Přejít na obsah
Plavidla.cz

Shetland 535-zážitky ,plavby


KBfotoservis

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 1,2k
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Kupoval jsem před 14 dny vlek v Holandsku, nový, komplet rolny + naviják, 1800kg, s evropskou homologací, 2000 EUR + přihlášení - 920,-Kč STK a 500,-Kč vystavení velkého TP a značek. 1500kg byl myslím za 1600 EUR. Jo a homologace na 130km/h.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Buďto koupím použitej hotovej poctivej masivní vlek a nebo koupím novej . Na laborvání se svařováním a podobně se necítím .

Tak ja si celkem uvědomuju, ze když ma ram myho vleku 75kg i s napravou, tak se na 1.3t nehodi, ale taky ti nerikam, ze mas delat takovej vlek jako mam ja. A nenech se mylit, fura "masivnich a poctivejch" vleku ma slaby mista, se kterejma bys radsi nikam ani nejel, kdybys to vedel.

 

Jedine ta homologace na 130km mluvi pro novej tovarni vlek, ale tim, ze je univerzalni, tak mas zbytečnou vahu navíc, kterou bys u na miru delanyho vleku mohl promenit v pevnost konstrukce. Ale celkem chápu, ze když člověka zivi fotografovani, asi se do podobných dobrodruzstvi nerad pousti. No... staci se toho nebat. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No víš co , ono když budu shánět profily a svářeče a nic o tom nevím pak to pozinkovat a běhat po úřadech ,, to není na mne .,dělám co umím . Stejně tak mi doma dělá vodu instalater a elektřinu elektrikář .... Já zase dělám fotky a kopírky .Když se budu pořádně věnovat tomu co umím tak si na ten vlek nějako našetřím . Jde jen o to , kolik mně hotovej bude stát a to zas umím zařídit .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohouši, to je na přístupu každýho, hodně si dělám sám, páč ruce nemám zas tak nešikovný a navíc mě to baví, zrovna dělám komplet celý malý hausbot a sám, jen konstrukci jsem si navrhl a nechal svařit, na pozink odvezl sám.

Manželka je sice šikovná, ale na jiné věci, tak mi pomáhá sousedka, ta je k nezaplacení, než jí řeknu, co potřebuju podat, tak to drží v ruce :-) Ideální pomocník

 

http://fotosefrna.zonerama.com/Album/262760

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jirko tohle obdivuju , ja to nemám prostě kapacitu ani schopnosti . Ty u mně končí instalací motoru . Jooo udělat z hnedých očí poměkově modré , omladit manažerku o 20 let , zvětšit prsa ubrat břicho a nafotit v noci fotky co vypadají jako ve dne ,, jo to dávám . Prodat ty fotky to taky zvládám ,, skřípnout dodavatele to se mi taky sem tam podaří . Svařit yekly ,, a nechat je pozinkovat a ještě to prohnat úřadem ,,to je nad má síly takže proto to radši koupím . Ale fakt obdivuji kdo toto umí.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jezdil jsem s ním 2 roky a na něm tu vistu 3300 kg , přidal jsem na jednu nápravu ještě kotouč a brzdy takže byly bržděné obě.. a po jednom listovém peru..

NAPROSTO bez problemu..

napatlal jsem listova pera vazelinou.. a bylo

když je ten vlek zanovní není tam co řešit , poked je pak vymachany ve slane vode a neošetřený.. tak topak věřím..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to já přeci nevyvracím, taky neumím svařovat, ale v každým městě je záměčnictví a to ti rám svaří za nevelký peníz a poskytnou i potřebnou kopii svářečáku toho, co to vařil, zbytek už člověk zvládne celkem bez problémů sám a nebo si to nechá udělat celý a o to více zaplatí, nicméně cenu novýho vleku v CR to nepřekoná a udělá si to na míru, pokud to ale má vyjít na stejný peníze, jako od firmy, co se tím zabývá, tak není co řešit, o tom žádná. Ty ceny vím, už jsme jeden menší dělal a Maxíka jsem koupil na USA vleku s hydro bzrdama v pr.., takže jsem ho chtěl přestavět a zjištoval ceny věcí jako náprava, nájezdovka a pod. Vyšel by mě na 30 tisíc s tím, že rám mám, pak jsem úplnou náhodou takto přestavěnej koupil hotovej za 32 tisíc a bylo hotovo, navíc i s rolnama, takže paráda, ale moc se jich v super stavu za ty kačky nikde neválí.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teoreticky:

pokud je snímač polohy zapojený jako napěťový dělič (potenciometr, jedním pólem na +, druhým na zem a z jezdce se bere řídící napětí pro budík), pak by se to mělo otočit přehozením drátů "+" a "zem" na snímači.


EDIT:

kouknul jsem na nějaká schémata na netu. Asi ten snímač bude zapojený jen jako proměnný odpor a dělič je uvnitř budíku. Pokud ke snímači vedou jen dva dráty, tak je to tak.

Ve schématech budíků co jsem našel nebyly žádné polovodiče. Pokud je budík buzený jen odporovým můstkem a pokud rozsah ukazatele odpovídá, pak by se přepólováním budíku nemělo nic stát a mělo by to začít ukazovat obráceně (správně). Ale to chce mít jistotu, že v budíku není nic "chytřejšího".

