Přejít na obsah
Plavidla.cz

Shetland 535-zážitky ,plavby


KBfotoservis

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 1,2k
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Ahoj tak ta 60 ka,tak co jsem teď měl možnost orientačně měřit tak cca 6-7 l/h , +- Johnson měl cca o 1-2 litry víc . No na na plnej kotel cca 35 l na 100 km . Jak jsem dal vrtuli víc do tahu tak mi to přišlo, že ta spotřeba trochu klesla .

Jinak Johnson byl suprovej a trošku tišší,ale rád putuji tak tu loď vždycky naložím na tejden,dva a to je + 150 kg a to se jí pak nechtělo moc z vody . Teď to je už bez problému. S tou 60 kou razatně akceleruje a jde z vody do skluzu i se třema lidma bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

35 l / 100 km ... při jaké rychlosti?

Při rychlosti cca 40 km/h by to bylo skoro 90 L na hodinu. Trochu moc, ne? To je opravdu jen orientační měření. :-)

110 HP motor vestavěnej mi při plném plynu žere cca 35-40 L/h, a to je to stařík klasika karburátory.¨

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jahoďáku, počítáš to obráceně. 35l/100km odpovídá hodinové spotřebě 14l/hod při rychlosti 40km/hod. Taková spotřeba podle mne odpovídá.

Není mi ale jasný uvedený údaj 6 až 7 litrů za hodinu. Pokud loď jede na plný plyn necelých 50km/hod při spotřebě 35l/hod, pak je hodinová spotřeba 17,5l. Abych docílil třetinovou spotřebu z tohoto, musel bych brát z motoru cca třetinový výkon a to už loď neudrží v kluzu.

Dotaz na KBfotoservis: v jakém režimu (rychlosti) pozoruješ spotřebu 6 až 7l. Já mám spotřebu na plný plyn někde okolo 33l/100km, tedy velmi podobně (nepatrně slabší motor, ale lehčí loď). Spotřebu okolo 6l bych docílil při rychlosti zřejmě někde nad maximální rychlostí ve výtlaku. Pokud pojedu čistě ve výtlaku, bude spotřeba výrazně nižší. Pokud pojedu v nejpomalejším skluzu, pak bude výrazně vyšší.

Upraveno uživatelem Lubor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď už tomu rozumím, jednalo se o "kombinovanou" spotřebu. To koresponduje s mou úvahou, že ve smysluplném ustáleném režimu (ne v přechodovém stavu) se s takovou lodí a motorem spotřeba 6 až 7 litrů na hodinu nedá docílit. Upraveno uživatelem Lubor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj souhlas Lubore , když to budu pálit tak mám nádrž prostřelenou ale za tu hodinu plavby je to slušný průměr 20km/h to se dá . Ten Johnson 40 se musel víc snažit a žral asi o 25% víc +- . Ale těžko to přesně měřit , Váha , vítr , proud atd to vše je moc proměnných.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoši, mám pocit, že každá loď žere jinak a ani podobná velikost lodi s podobnou motorizací není záruka stejné spotřeby, těch veličin je tam příliš. Kdysi jsem zkoušel 4,2m RIB s MERCURY 30 EFI, člun 500kg a motor 85kg + 200kg zátěž a na rovných 100km v kombinaci 25% výtlak a zbytek kluz na 70% výkonu, tedy cca 35km/h a celkem sežral 37 l benzínu, což nebylo málo, čekal jsem tak polovinu. Pak 2 sezony 5m RIB a JOHNSON 90 V 2T, celkem 900kg+ 4 lidi a spotřeba byla v jakémkoli režimu přepočteno na ujetých 100km cca 65l a to jak na moři, tak na sladký vodě, celkem ujeto přes 2000km, takže celkem spolehlivě ověřeno, to už mi přišlo fakt hodně, ale je fakt, že to bylo brutálně přemotorovaný a i v 7 lidech mu stačilo tak 15m na kluz.

