Přejít na obsah
Plavidla.cz

Shetland 535-zážitky ,plavby


KBfotoservis

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 1,2k
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Já mám plachtu přehozenou do Áčka, né obalenou loď, takže to větrá, plachtu mám obyč zesílenou zakrejvací s okama 8x6m aby udržela sníh a v pohodě.

Mam to taky tak. Je to jednoduchý, funkční a za zlomek ceny tý od maypole. Jen to chce vybrat tu nepromokavou verzi. Ty úplně obyč nejsou nepromokavý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co tuto odvětrávání, myslíte že by to pomohlo? http://www.gimishop.cz/cz/e-shop/1-lodni-prislusenstvi/63-perseniky-a-bimini/6496_vetrak-perseniku.html

Nejde mi o stání přes zimu, to stojím v suchu. Jde mi o stání na vodě. Celá loď byla pod plachtou zapařená jak pr.... a následky jsem musel likvidovat savem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co tuto odvětrávání, myslíte že by to pomohlo? http://www.gimishop.cz/cz/e-shop/1-lodni-prislusenstvi/63-perseniky-a-bimini/6496_vetrak-perseniku.html

Nejde mi o stání přes zimu, to stojím v suchu. Jde mi o stání na vodě. Celá loď byla pod plachtou zapařená jak pr.... a následky jsem musel likvidovat savem

to vypadá hodně dobře dokonce za rozumný prachy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otázka je, co to udělá když na tom bude vrstva sněhu a opře se třeba o sloupky zábradlí.


Leštění neřeším, trup jen omeju vodou, mám doublecoat a je to lesk jak blesk. Palubu na jařepo spuštění na vodu umeju a je na sezonu klid. Po sezoně vlastně nemeju nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, to je odvislé od toho co na lodi je, já na trupu který je natíraný nemám potřebu něco čistit, protože se prostě nešpiní a je jak zrcadlo. Paluba zašpiněná je, ale to řeším až na jaře. Loď mám teď zakrytou a dokud je ještě počasí, tak do mí kdykoliv můžu a dělám pod plachtou - teď mi čeká rozdělení motoru od převodovky, výměna silentbloků motoru a vymontování vstřikovacího čerpadla - holt už si stařík říká o údržbu. A dodělat od motoru vytápění kajuty.


Ještě oměřit veškeré polstrování které budu upravovat, a dělat nově - molitan + koženka. A taky mi čeká noví list kormidla, koupací plato, rampa na záď lodě a od ní později zaplachtování kokpitu s bimini stříškou.


No mám toho taky dost, snad se na vše dostanu. Ještě že je to jen o koupi materiálu a vyrobím si to sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych taky bral gelcoat, bohužel když jsem se ozval na inzerát, už měli loď v hale a dávali nátěr - doublecoat, ale jsem s ním maximálně spokojený, trup je jak zrcadlo. Loď byla původně oranžová a nedařila se jim prodat, tak změnili barvu na tmavěšedou. Jinak dno je z fabriky probarvené 1,5cm z celkových 4cm.


Do čalounění já se pustím sám, mám doma starou šlapací Ladu 121 (šicí stroj) tak se toho nebojím a víc mi to těší, když si to ušiji sám. Teď o víkendu jsem šil z koženky potahy polstrů domů k postely nad úložné prostory (230x90cm) a výsledek více než dobrý, tak jakmile se dostanu na loď to oměřit tak budu šítpolstry na lavice v kokpitu a pak se vrhnu do kajuty. A ještě se mi válí doma matroš na jeden povlak peřiny, tak ho musím taky dorazit, s látkou je ale větší pakárna, koženka se šije sama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

KBfotoservis )Vím,že vrtule je záludná debata a byla zde řešena,ale jaký nový průměr a stoupání si použil oproti původní a jak se to projevilo ? Máme podobnou váhu lodě a chci to vyzkoušet.


