KBfotoservis Odesláno 20. Říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 20. Říjen 2014 No tak problém LPG mám asi vyřešený ,, Je fakt že loď není žádná levná sranda ale to kouření taky ne .Kupodivu 2 krabky cigaret je taky 5 tis měsíčně , no a to neprojezdím spíš tak 2 tis měsíc . Podle toho . No ale co je horší ,, předpověď počasí je děsivá ,, a tak už jsem vypustil z lodě vodu ,, tedy tank na pitnou vodu :-( to znamená že to je asi už v háji . Příští rok ale hned vyrazím na nějakou delší plavbu . Letos mám fakt absťák už teď . Jakmile už v lodi mám všechno pohodlí , tak sezona prostě končí . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 21. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 21. Říjen 2014 Tema "plyn" se asi vycerpalo, tak zkusim neco dalsiho. Mam karburatorovy privesny motor a nebavi mne pumpovani paliva balonkem. V lete pri stani treba 3 hodiny se mi zrejme odpari benzin z karburatoru a pred startem je treba znovu napumpovat. Resili jste nekdo pridavne el. palivove cerpadlo? Jak to vlastne funguje? Kdyz natlakuje, tak prestane cerpat? Nebude jeho tlak skodit membranovemu cerpadlu motoru? Slo by mit ho na vypinac a vzdy jen pred startem takto doplnit karburatory? Bude motor pres nej sat, kdyz bude vypnute? Pouzivate ho nekdo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 21. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 21. Říjen 2014 zvláštní. nepumpuju ani po týdnu. Evinrude 9,9.někde je chyba, normální to neníel. membránové čerpadlo natlakuje a vypne.na mém motoru, kdysi, si čerpadlo přes tohle el. membr. čerpadlo nasálo a nijak mu to nevadilo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bahno Odesláno 21. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 21. Říjen 2014 napada me nejaka banalni zavada, jako netesnici zpetny ventli v balonku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 21. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 21. Říjen 2014 napada me nejaka banalni zavada, jako netesnici zpetny ventli v balonku.To se mi nezdá. Karburátory mají plováky a jehlové ventily, které jsou nahoře. Není tedy možné, aby se benzín z plovákové komory vracel zpět do přívodu. Možná by na to mohlo mít vliv zvednutí motoru, při kterém jsou karburátory ve zcela jiné poloze. Ale i při této poloze jsou přívodní hadičky nahoře a do kopce to z plovákových komor nepoteče. Palivové čerpadlo má taky ventily a dokonce dva. Kdyby netěsnily, nefungovalo by.Když přijedu k pláži, zvednu motor. Po pár hodinách když chci odjet, tak musím po spuštění motoru do normální polohy trochu připumpovat, jinak to nastartuje až na několikátý pokus, nežli se doplní plovákové komory. Pořád si myslím, že se ten benzín prostě odpaří. Motor je po jízdě rozehřátý a pak na sluníčku moc nechladne. Ale že bych ten benzín okolo motoru cítil, to zase ne.Zvažoval jsem palivové čerpadlo z auta. Nádrž mám vpředu, celé vedení paliva je hadicí, balonek klasicky u motoru. čerpadlo by se mohlo dát k nádrži a napojit ho na tlačítko v palubce. Před startem by stačilo pár vteřin přidržet tlačítko a nemusel bych chodit k balónku k motoru. Před časem jsem si nějaké čerpadlo pro auto pořídil, ale když jsem z něj zkoušel pusou sát, tak se musel vyvinout dost výrazný podtlak, aby zpětný ventil čerpadla propustil. Mám obavu, že to motor nenasaje. Nezbude asi, než to vyzkoušet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 21. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 21. Říjen 2014 Taky nepumpuju, když jedu hned druhej den. Startuje to na škubnutí (Honda 5). Karbece závěsných motorů moc neznam, ale asi bych ten karbec celej přetěsnil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 21. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 21. Říjen 2014 Kdybys vzal zde zmíněnou kyselinu šťavelovou, tak si na gelcoatu nemusel vůbec nic dřít, máš to během minutky. Pokud jsi to dřel "šetrným" cifem, tak to si dej velkou práci s rozleštěním, protože o to víc se ti to teď bude špinit a ještě hůř čistit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 22. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 22. Říjen 2014 Zdendo, kyselina šťavelová, kyselina solná, má úplně stejný účinek jako přípravek antigilb od MARINE výrobců, akorát s tím rozdílem, že za 25 litrů šťavelovky dáš ani ne dvě kila, kdežto za antigilb MARNE 500,- za půl litru. S gelcoatem to nedělá vůbec nic, akorát to nemá rádo pozink na vleku. http://plavidla.cz/forum/viewtopic.php?id=695&p=3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 22. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 22. Říjen 2014 (upraveno) zvláštní. nepumpuju ani po týdnu. Evinrude 9,9. někde je chyba, normální to neni...Na rece s tim problem nemam. Vecer zakotvime, zvednu motor, rano ho spustim dolu a kdyz chci dopumpovat, tak je to spise symbolicke. Ale v lete na mori po par hodinach stani se zvedlym motorem si to vezme i dve zmacknuti balonku. Predpokladam, ze po vypnuti motoru po rychle jizde jeste dojde k naslednemu prohrati karburatorů od bloku motoru (blok se prestane chladit obihajici vodou a karburatory nasavanym vzduchem) a v kombinac s lezatou polohou karburatoru se cast obsahu plovakovych komor proste pres sani odpari. Slunce dokaze dekl motoru taky pekne rozpalit, kolik stupnu je asi uvnitr?.... Karburatory jsou klapkove, takze palivo se klidne muze hlavni tryskou odparovat.Trochu mne desi predstava, ze by se tam nekde nahromadily vypary a pri naslednem startu se vznaly.Nikde zadny unik benzinu neni videt, karb. a vse okolo je ciste.Ta moje Honda je trochu precitlivela na hladinu benzinu v karburatorech a na jeho kvalitu. Plovakove komory musi mit plne a to cerstvym benzinem. Kdyz to necham stat tri tydny, tak pak musim vypustit z plovakovych komor nejake bio sracky z benzinu, jinak je nasledna startovatelnost spatna. Stejnou zkusenost mi potvrdili motorkari. Taky to pry u nekterych karburatorovych masin museji delat a pripisuji to bio primesim v benzinu. Upraveno 22. Říjen 2014 uživatelem Lubor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 22. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 22. Říjen 2014 Pravda je, že na jaře mi naskočí motorka opravdu až tak na třetí pokus. V létě pak už samozřejmě na škrtnutí. U čtyřkolek je to jarní startování podstatně horší, ale tam to přičítam hlavně těm čínským karbecům. Když se mi to nechce vypouštět, tak cáknu rychlej start na filtr. (odborníci se teď asi křižujou). :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 22. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 22. Říjen 2014 Tak já místo "rychlýho startu-éter ve spreji" používám čistič na řetězy. Chytne to taky hned :-) Stříknu ho pod vzducháč. Lepší než to točit a trápit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 28. Říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 28. Říjen 2014 Zdravím , máte někdo zkušenosti s tímto ?? Smart Tabs SX Performance Plus, automatické trimmklapky http://www.nauticusinc.com/images/new_sx_tabs_large.jpghttp://i.ytimg.com/vi/Fef5uWdxXZM/maxresdefault.jpg docela bych to užil , když si mi dozadu sednou 4 lidi nebo to mám fakt naložený na výpravu , tak než to srovnám tak to chvíli trvá i když mám na motoru ty ploutve . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 28. Říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 28. Říjen 2014 No nebo vůbec zkušenost s trim klapkama ? funguje to ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
aleš Odesláno 28. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 28. Říjen 2014 funguje , ale chce to klapky ovládané hydraulikou nebo elektrikou ne automatiku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 28. Říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 28. Říjen 2014 a jaký to je rozdíl ?? že si to nastavíš sám ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 28. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 28. Říjen 2014 Hele tyhle jsem měl na lodi a není to žádná hitparáda, pokud chceš jet rychle tak Ti to pomůže dostat loď do kluzu celkem dobře ale aby Ti to loď vyrovnalo to to moc neumí. Při pomalé jízdě to brzdí, Letos jsem je vyndal a jezdil bez nich, sháním elektrické pístnice a udělám je ovládané v tom vidím určité plus, ale už se tu o tom někde mluvilo a využití u lodí okolo 6m je prý dost nulové. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 28. Říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 28. Říjen 2014 Anachy u mnně to je trošku specifické ,, já nemám možnost rozprostřít lidi po palubě , takže když naložím 4 lidi na zadek tak se té lodi moc položit nechce ... jeden důvod .. a druhej ,, já sem takovej drobeček a když sedím sám bez nákladu na jedný straně tak jedu lehce šejdrem , tak bych si jednu klapku pustil hlouběji a jedu normálně :-) No a další ta moje šedesátka tu loď zvědá poměrně masivně z vody a pořád jezdím po poslední třetině lodi ..