Přejít na obsah
Plavidla.cz

měrka oleje


Danykopy

Doporučené příspěvky

A ještě jeden dotaz pro zkušené... když je automobilovej motor vestavěnej do lodě, dává se válcema svisle, takže není tak nakloněnej jako v autě, jak je pořešený olej, může ho tam tím pádem být méně a nebo se předělá hladinoměrka, tak aby to odpovídalo stejnému množství oleje, jako bylo v motoru, když byl šikmo?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 54
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

A ještě jeden dotaz pro zkušené... když je automobilovej motor vestavěnej do lodě, dává se válcema svisle, takže není tak nakloněnej jako v autě, jak je pořešený olej, může ho tam tím pádem být méně a nebo se předělá hladinoměrka, tak aby to odpovídalo stejnému množství oleje, jako bylo v motoru, když byl šikmo?

Všimni si,že když je motor uložený v autě ze šikma,má ale vždy dno vany vodorovně!!

Pokud tedy ten motor" narovnáš", mněl by jsi předělat i dno vany -samozřelmně záleží o kolik stupnů byl natočený!

Zrcadla lodí pro zabudované motory a potažmu i transomy pro Z-náhony se stavějí vždy pro daný úhel,tudíž i při správné montáži do lodě vychází klikovka plus/mínus vždy vodorovně!!!

Jiná situace je ale u zabudovaných motorů uprostřed lodě s přímým náhonem,tyto bývají podélně nakloněny až o cca 12st. a samozřejmně musí být upravená motorová vana!!!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to asi napsal blbě. Já mam samozřejmě motor v lodi taky rovně, ale když pak hodim loď na vodu, tak se mi záď zanoří a čumák trčí ven. :)


P.S. ty motory v autech, co jsem viděl rozebraný byly všechny příčně uložený. V tom to asi bude. :) Jedinej podélně uloženej jsem viděl bavoráckej šestivál ale i ten je rovně. Alespoň mi to tak přišlo. Nezkoumal jsem to.

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to asi napsal blbě. Já mam samozřejmě motor v lodi taky rovně, ale když pak hodim loď na vodu, tak se mi záď zanoří a čumák trčí ven. :)

 

P.S. ty motory v autech, co jsem viděl rozebraný byly všechny příčně uložený. V tom to asi bude. :) Jedinej podélně uloženej jsem viděl bavoráckej šestivál ale i ten je rovně. Alespoň mi to tak přišlo. Nezkoumal jsem to.

no vsetky napriec ulozene su predny nahon..vsetky rovno su zadnokolky..alebo 4x4...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nakloneni motoru jsem samozrejme myslel podel osy rotace klikovky....ja ten potor postavil svisle, protoze se mi to zdalo takovy vic lodni :-) taky a to hlavne z duvodu mista k zastavbe, kdybych ten motor polozil jak byl v aute, nevesel by se mi na sirku. Jedinej problem vidim prave v tom oleji. U tohodle motoru jsem sice vanu sundanou nemel, ale vetsinoa motoru je delana tak, ze sbernej kos na olej je v nejnizsim bode a tudiz by mel podle me bejt ponorenej i kdyz zmnenim ten naklon motoru. Slo mi spis o to, jestli s timhle nema nekdo zkusenosti.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nakloneni motoru jsem samozrejme myslel podel osy rotace klikovky....ja ten potor postavil svisle, protoze se mi to zdalo takovy vic lodni :-) taky a to hlavne z duvodu mista k zastavbe, kdybych ten motor polozil jak byl v aute, nevesel by se mi na sirku. Jedinej problem vidim prave v tom oleji. U tohodle motoru jsem sice vanu sundanou nemel, ale vetsinoa motoru je delana tak, ze sbernej kos na olej je v nejnizsim bode a tudiz by mel podle me bejt ponorenej i kdyz zmnenim ten naklon motoru. Slo mi spis o to, jestli s timhle nema nekdo zkusenosti.

prosím tě,co to vymýšlíš??

Ty jsi vzal motor z auta /4válec?/ postavil ho na výšku-čili svisle,otočený tudíž o 90 stupnů ?? Chápu to dobře z tvého textu??

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nee, pane boze:-D proc bych to delal? Tak jeste jednou se to pokusim vysvetlit. Kdyz se postavis celem k remenici, ze vidis jak se toci doprava, tak puvodne byl motor nakloneny mirne doleva asi tak o 40stupnu, ja ho jen pootocil doprava, takze ted jsou valce ze vsech stran svisle.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviděl jsem rozebraný Toledo, ale, sací koš bývá velkej a docela na dně– by bral olej odspodu - a většinou u jedné strany vany. Nakoněním, no spíš narovnáním motoru ze 40° do polohy na svislo, by se mohlo ( a taky nemuselo?) přihodit, že část koše se dostane nad hladinu oleje a bude si přisávat vzduch. Našel bych si nějakej manuál s obrázky a ještě to prozkoumal.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nee, pane boze:-D proc bych to delal? Tak jeste jednou se to pokusim vysvetlit. Kdyz se postavis celem k remenici, ze vidis jak se toci doprava, tak puvodne byl motor nakloneny mirne doleva asi tak o 40stupnu, ja ho jen pootocil doprava, takze ted jsou valce ze vsech stran svisle.

je to již jasné!!

Pokud jsi motor nakloněný 0 40st.srovnal právě o těch 40st,doporučuji ti,jak jsem psal výše opravit sací koš a dno vany do vodorovné polohy.Pokud to necháš jak je může se ti přisávat vzduch do oleje a bude rychlá smrt motoru,zejména se to projeví pokud pojedeš v kluzu do zatáčky,pokud výkon motoru bude dostatečný.Doporučuji ti seříznout dno vany ze 3 stran a vložit klín v takové šířce,aby dno vany bylo vodorovně a upravit sací koš rovnoběžně s novým dnem-je to práce pro šikovného svářeče na 4 hodky.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...