Přejít na obsah
Plavidla.cz

Elektrický naviják přívěsu pro loď


Lubor

Doporučené příspěvky

Máte někdo na přívěsu pro loď elektrický naviják?

Potřeboval bych nějaké zkušenosti, tipy.

Jak silný by měl být, jak ho napájet, chránit před deštěm a zloději ....

Mám v úmyslu namontovat na přívěs něco takového:

http://www.azvercajk.cz/7691-zvedaci-zarizeni/45860-elektricky-lanovy-navijak-12v-/

Koupil jsem ho před pár lety v nějaké akci. Vím, že je to shit (ozubená kola jsou vystřižená z plechu 3mm), ale netahám loď z vody denně. Loď má 700kg.

Udělat přes to z plocháče zábrany proti ukradení, vyměnit ocelové lano za popruh, dovybavit dálkovým ovladačem, napájet to z přídavného aku 12V/10Ah umístěného v kastlíku na přívěsu a dobíjeného přes zásuvku 13 pólů (je tam žíla pro aku karavanu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj mám to co Ty na tom obrázku, používám jej pravidelně pro vytahování lodě na vlek, váha vybavené lodě něco mezi 1500-1800 kg. Udělal jsem si místo původního navijáku jen tři šrouby na podložkách a vždy tam jen naviják posadím, dráty přímo na baterku u nastartovaného auta. Mám to včetně dálkového ovládání, loď to vytáhne celkem bez problémů a to nemám rolny.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to chtěl s plným komfortem, netahat žádné dráty, nebát se, že mi někde sklouzne krokosvorka a způsobí zkrat. Prostě jen mačkat tlačítka.... :-))). Jenže přes zásuvku přívěsu asi nelze tahat takový proud, tak to budu zkoušet s tím přídavným akumulátorem. Dneska jsem koupil VARTU, 12Ah. Taky mi dnes přišlo dálkové ovládání (800,- i s poštovným). Zítra dorazí relátka, fastony, vypínač a tlačítka už mám, tak dále už to bude jen na mně.

Taky jsem zvažoval udělat ten naviják jen nasazovací. Zatím se ale spíš kloním k pevně namontovanému, připevnit to nějak šrouby se zámkem a přes naviják udělat klec, která znemožní odmontování krytů.

Neměřili jste někdo, jaký proud naviják bere? Já mám ampérmetr jen do 10A.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...

Tak jsem pokročil, naviják už je na přívěsu, taky kastlík se samostatným akumulátorem.

Zasekl jsem se ale na připojení. Zásuvka přívěsu 13pin má obsahovat stálé napětí (pin9) a napětí pro nabíjení akumulátoru přívěsu (pin10). Jenže můj pin 10 neobživne ani po otočení klíčku, ani po nastartování.

Máte někdo tušení odkud ho napojit? Nabízí se palubní zásuvka v kufru, která je klíčkem spínaná. Ale co když tam poteče při startování zpětný proud od baterky přívěsu do spotřebičů auta, které jsou při startování odpojené!?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tim prijde o 0.7V, bude to spatne nabijet.


Edit: Nejlip by udelal, kdyby tam hodil neco jako 25A stejnosmernej jistic. Kdyz nahodou vypadne, tak ho zase muze nahodit. Pouzival bych ho jako hlavni vypinac pro oddeleni vlekui a auta. Ale jsou dost drahy.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Použil jsi k danýmu konektoru taky správnej mínus pól? Mě to auto samo hlídá a taky mi chvilku trvalo, než jsem na to přišel. Pak mi došel význam. Nemůžu po silovym drátu přivést plus pól na nabíjení a pak chtít, aby se to vrátilo do auta zpět po vlásku.


Jsou to kontakty 10 a 13.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem vloni na rychlo dělal elektřinu, tak jsem si myslel, že budu chytřejší, než chytráci.... Po dlouhym laborování jsem to musel zapojit přesně tak, jak je to předepsáno. Auto hlídalo i proudy v jednotlivých větvích. Pak to hlásilo chyby, odpojovalo to větve, atd. atd.


Třeba mi blinkr bliknul jen jednou, nebo mi obrysovky svítily jen 3s., i-drive mi náhodně hlásil popraskaný různý žárovky na vleku, atd. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je asi podobne blbej pruser, jako kdyz se ti nekde v Chorvatsku auto rozhodne ze nepojede, protoze si na konektor XC-36F.12 sedla moucha a nikdo nevi, kde ten konektor najit. ;)


Rozdil je akorat v tom, ze kdyz ti auto shori, tak nemaji Chorvati tolik ND, jako kdyz si ho rozeberou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak!!! V tomhle na Edu nic nemá. Podobně jsem to míval u mojí stařičký Hondy. Vrcholem elektroniky v autě byla kapesní svítilna v přihrádce u spolujezdce. Posilovač čehokoliv bylo sprostý slovo atd.

Dneska? Stačí, když napíšu, že jsem si už i koupil diagnostiku, kterou vozim pořád v autě?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja taky.

Mam "diagnostiky" plnou basu. Dokonce i VELKY kladivo vozivam!


