Lubor Zveřejněno 5. Březen 2014 Sdílet Zveřejněno 5. Březen 2014 Máte někdo na přívěsu pro loď elektrický naviják?Potřeboval bych nějaké zkušenosti, tipy.Jak silný by měl být, jak ho napájet, chránit před deštěm a zloději ....Mám v úmyslu namontovat na přívěs něco takového:http://www.azvercajk.cz/7691-zvedaci-zarizeni/45860-elektricky-lanovy-navijak-12v-/Koupil jsem ho před pár lety v nějaké akci. Vím, že je to shit (ozubená kola jsou vystřižená z plechu 3mm), ale netahám loď z vody denně. Loď má 700kg.Udělat přes to z plocháče zábrany proti ukradení, vyměnit ocelové lano za popruh, dovybavit dálkovým ovladačem, napájet to z přídavného aku 12V/10Ah umístěného v kastlíku na přívěsu a dobíjeného přes zásuvku 13 pólů (je tam žíla pro aku karavanu). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
aleš Odesláno 5. Březen 2014 Sdílet Odesláno 5. Březen 2014 Ahoj používám tak 30x za rok el. naviják 4 300 kg , s tím shitem maš asi pravdu . pošlu ti na mail foto. sem to vložit neumím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 5. Březen 2014 Sdílet Odesláno 5. Březen 2014 Ahoj mám to co Ty na tom obrázku, používám jej pravidelně pro vytahování lodě na vlek, váha vybavené lodě něco mezi 1500-1800 kg. Udělal jsem si místo původního navijáku jen tři šrouby na podložkách a vždy tam jen naviják posadím, dráty přímo na baterku u nastartovaného auta. Mám to včetně dálkového ovládání, loď to vytáhne celkem bez problémů a to nemám rolny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 5. Březen 2014 Autor Sdílet Odesláno 5. Březen 2014 Já bych to chtěl s plným komfortem, netahat žádné dráty, nebát se, že mi někde sklouzne krokosvorka a způsobí zkrat. Prostě jen mačkat tlačítka.... :-))). Jenže přes zásuvku přívěsu asi nelze tahat takový proud, tak to budu zkoušet s tím přídavným akumulátorem. Dneska jsem koupil VARTU, 12Ah. Taky mi dnes přišlo dálkové ovládání (800,- i s poštovným). Zítra dorazí relátka, fastony, vypínač a tlačítka už mám, tak dále už to bude jen na mně.Taky jsem zvažoval udělat ten naviják jen nasazovací. Zatím se ale spíš kloním k pevně namontovanému, připevnit to nějak šrouby se zámkem a přes naviják udělat klec, která znemožní odmontování krytů.Neměřili jste někdo, jaký proud naviják bere? Já mám ampérmetr jen do 10A. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 5. Březen 2014 Sdílet Odesláno 5. Březen 2014 No podle toho jaké k tomu vedou dráty tam asi "nějaké" proudy potečou a bludný to nebudou :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 5. Březen 2014 Autor Sdílet Odesláno 5. Březen 2014 Pro AlešDíky za fotky. Jak to řešíš, když musíš někde přívěs odstavit. Odmontuješ naviják? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
aleš Odesláno 5. Březen 2014 Sdílet Odesláno 5. Březen 2014 Přívěs vjetšinou je za plotem v marině, naviják je na pevno.Jinak kabely jsou pruměr 1 cm tažené od baterky v autě přez zasuvku která se davala na destách pro bobíjení. Při natažení lodě na vozejk jsou dost zahřáté. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 6. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 6. Duben 2014 Tak jsem pokročil, naviják už je na přívěsu, taky kastlík se samostatným akumulátorem.Zasekl jsem se ale na připojení. Zásuvka přívěsu 13pin má obsahovat stálé napětí (pin9) a napětí pro nabíjení akumulátoru přívěsu (pin10). Jenže můj pin 10 neobživne ani po otočení klíčku, ani po nastartování.Máte někdo tušení odkud ho napojit? Nabízí se palubní zásuvka v kufru, která je klíčkem spínaná. Ale co když tam poteče při startování zpětný proud od baterky přívěsu do spotřebičů auta, které jsou při startování odpojené!? