Přejít na obsah
Plavidla.cz

Shetland 535-zážitky ,plavby


KBfotoservis

Doporučené příspěvky

No tak problém LPG mám asi vyřešený ,, Je fakt že loď není žádná levná sranda ale to kouření taky ne .Kupodivu 2 krabky cigaret je taky 5 tis měsíčně , no a to neprojezdím spíš tak 2 tis měsíc . Podle toho .

No ale co je horší ,, předpověď počasí je děsivá ,, a tak už jsem vypustil z lodě vodu ,, tedy tank na pitnou vodu :-( to znamená že to je asi už v háji . Příští rok ale hned vyrazím na nějakou delší plavbu . Letos mám fakt absťák už teď . Jakmile už v lodi mám všechno pohodlí , tak sezona prostě končí .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 1,2k
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Tema "plyn" se asi vycerpalo, tak zkusim neco dalsiho. Mam karburatorovy privesny motor a nebavi mne pumpovani paliva balonkem. V lete pri stani treba 3 hodiny se mi zrejme odpari benzin z karburatoru a pred startem je treba znovu napumpovat. Resili jste nekdo pridavne el. palivove cerpadlo? Jak to vlastne funguje? Kdyz natlakuje, tak prestane cerpat? Nebude jeho tlak skodit membranovemu cerpadlu motoru? Slo by mit ho na vypinac a vzdy jen pred startem takto doplnit karburatory? Bude motor pres nej sat, kdyz bude vypnute? Pouzivate ho nekdo?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

napada me nejaka banalni zavada, jako netesnici zpetny ventli v balonku.

To se mi nezdá. Karburátory mají plováky a jehlové ventily, které jsou nahoře. Není tedy možné, aby se benzín z plovákové komory vracel zpět do přívodu. Možná by na to mohlo mít vliv zvednutí motoru, při kterém jsou karburátory ve zcela jiné poloze. Ale i při této poloze jsou přívodní hadičky nahoře a do kopce to z plovákových komor nepoteče. Palivové čerpadlo má taky ventily a dokonce dva. Kdyby netěsnily, nefungovalo by.

Když přijedu k pláži, zvednu motor. Po pár hodinách když chci odjet, tak musím po spuštění motoru do normální polohy trochu připumpovat, jinak to nastartuje až na několikátý pokus, nežli se doplní plovákové komory. Pořád si myslím, že se ten benzín prostě odpaří. Motor je po jízdě rozehřátý a pak na sluníčku moc nechladne. Ale že bych ten benzín okolo motoru cítil, to zase ne.

Zvažoval jsem palivové čerpadlo z auta. Nádrž mám vpředu, celé vedení paliva je hadicí, balonek klasicky u motoru. čerpadlo by se mohlo dát k nádrži a napojit ho na tlačítko v palubce. Před startem by stačilo pár vteřin přidržet tlačítko a nemusel bych chodit k balónku k motoru. Před časem jsem si nějaké čerpadlo pro auto pořídil, ale když jsem z něj zkoušel pusou sát, tak se musel vyvinout dost výrazný podtlak, aby zpětný ventil čerpadla propustil. Mám obavu, že to motor nenasaje. Nezbude asi, než to vyzkoušet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdendo, kyselina šťavelová, kyselina solná, má úplně stejný účinek jako přípravek antigilb od MARINE výrobců, akorát s tím rozdílem, že za 25 litrů šťavelovky dáš ani ne dvě kila, kdežto za antigilb MARNE 500,- za půl litru. S gelcoatem to nedělá vůbec nic, akorát to nemá rádo pozink na vleku. http://plavidla.cz/forum/viewtopic.php?id=695&p=3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zvláštní. nepumpuju ani po týdnu. Evinrude 9,9.

 

někde je chyba, normální to neni...

Na rece s tim problem nemam. Vecer zakotvime, zvednu motor, rano ho spustim dolu a kdyz chci dopumpovat, tak je to spise symbolicke. Ale v lete na mori po par hodinach stani se zvedlym motorem si to vezme i dve zmacknuti balonku. Predpokladam, ze po vypnuti motoru po rychle jizde jeste dojde k naslednemu prohrati karburatorů od bloku motoru (blok se prestane chladit obihajici vodou a karburatory nasavanym vzduchem) a v kombinac s lezatou polohou karburatoru se cast obsahu plovakovych komor proste pres sani odpari. Slunce dokaze dekl motoru taky pekne rozpalit, kolik stupnu je asi uvnitr?.... Karburatory jsou klapkove, takze palivo se klidne muze hlavni tryskou odparovat.

Trochu mne desi predstava, ze by se tam nekde nahromadily vypary a pri naslednem startu se vznaly.

Nikde zadny unik benzinu neni videt, karb. a vse okolo je ciste.

Ta moje Honda je trochu precitlivela na hladinu benzinu v karburatorech a na jeho kvalitu. Plovakove komory musi mit plne a to cerstvym benzinem. Kdyz to necham stat tri tydny, tak pak musim vypustit z plovakovych komor nejake bio sracky z benzinu, jinak je nasledna startovatelnost spatna. Stejnou zkusenost mi potvrdili motorkari. Taky to pry u nekterych karburatorovych masin museji delat a pripisuji to bio primesim v benzinu.

