david Odesláno 21. Duben 2014 Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 Ještě dovětek. To zabrzdění vrtule prkénkem při utahování bylo taky nevhodné! Chce to nějaký špalek většího průměru. Takhle se velká část dotahovací síly přeměnila na ohybovou, která měla snahu ohnout hřídel vrtule (ta to zřejmě vydrží, ale je to surové) ale hlavně tlačí ze strany na pouzdro ve chvíli, kdy si pouzdro sedá a tím ho může usadit excentricky (následné vibrace).tiše v koutku jsem čekal, kdo se toho prkna všimne. to ostatní předtím sedí taky a tak: Lubore, píšu 1* :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 21. Duben 2014 Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 Díky Davide. Pochvaly od Tebe si vážím! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 21. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 Tak to je mi jasný teď už taky ,koupil jsem motor s nějakým nastavením a předělávat jsem se ho hodlal,až po první zkoušce a to se taky stalo . Takže dneska byla finální zkouška , lod ani neskáče , ani nestříká voda křídla jsem samo sebou dodal a menší vrtule se plně osvědčila .Trochu sice obětuji max rychlost ale ta akcelerace je pecková . Co se týká suchého impleru TAK ,, není třeba zase tak moc plašit. není to sice košer ,, ale je promazanej tak jak tak . A par sekund mu nic neudělá , možná ani minuta .Je gumovej , v hladký komoře s velkou tolerancí a je na to konstrukčně udělanej a počítá se s tím že na moři atd ,nastane situace. kdy je vysloveně suchej. Mám za sebou stovky hodin a tisíce km s benzínovejma motorama a když si vzpomenu jaký kousky jsme s nima dělali ze začátku zejména z nevědomosti tak je dost, že to vůbec přežilo a třebal 5HP Yamaha co mám do teď a s ním mám asi 2 tis km tak slouží doposud. Samo sebou 60 hp je jiný kafe a člověk se to stále učí zejména krátce po koupi . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 21. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 David & Lubor .. nevím kde jste pobrali ty vědomosti ALE .. standardně co mám v návodu jak pro Mercury tak pro Johnson , tak je prkénko k zaklesnutí vrtule a její utažení a povolení zcela jasně na obrázku ukázáno a je to předepsaný postup . Takže s rezervou je potřeba brát i názory Lubora . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 21. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 ps tady výměna propeleru přímo od Mercurymarine a taky je tam prkénko a taky nemazal hřídel bo byla namazaná https://www.youtube.com/watch?v=_piTRp-kBwc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 21. Duben 2014 Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 David & Lubor .. nevím kde jste pobrali ty vědomosti ALE .. standardně co mám v návodu jak pro Mercury tak pro Johnson , tak je prkénko k zaklesnutí vrtule a její utažení a povolení zcela jasně na obrázku ukázáno a je to předepsaný postup . Takže s rezervou je potřeba brát i názory Lubora .Záleží na tom, jak tam to prkénko dáš. Tím prkénkem potřebuješ vyvinout opačný moment proti momentu utahovacímu a to pokud možno bez vzniku dalších sil jiným směrem. Nenamítám nic proti prkénku, ale proti tomu, jak jsi ho tam při utahování umístil. Vznikla tam zcela zbytečná síla nevhodným směrem. V první chvíli utahování na Tvém videu jsem se lekl, že Ti list vrtule okolo prkénka proklouzne a padneš ústy na nohu motoru. I proto jsem zmiňoval, že špalek je lepší.Nesouhlasím s použitím prkénka ani způsobem na videu, na které odkazuješ, i když jeho prkénko je o něco silnější, nežli to z Tvého videa. Pokud je hřídel namazaná, tak ji klidně nemaž. Pokud se ale Tvé video tváří jako instruktážní, tak by mělo obsahovat všechny důležité informace. A Ty jsi tam neřekl: "Hřídel nemusíme mazat, je dostatečně namazaná od minule". I o tom bych ale silně pochyboval vzhledem k tomu, že jsi tam dával novou vrtuli s novým pouzdrem a tak na hřídeli těžko zůstal dostatek maziva, který tam vydrží do příštího sundávání, které může být za hodně dlouho. Stejně tak, jak jsi psal Ty mně, že mne nenutíš dělat to podle Tebe, ani já Tě nenutím, dělat cokoli jinak. Píšu to už asi spíše ostatním, kteří chtějí rady slyšet. Co se týče poškození impelleru suchým startem, můj servisní manuál obsahuje fotografie impelleru po 30-ti sekundách chodu na 2tis. rpm bez vody. Lopatky jsou viditelně poškozené a velkým písmem tam s mnoha vykřičníky píší: "Nikdy nespouštějte motor ani na krátkou chvíli bez připojené vody chlazení." Lopatky impelleru se silně třou o tenkou nerezovou stěnu vložky pumpy. Zrovna před týdnem jsem ho preventivně měnil. Je tam hodně na těsno. Nemá to žádnou velkou tepelnou kapacitu a věřím tomu, že se to dokáže velmi rychle třením na sucho ohřát na teplotu, která to poškodí. Zkoušet to nebudu a všem kdo chtějí slyšet radím, aby nikdy motor bez vody nespouštěli. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 21. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 No tak tohle je Lubore rozdíl pohledu . Asi jsem nedržel prkénko přesně tak jak, by jsi si představoval,takže to se omlouvám , nicméně žádné tlaky a tahy tam nebyli. 70 Nm není zase tak moc . No a to že nesouhlasíš s technikou použití na videu Mercury marine a potažmo v v Mercury outboard maitenence manual ... tak to není co dodat . Pak nevím čím se řídíš u svého motoru ale já manuálem co mi síly dovolí Jinak Impeler musí vydržet o bahnitou vodu plnou písku a přesto to dává , taky se někdy stane že se na nohu nasákne igelit a pak běží na prázdno než začne řvát elektronika chlazení .Jak říkám , není to košer nemá se to ,, ale par vteřin ho prostě nezničí. Ale uznávám 30 sec na 2tis rpm ho poškodit může ale taky nemusí . Mně to tak přijde jako s těma co hrozí bionaftou a argumentujoí že to Frantovi zničilo Transita .Ale telefonu na Frantu se nikdy nedočkáš bo to je blbost . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 21. Duben 2014 Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 Já jsem se vloni chystal na výměnu impeleru v alpha 1 noze. Takže jsem to klidně nastartoval na sucho. 2x jsem to jen nastartoval a po lehkym vytočení (ověření, že to jde do otáček) hned chcípnul, abych se ujistil, že všechno běží, jak má.Pak jsem to hned rozebral. Impeler byl ještě horkej a spálenej. Resp. pěkně smrděl. Taky se připojuju k názoru, že startovat motor na sucho i na pár vteřin je totální kravina. Nevim, jak v závěsných motorech, ale v mojí noze je impeler pod úrovní hladiny (snad jsem koukal správně). Na sucho tedy nejede ani zlomek vteřiny. P.S. mluvit o nějaký vůli? To je snad úplně z říše nesmyslů. Já jsem si musel impeler dát na topení změknout, pak jsem ho podle návodu namazal a pak jsem ho tam po dlouhym přemlouvání nacpal. Jestli má tvuj impeler vůli, tak se hooooodně rychle podívej po novym. Ten už to má za sebou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 21. Duben 2014 Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 No tak tohle je Lubore rozdíl pohledu . Asi jsem nedržel prkénko přesně tak jak, by jsi si představoval,takže to se omlouvám , nicméně žádné tlaky a tahy tam nebyli. 70 Nm není zase tak moc .Kreslit silový diagram Ti nebudu, stejně bys mi nevěřil, že vzhledem k nevhodnému úhlu působiště protisíly (prkénko umístěné na vnějším oblouku listu) proti utahovacímu momentu vznikla na list vrtule síla působící směrem k ose vrtule možná i více jak 200N. Asi by Ti přišlo divné před utažením vrtule na ní zavěsit závaží 20kg, ale výsledkem takto umístěné opory (prkénka) bylo přesně to. No a to že nesouhlasíš s technikou použití na videu Mercury marine a potažmo v v Mercury outboard maitenence manual ...tak to není co dodat. Pak nevím čím se řídíš u svého motoru ale já manuálem co mi síly dovolíMám holt svůj názor. Nenásleduju slepě každý návod, co najdu na netu. Jinak Impeler musí vydržet o bahnitou vodu plnou písku a přesto to dává , taky se někdy stane že se na nohu nasákne igelit a pak běží na prázdno než začne řvát elektronika chlazení .Jak říkám , není to košer nemá se to ,, ale par vteřin ho prostě nezničí. Ale uznávám 30 sec na 2tis rpm ho poškodit může ale taky nemusí . Mně to tak přijde jako s těma co hrozí bionaftou a argumentujoí že to Frantovi zničilo Transita .Ale telefonu na Frantu se nikdy nedočkáš bo to je blbost .Před chvílí jsi psal, že minuta je OK. Teď uvádíš 30vteřin. Já stále věřím svému manuálu a zdravému rozumu, který mi říká: " na sucho ani chviličku". Já vím, ono to láká. Ty koně jsou z toho motoru sakra slyšet, naprázdno to jde tak hezky do otáček, jen to tak trochu polechtat, aby sousedi slyšeli ..... ucítit tu vůni spalin .... :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 21. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 PS Lubore mezi námi je jeden podstatnej rozdíl , já přidávám fotky a videa , tedy realitu a ty jen kritizuješ . V pohodě ., já chodím z kůží na trh a s lidmi jako ty se musí počítat . Tvoje video sem neviděl ani jedno a ps Já impeler nezničil nikdy pouze vrtuli ale kdo nic nedělá nic nezkazí a díky za tvoje příspěvky :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 21. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 dneska už vše makalo na 100% Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 21. Duben 2014 Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 Promiň, ale podle mne šíříš a obhajuješ nesprávné postupy a teorie, některé dokonce předvádíš v praxi (viz Tvoje video), a když tě někdo upozorní na chyby, tak se vztekáš, nepřemýšlíš o připomínce. Už Ti nebudu do Tvého vlákna zanášet svoje názory. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 21. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 Lubore úplně v pohodě , :-) za tvoje názory jsem jen rád , klidně dál pokračuj :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 21. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/9/9115/9115709_2a9c449af75ee5f295bb285f807e9793/images/IMGS8008.jpg?ver=3 a pak to už jen letí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 21. Duben 2014 Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 Hezka kadibudka. :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 21. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 (upraveno) tvl tak tý sem si fakt nevšim :D Upraveno 21. Duben 2014 uživatelem KBfotoservis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danykopy Odesláno 21. Duben 2014 Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 Telefon na frantu s tranzitem nehledej, zavolej me, me bionafta znicila cerpadlo na citroenu xm2,1td takze to kravina neni, lodim moc nerozumim, takze s tim zbytkem neporadim, snad jen, ze jsem asi tu gumovou vrtulku taky znicil, jeste nevim, musim to rozebrat a to jsem to mel zaply cca 15 s bez vody pri volnobehu. Ale ta vrtulka uz hodne pamatuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 21. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 No tak já s bionaftou najezdil na VW Transporter 1.9 TD 250 tis km a otázka je co ti zničilo toho Francouze. No a impleler jsem prostě ještě nezničil . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 21. Duben 2014 Sdílet Odesláno 21. Duben 2014 Asi by to s tím impelerem a špalkem stačilo napsat jednou :) .Hezké fotky .Kolik ti to jede s tou 60-tkou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 22. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 22. Duben 2014 cca 50 km /h , ten Shetland je poměrně těžej cca 900 kg prázdnej . S to menší vrtulí 45 Km/h ale akceleruje velmi dobře i se třema lidma Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danykopy Odesláno 22. Duben 2014 Sdílet Odesláno 22. Duben 2014 Nevim presne co mi francouze znicilo, ale mel jsem ho 3 roky, z toho jsem dva roky a kousek jezdil na obyc naftu a motor slapal jak hodinky, pak jsem presel na bionaftu, a jezdilo to furt normalne, az za par mesicu, rekl bych tak za tri, mi to zaclo zlobit, spatny starty. Chvilku jsem jezdil, pak jsem uz nemohl, sundal jsem viko na cerpadle a cerpadlo bylo uvnitr zrezly, gumovy tesneni bylo takovy divne zmnekly, . Vim, ze to sem nepstri, jen jsem chtel reagovst, pak to klidne smazte. Jo a bionaftu jsem bral u omw. Od ty doby ji neverim. I kdyz urcite nekterym autum neuskodi, ja uz ji zkouset nebudu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 22. Duben 2014 Sdílet Odesláno 22. Duben 2014 Tak to jede super.Ta váha má i své plus jako např.větší stabilitu při pohybu lidí na ni.Hezká lod.Kamarád schání něco podobného tak sbírám informace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 22. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 22. Duben 2014 Jbenda díky , je fakt hodně stabilni , je to rok výroby 1985 a je tam spoustu výztuh a hodně laminátu , přišlo mi to tak,že tehdy na tom nešetřili . Sice mi to dělá starosti na vozejku ale jinak na vodě je to bezva loď .Ať kamarád napíše Shetland 535 na vyhledávače a dá se pořídit v dobrém stavu bez motoru za 2000-3000 euro. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 22. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 22. Duben 2014 http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/9/9115/9115709_2a9c449af75ee5f295bb285f807e9793/images/001-horz.jpg?ver=3 zcela předělaná a zesílená záď lodi http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/9/9115/9115709_2a9c449af75ee5f295bb285f807e9793/images/IMGS8047.jpg?ver=3 tohle loni citelně chybělo .. takže k vánocům jsem si udělal radost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 22. Duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 22. Duben 2014 http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/9/9115/9115709_2a9c449af75ee5f295bb285f807e9793/images/8.gr.jpg?ver=3 http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/9/9115/9115709_2a9c449af75ee5f295bb285f807e9793/images/02010.jpg?ver=3 http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/9/9115/9115709_2a9c449af75ee5f295bb285f807e9793/images/IMGS9295.jpg?ver=3 http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/9/9115/9115709_2a9c449af75ee5f295bb285f807e9793/images/IMGS3929.jpg?ver=3 interier plus vařič , na Aukru i s 4 bombičkama 490 czk , Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.