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 6. Duben 2014 Sdílet Odesláno 6. Duben 2014 Tak to napoj na něco, co se při startovani odpina. Nebo tam hod prepinaci relátko a odpínej si to sam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Reno Odesláno 6. Duben 2014 Sdílet Odesláno 6. Duben 2014 Ahoj, tak tam zkus dát diodu, ať to teče jen jedním směrem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 7. Duben 2014 Sdílet Odesláno 7. Duben 2014 (upraveno) Tim prijde o 0.7V, bude to spatne nabijet.Edit: Nejlip by udelal, kdyby tam hodil neco jako 25A stejnosmernej jistic. Kdyz nahodou vypadne, tak ho zase muze nahodit. Pouzival bych ho jako hlavni vypinac pro oddeleni vlekui a auta. Ale jsou dost drahy. Upraveno 7. Duben 2014 uživatelem viky_cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 7. Duben 2014 Sdílet Odesláno 7. Duben 2014 Použil jsi k danýmu konektoru taky správnej mínus pól? Mě to auto samo hlídá a taky mi chvilku trvalo, než jsem na to přišel. Pak mi došel význam. Nemůžu po silovym drátu přivést plus pól na nabíjení a pak chtít, aby se to vrátilo do auta zpět po vlásku.Jsou to kontakty 10 a 13. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 7. Duben 2014 Sdílet Odesláno 7. Duben 2014 Když jsem vloni na rychlo dělal elektřinu, tak jsem si myslel, že budu chytřejší, než chytráci.... Po dlouhym laborování jsem to musel zapojit přesně tak, jak je to předepsáno. Auto hlídalo i proudy v jednotlivých větvích. Pak to hlásilo chyby, odpojovalo to větve, atd. atd.Třeba mi blinkr bliknul jen jednou, nebo mi obrysovky svítily jen 3s., i-drive mi náhodně hlásil popraskaný různý žárovky na vleku, atd. :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 7. Duben 2014 Sdílet Odesláno 7. Duben 2014 (upraveno) Kurva co je tomu autu do toho? :D Upraveno 7. Duben 2014 uživatelem viky_cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 7. Duben 2014 Sdílet Odesláno 7. Duben 2014 :D při tom, jak jsou dneska kabely dimenzovaný úplně na hranici možností, je dobře, že je to blbu vzdorný....... v tomdle případě mě vzdorný :DAsi bych nebyl úplně happy, kdyby mi někde v chorvatsku začaly hořet kabely v autě. :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 7. Duben 2014 Sdílet Odesláno 7. Duben 2014 To je asi podobne blbej pruser, jako kdyz se ti nekde v Chorvatsku auto rozhodne ze nepojede, protoze si na konektor XC-36F.12 sedla moucha a nikdo nevi, kde ten konektor najit. ;)Rozdil je akorat v tom, ze kdyz ti auto shori, tak nemaji Chorvati tolik ND, jako kdyz si ho rozeberou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 7. Duben 2014 Sdílet Odesláno 7. Duben 2014 Přesně tak!!! V tomhle na Edu nic nemá. Podobně jsem to míval u mojí stařičký Hondy. Vrcholem elektroniky v autě byla kapesní svítilna v přihrádce u spolujezdce. Posilovač čehokoliv bylo sprostý slovo atd.Dneska? Stačí, když napíšu, že jsem si už i koupil diagnostiku, kterou vozim pořád v autě? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 7. Duben 2014 Sdílet Odesláno 7. Duben 2014 (upraveno) Ja taky.Mam "diagnostiky" plnou basu. Dokonce i VELKY kladivo vozivam!Dycky rejpalum rikam: Kdyby se vase novy a skvely auto dozilo 30ti let, tak jedina jeho cesta bude na plataku od elektrikare k mechanikovi a zpatky a stejne to nikdo neopravi. ;) Upraveno 7. Duben 2014 uživatelem viky_cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 7. Duben 2014 Sdílet Odesláno 7. Duben 2014 To je teda prdel, takový auto bych nechtěl ani zadarmo, já mám teď třeba vyndaný 3/4 pohonu, a porát to jezdí!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 7. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 7. Duben 2014 Podle mne ten pin 10 nelze jen tak napojit nekam kde je napeti az po zapnuti klicku. To by mi pak z baterky privesu obzivly spotrebice v aute i bez zapnuteho klicku. Chtel jsem se vyhnout tahani dratu pres cele auto, ale asi se to v ramci kufru vyresit neda a natazeni dratu od poj. skrinky je jedina moznost. Jeste zvazuju tu diodu. Nabijeni na nejakych 13.7V by mohlo pomocne baterce stacit. Alespon nebude varit. Ten navijak pobezi vzdy jen chvilicku. Kdyby bral 18A a bezel 1 minutu, tak spotrebuje 0.3Ah. To je prd a i malym proudem se ta baterka za cestu od vody musi dobit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 7. Duben 2014 Sdílet Odesláno 7. Duben 2014 Ten pin 10 je k tomu účelu přímo určenej ne? :) Dost pochybuju, že by baterie z přívěsu přes ten pin oživila přístroje v autě. Je to holej nesmysl. Jestli to někomu tohle dělá, tak má něco špatně v autě. Nejspíš garážová instalace tažnýho. Podle mě ani po zapnutí klíčku tam nic nebude. šťáva tam bude až po nastartování.... slouží to přece k dobíjení. Bez nastartování neni z čeho dobíjet ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 7. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 7. Duben 2014 Přes správně zapojený pin 10 z baterie v přívěsu určitě zpět nic nepůjde. Já ale řeším problém, že pin 10 zapojený nemám, schema k autu taky nemám, v servisu vědí kulový, odpolstrovat polovinu auta a tahat dráty někde od pojistek se mi zatím nechce, když stejně nedokážu zjistit, kam to správně napojit. Podle toho co jsem zatím zjistil je asi správným řešením samostatné relé, které bude spínané svorkou 15 (obecné označení pro přívod vypínaný klíčkem) a spínat bude svorku 30 (obecné označení pro stálý přívod). Pokud mám auto se sběrnicí, tak se to může ještě celé ještě zkomplikovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 7. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 7. Duben 2014 Použil jsi k danýmu konektoru taky správnej mínus pól? Mě to auto samo hlídá a taky mi chvilku trvalo, než jsem na to přišel. Pak mi došel význam. Nemůžu po silovym drátu přivést plus pól na nabíjení a pak chtít, aby se to vrátilo do auta zpět po vlásku. Jsou to kontakty 10 a 13.Zatím jsem nic nezapojoval, hledám informace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 7. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 7. Duben 2014 Když jsem vloni na rychlo dělal elektřinu, tak jsem si myslel, že budu chytřejší, než chytráci.... Po dlouhym laborování jsem to musel zapojit přesně tak, jak je to předepsáno. Auto hlídalo i proudy v jednotlivých větvích. Pak to hlásilo chyby, odpojovalo to větve, atd. atd. Třeba mi blinkr bliknul jen jednou, nebo mi obrysovky svítily jen 3s., i-drive mi náhodně hlásil popraskaný různý žárovky na vleku, atd. :DKde jsi našel info, jak to má být správně zapojený? Já to potřebuju řešit u dvou aut. Jedno je rok staré a tak budu požadovat oživení pinu 10 v rámci záruky na montáž tažného, které mi dělal prodejce. Jenže podle předchozích zkušeností tam tomu vůbec nerozumí a musím si ohlídat, jak to napojí. Podle mne hrozí, že to udělají stejně, jako jsem si původně představoval já, natáhnou kabel od zásuvky v kufru. jenže to je podle mne špatně. Potřebuju zjistit, jak je to správně a dohlídnout na to.Druhé auto je 4 roky staré a původní tažné bylo se 7 pin zásuvkou, tedy bez stálého a spínaného napětí (jen osvětlení přívěsu). Zásuvku 13 pól jsem si tam dával sám. Pak mi tam údajně v servisu při jiné práci natáhli to stálé napájení, ale já blbec si to tenkrát nezměřil a teď po roce zjistil, že tam napětí není. Ještě jsem nezjišťoval, co kam vede, zatím sháním informace, abych se v problematice zorientoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 7. Duben 2014 Sdílet Odesláno 7. Duben 2014 (upraveno) ahaaaaa, tak já myslel, že jsi už laboroval. :) tak to sorry. :) Já jsem zapojoval jen vleky. Na elektriku tohohle auta už si netroufam. Tohle auto stačí špatně pozdravit a už všechno funguje jinak.... :(Jestli chceš schéma zapojení vleku, tak je těch obrázků miliarda.... třeba tady http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=4455 jsou i průřezy vodičů. Se zapojením v autě ti bohužel neporadim. To bude u každýho auta jinak. Záleží na připravenosti z výroby. U nových (současných) aut už bývá připravenej kabel přímo na tažný. Někde je dokonce kabel už zakončenej konektorem. Já mam tažný přímo z fabriky, takže je nakódovaný i v i-drive. Má to hromadu dalších funkcí. Třeba i tu, že při připojení vleku mi svítí mlhovka jen na vleku. Na autě se vypne, aby se případně neodrážela od vleku a neoslňovala. P.S. do jakýho auta to montuješ? Upraveno 7. Duben 2014 uživatelem Zdenda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.