Přejít na obsah
Plavidla.cz

kostra +, nebo -


Danykopy

Doporučené příspěvky

Hele panáčku, když se do mne tak navážíš, psal jsem tu snad někde,že má dát plus na kostru? Psal jsem, že jsem to měl na autě, a pak jsem ještě napsal, že je jedno jestli je pojistka na plusu ,nebo na mínusu,když je napětí stejnosměrné. Nic víc. Takže nechápu co jseš ta cholerika kterej tu vytáčí sám sebe,věcma který si sám vysní. Vždycky jsem se zdržoval debat s lidma který z mně nepochopitelných důvodů napadají ostatní pro každou maličkost, vadí mi to i na ,,konkurenčním,, fóru, a do takových debat se nezapokuju. Celý tento topic se díky Tobě zvrhl v plácání které nemůže přinést jeho zakladateli nic podstatného, Vše co jsem chtěl Danovi poradit jsem napsal, a když nu budu chtít zdělit něco dalšího tak mu prostě zatelefonuju, a nebudu to ventilovat tady, aby do toho plácal pitomosti člověk kterej ani neví že nesmysl se píše se S a ne se Z :P Nazdar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 78
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Tak se nehadejte hosi, muj dotaz uz byl zodpovezen a uz tu resite nejaky abstrakce. Urcite jde vsechno, kdyz se chce, ale je z ytecny neco delat komplikovanejc, nez je nutny. Kostru necham normalne minusovou, ukostrim trup lode na jednom miste treba od baterky, nebo motoru, celou elektroinstalaci udelam dvoudratove a hotovo.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no to je nadeleni,jeden se bavi a hned vsichni mysli ze je nasranej;-))))

Ale no tak panove kliiidek!A hlavne si nic nevstahujte.Krom toho ja mam v ucte lidi co maj novatorsky napady,konzervativny dedky nemusim...

Maxiku a ja te nenapadal...jen se ti snazim vysvetlit ze auto neni lod(teda i kdyz i tam jsou vijnimky);-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim sice co je ,,dvoudratove,, ale tu anodu bych alespoj jednym dratkem k ty baterce ukostril.Jak tak premyslim anoda funguje na principu ,,vyssi vodivosti,, nevim to jiste ale bude to fungovat bez toho dratku?Ja myslim ze ne...ale to jiste nevim,nesetkal jsem se jeste v praxi s kovovou lodi.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to maxik1958 vzdyt kurva premyslej , to dvoudratove vedeni by jsi nejspis potreboval ty(ale pro svoji hlavu)..A tohle je co? A auto od lodi poznám, psal jsem o autě jen jako o příkladu plusový kostry, myslím, že by stačilo, kdys příspěvky četl pomaleji, a pozorně, možná raději 2x? :rolleyes:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ptosém Tě, s Tvejma anodama...Jak k ní chceš vézt drát, když je vně trupu, a šrouby se vařej na trup, ten se nevrtá? Zapomínáš porád, že to je železná loď !!! A ,,Dvou drátově je, když Ti ke každá žárovce vedou dva vodiče, jedem od pojistky přes vypínač, a druhý z ,,nulového,,(tedy mínusového,u stejnosměrného napětí) Už jsi to pochopil, je to přece standartně, je to tak na každé lodi (která má elektroinstalaci)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chápu, ale jak ho tam chceš dát? Ostatně jsem na žádný ocelový lodi neviděl anodu s drátem, a viděl jsem jich fakt dost, a dokonce jsem jich viděl fakt hodně bez anod, čímž nechci říct že jsou k ničemu, jen co jsem tak po světě viděl, ale zdůrazňuji, že se zajímám hlavně o sladkou (teda ne mořskou) vodu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK dvoudratovemu vedeni jiz rozumim(myslel jsem ze to co popisujes je samozrejme a ze jinak to bejt nemuze),ale anoda na kovovym trupu bez medenyho vodice mi porad vrta hlavou...

