanou cestou. Podle toho co píšeš máš hodně barevné sny, ale pro praxi se to nezdá reálné. Pokud si chceš jen hrát, tak OK, ale pokud má být cílem alespoň jednou vyjet na vodu a zabývat se tam něčím jiným, nežli technikou, která Tě tam udrží, tak se ty sny nesnaž realizovat v podobě, kterou tady předkládáš.Ono i takové rozběhnutí továrního motoru koupeného z druhé ruky, administrativa okolo přihlášení lodě a motoru, získání oprávnění k řízení atd. může být zajímavý a náročný program na dlouhou dobu. Na rozdíl od Tvého snu ale má naději na šťastný konec..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom30 Odesláno 19. Březen 2014 Autor Sdílet Odesláno 19. Březen 2014 (upraveno) Keby boli peniaze tak si kúpim originál 25k jet + čln a to neviem či ma nezačnú zaháňať rybári,býva ich tam niekedy dosť tak by to mohli byť vyhodené peniaze a piesku sa nebojím lebo v prúde sú iba veÄľké kamene a pri kraji malé bez piesku a u nás na Váhu na tích miestach si myslím že nemá kto kontrolovať aký mám motor. Upraveno 19. Březen 2014 uživatelem tom30 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 20. Březen 2014 Sdílet Odesláno 20. Březen 2014 Pokud nejsou peníze na nákup ojetiny, tak zapomeň na vlastní vývoj. Ten nikdy levnější nebude. Tedy pokud nemáš v obci kovošrot co vede brácha, vrakoviště lodních motorů, prodejní halu Ferony a ve vlastní dílně autogen, ćéóčko, soustruh a frézku ..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 20. Březen 2014 Sdílet Odesláno 20. Březen 2014 Lubore to je přesný , tom30 se prostě zhlédl v tom ,že z hovna udělá kuličku , po té s ní bude tryskem plout po Váhu a to tipuju cca za 100 Euro . Samo o sobě blbost. S pětikoňákem na 10 tis by udělá parády a nemusí se o nic starat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 20. Březen 2014 Sdílet Odesláno 20. Březen 2014 (upraveno) Mě by to samotnýho zajímalo, jestli to nakonec postavíš. Už párkrát jsem tu u pár lidí dost podcenil jejich zručnost. škoda, že jsem se nedozvěděl proč to tome potřebuješ.Je dost těžký dát motor ze sekačky na starou nohu. Ty chceš ale jít ještě dál a místo nohy udělat jet.Měl jsem Yamahu pětikoňku, která byla chlazení vzduchem, takže to asi nějak uchladit půjde. Nějaký polejvání bych rychle pustil z hlavy. Máš poměrně dost velkou šanci, že ti praskne hlava a svíčka. A téměř jistotu, že si naleješ vodu do svíčky.Buď dodělat standardní vodní chlazení, nebo jen vzduch. Dodělání vodního chlazení asi bude vyžadovat dost slušný strojní vybavení. Když už tohle vyřešíš, tak přijde na řadu správný nadimenzování JET čerpadla. :( Jak říkam.... samotnýho by mě zajímalo jednak proč tak složitý řešení a jestli na to máš věci.úsporou nákladů si nejsem úplně jistej. Při takovymhle vývoji by byla velká náhoda, kdyby se to povedlo na první pokus. Blbý je, že ti tohle nikdo nepřihlásí. No a jestli se nebojíš kontroly, tak proč teda nekoupíš nějakej starej a nepřihlásitelnej závěsák? Daji se sehnat za pár šupů. Třeba v německu a rakousku na ebay.Výhoda je, že se nemusíš bát, že se to rozsype v nejmíň vhodnou chvíli. Taky budeš moct hned na vodu. No a s hmotností to bude +- na stejno. Upraveno 20. Březen 2014 uživatelem Zdenda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 20. Březen 2014 Sdílet Odesláno 20. Březen 2014 Chce to na mělkou vodu, zřejmě mimo sledované vodní cesty.Tak jak to zamýšlí udělat, tak to zas tak složitý nejni. Na jeden konec svislý roury, co bude sloužit jako noha, přidělá