Přejít na obsah
Plavidla.cz

Holandsko s vlastni lodi - 13.6 - 20.6.2014


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 93
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

jezdím tam intenzivně přes deset let několikrát ročně.., jak jako kapitán najímaný , tak i soukromě.. nechci zde dělat reklamu.zkuste se podívat a porovnat např. na

www.holandskonalodi.cz

třeba ceny.. a hlavně tam najdete spoustu info jak o severu , středu i jihu holandska. možnosti tras , fotogalerie atd.

já osobně preferuji sever..klid,větší isolace od center , ale míň měst..

takže kdykoliv komukoliv mohu poslat jak odkazy na fotogalerie , nebo videa..poradím oblasti , maríny , kotviště.atd.. :-)

byl jsem i ve Francii , Anglii.. a na jiných kanálech..mě Holandsko přirostlo k srdci už navždy !!! pro mne je jednička

S touto společností jsem tam byl v roce 2011 a bylo to prima, takže mohu jen doporučit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

No.... zdaleka nejcistsi bylo Labe v Zernosekach.... když teda nepocitam Severni more.


Kanaly a reky mimo města jsou tak na urovni Sazavy, u vetsiny z nich jsem nemel problém do ty vody vlizt, koneckonců ani mistni se koupani nijak nestranili. Vezera mne docela prekvapila, cekal bych ze bude na hornim toku trochu cistsi, ale nic co bych nesnesl. Stalo se mi, ze jsem drbnul nohou, ale dno videt nebylo. Když se to nabere do PETky, je přes to celkem dobře videt.


Teplota vody nejak bezne přes 20°, more kousek min, ale na to je trik (kterej mne mile prekvapil): při odlivu se vytvori na plazi laguny, ve kterých se voda docela rychle ohrala, takze to bylo prijemny i pro na naší Betusku, která jinak okamzite mrzne.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TO VIKY :

krásné záběry z Holandska , překvapil mne docela malý ??? počet účastníků srazu škodovek ?

nebo se mi to jen zdá ?

 

jinak nemůžu než jen komentář k této fotce :

http://viky-tw.rajce.idnes.cz/Chrudimka_-_Kunetice_-_Nemcice/#08092013030.jpg

jako desetiletý až do dospelosti jsem v tomto místě a přímo i na tomto ostrově !!! trávil prázdniny a dětství..krásné roky..

tam v pozadí jsou na břehu 2 stromy a před nimi / na fotce to není vidět / je stará chata mého dědy / kerou již kdysi dávno prodal / kam jsem jako kluk jezdil ... díky za to foto. jen pro info : tento ostrov tehdy v r. 1980 a dále byl jen taková plážička a ostrůvek sotva z vody vyčnívající.. z němčického mostu jsme dolu do vody skákali stejně tak jako z planojemu .. a nadalších fotkách máš Chrudimku až k bývalému jezu v Pardubicích.. ten byl tehdy plně funkční pouze později s jednou šlajsnou pro kanoe..nad ním i pod ním jsem se nkoupal.. ted je tam někdy po kolena.. myslím že dál jsi se asi také nedostal.. přitom ta chrudimka ještě tak 3 kmm je také zajímavá..

díky za ty fotky :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.


Aut bejva vždycky tak kolem dvaceti, takze tech letosnich 17 je celkem normal. Precejenom je to klubovej sraz a ne nejaky tuning party. :)


Jinak k OT: Jak Chrudimka tak Labe nad Kuneticema je tezce o vrtuli, takze se tam clovek moc nepodiva, ale musim uznat, je tam hezky. Ten konkretni ostrůvek je na pohled peknej, ale ma uprostřed takovou "lagunu" plnou naplavenin, která dost smrdi a litaji z ni komari, takze bys tam asi tedka moc nepobydlel. Chtel jsem se tam letos jeste vrátit, ale myslim ze to moc neklapne, není cas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vi,..jen ze jsem je tam zahlédl ty fotky .. tak jsem si také vzpoměl.já tu trasu a ž do vysoké n.l. jel v r 2009 , tahl jsem kus gumák jen pod chatami u osady Kladivo , je to kousek před Němčicemi , v takové zatáčcce , jinak jsem to jel s Honvawe 3,2m a 20 hondou ..

tak počkat na víc vody

ale pokud bys jel dej vědět.něco vymyslím..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tedy jak to bylo:

(budu to urcite postupne dopisovat, ale zaklad zkusim napoprvé)


Puvodni plan byl dojet na sraz Skodovek, potom vyrazit do Amsterdamu a navázat plynule s dalsima destinacemi v NLD. Potom se pridal kamarad, ze by si chtel v NLD koupit lodiÄku, takze plan se tomu nejak prizpusobi. Plan tedy byl znacne dynamicky.


