Přejít na obsah
Plavidla.cz

Shetland 535-zážitky ,plavby


KBfotoservis

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 1,2k
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

maxik1958 tak samo sebou že i kvůli obsahu :-) ale pro tvoje info ,, zaplaceno dostávají jen modely co jsou na reklamu a o ještě někdy . Kupříkladu pokud chceš dostat holku na prostřední dvojstránku a titulku jednoho nejznámějšího časopisu pro pány ,, tak ne oni Tobě ale Ty jim dáš 100 tis a pak tě uveřejní .No a modelka dostane tak 3tis ,, pokud vůbec . A to se můžeš fotit na lodi :-)

Ale dost kravin , přidám zase lodě :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dej sem radši nějaké lodě :(

Anachy nebud puritán :)

 

Apropo panove co takhle udelat nejakej kalendar za plavidla.cz v pojeti holky a lode. Neco v tomto duchu jak nafotil KB.

No puritán zrovna nejsem, ale abych se přiznal pěkný lodě mě zajímají už pomalu víc jak pěkný holky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomas 80 čéče s tím kalendářem je to výbornej nápad , rád se toho ujmu , teď ještě aby kolegové dodali lodě , já dodám slečny , nebo tedy většinu slečen . Pokud má někdo nějaký návrhy tak sem s nima :-) Lokality klidně , Labe , Lipno ,Orlík ,Slapy ,Vltava v Praze teď přes léto to nafotit a dát to do tisku na podzim cca 9 měsíc .

NO a trošku například využít inzerující sponzory na reklamu at se poplatí náklady . Téma přesně , Naše lodě , naše slečny ,paní atd

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dej sem radši nějaké lodě :(

Anachy nebud puritán :)

 

Apropo panove co takhle udelat nejakej kalendar za plavidla.cz v pojeti holky a lode. Neco v tomto duchu jak nafotil KB.

No puritán zrovna nejsem, ale abych se přiznal pěkný lodě mě zajímají už pomalu víc jak pěkný holky :)

No pravdou je, ze ta lod ve finale asi vyjde levneji :lol:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A teď můžeš objednat impeller a natočit amatérské video pokusu jeho výměny.....

Proboha, proč dáváš na net video, které někdo může vzít jako radu, když to děláš poprvé a s vážnými chybami!

Mlátit do toho topůrkem kladiva, nenamazat hřídel, nastartovat motor na sucho .....

Tak nějako sem si ted vybavil jarní moudra Lubora ,, tedy je léto , cca půlka sezony,, a cca 30 motohodin od té doby a motor maká nehází , impeler chladí ,, trošku mi to strašení zavání urban stories ,, tedy Kámoš od mé švagrové má strejdy a ten má švagra co jeho ségra když demontovala prkénkem vrtuli ,, a pak to na sucho nastartovala ,, tak se co celý zadřelo ,, no a pointa ?? je to prostě blbost ,,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Co se týká suchého impleru TAK ,, není třeba zase tak moc plašit. není to sice košer ,, ale je promazanej tak jak tak . A par sekund mu nic neudělá , možná ani minuta .....
... Jinak Impeler musí vydržet o bahnitou vodu plnou písku a přesto to dává , taky se někdy stane že se na nohu nasákne igelit a pak běží na prázdno než začne řvát elektronika chlazení .Jak říkám , není to košer nemá se to ,, ale par vteřin ho prostě nezničí. Ale uznávám 30 sec na 2tis rpm ho poškodit může ale taky nemusí .... .
.... pošlete mi prosím telefon na toho neštastníka co se mu to stalo ,, s tím že je neodvratné že to bylo 5 sec chodem na sucho .....

10, 9, 8, 7, 6 ....... :-))))))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Impeller sice vypadá jako miniaturní mlýnské kolo, ale tento typ pumpy pracuje na zcela jiném principu. K čerpání vody nedochází tím, že by jí lopatky hnaly před sebou, nebo tím, že by vodu roztáčely a ta se pak odstředivou silou drala z pumpy ven, jako u odstředivého čerpadla.

Vrtulka impelleru je v kulise pumpy umístěna excentricky, což způsobuje, že během jedné otáčky jsou na jedné straně lopatky stlačovány a prostor mezi nimi se zmenšuje. Na druhé straně (polovině otočky) se naopak lopatky uvolňují a prostor mezi nimi se zvětšuje. Na té straně, co se lopatky uvolňují je v kulise pumpy nasávací otvor a voda je tak do zvětšujícího se prostoru mezi lopatkami impelleru nasávána. V polovině, kde se prostor mezi lopatkami zmenšuje, je pak otvor ústí pumpy a voda je tamtudy vytlačována.