nahoru motor a na druhej dole v podstatě jednostupňový odstředivý nebo axiální čerpadlo. Stejným principem to dělá třeba Mercury, akorát to vypadá kulturnějc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom30 Odesláno 21. Březen 2014 Autor Sdílet Odesláno 21. Březen 2014 Presne ako hovorí David,sústruh mám a už som to z 5k skúšal ale bol slabý a čo sa týka vodného chladenia z rebrami valca by som nerobil nič iba by som ich obalil plechom a púšťal vodu a hlavu by som nechal chladiť vzduchom,možno by bolo dobré spraviť aj chladič oleja. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 21. Březen 2014 Sdílet Odesláno 21. Březen 2014 Obalit žebra plechem? Jednoduchá myšlenka, ovšem podle mne nerealizovatelná. Pokud by se to navařilo na hliníková žebra, budou v tom nepředstavitelné pnutí, v některých místech se to bude přehřívat, jinde to bude studené, velmi rychle to někde praskne. Pokud by to měla být samostatná "krabice" okolo chladiče, tak by to muselo s chladičem nějak těsnit. To znamení frézované příruby, snížení chladiče u motoru i u hlavy atd. To se nedá vyrobit funkční s rozumným vynaložením práce a peněz.To už snad raději mezi žebra narvat měděné trubky a nechat vodu obíhat v nich. Tom30 - ty nás tady nějak houpeš. Nezlob se na mne, ale tvoje příspěvky mi znějí naivně v kontextu Tvých cílů. Ukaž prosím foto svého pokusu s 5HP. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vladimír Odesláno 21. Březen 2014 Sdílet Odesláno 21. Březen 2014 Lubor má pravdu, bude tam úplně jiná tepelná roztažnost a pokud to nepraskne, tak to nikdy neutěsníš, všude bude čůrat voda. Taky chceš chladit válec vodou a hlavu vzduchem ale mělo by to být obráceně, protože hlava se zahřívá více. A ještě k tomu chladič oleje (???). Snad by to potom sneslo i turbo s intercoolerem! Když už, tak už. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 21. Březen 2014 Sdílet Odesláno 21. Březen 2014 dovolil bych si tvrdit, že ten vzducháč má větrák přiměřenej výkonu a žádný další chlazení nepotřebuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 21. Březen 2014 Sdílet Odesláno 21. Březen 2014 Já si myslím že tom30 je kutil tom a prostě plácá a vymýšlí kraviny . Jinak si to nedovedu vysvětlit .Už jen myšlenka motor ze sekačky+polejvání vodou+jet system´= nebetyčná kravina .Ale bohužel my jsme ti co mu kazí kruhy nakreslené v písku . Na druhou stranu to je dobrý téma a pěkně se rozvíjí . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom30 Odesláno 21. Březen 2014 Autor Sdílet Odesláno 21. Březen 2014 Keby som zvolil motor SV rozvodom hlava by sa dala vyrobiť nová na chladenie vodou ale to by musel biť asi určitý materiál.Pre Lubora http://www.ulozisko.sk/obrazky/622658/SDC10759.JPG http://www.ulozisko.sk/obrazky/622659/SDC10760.JPG Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 21. Březen 2014 Sdílet Odesláno 21. Březen 2014 Tom30............... promiň ty jsi se opravdu zbláznil . To by mne zajímalo komu teď na Váhu neodtéká záchod Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 21. Březen 2014 Sdílet Odesláno 21. Březen 2014 Pro Tom30 - díky za fotky, oceňuji Tvojí odvahu! Nemám další připomínky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 22. Březen 2014 Sdílet Odesláno 22. Březen 2014 V Indii mají nejaky motorky, který mají vzduchem chlazenej motor s pridavnym chlazenim oleje. Prijde mi to jako dobrej napad. Nejaky teplo se tim odvede a největší problém - prehratej olej - se