Zacli jsme ve Ätvrtek 12.6. kolem sedmy vecer vecer z Tynce nad Labem, smÄ›r Mlada Boleslav, Decin, Hrensko a Pirna. V noci uz jsme si to mazali kolem Drazdan smÄ›r Lipsko. Puvodni plan na trasu kolem Kasselu jsem na poslední chvili zmenil, abych se vyhnul nÄ›kolika neprijemnym kopcum, jeli jsme teda nakonec trasu Hannover - Osnabrück. Asi 2.5 hodiny jsme si na ceste schrupli a do Nizozemi jsme dojeli nekdy pÅ™ed polednem. Cilovou stanici Bakkum jsme dosahli ve dve odpoledne.


Krasny slunecny odpoledne jsme venovali koupani v Severnim mori na plazi Castricum aan zee.


Sobota je asi nezajimava, neboť jsme ji venovali vozum Skoda a nejakym dalším spolecenskym záležitostem, ovšem povedlo se mi objevit verejne pristaviste u Alkmaardermeer, který je nejen moc pekny, ale i neuveritelne levny. Sice je tam zakazano kempovat na suchu, za prespani v lodi se ovsem plati minimum a parkovani jakoz i spusteni lodi je zdarma.


Nedele (15.6.):


Rano (kolem 10:00) vyrazime z kempu směr Alkmaardermeer s jasnym cilem - projet Zaanstad a prohlidnout si Zaanse Schans z vody. Kousek za mlejnama jsme odbocili do mestsky komory Mallegatsluis (proplaveni za 1.5 EUR, ovšem dostali jsme za to i casopis s plavebni mapou Zaanstadu). Tesne za ni je zvedaci most (my se pod nej vejdem bez zvedani), ale smerem ven z města do "vodniho světa" (De Gouw) jsou nektery lavky nizky, řekl bych tak do 2.5m, takze se tam ne kazdej vejde.


V lukach za mestem je povoleno 6km/h ale z nejakyho duvodu tam mladez porada na cluneckach s 5HP motorama zavody kluzaku.


Po kratky zastavce ve Westzaanu, bysme navrat do města na Zaandijker Sluisloot asi bez mapy nedali. Za další 1.5EUR nas komora Gerrit Jan Honigsluis proplavuje zpatky na Zaan. Před ni je most, kterej nezvednutej neprojedem ani my a to nam staci kousek přes metr mista.


Zpatky do pristaviste se vracíme oklikou přes Knollendammervaart a Noordhollandsch kanaal.


Po presunu vybaveni mezi autem a lodi (auto tam chceme nechat přes noc) se vydavame zpatky na Noordhollandsch kanaal ve smeru na Purmerend. Kolega s autem jede jako predvoj, aby nasel vhodny místo k zakotveni na jih od Purmerendu, at to mame další den do Amsterdamu bliz. Trochu slozitej plan, ale nam se libil.


OvÅ¡em az do chvile, nez jsme zjistili, ze komora v Purmerendu funguje jenom v pracovni dny a o vikendu nas nikdo neproplavi. Nakonec jsme se teda pro auto s vlekem vratili a na mestkym nabrezi (52°30'40.0"N 4°56'38.5"E) vytahli lodiÄku pekne na hulváta z vody na vlek. Myslim, ze jsme v tom fofru to nestihli ani vyfotit.


Posledních asi 5km na vytycene místo prenocovani (52°25'34.9"N 4°57'14.2"E) jsme se dopravili po silnici. Nic tomu nenasvedcuje, ale z nejakyho duvodu je v tom miste zrejme pomerne bezny spoustet na vodu maly lodicky. Byly tam vyjety koleje k vode. Vyjezd na Noordholansdch Kanaal je na kilometru 7, takze to do Amsterdamu nemame daleko. V bocnich kanalech je melko, dlabeme vrtuli bahno.


Za nedeli jsme napluli asi 50km a zjistili ze přes Purmerend se o vikendu neprojede (podle mapy to vypada, ze je mozny to objet přes Markermeer, ale to je hodne drsnej napad, třeba jindy).