¨tak jsem si říkal ,, že by to mohlo pomoci Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 28. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 28. Říjen 2014 Hele tyhle jsem měl na lodi a není to žádná hitparáda, pokud chceš jet rychle tak Ti to pomůže dostat loď do kluzu celkem dobře ale aby Ti to loď vyrovnalo to to moc neumí. Při pomalé jízdě to brzdí, Letos jsem je vyndal a jezdil bez nich, sháním elektrické pístnice a udělám je ovládané v tom vidím určité plus, ale už se tu o tom někde mluvilo a využití u lodí okolo 6m je prý dost nulové.protože běžně prodávané klapky mají na krátkou a hlavně na podmotorovanou nebo přetíženou loď úplně blbej rozměr. a ty automatický ještě horší Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 28. Říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 28. Říjen 2014 David já to toho potřebuji strčit jen trošku a větší ploutve tam zase dávat nechci Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
halis.nb Odesláno 29. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 29. Říjen 2014 ahoj,taky jsem si je tam dal,a přišel jsem o 10% rychlosti,navíc při výtlaku je silně znát že to brzdí.Nejradši bych je vyhodil,ale zas by tam zůstaly díry,tak jsem zkrátil pístky aby to netrčelo tolik do vody(jen 1,5cm) a nastavil jsem je na nejtužší a je to lepší.V návodu je to 4cm.Ale je třeba si připlatit a koupit dálkově ovládané,to mají kluci pravdu.Plavbě zdar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
karelgumak Odesláno 29. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 29. Říjen 2014 (upraveno) Nojo jenže když jsem koukal co stojí el. klapky, tak se mi šrajtofle utekla schovat pod postel. Já je mám napevno. úplně. :( Ve 4 ještě dobrý, ale v 5 lidech se mi taky boří zadek, musí alespoň jeden dopředu. http://karlos68.rajce.idnes.cz/Dragous/#trim.jpghttp://karlos68.rajce.idnes.cz/Dragous/#trim.jpg Upraveno 29. Říjen 2014 uživatelem karelgumak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 29. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 29. Říjen 2014 Anachy u mnně to je trošku specifické ,, já nemám možnost rozprostřít lidi po palubě , takže když naložím 4 lidi na zadek tak se té lodi moc položit nechce ... jeden důvod .. a druhej ,, já sem takovej drobeček a když sedím sám bez nákladu na jedný straně tak jedu lehce šejdrem , tak bych si jednu klapku pustil hlouběji a jedu normálně :-) No a další ta moje šedesátka tu loď zvědá poměrně masivně z vody a pořád jezdím po poslední třetině lodi ..¨tak jsem si říkal ,, že by to mohlo pomociTak to TI pomohou jen ovladatelné :) tyhle smart tabs to moc nevyřeší Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirzik Odesláno 29. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 29. Říjen 2014 Jak píše Anachy, univerzální ti nepomůžou, buď ovladatelné (ty jsou samozřejmě nejlepší) nebo na pevno, ale zásadně jiný tvar. Taky jsem s nimi laboroval a z tvaru cca jako jsou ty Smarty a skončil u asi o polovinu kratších a 2x tak širších, ..... je tady na to někde vlákno, stačí prohledat a budeš chytřejší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 29. Říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 29. Říjen 2014 No jj to jsou cenné rady . Jeste mne napadá ze povolil šrouby na motoru a horni vypodložit nerezem a tim o par stupňů zmenit uhel trim pod lod a tim tu lod položim vic do vody při startu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 29. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 29. Říjen 2014 Jak píše Anachy, univerzální ti nepomůžou, buď ovladatelné (ty jsou samozřejmě nejlepší) nebo na pevno, ale zásadně jiný tvar. Taky jsem s nimi laboroval a z tvaru cca jako jsou ty Smarty a skončil u asi o polovinu kratších a 2x tak širších, ..... je tady na to někde vlákno, stačí prohledat a budeš chytřejší.Přesně o tom to je. Jinej rozměr. A asi jsem to psal já, páč jsem na tohle téma někde exhiboval. První klapky, samodomo stavitelné hydraulikou, jsem nandal na mojí předchozí loď kolem roku 86. První v čSSR. 8 m kajuťák s Avíí, jen 98 vrtání, klouzal. Skoro nikdo se mnou proto nemluvil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.