Danykopy Zveřejněno 1. Prosinec 2013 Sdílet Zveřejněno 1. Prosinec 2013 Ahoj námořníci, tak aby jsme se nenudili, mám tu další pro někoho možná blbej, dotaz...Mluvil jsem s jedním autoelektrikářem, který se náhodou dostal k opravě alternátoru z lodního motoru a říkal mi, že tam byla obráceně kostra, to znamená, že byl plus na kostře, prý snad kvůli oxidaci, že se to tak dělá, je to pravda? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 1. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 1. Prosinec 2013 Já teda mám všechno vedení v kabelech, k trupu neukosřuju nic...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 1. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 1. Prosinec 2013 Já mam na kostře normálně minus. Mam vestavěnej motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 1. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 1. Prosinec 2013 Ahoj námořníci, tak aby jsme se nenudili, mám tu další pro někoho možná blbej, dotaz...Mluvil jsem s jedním autoelektrikářem, který se náhodou dostal k opravě alternátoru z lodního motoru a říkal mi, že tam byla obráceně kostra, to znamená, že byl plus na kostře, prý snad kvůli oxidaci, že se to tak dělá, je to pravda?Všechny světové značky /Volvo,MCM,a bývalé OMC/ zabudovaných motorů mají vždy - pol na kostře a to bez vyjímek!Jinak nevím jaký máš motor v lodi,nemohu posoudit,jsi si jistý,že ten autoelektrikář tomu vůbec rozumí?? bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 1. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 1. Prosinec 2013 Motor má VW, ale myslím že to je úplně jedno, kde jaký pól vede. je to stejnosměrné, pokud se pamatuju, tak plus na kastli jsem měl u ŽUKA, nicméně projednoduchost bych se u lodi držel standartu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 No japonci to občas mívají obraceně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cirus1 Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 elektroliticka oxidace a ochrana lode na vode je duvod...a velice dulezitej duvod.Na slany vode vam bludne proudy udelaj diru do nahonu klidne i za par hodin!NEPODCENOVAT!Bezne se dokonce pouziva zinkova anoda za timhle ucelem,a ukostreni (normalne minus) by melo bejt zapojene pernamentne! Dulezite to je pokud lod kotvi na vode,ale i pokud pluje....Ma mori prijdete bez toho klidne o vrtuli nebo nahon ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danykopy Odesláno 2. Prosinec 2013 Autor Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 Takze to asi byla nejaka vyjimka, ten kluk co mi to rikal, tomu opravdu rozumi, myslim teda ty elektrice, o lodich nevim jestli neco vi. Kazdopadne, ja kostru dam normalne na kostru. Trochu jsi me Maxiku zvyklal s tim, ze bych mel tahat elektriku dvoudratove, myslel jsem, ze by to stacilo jen plusem a kostra by byla cela lod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 Dane, udělej to určitě dvoudrátově, budeš mít míň starostí při případném hledání závady, v autě jsou taky všechny spotřebič dvoudrátově, kostra jen na starter, a samozřejmě nějaká čidla, ovládaná nulou ( třeba teplota) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 Ahoj námořníci, tak aby jsme se nenudili, mám tu další pro někoho možná blbej, dotaz...Mluvil jsem s jedním autoelektrikářem, který se náhodou dostal k opravě alternátoru z lodního motoru a říkal mi, že tam byla obráceně kostra, to znamená, že byl plus na kostře, prý snad kvůli oxidaci, že se to tak dělá, je to pravda?jestli má altík na kostře - futrálu - plus, tak je obráceně i startér - pokud není dvoudrátově a tedy nemůžeš na kostru motoru dát mínus. to bys dobře vyšlusoval altík a startér by se navíc točil obráceně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cirus1 Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 (upraveno) neumim si to predstavit,anoda aby fungovala musi bejt ,,minus,, vse vodive musi bejt ukostrene...to jako ma jit treba do nahonu plus i minus?! Blbost! Krom toho funkce poistek i vseho kolem je proste na ,,plus,, jak by to pak fungovalo?! Upraveno 2. Prosinec 2013 uživatelem cirus1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 Pleteš hrušky s jablkama. Jednak má Dany plechovou říční loď, a jednak, je jasný, že co je spojený s motorem, je zároveň ukostřený, a to o čem mluvíš je v podstatě jedno, co jde do pojistek za pól, je to stejnosměrné napětí, všechno záleží na tom jak je to zapojené, už jsem psal, že jsem v autě měl plus na kastli, takže pojiskama šlo samozřejmě mínus..