Přejít na obsah
Plavidla.cz

Shetland 535-zážitky ,plavby


KBfotoservis

Doporučené příspěvky

Ještě dovětek. To zabrzdění vrtule prkénkem při utahování bylo taky nevhodné! Chce to nějaký špalek většího průměru. Takhle se velká část dotahovací síly přeměnila na ohybovou, která měla snahu ohnout hřídel vrtule (ta to zřejmě vydrží, ale je to surové) ale hlavně tlačí ze strany na pouzdro ve chvíli, kdy si pouzdro sedá a tím ho může usadit excentricky (následné vibrace).

tiše v koutku jsem čekal, kdo se toho prkna všimne.

 

to ostatní předtím sedí taky a tak:

 

Lubore, píšu 1* :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 1,2k
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Tak to je mi jasný teď už taky ,koupil jsem motor s nějakým nastavením a předělávat jsem se ho hodlal,až po první zkoušce a to se taky stalo . Takže dneska byla finální zkouška , lod ani neskáče , ani nestříká voda křídla jsem samo sebou dodal a menší vrtule se plně osvědčila .Trochu sice obětuji max rychlost ale ta akcelerace je pecková .


Co se týká suchého impleru TAK ,, není třeba zase tak moc plašit. není to sice košer ,, ale je promazanej tak jak tak . A par sekund mu nic neudělá , možná ani minuta .Je gumovej , v hladký komoře s velkou tolerancí a je na to konstrukčně udělanej a počítá se s tím že na moři atd ,nastane situace. kdy je vysloveně suchej. Mám za sebou stovky hodin a tisíce km s benzínovejma motorama a když si vzpomenu jaký kousky jsme s nima dělali ze začátku zejména z nevědomosti tak je dost, že to vůbec přežilo a třebal 5HP Yamaha co mám do teď a s ním mám asi 2 tis km tak slouží doposud. Samo sebou 60 hp je jiný kafe a člověk se to stále učí zejména krátce po koupi .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

David & Lubor .. nevím kde jste pobrali ty vědomosti ALE .. standardně co mám v návodu jak pro Mercury tak pro Johnson , tak je prkénko k zaklesnutí vrtule a její utažení a povolení zcela jasně na obrázku ukázáno a je to předepsaný postup . Takže s rezervou je potřeba brát i názory Lubora .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

David & Lubor .. nevím kde jste pobrali ty vědomosti ALE .. standardně co mám v návodu jak pro Mercury tak pro Johnson , tak je prkénko k zaklesnutí vrtule a její utažení a povolení zcela jasně na obrázku ukázáno a je to předepsaný postup . Takže s rezervou je potřeba brát i názory Lubora .

Záleží na tom, jak tam to prkénko dáš. Tím prkénkem potřebuješ vyvinout opačný moment proti momentu utahovacímu a to pokud možno bez vzniku dalších sil jiným směrem. Nenamítám nic proti prkénku, ale proti tomu, jak jsi ho tam při utahování umístil. Vznikla tam zcela zbytečná síla nevhodným směrem. V první chvíli utahování na Tvém videu jsem se lekl, že Ti list vrtule okolo prkénka proklouzne a padneš ústy na nohu motoru. I proto jsem zmiňoval, že špalek je lepší.

Nesouhlasím s použitím prkénka ani způsobem na videu, na které odkazuješ, i když jeho prkénko je o něco silnější, nežli to z Tvého videa.

 

Pokud je hřídel namazaná, tak ji klidně nemaž. Pokud se ale Tvé video tváří jako instruktážní, tak by mělo obsahovat všechny důležité informace. A Ty jsi tam neřekl: "Hřídel nemusíme mazat, je dostatečně namazaná od minule". I o tom bych ale silně pochyboval vzhledem k tomu, že jsi tam dával novou vrtuli s novým pouzdrem a tak na hřídeli těžko zůstal dostatek maziva, který tam vydrží do příštího sundávání, které může být za hodně dlouho. Stejně tak, jak jsi psal Ty mně, že mne nenutíš dělat to podle Tebe, ani já Tě nenutím, dělat cokoli jinak. Píšu to už asi spíše ostatním, kteří chtějí rady slyšet.

 

Co se týče poškození impelleru suchým startem, můj servisní manuál obsahuje fotografie impelleru po 30-ti sekundách chodu na 2tis. rpm bez vody. Lopatky jsou viditelně poškozené a velkým písmem tam s mnoha vykřičníky píší: "Nikdy nespouštějte motor ani na krátkou chvíli bez připojené vody chlazení."

 

Lopatky impelleru se silně třou o tenkou nerezovou stěnu vložky pumpy. Zrovna před týdnem jsem ho preventivně měnil. Je tam hodně na těsno. Nemá to žádnou velkou tepelnou kapacitu a věřím tomu, že se to dokáže velmi rychle třením na sucho ohřát na teplotu, která to poškodí. Zkoušet to nebudu a všem kdo chtějí slyšet radím, aby nikdy motor bez vody nespouštěli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak tohle je Lubore rozdíl pohledu . Asi jsem nedržel prkénko přesně tak jak, by jsi si představoval,takže to se omlouvám , nicméně žádné tlaky a tahy tam nebyli. 70 Nm není zase tak moc .