Aby to takto mohlo fungovat, musí mít impeller některé velmi důležité vlastnosti. Jeho lopatky musí být pružné a současně tuhé. Voda je kapalina s určitou hmotností. Zejména v „sací“ polovině otočky je velký nárok na kvalitu materiálu lopatek, jejichž síla musí být tak velká, aby přemohla odpor vody. Lopatky tedy musí velmi dobře těsnit se stěnou kulisy čerpadla a během každé otočky musí být mírně stlačitelné a současně schopné se vlastní pružností okamžitě uvolnit, vykonat práci (nasát vodu) a to vše při otáčkách motoru, které mohou být dost vysoké.

Lopatky impelleru se velmi intenzivně třou o stěnu kulisy pumpy. Kulisa je plastová s vložkou z tenkého nerezového plechu. Pro funkčnost pumpy je nutný dost velký přítlak lopatek na stěnu pumpy.

„Mazání“ je zajištěno vodou, která mezi lopatkami a stěnou pumpy vytváří mezivrstvu a zabraňuje zadření.

„Mazání“ vodou je zrádné. Funguje pouze, pokud je zajištěna její dostatečná distribuce mezi třecí plochy. Oproti oleji se velmi snadno a rychle setře. Vezměme si příklad ze stěračů předního okna auta. Na mokrém oknu dvakrát máchnou a voda je pryč. Stěrače začnou jít na sucho a vydávaný zvuk jasně vypovídá o tom, že se jejich gumičky intenzivně opotřebovávají. Pokud bychom sklo polili olejem, zřejmě by stěrače nehlučně rozmazávaly olej sem a tam velmi dlouho

Od prvního okamžiku roztočení pumpy přívěsného motoru bez vody se ztratí vodní mezivrstva a neopren lopatek impelleru se intenzivně tře o plechovou vložku kulisy. Ta je sice hladká, ale při tom velkém přítlaku lopatek vzniká intenzivní tření a lopatky se začnou opotřebovávat a zahřívat.

K zahájení procesu intenzivního opotřebovávání dochází okamžitě a je jen otázka času a výše otáček, jak dlouho to díly vydrží. Je mi absurdní dohadovat se, jestli to vydrží 5, nebo 30 vteřin. To pro mne není vůbec důležité. Nejsem debil a nebudu přeci hrát ruskou ruletu s technikou, na které může záviset život můj, mých blízkých a třeba i dalších lidí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore prosím Tě ..opravdu ,,, nech si ty chytrystiky !!!!! nemáš tu jedinou fotku , nemáš jediný video a jen poučuješ . Nedivím se Ti , že se ti něco rozseká , když neposloucháš oficiální servisní manuály.!!! to leccos vysvětluje . Pak se holt nediv .

Druhá věc je ta že to tvoje strašení ,at dopadne jak dopadne... tak si vždycky z obliga .. když dopadne budeš tvrdit já to říkal a když nedopadne ,,, tak budeš psát že se to MŮŽE stát .


Kdyby jsi ke každý tvojí moudrosti napsal ,, jsem si tím jistej a když ne usekněte mi prst ,, tak jsi bez nohou rukou a možná ještě slepej .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore prosím Tě ..opravdu ,,, nech si ty chytrystiky !!!!! nemáš tu jedinou fotku , nemáš jediný video a jen poučuješ . Nedivím se Ti , že se ti něco rozseká , když neposloucháš oficiální servisní manuály.!!! to leccos vysvětluje . Pak se holt nediv .

Nějak mi uniká, jak by fotky mojí ošuntělé lodě a mého vyžraného těla mohly podpořit můj boj proti lidské hlouposti. Kdo sem dá fotku jak jede ve skluzu 15 m od břehu je tím pádem jako chytřejší!

 

Jak jsi přišel na to, že by se mi něco rozsekalo! A proč pořád tvrdíš, že neposlouchám servisní manuály? Nejsi nějaký zaujatý? Namítal jsem jen tloušťku prkénka, kterým na videu brzdili vrtuli při utahování a povolování. Evidentně to tam nebylo vhodné, protože se hned našel někdo, kdo tam strčí prkénko ještě tenčí a vůbec si neuvědomí, jak nevhodné síly tam při utahování vznikají......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...