Rimmerak Zveřejněno 6. Leden 2014 Sdílet Zveřejněno 6. Leden 2014 (upraveno) Chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemáte zkušenosti s převozem malého závěsného motoru na nějakém pomocném rámu na střeše automobilu. Zkreslil sem si to a vedle boxu se mi motor v pohodě vejde. Něco si nakreslím, pracuji jako konstruktér, jde mi spíše o inspiraci, jestli už to někdo řešil předemnou. Co se týče nosnosti střechy, je to v pohodě. Motor má 25kg. V boxu mám většinou jen lehké věci, takže se do nosnosti střechy vejdu. Důvod proč ho nedat do kufru je zaprvé smrad, zadruhé v kufru bude člun a na zadních sedačkách velký pes... Díky :-) Takhle nějak je to myšleno... http://rimmerak-freewind.rajce.idnes.cz/Drzak#RIMM4129.jpgStřešní box přesahuje motor jenom málo, podle toho, co sem si zkreslil do 3D... Myslím, že kdyby sem rám udělal fakt pěkně, vyhrál si se sváry, hodil ho do laku, tak by to nemuselo vadit snad ani Policii, ikdyž je to nehomologovaný doplněk... Když vidím, co občas lidi vozí na žigulech za střešní zahrádky z roxorů, tak snad problém nemůže nastat. Do alba na odkazu jsem přidal ještě 3D modely. Rámeček má včetně dřeva 6,5kg, je z jaklů 30x30x2. V čelech jsou plastové záslepky jaklů (myslím, že kdyby jekly protahoval vítr, pískalo by to). Když bych to nechal hodit do komaxitu, tak by to vypadalo zpracováním možná lépe, než levné příčníky od Neumanna... Upraveno 7. Leden 2014 uživatelem Rimmerak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 7. Leden 2014 Sdílet Odesláno 7. Leden 2014 Pěkné řešení, já jsem závěšák když jsem ještě jezdil do Hrvatska s "gumou" vozil v boxu na střeše, ze stejného důvodu jako ty, v kufru člun a velkej pes, potom jsem si udělal na gumák malej přívěs a bylo vystaráno :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 7. Leden 2014 Autor Sdílet Odesláno 7. Leden 2014 (upraveno) Pěkné řešení, já jsem závěšák když jsem ještě jezdil do Hrvatska s "gumou" vozil v boxu na střeše, ze stejného důvodu jako ty, v kufru člun a velkej pes, potom jsem si udělal na gumák malej přívěs a bylo vystaráno :)Do boxu by se mi asi taky vešel, ale nevím, jestli bych někam nacpal ty zbývající věci, co sebou taháme. Nafukovací lehátka, trávové rohože, osušky, rybářské náčiní... Takže mě právě napadlo ho dát vedle boxu. Ten pes zabere staršnýho místa :-D Celý zadní sedačky (zl. retrívr). PS: co jízda na člunu se psem? V pohodě? Ten náš je takový dobrodruh, takže se nebojím, že by mu to nějak vadilo nebo se bál, spíš z praktickýho hlediska mě to zajímá. PS2: v rajče galerii jsem přidal obrázky ve 3D Nebo to udělám ještě jinak viz fotky... dám motor na rakev a dojedu do Hrvatska po ose :-D Proporcionální to celkem sedí, asi by to jelo jak z praku :-D Upraveno 7. Leden 2014 uživatelem Rimmerak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 7. Leden 2014 Sdílet Odesláno 7. Leden 2014 Než vyrábět jednoúčelovej držák, co koupit druhej box? Motor by byl schovanej, nelákal by a možná i aerodynamika by byla lepší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 7. Leden 2014 Autor Sdílet Odesláno 7. Leden 2014 Než vyrábět jednoúčelovej držák, co koupit druhej box? Motor by byl schovanej, nelákal by a možná i aerodynamika by byla lepší.No, je otázka, jestli se vyplatí dát cca 3000kč za druhý box, nebo vyrobit za cca 400kč jednoúčelový rám... Rám můžu po příjezdu do Chorvatska shodit z auta a hodit ho někam do křoví, abych s ním nemusel jezdit a pak zase nandat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 