Jinak ohledně odkazu vleku, vstřícné jednání,ale musím zvážit tu rychlost.Bohužel mají certifikaci jen na 80km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K te rychlosti, kde vsude s tim budes jezdit? Uz se to tu take hodne resilo a zaver je takovej, ze stejne vetsina zemi to ma dane vyhlaskou a to 80 km/h, takze i kdyz budes mit na vleku streba 130, tak stejne muzes jet jenom 80 :(

Tady je celkem slusnej prehled a krom rakouskejch a slovenskejch dalnic, je to stejne vsude jinde v perdeli

http://www.ibesip.cz/cz/ridic/cestujeme-automobilem/autem-do-zahranici

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JPfis ahoj s tím vlekem mají kolegové pravdu , mimo Itálie kde se může 90 tak všude je 80 Km/h takže se nic neděje


Co se týká vrutule ,, já tu lod mám okolo 1 tuny , prázdná má 850 .Když sem tam měl 40 HP EFI tak nevím co to mělo za vrtuli ale prázdný to jelo cca 39-40 a šlo to z vody lehce a plná se dvěma lidma a cca 1.1 tuny max 20km protě to do skluzu nešlo

S tou 60hp efi(Big foot ) jsem měl nejdřív vrtuli 13,75 / 15 a to tedy naložený taky jet nechtělo ale prázdný šla přes 50 . Pak jsem tu vrtuli urazili a koupil 13,75 /13 tedy o dost menší a na 50 hp motor , no a pak to tedy chytlo akceleraci , prázdný plný ,to je jedno . A to jsem ještě zjistil na konci sezony že mám blbě naštelovaný lanka a jde mi to asi na 80 % plynu . Nejvyšší rychlost se snížila cca o 3-5 km jak kdy . Ale akcelerace famozní

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tomas80,viky_cz ) Díky za odkazy to jsem vůbec nevěděl.

 

KBfotoservis )Ahoj a dík za informaci,já první musím zjistit průměr vrtule a pak začnu laborovat.

Jo a ještě se Tě chci zeptat,jak jsi psal tu Minkotu 55,že tam budeš dávat.Nezkoušel jsi to náhodou otestovat jak to pohne s lodí ? Já to chci taky nějak vykoumat přes zimu,ale jeden známej prodejce mne zrazuje od té 55,že podobně těžkou loď měl známej a bylo to výkonově na trolling hrozně málo a musel koupit 80.Tak nechci koupit motor a pak zjistit,že je slabej.Jinak tam chci dát Haswing,ale né dopředu,ale umístím ho na zadek. http://www.boat007.cz/lode-cluny/elektromotory-1/haswing-lodni-elektromotor-55lb-na-dalkove-ovladani.html?search=V|haswing

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
Nějako to ztichlo tady po poslední bouřlivé výměně :-) chtělo by to zase vrušo nějaký

No a jak tuning Tvé lodě ? Psal jsi velké plány ohledně topení a elektromotoru a najednou ticho po pěšině.Tak napiš jak pokračuješ,hledám stále inspiraci a nikde nic.Jinak já makám stále na vleku a nechci to zakřiknout,ale jestli to dopadne,tak to bude pecka,bude to sklopka s ojí na 1500kg,naváděcí lišty atd. a v jednom to natáhnout by neměl být žádný problém .

Upraveno uživatelem JPfish
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jpfish ahoj , no hele ted tedy z lodě slezl led tak jde pod plachtu . Elektromotoro je na lodi už zavěšený ale až tak v březnu to budu řešit . Ted spřáhnout ji s tou šedesátkou ,, ale nesmím zapomenout ho vytáhnout z vody :-) jak budu ve skluzu ,, jinak mám celkem slušnej generátor . Chci aby se rychlosti zapínali na palubce a řídil se volantem ,, i když není to tak důležitý , bo bude sloužit na trolling a tiché vláčení .

