Přejít na obsah
Plavidla.cz

kostra +, nebo -


Danykopy

Doporučené příspěvky

Ahoj námořníci, tak aby jsme se nenudili, mám tu další pro někoho možná blbej, dotaz...Mluvil jsem s jedním autoelektrikářem, který se náhodou dostal k opravě alternátoru z lodního motoru a říkal mi, že tam byla obráceně kostra, to znamená, že byl plus na kostře, prý snad kvůli oxidaci, že se to tak dělá, je to pravda?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 78
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Ahoj námořníci, tak aby jsme se nenudili, mám tu další pro někoho možná blbej, dotaz...Mluvil jsem s jedním autoelektrikářem, který se náhodou dostal k opravě alternátoru z lodního motoru a říkal mi, že tam byla obráceně kostra, to znamená, že byl plus na kostře, prý snad kvůli oxidaci, že se to tak dělá, je to pravda?

Všechny světové značky /Volvo,MCM,a bývalé OMC/ zabudovaných motorů mají vždy - pol na kostře a to bez vyjímek!

Jinak nevím jaký máš motor v lodi,nemohu posoudit,jsi si jistý,že ten autoelektrikář tomu vůbec rozumí??

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

elektroliticka oxidace a ochrana lode na vode je duvod...a velice dulezitej duvod.Na slany vode vam bludne proudy udelaj diru do nahonu klidne i za par hodin!

NEPODCENOVAT!

Bezne se dokonce pouziva zinkova anoda za timhle ucelem,a ukostreni (normalne minus) by melo bejt zapojene pernamentne! Dulezite to je pokud lod kotvi na vode,ale i pokud pluje....Ma mori prijdete bez toho klidne o vrtuli nebo nahon ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze to asi byla nejaka vyjimka, ten kluk co mi to rikal, tomu opravdu rozumi, myslim teda ty elektrice, o lodich nevim jestli neco vi. Kazdopadne, ja kostru dam normalne na kostru. Trochu jsi me Maxiku zvyklal s tim, ze bych mel tahat elektriku dvoudratove, myslel jsem, ze by to stacilo jen plusem a kostra by byla cela lod.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj námořníci, tak aby jsme se nenudili, mám tu další pro někoho možná blbej, dotaz...Mluvil jsem s jedním autoelektrikářem, který se náhodou dostal k opravě alternátoru z lodního motoru a říkal mi, že tam byla obráceně kostra, to znamená, že byl plus na kostře, prý snad kvůli oxidaci, že se to tak dělá, je to pravda?

jestli má altík na kostře - futrálu - plus, tak je obráceně i startér - pokud není dvoudrátově a tedy nemůžeš na kostru motoru dát mínus. to bys dobře vyšlusoval altík a startér by se navíc točil obráceně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neumim si to predstavit,anoda aby fungovala musi bejt ,,minus,, vse vodive musi bejt ukostrene...to jako ma jit treba do nahonu plus i minus?! Blbost! Krom toho funkce poistek i vseho kolem je proste na ,,plus,, jak by to pak fungovalo?! Upraveno uživatelem cirus1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pleteš hrušky s jablkama. Jednak má Dany plechovou říční loď, a jednak, je jasný, že co je spojený s motorem, je zároveň ukostřený, a to o čem mluvíš je v podstatě jedno, co jde do pojistek za pól, je to stejnosměrné napětí, všechno záleží na tom jak je to zapojené, už jsem psal, že jsem v autě měl plus na kastli, takže pojiskama šlo samozřejmě mínus.....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O tom vůbec nemluvím naopak u mojí lodě mínus na trup vůbec nejde(krom toho,že se samozřejmě dotýká hřídel, a anody na ní zatím také nejsou, protože ve sladké vodě to není tak horoucí, nicméně je mám v plánu je tam po rekonstrukci dát, aby se neřeklo......
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja jezdim jen ,,v soli,, takze se bez anod neobejdu ale kazdopadne nepodcenoval bych to ani v sladke vode a to zejmena u lodi co jsou na vode zadokovany...

Co se ti ale snazim vysvetlit je ze dle tveho tvrzeni o plusove kostre by ta plechova lod anody ani mit nemohla.

Nerikam ze na 100% takove zapojeni neexistuje,ale jen ze ja se s tim nesetkal,nikde neco takoveho necet a nedava mi to zadnou logiku...naopak popira to zakladni principy zapojeni elektriky u lodi...

Budu jen rad kdyz tvrzeni o plusove kostre u lode nekdo fundovanej potvrdi(a zduvodni) nebo popre

Upraveno uživatelem cirus1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

anoda minus pol,zrovna Felicie jsem mel 4 (jako vazne) a rozhodne meli kostreni normalne minus.To ze meli dynamo a ne alternator na tom nic nemeni.

Dovolim jsi jeste poznamku.Jedna z nejhorsich veci co muze clovek zajimajici se o lode delat je ze bude aplikovat sve skusenosti z aut na lode jako naprostou samozrejmost...

U lodi je mnoho veci jinak .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cet jsi vse?Jak bude asi pracovat anoda kdyz ji zapojis v lodi co ma treba jen motor kostru plus?Reknu ti , vtvoris takovou elektrolitickou reakci ze pudou z vrtule bubliny i kdyz nepobezi!Zapojeni anody zvlastnim kabelem je natolik samozrejme ze mne nenapadlo to zminovat Upraveno uživatelem cirus1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani David, ani já, tu nezmiňoval plus pól na kostru lodě, naopak oba jsme psali, že má Dany použít dvoudrátově vedení, Anodu jsem na žádné lodi kde byla neměl drátovanou. byla vždy přitažená ke trupu na vařených závitech, takže by to ani nešlo, to co Ty popisuješ bude asi na plastový vaničce, ne? Upraveno uživatelem maxik1958
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u laminatovych lodi nebo drevenych lodi(coz je vetsina malych lodi) je nutmo anodu pochopitelne konektovat dratem primo na baterii...pokud mas anodu na nahonu nebo zavesnym motoru tak tam je to ruzne ale muze bejt ze drat nebude mit.

Momentalne mam 6 lodi a asi 100 zavesnych motoru (je mi jedno co jsi o tom myslis) rukama mi prosli desitky lodi ...ale ZADNA nikdy nemela kostreni plusem

Upraveno uživatelem cirus1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to maxik1958 vzdyt kurva premyslej , to dvoudratove vedeni by jsi nejspis potreboval ty(ale pro svoji hlavu)....to si vazne myslis ze muzes zapojit plus na motor a minus na trup nebo anodu?

A vis co...skus to!;-))))

Upraveno uživatelem cirus1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...