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pondeli (16.6):


Rano jsme vyrazili smerem na Amsterdam. Trochu mne zaskočilo, ze ani v tejdnu není na konalu velka plavba, ale nakonec se ukazalo, ze to ma svůj důvod. Na Zaanu se dela rekonstrukce velky plavebni komory a na Noordholandsch Kanaalu delaji novy brehy z larsenu a draha je plna bagru a podobných stavebnich stroju. Nejsem si uplne jistej, jestli nahodou tam nebyl zakaz propluti, delnici blbje koukali, ale pustili nas. Přes komoru Willem I-sluis nas proplavili téměř okamzite (přes velkou, mala byla mimo provoz) a nechteli za to zadny peníze.


Na komore je mapa s doporucenejma vyhlidkovejma trasama po meste, ale vyfotil jsem si ji spatne, coz byla chyba. Plavebni mapa Amstru je dost nepresna a nejsou tam nazvy všech kanalu, takze jsme pozdejc chvílema slusne bloudili.


Při prekroceni pristavu jsem se chytil vyhlidkovy lode, abych dokazal trefit do města, coz je obecne docela dobrej napad, akorát jsou to zakerny plavidla, protože při zataceni nekdy neocekavane couvnou a zacnou se tocit na miste.


Nakonec po nejakym tapani v zapadni casti mesta jsme dorazili do centra na Rokin, odkud se dalo projet velka část starého centra, vcetne pomerne prijemny plavby po sirokym Amstelu. Odbockou z Amstelu na tichy a vicemene nevyuzivany Singelgracht (podel Mauritskade) jsme se dostali přes Nieuwe Vaart kolem starych lodenic do Oosterdoku a prohlidli jsme si lode u Schipvaart muzea.


Vetsinu dne foukal vitr, byly destovy prehanky a slunicko vysvitlo jenom chvílema. Prekroceni 300m sirokeho pruplavu v pristavu bylo ovšem o to zajimavejsi a davalo pocit drsneho "námořnického" putovani. Vyhoda je tam omezena rychlost, takze jsme ve srovnani s ostatními vetsimi plavidly nebyli ani s 5HP motorem nejak vyrazne pomaly, prestoze jsem se v pristavu neustale desil, ze vletim pod nejakou silene velkou obludu. U vyhlidkovych lodi byl spis problém jet v tesnejsich prostorech tak pomalu jako oni.


Kolik jsme v ten den napluli nejsem schopnej urcit, ale podle spotreby paliva to bylo tak kolem 40km. Celkem mne potesilo, ze všechny plavebni komory v meste byly otevreny a hladina byla srovnana s hladinou pristavu. Vsechno se tim znacne zjednodušilo.


Po navratu do Purmerendu jsme se vydali bleskovym presunem přes Flevoland na prohlídku lodicky do Eastermaru ve Frislandu, to sice neklaplo, ale videli jsme krasnou marinu.

Puvodni plan byl se trochu poplavit po Frisku, nez se vyridi prevod lodi, ale lod se nepovedla, tak jsme to nakonec zabalili a ještě vecer vyrazili směr Nemecko.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Utery (17.6) je z lodního hlediska nevyznamny, udelali jsme si prohlídku městecka Beverungen, podivali se na cvrkot na Vezere a na jeden vyletni parnik co jezdi pravidelnou linku. Zrejme z duvodu maly hloubky na rece je kolesovy. Proti proudu to musí dost valit a nejsem si jistej, jestli ten nas 5HP chcipacek bude v takovym proudu k necemu dobrej. Za zminku mozna stoji, ze u privozu je "pristavni" hospudka s dobrym kafem a zmrzlinkou, kterou provozuje Polka od Tesina, která celkem rozumi cesky a rada vidi krajany.


Streda (18.6):


Po vyzkumu v mistni marine (Jachthaven Dreiländereck Lauenförde) jsem spokojen. Hafenmajstr tvrdi, ze proud je kolem 5km/h a za spusteni lode ani za parkovani nic nechce. To se mi zamlouva, takze pred polednem dovezeme od baraku lodičku a vyrazime proti proudu směr Bad Karlshafen. Směr proti proudu jsem zvolil ze strategického duvodu, kdyby to nahodou neslo, muzeme se vrátit. Nastesti to proti proudu slo, takze s mensi zastávkou na prijemny oblazkovy melcine se asi po dvou hodinách doplazíme o 8km vys do mista urceni. Proud je nekde v pohode, ze se da jet na tretinu plynu a nekde je silnejsi, takze za ucelem smysluplného pohybu drtim motor co to da. Prumerne rychlost toku celkem sedi, protože nase dopredna rychlost odpovida odhadu kolem 4-5km/h.


