Přejít na obsah
Plavidla.cz

Gumák se zrcadlem + motor (problém, motor ztrácí výkon a zdechne)


Doporučené příspěvky

Ahoj, vloni jsme si pořídili INTEX Mariner 4 a nový motor MERCURY 3,5. Bylo to dostupný řešení rodinných výletů. Vše funguje ok, ale problém nastává po cca 30 minutách provozu, kdy se motor začíná dusit, ztrácí výkon anebo zdechne znenadání. Snažím se to profouknout a nic, odpojím hadičku paliva -sem tam to teče, ale motor stejně nejede, sem tam to teče míň. Podle informace velmi vstřícného servisáka ze Schoon-boat, který motor skouknul, je motor ok, jen člun se zrcadlem naní vhodný pro tento typ motoru s přívodem paliva samospádem. Neporadíte někdo co by to mohlo být? Díky za tipy!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vše funguje ok, ale problém nastává po cca 30 minutách provozu, kdy se motor začíná dusit, ztrácí výkon anebo zdechne znenadání. Snažím se to profouknout a nic, odpojím hadičku paliva -sem tam to teče, ale motor stejně nejede, sem tam to teče míň. Podle informace velmi vstřícného servisáka ze Schoon-boat, který motor skouknul, je motor ok, jen člun se zrcadlem naní vhodný pro tento typ motoru s přívodem paliva samospádem.

1) Jak to servisák zdůvodnil?

2) Sem tam to teče........ - pokud je v nádrži benzín, tak po odpojení přívodu do karbce to musí téct ! Pal. kohout, hadice i vývod z nádrže průchozí?

Pak samozřejmě to chlazení a pak i oba oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jde o to, že zrcadlo na gumáku za jízdy pracuje (různě se naklání). A proto sem tam do motoru prý nejde benzín, protože Mercury 3,5 má samospád paliva a je na to choulostivej. Jako na jednu stranu to dává logiku, jen nechápu, že prvních 20-30 minut to jede v pohodě. Prostě jakmile se zahřeje tak to ztrácí výkon + zdechává... Nastartuju to po zdechnutí třeba na minutu, pak to ztrácí výkon a nakonec chcípne... Upraveno uživatelem robertprague
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle toho co piseš bych to typnul spiš na zadirani motoru (mazani nebo chlazeni)-zkus vyměnit servisaka

nebo si puč nejakou pramičku a vyzkoušej to na jine lodi-ta se s tim prckem naklanet nebude-nebo aspon v sudu

Upraveno uživatelem packa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukal jsem i na tvůj člun - to není klasický zrcadlo, je to opravdu měkký. Motor má nádrž vzadu, zrcadlo se prohýbá tak, že výška nádrže proti karbecu klesá. V tom by mohl mít šón pravdu. Jenže tahle pravda nehraje s tvým „Pokud mi to nezdechává, musím vytáčet motor naplno“. Jestli to je v záruce, tak ať se snaží. Pokud ne, tady je karbec i nádrž:

 

http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mercury/3.5%20%284-STROKE%29%20Carb/0R131842%20%26%20Up/Carburetor/parts.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych postupoval takto:

1) zkontroloval množství olejů: motor + převodovka - pokud O.K., tak:

2) natočil v sudu nebo na té 2. loďce - teče pořád voda z indikátoru?

3) nechal běžet v různých ot. více, jak těch 30 min. a pokud by blbnul, tak vyčistit karbec

4) když by zhasl, tak háže hned jiskru? U těchto malých (byly to sice 2-takty) po zahřátí přestávala pálit jiskra

(vadná cívka)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak se ti projevuje ta ztráta výkonu? škytá to, nebo je ztráta pozvolná? Jestli škytá, tak palivo a elektro. Jestli je pozvolná, tak zkus po chcípnutí, jak se motor točí. Mohl by se málo chladit a tim přidírat.


Nejdřív bych ale vyndal svíčku. Podívej se, jakou má barvu. Tipuju, že bude černá jak uhel..... je to bohatý, nebo máš "lehkou" vrtuli.


Jestli se ohýbá zrcadlo, tak změň trim motoru (snad to jde, neznam ho). V skluzu stejně neuháníš a na výtlak to nebude mít takovej vliv. Prostě motor víc nahni, aby se pod výkonem jen srovnal do roviny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju všem, je pravda, že když přidám plyn tak se zrcadlo trochu zatlačí do člunu a změní náklon. Voda chlazení vytéká neustále. Popíšu to přesně:

Nastartuju motor jedu si cca 20-30 min, motor pak pomalu zdechne. Nastartovat hned nejde, většinou otevřu víko motoru zkontroluju, jestli benzín teče a pokud ano zavřu víko nebo ještě očistim svíčku nebo si hraju s náklonem motoru. Motor pak chytne po cca 5 minutách postupného snažení ho nastartovat. Mě připadá jako by potřeboval vychladnout. Pak buď jede jen pod plným plynem (tak pětina případů) anebo to každou minutu jízdy znova zdechne a chytne vždy tak po minutě nejdřív. Tzn. když jsem jel na jezeře nebo po moři tak si půl hoďku užívám klidné jízdy u břehu a pak přískokem zpět... otrava... Zkusím tu loďku a pokud to bude dělat stejnou věc hodím to do Avar Yachtu, kde jsem to kupoval...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to, že teče voda z kontrolky, u některejch motorů neznamená, že otvírá termostat. Tedy se přehřeje, i když kontrolka vodu dává. Nevím konkrétně, jestli je to taky tak u Mercury.


Jak je žhavej, když chcípne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

študoval jsem schema a měla by to být hadička pos. 10, stále studená voda.

 

http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mercury/3.5%20%284-STROKE%29%20Carb/0R131842%20%26%20Up/Driveshaft%20Housing/parts.html

 

vypínání zapalování při přehřátí motoru to nemá. tedy dá se kousnout, když termostat třeba neotvírá - nebo málo,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mel jsem presně stejnej motor se stejnym gumakem a stejnou závadou :)V motoru nic nehledej.Ten motor tam líta jak nudle v bandě.Na tvoje zrdcadlo je nevhodná i 2,5ka.Vyřešil jsem to vystuhamy oz zrcadla k držakum pádel a byl klid.Skusím najít foto. http://img163.imageshack.us/img163/4885/9zkm.jpg A tam co se opírá zrdcadlo očlun jsem dal hlinikovou lat aby se tlak roznes a nezabořovala se ta konstrukce do ochraneho pasu. Upraveno uživatelem Jbenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

i kdyz tenhle clun je spis pro elektromotor-porad to nevysvětluje proč to pul hodiny jede a pak prd-že by to jelo pul hodiny na obsah karburatoru?stejnou zavadu mi dela pila kdyz je zasrana pilinama a nechladi nebo tam prdnu malo omastěnej benzin-jeste bych se priklonil k aušusove svičce(nebo zapalování)-jestli mas tu možnost pujč si otackomer-vraz to do jine lodi nebo do sudu a hodinu ho tejrej -nebo at ti to udela servisak ale bud si u toho
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...