Topení přijde hned po vleku ,, zatím to je tak že mám do 750 kg ale to by mi do Německa neprošlo .Takže koupím na jaře vlek do 1300 kg ale nechám do papíru dát 1100 kg . Samo že rolny atd. Je to kvůli papírům aby to šlo tahat za tím Fordem

No a samo ještě sedačky , musím je předělat aby šli posunovat jako v autě a otáčet se , když sedím na kaprech . No takže toho mám milion ,,

No a hlavní to nevím jak na to , bo okolo 2 tis otáček mi drnčí žebřík do vody !! a to tedy musím změnit ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolik ti ta loď bude vážit včetně vleku? Vejde se 100% do 1100kg? Předpokládám že ten Ford má na tažnym těch 1100kg. Kolik má ten Ford celkovou? Jestli víc než 1300kg tak bys nemusel zapisovat nižší hmotnost. Viz spojitelnost vozidel do jízdních souprav.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jp je to jak rikas . Brzdeny to ma 1100 tak vozik musi byt 1100 i kdyz bude 1300 lod ma 1 tunu -+ . Ale nepocitam ze zustanu u Forda . Rozpočet neni nafukovaci tak jedno po druhym . Porad je ale lepsi kdyz me zvaži a budu mit 100 kg přes než u nebrzdenyho o 700 kg No a s novym autem tu vahu necham v papirech prepsat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Připojit smíš vlek kterej má maximální hmotnost menší nebo rovnou maximální hmotnosti tažného vozidla. Naložit ho smíš jen na tolik kolik má tažné auto zapsáno v TP pro brždění přívěs. To je okamžitá hmotnost vleku.


Jestli ten ford má max hmotnost aspoň 1300kg, tak bych snižovat váhu nedával. Ono pak navýšení bývá i problém - vyjádření výrobce, přestavba vleku, záleží na ouřadu.


Píšeš že loď má víc než tunu, k tomu váha vleku plus nějaký další krámy to je 1300kg vlek dost na hraně.

Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Akorát dej pozor na vlastní váhu vleku, skutečnou, né co je v papírech. Papírová hmotnost vleku je někdy o dost nižší. Mě to u jednoho vleku dělalo 150kg rozdílu. Vážil jsem to tenkrát rozdílem hmotností - samotné auto, auto s vlekem a pak samotné auto a komplet auto, vlek, loď. Aby jsme eliminovali kalibraci váhy - i když byla nová digitální pro kamiony.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Připojit smíš vlek kterej má maximální hmotnost menší nebo rovnou maximální hmotnosti tažného vozidla. Naložit ho smíš jen na tolik kolik má tažné auto zapsáno v TP pro brždění přívěs. To je okamžitá hmotnost vleku..

nějak tomu nerozumím:

Další body vyhlášky 3412/2002 paragrafu 14, které by vás mohly zajímat:

 

(2) Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5násobku okamžité hmotnosti tažného vozidla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, tahle podmínka je tam také, ale pokud máš v TP tažného vozidla zapsáno že smí táhnout vlek max. 1100kg, tak okamžitá hmotnost vleku. nesmí přesáhnout 1100kg.


Když dám příklad svého auta, tak maximální hmotnost má 2145kg - smím tedy zapřahnout vlek o maximální hmotnosti do 2145kg. Tahnout bržděný vlek smí 1800kg - nesmím tedy ten vlek naložit na více než 1800kg (okamžitá hmotnost vleku kdyby mě zvážili cestou). Provozní hmotnost auta 1610kg když to vynásobím 1,5 tak mi vyjde 2415kg, a tolik zapřahnout nemůžu, protože mi omezí těch 1800kg zapsaných na tažném auta. A abych nemohl kvůli okamžité hmotnosti auta zapřahnout ani těch 1800kg, muselo by auto mít při zvážení pod 1200kg a to těžko bude mít.


Takhle si to můžeš rozpočítat u každého auta kategorie M1 a N1 u teréňáků kategorie M1G a N1G je to stejné, ale maximální vleku může být až 1,5násobek maximální auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom pozor na maximální celkovou hmotnost soupravy v souvislosti s řidičským oprávněním. Součet maximálních hmotností tažného a přípojného vozidla pro oprávnění B musí být do 3500Kg, i když okamžitá hmotnost soupravy bude nižší! Jinak řídíte bez příslušného oprávnění a to je velký malér.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...