Dycky rejpalum rikam: Kdyby se vase novy a skvely auto dozilo 30ti let, tak jedina jeho cesta bude na plataku od elektrikare k mechanikovi a zpatky a stejne to nikdo neopravi. ;)

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mne ten pin 10 nelze jen tak napojit nekam kde je napeti az po zapnuti klicku. To by mi pak z baterky privesu obzivly spotrebice v aute i bez zapnuteho klicku. Chtel jsem se vyhnout tahani dratu pres cele auto, ale asi se to v ramci kufru vyresit neda a natazeni dratu od poj. skrinky je jedina moznost. Jeste zvazuju tu diodu. Nabijeni na nejakych 13.7V by mohlo pomocne baterce stacit. Alespon nebude varit. Ten navijak pobezi vzdy jen chvilicku. Kdyby bral 18A a bezel 1 minutu, tak spotrebuje 0.3Ah. To je prd a i malym proudem se ta baterka za cestu od vody musi dobit.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten pin 10 je k tomu účelu přímo určenej ne? :)

Dost pochybuju, že by baterie z přívěsu přes ten pin oživila přístroje v autě. Je to holej nesmysl. Jestli to někomu tohle dělá, tak má něco špatně v autě. Nejspíš garážová instalace tažnýho.

Podle mě ani po zapnutí klíčku tam nic nebude. šťáva tam bude až po nastartování.... slouží to přece k dobíjení. Bez nastartování neni z čeho dobíjet ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přes správně zapojený pin 10 z baterie v přívěsu určitě zpět nic nepůjde. Já ale řeším problém, že pin 10 zapojený nemám, schema k autu taky nemám, v servisu vědí kulový, odpolstrovat polovinu auta a tahat dráty někde od pojistek se mi zatím nechce, když stejně nedokážu zjistit, kam to správně napojit. Podle toho co jsem zatím zjistil je asi správným řešením samostatné relé, které bude spínané svorkou 15 (obecné označení pro přívod vypínaný klíčkem) a spínat bude svorku 30 (obecné označení pro stálý přívod). Pokud mám auto se sběrnicí, tak se to může ještě celé ještě zkomplikovat.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Použil jsi k danýmu konektoru taky správnej mínus pól? Mě to auto samo hlídá a taky mi chvilku trvalo, než jsem na to přišel. Pak mi došel význam. Nemůžu po silovym drátu přivést plus pól na nabíjení a pak chtít, aby se to vrátilo do auta zpět po vlásku.

 

Jsou to kontakty 10 a 13.

Zatím jsem nic nezapojoval, hledám informace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem vloni na rychlo dělal elektřinu, tak jsem si myslel, že budu chytřejší, než chytráci.... Po dlouhym laborování jsem to musel zapojit přesně tak, jak je to předepsáno. Auto hlídalo i proudy v jednotlivých větvích. Pak to hlásilo chyby, odpojovalo to větve, atd. atd.

 

Třeba mi blinkr bliknul jen jednou, nebo mi obrysovky svítily jen 3s., i-drive mi náhodně hlásil popraskaný různý žárovky na vleku, atd. :D

Kde jsi našel info, jak to má být správně zapojený?

 

Já to potřebuju řešit u dvou aut. Jedno je rok staré a tak budu požadovat oživení pinu 10 v rámci záruky na montáž tažného, které mi dělal prodejce. Jenže podle předchozích zkušeností tam tomu vůbec nerozumí a musím si ohlídat, jak to napojí. Podle mne hrozí, že to udělají stejně, jako jsem si původně představoval já, natáhnou kabel od zásuvky v kufru. jenže to je podle mne špatně. Potřebuju zjistit, jak je to správně a dohlídnout na to.

Druhé auto je 4 roky staré a původní tažné bylo se 7 pin zásuvkou, tedy bez stálého a spínaného napětí (jen osvětlení přívěsu). Zásuvku 13 pól jsem si tam dával sám. Pak mi tam údajně v servisu při jiné práci natáhli to stálé napájení, ale já blbec si to tenkrát nezměřil a teď po roce zjistil, že tam napětí není. Ještě jsem nezjišťoval, co kam vede, zatím sháním informace, abych se v problematice zorientoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahaaaaa, tak já myslel, že jsi už laboroval. :) tak to sorry. :)

 

Já jsem zapojoval jen vleky.

Na elektriku tohohle auta už si netroufam. Tohle auto stačí špatně pozdravit a už všechno funguje jinak.... :(

Jestli chceš schéma zapojení vleku, tak je těch obrázků miliarda.... třeba tady http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=4455 jsou i průřezy vodičů.

Se zapojením v autě ti bohužel neporadim. To bude u každýho auta jinak. Záleží na připravenosti z výroby. U nových (současných) aut už bývá připravenej kabel přímo na tažný. Někde je dokonce kabel už zakončenej konektorem. Já mam tažný přímo z fabriky, takže je nakódovaný i v i-drive. Má to hromadu dalších funkcí. Třeba i tu, že při připojení vleku mi svítí mlhovka jen na vleku. Na autě se vypne, aby se případně neodrážela od vleku a neoslňovala.

 

P.S. do jakýho auta to montuješ?

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...