7. Leden 2014 Sdílet Odesláno 7. Leden 2014 blbý je, že ten dělanej rám by asi měl mít homologaci. kdyby, nedej bože, uletěl i s motorem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 7. Leden 2014 Sdílet Odesláno 7. Leden 2014 No, je otázka, jestli se vyplatí dát cca 3000kč za druhý box, nebo vyrobit za cca 400kč jednoúčelový rám... Rám můžu po příjezdu do Chorvatska shodit z auta a hodit ho někam do křoví, abych s ním nemusel jezdit a pak zase nandat...To už záleží na tobě, ale matroš musíš sehnat, sváření není taky zadarmo + povrchová úprava aby to nějak vypadalo a ona se cena samovýroby taky vyšplhá. Navíc david má pravdu a ono na tom tak nezáleží dokud se něco nesemele. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 7. Leden 2014 Autor Sdílet Odesláno 7. Leden 2014 (upraveno) Matroš vychází na cca 180kč a koupím si ho po ceste z práce ve Vestavu. Svařím si to sám, lak vyjde do cca 200Kč u známého. Dřevo mám, nástroje mám. Jediné co je částečně problém je to, že to nemá homologaci. Na motorce to taky neřeším, vyráběl sem si hlavní stojan i padací protektory a na STK neřekli ani slovo. Na auta ale málokdo dává nějaký podobný cajky, takže to je nápadnější...škoda, že se zatím neozval nikdo, kdo by něco podobného někdy viděl :-) Upraveno 7. Leden 2014 uživatelem Rimmerak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 7. Leden 2014 Sdílet Odesláno 7. Leden 2014 Tak na STK projde kde co, někdy i to, co tam nikdy nepřijelo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 7. Leden 2014 Sdílet Odesláno 7. Leden 2014 Pěkné řešení, já jsem závěšák když jsem ještě jezdil do Hrvatska s "gumou" vozil v boxu na střeše, ze stejného důvodu jako ty, v kufru člun a velkej pes, potom jsem si udělal na gumák malej přívěs a bylo vystaráno :)Do boxu by se mi asi taky vešel, ale nevím, jestli bych někam nacpal ty zbývající věci, co sebou taháme. Nafukovací lehátka, trávové rohože, osušky, rybářské náčiní... Takže mě právě napadlo ho dát vedle boxu. Ten pes zabere staršnýho místa :-D Celý zadní sedačky (zl. retrívr). PS: co jízda na člunu se psem? V pohodě? Ten náš je takový dobrodruh, takže se nebojím, že by mu to nějak vadilo nebo se bál, spíš z praktickýho hlediska mě to zajímá. PS2: v rajče galerii jsem přidal obrázky ve 3D Nebo to udělám ještě jinak viz fotky... dám motor na rakev a dojedu do Hrvatska po ose :-D Proporcionální to celkem sedí, asi by to jelo jak z praku :-DNo psa jsme také neměli zrovna malého - Ridgeback . A na člunu jezdil od malička, jediné co mu vadilo tak stříkající voda, ale ta vadí asi každému :) . V autě vždycky měl půlku kufru (kombi) a v druhé byli naskládaná věci + rakev na střeše, Vlek to vše vyřešil, člun jsem nechal nafouknutý a do něj naskládal co se dalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 7. Leden 2014 Autor Sdílet Odesláno 7. Leden 2014 Jasné, pes je tak nějak zvyklý na delší trasy jezdit na sedačkách. Takže máme celý volný kufr a box, ale i tak jsme to měli loni i předloni plný. Táhneme kraviny jako chladící box atd a jezdíme na 16 dní, takže moc místa není. Zkusím to prodiskutovat se známým co je policajt, co by si o takovém doplňku myslel on. Asi to stejně vyrobím, přinejhorším na to přidělám ještě přírubu a přišroubuju si to do kůlny na zeď na skladování motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 7. Leden 2014 Sdílet Odesláno 7. Leden 2014 jsou takove nosiče co se daji dozadu na kouli(podobne jako drzak na kola)-snad to homologaci ma,pouzivaji to lovci