Přejít na obsah
Plavidla.cz

Shetland 535-zážitky ,plavby


KBfotoservis

Doporučené příspěvky

Jo, ale to je zas jiná věc, né spojitelnost vozidel do jízdních souprav.


Na řidičáky jsou tu jiní, já je neřeším, mám CE takže na mě nemůžou. Je to ale u těch osobáků rozděleno na B, B96 a BE, dál jsem se tím přestal zabejvat, každopádně vyhláška v tomhle hovoří jasně, stačí si ji pročíst.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 1,2k
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Lubore tohle je slolžitější , mužeš řídít s B čkem i 4250 Kg soupravu pokud máš nebržděnej 750 a auto 3500 Kg . Ale jinak Ečko si musíš udělat pokud povolená hmotnost vleku je větší než auta .Jinak je to jako když jedeš bez papírů . Tzn 25 tis pokuta atd. Ale Ford má 1300 -1500 moje lod s vlekem 1100 to je v pohodě .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom pozor na maximální celkovou hmotnost soupravy v souvislosti s řidičským oprávněním. Součet maximálních hmotností tažného a přípojného vozidla pro oprávnění B musí být do 3500Kg, i když okamžitá hmotnost soupravy bude nižší! Jinak řídíte bez příslušného oprávnění a to je velký malér.

Skupina B opravňuje k řízení

 

.motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3,5 tuny a maximálně 8 místy k sezení mimo řidiče. Pod oprávnění nespadá řízení motocyklů, tato výjimka je však v zákoně formulována zmatečně – nejprve jsou z oprávnění vyjmuty úplně všechny motocykly (tj. všechna vozidla spadající do skupiny A), krom toho ještě jednou lehké motocykly spadající do skupiny A1 a pak ještě motocykly o výkonu nad 25 kW nebo s postranním vozíkem, pokud poměr výkon/hmotnost přesahuje 0,16 kW/kg.

 

.jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného výše a přípojného vozidla o maximální přípustné hmotnosti do 750 kg.

 

.traktorů a samojízdných pracovních strojů s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3,5 tuny

 

.jízdních souprav složených z některého z motorových vozidel uvedených u skupiny B výše, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3,5 tuny a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.

 

TZN čL 1 A čL 2 JE 4250 kg .. ověř si to na jakémkoliv odboru dopravy ,, vlek musí být nebržděný a auto nesmí mít víc jak 3500 kg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

. V § 80a odst. 1 písmeno f) zní:


„f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti


1. nepřevyšující 750 kg,


2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg, nebo


3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu,“.


Rozšířený rozsah je harmonizační kód 96 uveden v kolonce 12 u skupiny B


Pokud nespadáš do žádné z těchto kategorií je potřeba mít BE nebo CE

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na č. 3 si můžeš udělat to rozšíření B96, ale já osobně bych se na něj vykvák a šel rovnou na BE. Nebo jestli máš Cčko, tak rovnou CE který má BE v sobě.

Cena B96 je téměř stejná, jako BE. Jedinej rozdíl je v tom, že na B96 se dělaji jen jízdy. Na BE se dělá i test z vyhlášky. Na druhou stranu s BE se dá teoreticky řídit souprava až 7 tun.

 

Ta spojitelnost souprav je trochu jinak, než se tu někde uvádělo s tim 1,5 násobkem. Toto platí jen pro vozidla nějaké kategorie. Nevim z hlavy označení, ale jedná se o dodávky, offroady a některá SUV. Toto neplatí pro běžný osobáky!

Informace o tom, že za vozidlo můžu zapřáhnout vlek s celkovou hmotností převyšující to co mam napsaný na kouli v TP, za předpokladu, že skutečná hmotnost přípojného vozidla včetně nákladu ve chvíli vážení toto omezení nepřekračuje je pro mě nová. V takovym případě pak opravdu nemá smysl snižovat papírovou nosnost vleku. Vrátit to už pak v drtivý většině případů nejde. Resp. je to finanční nesmysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maximální hmotnost vleku může být až 1,5násobek u vozidel kategorie M1G a N1G a to jsou v drtivé většině pouze offroady. To jsem tu ale také psal.


To s okamžitou hmotnost je přímo z vyhlášky a je to tak. Když si koupíš nebržděnej vlek, taky má zapsáno 750kg, ale hodně menších aut nemá na tažnym 750kg, přesto ho můžou táhnout, ale nesmí ho naložit na víc, než kolik mají zapsáno, Stejné je to u bržděných, ale tam je limitní maximální hmotnost auta. Takže maximální hmotnost vleku smí být do maximální hmotnosti auta, okamžitá hmotnost vleku do hmotnosti zapsané na tažném auta.