Upraveno uživatelem Lubor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore díky , to jsem si taky říkal jestli tam není něco chytřejšího,ale když jsem přehodil + a - tak to vyletlo na UP a tam to zůstalo . de facto tam jsou 3 kontakty a to plus ,minus a signál . Dokonce i vodič má správnou barvu . For je v tom že se mi ten budík líbí tak ho měnit nebudu a jedině že bych mu tam dal zrcadlo a a tím se to obrátí správně :D . Nicméně , je to tam jako doplněk , ukazatel trimu u závěsného motoru mi nepřijde smysluplnej , když potřebuji tak se kouknu . Samo sebou u Z nohy je to jiné tam to není vidět . Jediné co mně ještě napadá jestli čidlo na motoru nebude opačně ale to řešit nebudu .

Ale radu Lubore bych od tebe uvítal . Na řadicí páce sou kabely + a - a jsou pořád pod proudem at je klíček jak chce . V Mecury mi řekli že to je ok že tak to má být a napěti tam nebude až to odpojím od baterie .Problém spatřuji v tom že když je motor zapojený ttak budíky svíti a ukazují a tím spotřebovávají proud . No asi to vyřeším nějakým vypínačem na palubce,který to prostě zhasne přerušením proudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ke snímači od budíku vede jen jeden drát, pak je druhý vývod snímače zapojený někde u motoru na "+", nebo "-" a pouhé přepólování budíku nebude stačit. Bude třeba přehodit druhý vývod snímače z "+" na "-" (nebo obráceně, podle toho jak to je nyní).

 

Co se týče toho řadícího boxu, chtělo by to schéma. Základní by se mohlo najít na netu. Určitě ve skříňce bude žíla zapínaná klíčkem. Nebylo by dobré z ní napájet spotřebiče, mohlo by to spínací skříňku spálit, kdybys tam připojil nějakou větší zátěž. Jde tam ale dát relátko, které bude spínané klíčkem a spínat bude to stálé napětí. Třeba tohle, které má v sobě rovnou pojistku:

http://www.dobry-obchod.cz/produkt/46033-spinaci-rele-s-pojistkou-12v-30a/

Pokud ale potřebuješ větší proudy (třeba halogenová světla), tak by to chtělo vést od akumulátoru zvláštní vodič a ten tím relátkem spínat. Posílit se musí i zem! Originál dráty od motoru jdou přes několik konektorů a nejsou moc silné. Jsou tam velké úbytky napětí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore z motoru k budíku vede 5 drátu přes řadicí páku , a to plus,mínus , teplota,otáčkoměr ,trim , tam není co vymýšlet . Trim má na budíku plus,minus,signál stejně jako otáčkoměr . S tím se nic nedá dělat . Co se týká proudu z motoru tak ten mám jen na startování a budíky .


Všechny ostatní spotřebiče mám napojený na jinou baterii přes regulátor solárního panelu, úplně nezávisle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore z motoru k budíku vede 5 drátu přes řadicí páku , a to plus,mínus , teplota,otáčkoměr ,trim , tam není co vymýšlet . Trim má na budíku plus,minus,signál stejně jako otáčkoměr . S tím se nic nedá dělat .....

pokud je ten budík zapojený takto:

 

http://continuouswave.com/whaler/reference/graphics/TRIM_Gauge.png

 

tak je k získání opačného pohybu ručičky potřeba zapojit napájecí napětí obráceně a současně snímač v držáku motoru přepojit z jednoho pólu na druhý. Dle tohoto schématu je snímač napojený na zem, takže by se musel připojit na +. Ale pozor, musel by se připojit na + spínané klíčkem! Jinak by budíkem procházel proud i po vypnutí klíčku.

 

Není na svorkách budíku nějaký externí odpor?

Upraveno uživatelem Lubor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1- obrázek se neukázal píše to že se tam mám připojit přímo jen nevím kam .Na wave.com nevím na co kliknout

2-výše jsem psal že jsem to přepóloval ale ručička skočila na UP a zůstala tam

3 odpor žádnej nevidím .. je to budík

4 v motoru nic přepólovat nebudu ,, nejsem profík a ještě něco odpálím,dost na tom že jsem vyrazil pojistku,jak jsem zkoušel všechny varianty

5 všechny budíky mám zapojené na proudu z klíčku . Je trvale pod proudem i po vytažení . V Mercury service mi napsali že to je ok . Vypnutí proudu jde jen přes odpojovač baterie !


6 body 1 až 5 jsem již výše popsal akorát jsi to nečetl ,což je trošku chyba si myslím ,když už něco vysvětluješ !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bez přepojení snímače polohy motoru to nepůjde a vzhledem k tomu, že na budíku je zřejmě společná zem jak pro vlastní budík, tak i pro jeho osvětlení, není ani možné jednoduché přepólování. Muselo by se to osvětlení odpojit a taky zajistit, aby se kostra budíku nespojila s - pólem baterie (třeba přes kovový držák dotýkající se vedlejšího budíku).


Snažím se vyhledávat informace a reagovat na to co píšeš.

ad2) ano, četl jsem že ručička šla nadoraz a reagoval na to tím, že je zřejmě snímač zapojený jako proměnný odpor a ne jako odporový dělič (původní domněnka) a doporučil jsem přepojení snímače.

ad3) na schématu, které jsem jako příklad uváděl je jeden z odporů můstku, který vytváří napětí pro měřák zřejmě umístěný externě. Pokud by to tak bylo i u Tvého měřáku, pak by pomohlo zapojení tohoto odporu mezi jiné svorky. Teď už víme, že Tvůj měřák takový externí odpor nemá.

ad4) Souhlasím, pokud přesně nevíš co dělat, tak by to bylo hazardování

ad5) i tuto informaci jsem načetl. Připadá mi to trochu nevhodné. Já bych nechtěl mít v palubce živé dráty, když vypnu klíček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...