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cirus1 Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 jenze lod neni auto,a to zejmena plechova lod...neumim jsi predstavit jak bi fungovala anodova ochrana u plechoe lodi co ma kostrenej plus...Ale rozhodne si rad poctu tve vysvetleni Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 O tom vůbec nemluvím naopak u mojí lodě mínus na trup vůbec nejde(krom toho,že se samozřejmě dotýká hřídel, a anody na ní zatím také nejsou, protože ve sladké vodě to není tak horoucí, nicméně je mám v plánu je tam po rekonstrukci dát, aby se neřeklo...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cirus1 Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 (upraveno) ja jezdim jen ,,v soli,, takze se bez anod neobejdu ale kazdopadne nepodcenoval bych to ani v sladke vode a to zejmena u lodi co jsou na vode zadokovany...Co se ti ale snazim vysvetlit je ze dle tveho tvrzeni o plusove kostre by ta plechova lod anody ani mit nemohla.Nerikam ze na 100% takove zapojeni neexistuje,ale jen ze ja se s tim nesetkal,nikde neco takoveho necet a nedava mi to zadnou logiku...naopak popira to zakladni principy zapojeni elektriky u lodi...Budu jen rad kdyz tvrzeni o plusove kostre u lode nekdo fundovanej potvrdi(a zduvodni) nebo popre Upraveno 2. Prosinec 2013 uživatelem cirus1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 U starších aut se běžně používalo zapojení + na kostru.Např.š.Felicia atd.Ale jak je to s anodou u lodě? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cirus1 Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 anoda minus pol,zrovna Felicie jsem mel 4 (jako vazne) a rozhodne meli kostreni normalne minus.To ze meli dynamo a ne alternator na tom nic nemeni.Dovolim jsi jeste poznamku.Jedna z nejhorsich veci co muze clovek zajimajici se o lode delat je ze bude aplikovat sve skusenosti z aut na lode jako naprostou samozrejmost...U lodi je mnoho veci jinak . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 nedava mi to zadnou logiku...naopak popira to zakladni principy zapojeni elektriky u lodi...základní princip elektriky na lodi je dvoudrát, zákaz použití plechu lodě jako vodiřče - el.soustava od lodě komplet oddělená. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cirus1 Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 (upraveno) cet jsi vse?Jak bude asi pracovat anoda kdyz ji zapojis v lodi co ma treba jen motor kostru plus?Reknu ti , vtvoris takovou elektrolitickou reakci ze pudou z vrtule bubliny i kdyz nepobezi!Zapojeni anody zvlastnim kabelem je natolik samozrejme ze mne nenapadlo to zminovat Upraveno 2. Prosinec 2013 uživatelem cirus1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 já jo, dokonce i to, co tu není Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cirus1 Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 jinak davide kdyz uz tak odborne ...dozajista muzes dat jeden jedinej odkaz na schemu zapojeni plusu jako kosty u lode!Jedena jedina schema mi opravdu staci! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cirus1 Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 tak nejak bych cekal rozumnou debatu podlozenou nejakym argumentem....ne placani nezmyslu jak v parlamentu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 (upraveno) Ani David, ani já, tu nezmiňoval plus pól na kostru lodě, naopak oba jsme psali, že má Dany použít dvoudrátově vedení, Anodu jsem na žádné lodi kde byla neměl drátovanou. byla vždy přitažená ke trupu na vařených závitech, takže by to ani nešlo, to co Ty popisuješ bude asi na plastový vaničce, ne? Upraveno 2. Prosinec 2013 uživatelem maxik1958 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cirus1 Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 (upraveno) u laminatovych lodi nebo drevenych lodi(coz je vetsina malych lodi) je nutmo anodu pochopitelne konektovat dratem primo na baterii...pokud mas anodu na nahonu nebo zavesnym motoru tak tam je to ruzne ale muze bejt ze drat nebude mit.Momentalne mam 6 lodi a asi 100 zavesnych motoru (je mi jedno co jsi o tom myslis) rukama mi prosli desitky lodi ...ale ZADNA nikdy nemela kostreni plusem Upraveno 2. Prosinec 2013 uživatelem cirus1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cirus1 Odesláno 2. Prosinec 2013 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2013 (upraveno) to maxik1958 vzdyt kurva premyslej , to dvoudratove vedeni by jsi nejspis potreboval ty(ale pro svoji hlavu)....to si vazne myslis ze muzes zapojit plus na motor a minus na trup nebo anodu?A vis co...skus to!;-)))) Upraveno 2. Prosinec 2013 uživatelem cirus1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.