Já tohle řešil, protože jsem měl vlek 2000kg, vlek s lodí měl 1760kg, a na tažném u auta 1800kg, maximální auta 2145kg takže bez problému.


Já když dělal řidičák, tak jsem šel rovnou na C a pak CE, finančně ani časově to nebyla žádná tragédie a teď mi netrápí do čeho sednu a co potáhnu, jen ta spojitelnost vozidel. No až finance dají, tak jdu ještě na Tčko a Dčko a budu mít všechny skupiny. Jen profesák mi utekl o 6měsíců - to bych dělal jen omezený rozsah hodin, takhle bych musel na plnej a na to peču, pro soukromí účely stejně není potřeba.

Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore tohle je slolžitější , mužeš řídít s B čkem i 4250 Kg soupravu pokud máš nebržděnej 750 a auto 3500 Kg ......

Ano, je to tak. Reagoval jsem ale na hodnoty hmotností od Charlieho, kde uváděl soupravu s maximální hmotností auta 2145kg a maximální hmotností přívěsu 1800kg. Tedy celkem 3945kg a to už s B řídit nelze, i když bude přívěs prázdný!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už mi to docvaklo Charlie, jak jsi to myslel s tim 1,5 násobkem..... Neuvědomil jsem si, že píšeš o okamžité hmotnosti :) To je samozřejmě pravda.

čili když mě zváží, tak vlek s nákladem nesmí vážit víc, než 1,5x tolik, co bude zrovna vážit auto. Takže např. s prázdnou dodávkou fakt nemůžu táhnout 3,5t vlek i kdyby bylo v papírech napsáno cokoliv. :)


Pro zpestření:

V německu to bude s těma hmotnostma na kouli asi trochu jinak. Když jsem přivezl auto, tak jsem v německých dokladech měl napsáno 2,5t pro brzděnej vlek. Na evidenci u nás mi ale řekli, že pro osobáky je tu povoleno max. do celkové hmotnosti vozidla, takže mi tam dali jen 2t.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore tohle je slolžitější , mužeš řídít s B čkem i 4250 Kg soupravu pokud máš nebržděnej 750 a auto 3500 Kg ......

Ano, je to tak.

Právě, že to tak není. S B čkem opravdu nemůžeš řídit soupravu 4250 Kg, i kdyby ten vlek měl jen 750Kg. Na tohle potřebuješ B96!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore tohle je slolžitější , mužeš řídít s B čkem i 4250 Kg soupravu pokud máš nebržděnej 750 a auto 3500 Kg ......

Ano, je to tak.

Právě, že to tak není. S B čkem opravdu nemůžeš řídit soupravu 4250 Kg, i kdyby ten vlek měl jen 750Kg. Na tohle potřebuješ B96!

Bože o tohle jsem se už tolikrat vsadila tolikrat vyhral

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...S B čkem opravdu nemůžeš řídit soupravu 4250 Kg, i kdyby ten vlek měl jen 750Kg. Na tohle potřebuješ B96!

Nesouhlasím, můžeš a sice proto, že B Tě opravňuje řídit auto do 3,5t a k němu můžeš připojit přívěs do 750kg. Je to tam výslovně uvedeno.

B96 potřebuješ, pokud máš přívěs s maximální hmotností nad 750kg a současně celkovou maximální hmotnost soupravy mezi 3500 až 4250kg.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě se vrátím k tomuhle

 

http://media.rozhlas.cz/_obrazek/3242671--petburg-plavba-na-slapaci-lodi-z-pet-lahvi-po-labi--1-950x0p0.jpeg

 

http://media.rozhlas.cz/_obrazek/3242676--petburg-plavba-na-slapaci-lodi-z-pet-lahvi-po-labi--1-620x414p0.jpeg

 

Pár nadšených troubů se vypravilo na cestu o které nemělo nejmenší tušení...

 

Německá strana chtěla pouze 3 věci a to

 

1, aby aspoň jeden měl VMP

2, aby loď měla záložní manévrovací motor (vzhledem k tomu že šlapadla opravovali každý den ..logické )

3, aby měli radarový odražeč , cca cena do litru ,,,

 

No a jaký překvapení že bez toho je tam nepustili ,,,hlavně že u toho byla TV

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...