Charlie Odesláno 5. Prosinec 2014 Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 Jo, ale to je zas jiná věc, né spojitelnost vozidel do jízdních souprav.Na řidičáky jsou tu jiní, já je neřeším, mám CE takže na mě nemůžou. Je to ale u těch osobáků rozděleno na B, B96 a BE, dál jsem se tím přestal zabejvat, každopádně vyhláška v tomhle hovoří jasně, stačí si ji pročíst. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 5. Prosinec 2014 Autor Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 Lubore tohle je slolžitější , mužeš řídít s B čkem i 4250 Kg soupravu pokud máš nebržděnej 750 a auto 3500 Kg . Ale jinak Ečko si musíš udělat pokud povolená hmotnost vleku je větší než auta .Jinak je to jako když jedeš bez papírů . Tzn 25 tis pokuta atd. Ale Ford má 1300 -1500 moje lod s vlekem 1100 to je v pohodě . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 5. Prosinec 2014 Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 . Ale jinak Ečko si musíš udělat pokud povolená hmotnost vleku je větší než auta .to by jeden neřek, co se tu dozví :lol Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 5. Prosinec 2014 Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 Těch 4250kg je pro B96, né? Jinak BE je auto do 3500kg a vlek do 3500kg, takže souprava do 7t. Jak jsi to myslel s tím když je vlek težší než auto? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 5. Prosinec 2014 Autor Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 Jenom pozor na maximální celkovou hmotnost soupravy v souvislosti s řidičským oprávněním. Součet maximálních hmotností tažného a přípojného vozidla pro oprávnění B musí být do 3500Kg, i když okamžitá hmotnost soupravy bude nižší! Jinak řídíte bez příslušného oprávnění a to je velký malér.Skupina B opravňuje k řízení .motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3,5 tuny a maximálně 8 místy k sezení mimo řidiče. Pod oprávnění nespadá řízení motocyklů, tato výjimka je však v zákoně formulována zmatečně – nejprve jsou z oprávnění vyjmuty úplně všechny motocykly (tj. všechna vozidla spadající do skupiny A), krom toho ještě jednou lehké motocykly spadající do skupiny A1 a pak ještě motocykly o výkonu nad 25 kW nebo s postranním vozíkem, pokud poměr výkon/hmotnost přesahuje 0,16 kW/kg. .jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného výše a přípojného vozidla o maximální přípustné hmotnosti do 750 kg. .traktorů a samojízdných pracovních strojů s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3,5 tuny .jízdních souprav složených z některého z motorových vozidel uvedených u skupiny B výše, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3,5 tuny a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. TZN čL 1 A čL 2 JE 4250 kg .. ověř si to na jakémkoliv odboru dopravy ,, vlek musí být nebržděný a auto nesmí mít víc jak 3500 kg Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 5. Prosinec 2014 Autor Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 Je zajímavý ,že mám oprávnění na Traktor a táhnou za sebou dva vleky plný řepy :-)) ale Ečko si musím stejně udělat :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 5. Prosinec 2014 Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 . V § 80a odst. 1 písmeno f) zní:„f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti1. nepřevyšující 750 kg,2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg, nebo3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu,“. Rozšířený rozsah je harmonizační kód 96 uveden v kolonce 12 u skupiny BPokud nespadáš do žádné z těchto kategorií je potřeba mít BE nebo CE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 5. Prosinec 2014 Autor Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 No veď hej ,, č. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 5. Prosinec 2014 Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 Na č. 3 si můžeš udělat to rozšíření B96, ale já osobně bych se na něj vykvák a šel rovnou na BE. Nebo jestli máš Cčko, tak rovnou CE který má BE v sobě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 5. Prosinec 2014 Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 Na č. 3 si můžeš udělat to rozšíření B96, ale já osobně bych se na něj vykvák a šel rovnou na BE. Nebo jestli máš Cčko, tak rovnou CE který má BE v sobě.Cena B96 je téměř stejná, jako BE. Jedinej rozdíl je v tom, že na B96 se dělaji jen jízdy. Na BE se dělá i test z vyhlášky. Na druhou stranu s BE se dá teoreticky řídit souprava až 7 tun. Ta spojitelnost souprav je trochu jinak, než se tu někde uvádělo s tim 1,5 násobkem. Toto platí jen pro vozidla nějaké kategorie. Nevim z hlavy označení, ale jedná se o dodávky, offroady a některá SUV. Toto neplatí pro běžný osobáky! Informace o tom, že za vozidlo můžu zapřáhnout vlek s celkovou hmotností převyšující to co mam napsaný na kouli v TP, za předpokladu, že skutečná hmotnost přípojného vozidla včetně nákladu ve chvíli vážení toto omezení nepřekračuje je pro mě nová. V takovym případě pak opravdu nemá smysl snižovat papírovou nosnost vleku. Vrátit to už pak v drtivý většině případů nejde. Resp. je to finanční nesmysl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 5. Prosinec 2014 Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 (upraveno) Maximální hmotnost vleku může být až 1,5násobek u vozidel kategorie M1G a N1G a to jsou v drtivé většině pouze offroady. To jsem tu ale také psal. To s okamžitou hmotnost je přímo z vyhlášky a je to tak. Když si koupíš nebržděnej vlek, taky má zapsáno 750kg, ale hodně menších aut nemá na tažnym 750kg, přesto ho můžou táhnout, ale nesmí ho naložit na víc, než kolik mají zapsáno, Stejné je to u bržděných, ale tam je limitní maximální hmotnost auta. Takže maximální hmotnost vleku smí být do maximální hmotnosti auta, okamžitá hmotnost vleku do hmotnosti zapsané na tažném auta. Já tohle řešil, protože jsem měl vlek 2000kg, vlek s lodí měl 1760kg, a na tažném u auta 1800kg, maximální auta 2145kg takže bez problému.Já když dělal řidičák, tak jsem šel rovnou na C a pak CE, finančně ani časově to nebyla žádná tragédie a teď mi netrápí do čeho sednu a co potáhnu, jen ta spojitelnost vozidel. No až finance dají, tak jdu ještě na Tčko a Dčko a budu mít všechny skupiny. Jen profesák mi utekl o 6měsíců - to bych dělal jen omezený rozsah hodin, takhle bych musel na plnej a na to peču, pro soukromí účely stejně není potřeba. Upraveno 5. Prosinec 2014 uživatelem Charlie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 5. Prosinec 2014 Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 Lubore tohle je slolžitější , mužeš řídít s B čkem i 4250 Kg soupravu pokud máš nebržděnej 750 a auto 3500 Kg ......Ano, je to tak. Reagoval jsem ale na hodnoty hmotností od Charlieho, kde uváděl soupravu s maximální hmotností auta 2145kg a maximální hmotností přívěsu 1800kg. Tedy celkem 3945kg a to už s B řídit nelze, i když bude přívěs prázdný! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 5. Prosinec 2014 Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 Už mi to docvaklo Charlie, jak jsi to myslel s tim 1,5 násobkem..... Neuvědomil jsem si, že píšeš o okamžité hmotnosti :) To je samozřejmě pravda.čili když mě zváží, tak vlek s nákladem nesmí vážit víc, než 1,5x tolik, co bude zrovna vážit auto. Takže např. s prázdnou dodávkou fakt nemůžu táhnout 3,5t vlek i kdyby bylo v papírech napsáno cokoliv. :)Pro zpestření:V německu to bude s těma hmotnostma na kouli asi trochu jinak. Když jsem přivezl auto, tak jsem v německých dokladech měl napsáno 2,5t pro brzděnej vlek. Na evidenci u nás mi ale řekli, že pro osobáky je tu povoleno max. do celkové hmotnosti vozidla, takže mi tam dali jen 2t. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 5. Prosinec 2014 Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 Lubore tohle je slolžitější , mužeš řídít s B čkem i 4250 Kg soupravu pokud máš nebržděnej 750 a auto 3500 Kg ......Ano, je to tak.Právě, že to tak není. S B čkem opravdu nemůžeš řídit soupravu 4250 Kg, i kdyby ten vlek měl jen 750Kg. Na tohle potřebuješ B96! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 5. Prosinec 2014 Autor Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 Lubore tohle je slolžitější , mužeš řídít s B čkem i 4250 Kg soupravu pokud máš nebržděnej 750 a auto 3500 Kg ......Ano, je to tak.Právě, že to tak není. S B čkem opravdu nemůžeš řídit soupravu 4250 Kg, i kdyby ten vlek měl jen 750Kg. Na tohle potřebuješ B96!Bože o tohle jsem se už tolikrat vsadila tolikrat vyhral Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 5. Prosinec 2014 Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 ...S B čkem opravdu nemůžeš řídit soupravu 4250 Kg, i kdyby ten vlek měl jen 750Kg. Na tohle potřebuješ B96!Nesouhlasím, můžeš a sice proto, že B Tě opravňuje řídit auto do 3,5t a k němu můžeš připojit přívěs do 750kg. Je to tam výslovně uvedeno.B96 potřebuješ, pokud máš přívěs s maximální hmotností nad 750kg a současně celkovou maximální hmotnost soupravy mezi 3500 až 4250kg. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 5. Prosinec 2014 Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 Ano B je vlek do 750kg souprava může být 4250kg, nebo vlek nad 750kg ale souprava do 3500kgB96 je vlek nad 750kg souprava do 4250kg BE je vlek nad 750kg do 3500kg a souprava do 7000kg Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 5. Prosinec 2014 Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 (upraveno) Tak už mam konečně trochu víc času. Pořádně jsem si to přečetl. Máte samozřejmě pravdu. :) Upraveno 5. Prosinec 2014 uživatelem Zdenda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 5. Prosinec 2014 Autor Sdílet Odesláno 5. Prosinec 2014 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 6. Prosinec 2014 Sdílet Odesláno 6. Prosinec 2014 .... jenze jim za to platej. :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 6. Prosinec 2014 Sdílet Odesláno 6. Prosinec 2014 Hmm, to já neznám, škrábat ráno okna - i když to budou asi ty zvuky co se ozývají od sousedovo nastartovanýho auta. Já raděj parkuju v garáži :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 6. Prosinec 2014 Autor Sdílet Odesláno 6. Prosinec 2014 No na tohle je kdejaká garáž těsná :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 6. Prosinec 2014 Autor Sdílet Odesláno 6. Prosinec 2014 (upraveno) Otázka co s načatým večerem je vyřešena ,, Moravské červené ,, od Zdendy 2013 je ideální volba Upraveno 6. Prosinec 2014 uživatelem KBfotoservis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 7. Prosinec 2014 Autor Sdílet Odesláno 7. Prosinec 2014 Tak sem se chystám Marina Lauterbach na Rujáně , cena za den do 8 metru je 13€ a všude rybařina a zajímavý míst kolo Rujany cca 200 km http://www.seereisenmagazin.de/jahrgang2012/ausgabe-6-2012/12623-30-Luftbild-vom--Hafen-Lauterbach-Foto-Klaus-Bruesewitz.jpg 700 km od Kolína Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 7. Prosinec 2014 Autor Sdílet Odesláno 7. Prosinec 2014 Ještě se vrátím k tomuhle http://media.rozhlas.cz/_obrazek/3242671--petburg-plavba-na-slapaci-lodi-z-pet-lahvi-po-labi--1-950x0p0.jpeg http://media.rozhlas.cz/_obrazek/3242676--petburg-plavba-na-slapaci-lodi-z-pet-lahvi-po-labi--1-620x414p0.jpeg Pár nadšených troubů se vypravilo na cestu o které nemělo nejmenší tušení... Německá strana chtěla pouze 3 věci a to 1, aby aspoň jeden měl VMP 2, aby loď měla záložní manévrovací motor (vzhledem k tomu že šlapadla opravovali každý den ..logické )3, aby měli radarový odražeč , cca cena do litru ,,, No a jaký překvapení že bez toho je tam nepustili ,,,hlavně že u toho byla TV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.