jsme všichni rádi, že jsi to konečně pochopil, i když pochybuju, a tak by ses měl omluvit nejmíň Maxíkovi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

toz ja nevim suped davidku,patrne jsi zas nepochopil neco ty...to ,,dvoudratove vedeni,, je totiz u lodi naprosta samozrejmost(jinak se to NIKDE nedela) ale vzhledem k tomu ze nejsem cech tak jsem netusil ze se tomu tak rika. Omluva je co jako?Kdyz ti osukam zenu tak se Ti mozna omluvim....ale vysvetli ze jako za co se maj omlouvat chlapi kdyz normalne debatujou?Jses teplej nebo jen metrosexual?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

heled maxik tohle ja na tom netrvam...jak jsem psl s kovovyma trupama nemam zadne skusenosti.Tohle je jen muj nazor podlozenej logickou uvahou.Kdyz proste propojim zarovky snurou od pradla tak svitit nebude...zrovna tak se obavam ze kdyz propojim extra vodivou zinkovou anodou pomoci podprumerne vodiveho zelezneho trupu tak taky moc fungovat nebude....ale jak rikam tohle je jen muj nazor,muzu se mylit
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A s tou anodou si myslim, ze to funguje tak, ze nezalezi tak uplne na vodivem propojeni mezi lodi a anodou, funguje to podle me jako clanek v baterce, tam ty kladny a zaporny desky taky nejsou spojeny ve vode, ale elektrony tam litaj mezi deskama v elektrolytu, tady je rozdil jen v tom, ze misto elektrolytu je voda. Tedy nejsem v tom zadnej odbornik, to predesilam, nedavno jsem o tom, ze se nejaky anody davaj na lod nemel ani tuseni....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BINGO !

Se mi zdá, že v tom máte hokej.

 

Katodická ochrana „obětovanou“ anodou je založená na tom, jedna elektroda – katoda, třeba loď, - je ze železa Fe,

které má kladnější, vyšší elektrodový potenciál a druhá elektroda, ta ochranná anoda, je např.z hořčíku Mg, který má el. potenciál zápornější, nižší.

šlusnutím těhle dvou elektrod začně fungovat el. článek a anoda začne ubývat. Vodivé propojení je podmínkou, aby to fungovalo. Na železný lodě se anody běžně přivařují – tím je zaručené vodivé spojení.

U laminátu, dřeva apod. je potřeba kabelem propojit anodu s tou částí, která má být chráněná.

 

Vzhledem k tomu, že tenhle el. článek si vystačí sám, je srdečně jedno, jestli je na motoru plus nebo mínus, protože se nikde proti anodě neuzavírá el. okruh akumulátoru. Samozřejmě pokud opačnej pól nekoupete ve vodě.

 

Na přívěšácích a Z náhonech jsou vidět pospojovací měděná lanka např. mezi nohou a závěsem. Anody jsou přišroubované k odlitku nohy tak a tam, aby byly ve vodě – elektrolytu.

 

Něco jiného by bylo u aktivní katodové ochrany – s vnějším zdrojem proudu, tam musí být na chráněném materiálu mínus a anodě plus. Jenže aktivní ochrana je velká věda a alchymie, a pochybuju, že jí tady někdo má – i když už se to na sportovní lodě dělá.

 

 

Cirus1 – hele ty roztřepanej tenkej mraku, předzvěsti blbýho počasí, co mu vypadlo jedno r, mně jen tak nenasereš. Proč takhle neexhibuješ na nějakém fóru v prdeli kde bydlíš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já budu asi úplně mimo, tak mě prosím neukamenujte. :) Nikdy mě to moc nezajímalo.... myslel jsem, že anody řeší nějaký bludný, nebo spíš vířivý proudy, který se indukují při pohybu ve vodě.

Jak moc to souvisí s připojením k jednomu pólu baterie? K čemu je pak připojená anoda na motorech bez baterie a bez dobíjení?


Anodu jsem bral, jako spotřební věc, která se musí vodivě spojit se všemi kovovými částmi, který jsou ve vodě. Její zvýšená vodivost pak způsobí to, že proudy potečou primárně anodou a nepoškodí tak ostatní (drahý) součástky.



Každopádně je pravda, že jde hlavně o vodivý spojení anody s ponořenými kovovými částmi ale ukostření kovových částí k baterii je už naprosto nepodstatný?


Kovový části lodě asi budou jeden pól článku a asi dno (země) bude druhej pól článku. Mezi nima pak voda, jako elektrolyt..... je to alespoň trochu tak? Taky by ta voda asi mohla bejt něco, jako pohyblivý vodič, když uvažujeme tu indukci....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...