Kamarád má na 7m kajutovce SUZUKI 225HP a v úsporném kluzu ve 3 lidech kolem 70l/100km, to už mi na takovou loď přijde úměrný. Prostě se mi zdá, že malý závěšáky jsou mnohem méně úsporný, než velký a u vestaveb je to , alespoň podle názorů majitelů, obráceně :-) V mým novým miláčkovi je 4 vál 3 litry Mercruiser a všichni tvrdí, že by měl žrát kolem 15-17l/h při cca 45km/h, na realitu jsem zvědavej, bžěn lodi týhle velikosti jsou při 6m délky široký 220-230cm, moje má 250cm a váží 1200kg místo obvyklých 900-1000kg, takže opět má loď těžší, než je běžné, tak uvidíme, co to udělá se spotřebou. Jede pěkně, do kluzu jdem celkem rychle, max dá 60km/h, při 3500ot/m jede kolem 40km/h, takže předpokládám, že bych se mohl do 40l na 100km vejít, tak uvidíme, o víkendu bude snad pořádný test.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám se se svou "troškou do pranice". Je tam pro posouzení opravdu moc faktorů které to vše ovlivňují - zatížení, vytrimování, propeller, rozložení váhy, teplota, hustota vody (bez prdele je velký rozdíl moře a řeka) proud, vítr.

Teď o víkendu když jsem dal loď na vodu tak jsem jen testoval zda vše po zimě funguje jak má, jsem se pohyboval se spotřebou - měřeno průtokoměrem - při cestovní rychlosti okolo 35 km/h okolo 19-20 l/hodinově, což mi nepřijde nijak strašný. Za loňský rok jsem měl kombinovanou spotřebu za hodinu nějakých 6,5 - 7,0 l/hodinově. je fakt, že na Slapech toho přes sezonu ve skluzu moc nenapluju, ale jezdím dost často na orlickou a na slapský s tím občas taky hooopnu. Na objem motoru 4,1l, provedení karburátor to myslím ujde. Ve finále to je tak někde již výše avizovaných 60-70l/100 km. No je to loď a né auto :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pointou mého dotazu, za jakých podmínek naměřil KBfotoservis hodinovou spotřebu 6 až 7l, byla domněnka, že s jeho lodí a motorem nelze ve smysluplném ustáleném režimu jet se spotřebou 6-7l/hod. Tím smysluplným ustáleným režimem jsem měl na mysli buď jen výtlak po celou dobu měření, nebo jen použitelný skluz po celou dobu měření. Pokud pojede jen ve výtlaku, pak hodinová spotřeba musí být znatelně nižší, kór, když má EFI. Pokud pojede jen v použitelném skluzu, tak už zase spotřeba vyjádřená v litrech na hodinu bude vyšší.

Odpověď potvrdila mou domněnku. Měření neprobíhalo v ustáleném režimu a proto byla zjištěna taková hodnota.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem zahodil lod na Orlíku do vody a kromě zbytku rodiny nabral i Anachyho a projeli jsem Orlík od Radavy na Podolí a pak i na hráz a zpět, počasí parádní, výlet taky, celkem 82km, i v 5 lidech, resp. 4 dospělí a prcek to jde v klidu do skluzu a jede to 55km/h. Při 3600ot/m pak cca 45km/h, na těch 80km to sežralo 35l benzinu, což je myslím únosný, rozhodně to žere min. o 20l na 100km méně, než ten 90HP Johnson ve 2T na o metr kratším a 400kg lehčím gumáku :-) A není mi na lodi zima, což je také velké pozitivum
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj mám tam vrtuli průměr 13 x stoupání 13,75 před tím jsem měl 15 průměr ale naložený se tomu moc nechtělo do nejvyšších otáček . Tahle menší mi přijde lepší bo docela brutálně akceleruje . Ale mám motor big foot a ten je myslím jinak zpřevodovanej . Nicméně tady si vrtuli celkem v pohodě nakonfiguruješ http://www.mercurymarine.com/propellers/prop-selector/#
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...