Bad Karlshafen je docela zajimavy místo, mají tam na namesti bazen do kterého vedla kdysi vyuzivana (dnes nefunkcni) plavebni komora. Splavneni tyhle casti toku bylo provedeno nekdy kolem roku 1600, design a rozmery komory tomu odpovidaji. Ještě vys v Hannoversch Münden (kde jsem se ovšem neplavil), jsou další komory stejne stary a stejne maly na rece Werra (coz je velky asi jako nase Doubrava) a zrejme v provozu. (Pro priste mam za úkol je proplavit. Fulda je splavna nekde od Kasselu, takze to vypada jako plan.)


Cesta zpet by trvala kolem 45 minut, kdybychom se nezastavili na pisecny plazicce a nedelali si z pisku sfingy a pyramidy. Holky tam taky do PET flasky nachytaly malinkaty potvory, který ve vode jezdily jak motorovy mysi a vypadaly jako maly krevety. Trochu mne vydesilo pomysleni, ze tam lovime nejaky chraneny zivocichy, tak jsem je donutil to vypustit, i když puvodni (nesmyslny) navrh posadky byl si ty hnusaky ponechat k domacimu chovu. Doted nevim, jak něco tak rychlého do tech flasek dostaly, ale nechci to vedet.


Po Vezere napluto asi 16km.


Kolem 15:30 ukoncena plavba a v 19:00 odjezd směr CR. Usti n/L jsme dosahli kolem druhy rano a ve tri si uz steleme v lodi postýlku pro prespani u stanice ricni policie v Brny.


čtvrtek (19.6):

V 10 rano vyrazime směr Zernosecky jezero na koupacku, fouka vitr, ale sviti slunicko. Cestou zpatky nas ten vitr a vlny pekne potrapily, ale jinak moc fajn. O tom nemá cenu se moc rozepisovat, proste jsem si jenom doplnil usek Labe, kterej jsem nestihl projet celej na srazu v Litomericich. Je tu krasne. Kolem 17:00 vyrazim k domovu směr Doksy a Nymburk (protože dalnicni znamku nemam).


Po Labi a jezere napluto asi 40km.


Zaver:

Pokus pouzit Skodu 120 pro prepravu lodi do NLD a zpet se vydaril. Kopcovity teren jsem jezdil zasadne v noci, kdy auto dobře chladilo a bylo mozny drzet rychlost přes 90km/h (dle GPS, tzn kolem 100km/h na tachometru). Z tohohle hlediska je naprosto nerealny opustit CR jinak nez přes Hrensko, D8 ma sileny prevyseni, zatímco z Pirny nahoru na dalnici je z toho pouze zlomek. Kdysi jsem jel ještě přes Horu Sv. Sebestiana a to bych s lodi taky radsi nezkousel, je to 10km trvale do kopce.


Celou dobu jsme prespavali v lodicce (ja + 2 deti) a ubytovani to bylo naprosto dostacujici, na vode jsme prespavali jenom jednou, jinak na vleku. Dále se potvrdilo ze pro veskery navstiveny vodni cesty je 5HP motor vicemene dostatecny pohon, i když na pomerne rychle tekouci Vezere je cesta proti proudu poněkud harakiri a celej den bych tak jet nechtel.


Celkem jsme projeli asi 2100km autem a kolem 140-150km s lodickou. Spotreba 5HP motoru se trvale pohybovala kolem litru na hodinu.


Za celou dobu jsme platili do drevaku jenom dvakrát a to při vjezdu a vyjezdu ze Zaanstadu. Oboje po 1.5EUR (davali jsme 2). Takze téměř veskery naklady na plavbu byl jenom benzin.


... Dle dotazu pripadne data doplnim.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jedna drobnost, nasel jsem online toho pruvodce po Zaanstadu. Mapa, mariny, mosty, komory, obcerstveni, zajimavosti.... vse v Holandstine... no ale obrazky pekny. Jeden odrbany vytisk vlastním, ale není nad digitalni verzi, zeee.... ;)

 

http://www.zaanstreek.nl/assets/structured-files/Zaanstreek.nl/03_Bezoeken/Watersport/Varen%20op%20de%20Zaan%20nr%202%20def%20LR.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...