tim zcela vyresi. Takovej motor by mohl mit docela dobrou sanci v lodi prezit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 22. Březen 2014 Sdílet Odesláno 22. Březen 2014 dovolil bych si tvrdit, že ten vzducháč má větrák přiměřenej výkonu a žádný další chlazení nepotřebuje.To je omyl. To původní vzduchový chlazení, který na motorech je, nedokáže uchladit motor, kterej jede trvale na plnej výkon. Opravdu NE! Pozor na to.ani neni. on totiž žádnej motor není stavěnej na "trvale plný výkon", a pokud má jít v režimu "jako" plný výkon, tak má vykon sundaný. to bude i tady, kvůli vrtuli čerpadla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vladimír Odesláno 22. Březen 2014 Sdílet Odesláno 22. Březen 2014 Co je to za sekačku s 11-ti koňovým motorem? Mám na pojízdné sekačce motor B+S 190 ccm a má to tuším max 5Hp. To už musí být traktůrek a váha bude taky jinde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 22. Březen 2014 Sdílet Odesláno 22. Březen 2014 Domnívám se, že sekačka tomu říkáme jen obrazně (i když samozřejmě existujou sekačky i 15hp). :) Jde o ten typ motoru.patnáctikoňku z traktůrku jsem nesl v ruce. Zase tak těžkej neni. :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 22. Březen 2014 Sdílet Odesláno 22. Březen 2014 Každopádně podle mého názoru je nesmysl byť jen uvažovat o tom, že by tam stačilo to původní vzduchový chlazení. Jak jsem psal. S traktůrkem stačí zajet do přerostlý trávy, kde sice ještě motor neběží na plno (na přidání plynu motor reaguje), ale už se dost přehřejvá. Třeba po 15 minutách potřebuje motor pauzu.jak poznáš, že se přehřejvá? případně víš, jakou může mít teplotu a jak ji měříš? já se uhnanou sekačkou nesetkal a to jí dávám pěknej kouř. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 22. Březen 2014 Sdílet Odesláno 22. Březen 2014 Hele kuci, vy to tady beret vazne, ale pripada mi, ze si z nas zase nekdo od nasich slovenskych sousedu dela prdel. To prece nemuze myslet vazne hodit kovovou vrtuli do trubky od hajzlu a pohanet s tim lod ??? Stale doufam, ze to je pouze mustr pro kovove provedeni ...Doufam, ze to zase nebude jako tenkrat s tim odpojenim valcu na 4 valcovem motoru :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 22. Březen 2014 Sdílet Odesláno 22. Březen 2014 Tomas80 taky o tom přemýšlím co nás tady ten Slovák lakuje s fekálním čerpadlem napojeným na motor ze sekačky .Myslím že je totálně mimo a nebo si fakt dělá z nás srandu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom30 Odesláno 22. Březen 2014 Autor Sdílet Odesláno 22. Březen 2014 (upraveno) Srandu si nerobím,to na obrázku je jednoduché lacné a rýchle na skúšku aby som zistil ako to z tým motorom rýchlo pôjde.Graf krútiaceho momentu Briggsu je na oficiálnej stránke a 11hp má o trochu väčší ako 15k lodný a váha OHV 29kg. Upraveno 22. Březen 2014 uživatelem tom30 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 22. Březen 2014 Sdílet Odesláno 22. Březen 2014 Nebuďte hned pesimisti, třeba to myslí vážně, a třeba je i natolik dobrej, že to udělá! Kdyby byl každej pesimista, nemáme 2/3 dnes běžně fungujících věcí :) a =) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 22. Březen 2014 Sdílet Odesláno 22. Březen 2014 Tom30 to je přesně ono jednoduché a lacné .. jak polský uzeniny z Lidlu ,, ale žrát se to nedá.. .. jednoduché a lacné , není funkční a spolehlivé ,, zejména odpadní roury z novoduru . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.