na odvoz strelene zvěře-na tom by se dal vozit i na stojato-ale zkušenost s tim nemam tak ........jinak doufam ze se prijedes pochlubit na sraz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 7. Leden 2014 Autor Sdílet Odesláno 7. Leden 2014 (upraveno) To mě taky napadlo, nosiče na horská kola jsem viděl, ale něco, na co by se dal dát motor jsem nějak zatím nesehnal... Zkusím pohledat :-) Kouli mám. Tak jsem našel tohle, http://www.auto-nosice.cz/2932-univerzalni-nosic-materialu-a-zvere-tazne-zarizeni-uzamykatelny-se-svetelnou-rampou.html ale ta cena se mi teda vůbec nezamlouvá.... Upraveno 7. Leden 2014 uživatelem Rimmerak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 7. Leden 2014 Sdílet Odesláno 7. Leden 2014 blbý je, že ten dělanej rám by asi měl mít homologaci. kdyby, nedej bože, uletěl i s motoremPodle mne je celý rám i s motorem náklad a tak žádnou homologaci nepotřebuje. Bude to přeci nesené originál střešním nosičem. To že je náklad připevněný třmeny z něj nedělá střešní nosič, nebo jeho součást. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 7. Leden 2014 Autor Sdílet Odesláno 7. Leden 2014 blbý je, že ten dělanej rám by asi měl mít homologaci. kdyby, nedej bože, uletěl i s motoremPodle mne je celý rám i s motorem náklad a tak žádnou homologaci nepotřebuje. Bude to přeci nesené originál střešním nosičem. To že je náklad připevněný třmeny z něj nedělá střešní nosič, nebo jeho součást.Vidíš, to mě nenapadlo. To je pravda vlastně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaXt Odesláno 7. Leden 2014 Sdílet Odesláno 7. Leden 2014 (upraveno) Ahoj, já do HR léta vozil gumák s motorem. Gumák jsem nacpal do rakve (velká přes celou střechu) + lehký věci. Z motoru jsem vylil benol nechal den vysmrádnout a dal na dno kufru a poctivě přikurtoval = žádný smrad. Tak velký kus železa bych na střeše nevezl protože bych se bál, že v případě nárazu zabije celou posádku auta přede mnou. Když děti trochu vyrostli a manželka konečně zjistila co všechno nepotřebujeme tak jsme byli v pohodě v kufru a gumák v zadu na nosiči pro kola (na kouli). Mnohem lepší jízda. Upraveno 7. Leden 2014 uživatelem JirkaXt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 8. Leden 2014 Autor Sdílet Odesláno 8. Leden 2014 Mě přijde právě o něco bezpečnější mít ten motor pevně ukotvený přes nějakou pomocnou konstrukci, než ho mít například daný v boxu. V boxu jsou samozřejmě taky kurty, ale rozhodně to není tak bytelné. Navíc box je z plastu a drží přitažený přes plastovou podlážku. Když sem si ho kupoval, bál sem se i toho, že při prudkém brzdění nebo nárazu z něj vyběhnou lyže, které jsem tam jako první věc vezl. Můj motor má necelých 25kg, většina jeho objemové velikosti je ten plastový kryt. Mám 5ku Parsuna... Takže má těžiště poměrně nízko, ikdyž výškově přesahuje přes box právě tím krytem. Když sem si vezl motor domů, tak jsem ho položil na bok tak, jak je v návodu nakresleno, jel sem s ním jen 20km domů a doma jsem zjistil, že nateklo trochu oleje do válce. A to byla předepsaná poloha. Za 1200km do chorvatska bych ho musel vést bez benzínu i bez oleje... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 8. Leden 2014 Sdílet Odesláno 8. Leden 2014 (upraveno) :D já jsem na 2 týdení dovolenou pro mojí čtyřčlennou rodinu v kempu ve francii vezl gumák 3,3m s dřevěnou podlahou, pětikoňku motor, jídlo, oblečení atd. v kufru sedanu. :DNikdy jsem nechápal, jak může někdo nacpat kombíka až po střechu a ještě rakev.Ale k věci.Pravda je, že ten rám na střeše (na namontovaném střešním nosiči - ne přímo na hagusech!) by se mohl považovat za náklad. Nicméně řidič je odpovědný za náklad a jeho řádné uchycení. V momentě, kdy ten rám při bouračce někoho zraní..... Homologaci musí mít jen to, co se montuje na auto. ať už trvale, nebo dočasně. Upraveno 8. Leden 2014 uživatelem Zdenda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 8. Leden 2014 Autor Sdílet Odesláno 8. Leden 2014 Tak se mi konečně podařilo nalézt něco podobného co chci v obchodě. Ale v USA... Ale mám inspiraci a překvapilo mě, že to mají do 60kg a mají to dost odvážně ze slabých profilů. http://www.foldingboattrailer.com.au/images/slip1.jpg PS No nacpat kombíka není tak složitý. 3x jsem byl s přítelkyní a psem s Fiat Punto + Neumann whale 227 rakev a vešli jsme se vždy docela v pohodě s tím, že za sedačkama bylo pár věcí. Pak sem polepšil na Focuse combi a zaplnili jsme to úplně stejně. Prostě člověk když má místo, veze věci, který by v menším autě oželel. Loni jsem měl v boxu rybářský dvoudílný prut, 2 osušky, 3 proutěné rohože na ležení, pumpu a nafukovací kruh (cca 2m v průměru) z hodně silný gumy, cca 0,6mm. Víc sem tam necpal, nebyl důvod. V kufru byly 2 tašky s oblečením, 2x zrcadlovka s objektivy, 2 notebooky a 2 chladničky. Jedna lehká k vodě a jedna na 12V, kterou mám spíš na cestu na chlazené pití, ovoce na cestu atd.. Zpět jsme v ní vezli nějaké zamražené rybičky a olihně, protože to co se prodává u nás vůbec nechutná tak dobře jako čerstvá z trhu. Pak psovi žrádlo na 16 dní a nějaké to psí přislušenství a je kufr plný. Za sedačkami jsme měli jen pár maličkostí, co je dobré mít po ruce. No ale to jsem odbočil od tématu, za což se omlouvám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 8. Leden 2014 Sdílet Odesláno 8. Leden 2014 Když sem si vezl motor domů, tak jsem ho položil na bok tak, jak je v návodu nakresleno, jel sem s ním jen 20km domů a doma jsem zjistil, že nateklo trochu oleje do válce. A to byla předepsaná poloha. Za 1200km do chorvatska bych ho musel vést bez benzínu i bez oleje...A ta poloha, kterou máš na nákrese je výrobcem povolená? Tolik asi na lodi vyklopit nejde. Pokud takhle moc leží, tak už by měl být možná na tom správném boku, ne? Bylo by asi nepříjemný mít střechu auta pocákanou olejem .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 8. Leden 2014 Autor Sdílet Odesláno 8. Leden 2014 (upraveno) Ano, tato poloha je namalovaná v manuálu jako povolená. A když jsem do této polohy motor naklonil, i po vyndání měrky olej netekl, byl níž. Válec je na opačnou stranu, nahoru. Dneska jsem stojan vyrobil, chybí mi tam už jen maličkost. Motor v něm drží perfektně, ani se nepohne. Má to cca 6kg. Materiál vyšel na 140kč. Elektrody cca 30kč. Svařování, broušení a mou práci nepočítám. Beru to jako zábavu, odreagování po celém dni u PC v práci. Buď to dám do komaxitu, nebo si to nalakuji sám. Až to bude v takovém stavu, že to budu moci hodit na auto a pochlubit se, tak pošlu pár fotek. EDIT: Tak hotovo. Ozkoušeno. Drží super, nehvízdá, nehučí o nic víc jak box. Místo ohnutých šroubů do U co jsou k boxu jsem zvolil podstatně pevnější z plechu a závitovky M8. Zároveň sem si domu do technické místnosti udělal držák na zeď, kam to celé můžu pověsit a na motoru i pracovat. Dnes sem měnil olej v převodovce. http://rimmerak-freewind.rajce.idnes.cz/Drzak/ Celkové náklady nepřesáhly 400kč. Upraveno 13. Leden 2014 uživatelem Rimmerak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.