Upraveno uživatelem Lubor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravda je, že na jaře mi naskočí motorka opravdu až tak na třetí pokus. V létě pak už samozřejmě na škrtnutí. U čtyřkolek je to jarní startování podstatně horší, ale tam to přičítam hlavně těm čínským karbecům. Když se mi to nechce vypouštět, tak cáknu rychlej start na filtr. (odborníci se teď asi křižujou). :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím , máte někdo zkušenosti s tímto ??

Smart Tabs SX Performance Plus, automatické trimmklapky

http://www.nauticusinc.com/images/new_sx_tabs_large.jpg

http://i.ytimg.com/vi/Fef5uWdxXZM/maxresdefault.jpg

 

docela bych to užil , když si mi dozadu sednou 4 lidi nebo to mám fakt naložený na výpravu , tak než to srovnám tak to chvíli trvá i když mám na motoru ty ploutve .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele tyhle jsem měl na lodi a není to žádná hitparáda, pokud chceš jet rychle tak Ti to pomůže dostat loď do kluzu celkem dobře ale aby Ti to loď vyrovnalo to to moc neumí. Při pomalé jízdě to brzdí, Letos jsem je vyndal a jezdil bez nich, sháním elektrické pístnice a udělám je ovládané v tom vidím určité plus, ale už se tu o tom někde mluvilo a využití u lodí okolo 6m je prý dost nulové.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Anachy u mnně to je trošku specifické ,, já nemám možnost rozprostřít lidi po palubě , takže když naložím 4 lidi na zadek tak se té lodi moc položit nechce ... jeden důvod .. a druhej ,, já sem takovej drobeček a když sedím sám bez nákladu na jedný straně tak jedu lehce šejdrem , tak bych si jednu klapku pustil hlouběji a jedu normálně :-)

No a další ta moje šedesátka tu loď zvědá poměrně masivně z vody a pořád jezdím po poslední třetině lodi ..¨tak jsem si říkal ,, že by to mohlo pomoci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele tyhle jsem měl na lodi a není to žádná hitparáda, pokud chceš jet rychle tak Ti to pomůže dostat loď do kluzu celkem dobře ale aby Ti to loď vyrovnalo to to moc neumí. Při pomalé jízdě to brzdí, Letos jsem je vyndal a jezdil bez nich, sháním elektrické pístnice a udělám je ovládané v tom vidím určité plus, ale už se tu o tom někde mluvilo a využití u lodí okolo 6m je prý dost nulové.

protože běžně prodávané klapky mají na krátkou a hlavně na podmotorovanou nebo přetíženou loď úplně blbej rozměr. a ty automatický ještě horší

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj,

taky jsem si je tam dal,a přišel jsem o 10% rychlosti,navíc při výtlaku je silně znát že to brzdí.

Nejradši bych je vyhodil,ale zas by tam zůstaly díry,tak jsem zkrátil pístky aby to netrčelo tolik do vody

(jen 1,5cm) a nastavil jsem je na nejtužší a je to lepší.V návodu je to 4cm.

Ale je třeba si připlatit a koupit dálkově ovládané,to mají kluci pravdu.

Plavbě zdar

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nojo jenže když jsem koukal co stojí el. klapky, tak se mi šrajtofle utekla schovat pod postel. Já je mám napevno. úplně. :( Ve 4 ještě dobrý, ale v 5 lidech se mi taky boří zadek, musí alespoň jeden dopředu.

http://karlos68.rajce.idnes.cz/Dragous/#trim.jpg

http://karlos68.rajce.idnes.cz/Dragous/#trim.jpg

Upraveno uživatelem karelgumak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Anachy u mnně to je trošku specifické ,, já nemám možnost rozprostřít lidi po palubě , takže když naložím 4 lidi na zadek tak se té lodi moc položit nechce ... jeden důvod .. a druhej ,, já sem takovej drobeček a když sedím sám bez nákladu na jedný straně tak jedu lehce šejdrem , tak bych si jednu klapku pustil hlouběji a jedu normálně :-)

No a další ta moje šedesátka tu loď zvědá poměrně masivně z vody a pořád jezdím po poslední třetině lodi ..¨tak jsem si říkal ,, že by to mohlo pomoci

Tak to TI pomohou jen ovladatelné :) tyhle smart tabs to moc nevyřeší

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Anachy, univerzální ti nepomůžou, buď ovladatelné (ty jsou samozřejmě nejlepší) nebo na pevno, ale zásadně jiný tvar. Taky jsem s nimi laboroval a z tvaru cca jako jsou ty Smarty a skončil u asi o polovinu kratších a 2x tak širších, ..... je tady na to někde vlákno, stačí prohledat a budeš chytřejší.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Anachy, univerzální ti nepomůžou, buď ovladatelné (ty jsou samozřejmě nejlepší) nebo na pevno, ale zásadně jiný tvar. Taky jsem s nimi laboroval a z tvaru cca jako jsou ty Smarty a skončil u asi o polovinu kratších a 2x tak širších, ..... je tady na to někde vlákno, stačí prohledat a budeš chytřejší.

Přesně o tom to je. Jinej rozměr. A asi jsem to psal já, páč jsem na tohle téma někde exhiboval. První klapky, samodomo stavitelné hydraulikou, jsem nandal na mojí předchozí loď kolem roku 86.

První v čSSR.

8 m kajuťák s Avíí, jen 98 vrtání, klouzal. Skoro nikdo se mnou proto nemluvil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...