No a to že nesouhlasíš s technikou použití na videu Mercury marine a potažmo v v Mercury outboard maitenence manual ... tak to není co dodat . Pak nevím čím se řídíš u svého motoru ale já manuálem co mi síly dovolí


Jinak Impeler musí vydržet o bahnitou vodu plnou písku a přesto to dává , taky se někdy stane že se na nohu nasákne igelit a pak běží na prázdno než začne řvát elektronika chlazení .Jak říkám , není to košer nemá se to ,, ale par vteřin ho prostě nezničí. Ale uznávám 30 sec na 2tis rpm ho poškodit může ale taky nemusí . Mně to tak přijde jako s těma co hrozí bionaftou a argumentujoí že to Frantovi zničilo Transita .Ale telefonu na Frantu se nikdy nedočkáš bo to je blbost .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem se vloni chystal na výměnu impeleru v alpha 1 noze. Takže jsem to klidně nastartoval na sucho. 2x jsem to jen nastartoval a po lehkym vytočení (ověření, že to jde do otáček) hned chcípnul, abych se ujistil, že všechno běží, jak má.

Pak jsem to hned rozebral. Impeler byl ještě horkej a spálenej. Resp. pěkně smrděl. Taky se připojuju k názoru, že startovat motor na sucho i na pár vteřin je totální kravina. Nevim, jak v závěsných motorech, ale v mojí noze je impeler pod úrovní hladiny (snad jsem koukal správně). Na sucho tedy nejede ani zlomek vteřiny.


P.S. mluvit o nějaký vůli? To je snad úplně z říše nesmyslů. Já jsem si musel impeler dát na topení změknout, pak jsem ho podle návodu namazal a pak jsem ho tam po dlouhym přemlouvání nacpal. Jestli má tvuj impeler vůli, tak se hooooodně rychle podívej po novym. Ten už to má za sebou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak tohle je Lubore rozdíl pohledu . Asi jsem nedržel prkénko přesně tak jak, by jsi si představoval,takže to se omlouvám , nicméně žádné tlaky a tahy tam nebyli. 70 Nm není zase tak moc .

Kreslit silový diagram Ti nebudu, stejně bys mi nevěřil, že vzhledem k nevhodnému úhlu působiště protisíly (prkénko umístěné na vnějším oblouku listu) proti utahovacímu momentu vznikla na list vrtule síla působící směrem k ose vrtule možná i více jak 200N. Asi by Ti přišlo divné před utažením vrtule na ní zavěsit závaží 20kg, ale výsledkem takto umístěné opory (prkénka) bylo přesně to.

 

No a to že nesouhlasíš s technikou použití na videu Mercury marine a potažmo v v Mercury outboard maitenence manual ...tak to není co dodat. Pak nevím čím se řídíš u svého motoru ale já manuálem co mi síly dovolí

Mám holt svůj názor. Nenásleduju slepě každý návod, co najdu na netu.

 

Jinak Impeler musí vydržet o bahnitou vodu plnou písku a přesto to dává , taky se někdy stane že se na nohu nasákne igelit a pak běží na prázdno než začne řvát elektronika chlazení .Jak říkám , není to košer nemá se to ,, ale par vteřin ho prostě nezničí. Ale uznávám 30 sec na 2tis rpm ho poškodit může ale taky nemusí . Mně to tak přijde jako s těma co hrozí bionaftou a argumentujoí že to Frantovi zničilo Transita .Ale telefonu na Frantu se nikdy nedočkáš bo to je blbost .

Před chvílí jsi psal, že minuta je OK. Teď uvádíš 30vteřin. Já stále věřím svému manuálu a zdravému rozumu, který mi říká: " na sucho ani chviličku". Já vím, ono to láká. Ty koně jsou z toho motoru sakra slyšet, naprázdno to jde tak hezky do otáček, jen to tak trochu polechtat, aby sousedi slyšeli ..... ucítit tu vůni spalin .... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PS Lubore mezi námi je jeden podstatnej rozdíl , já přidávám fotky a videa , tedy realitu a ty jen kritizuješ . V pohodě ., já chodím z kůží na trh a s lidmi jako ty se musí počítat . Tvoje video sem neviděl ani jedno a ps Já impeler nezničil nikdy pouze vrtuli ale kdo nic nedělá nic nezkazí a díky za tvoje příspěvky :D
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Promiň, ale podle mne šíříš a obhajuješ nesprávné postupy a teorie, některé dokonce předvádíš v praxi (viz Tvoje video), a když tě někdo upozorní na chyby, tak se vztekáš, nepřemýšlíš o připomínce. Už Ti nebudu do Tvého vlákna zanášet svoje názory.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Telefon na frantu s tranzitem nehledej, zavolej me, me bionafta znicila cerpadlo na citroenu xm2,1td takze to kravina neni, lodim moc nerozumim, takze s tim zbytkem neporadim, snad jen, ze jsem asi tu gumovou vrtulku taky znicil, jeste nevim, musim to rozebrat a to jsem to mel zaply cca 15 s bez vody pri volnobehu. Ale ta vrtulka uz hodne pamatuje.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim presne co mi francouze znicilo, ale mel jsem ho 3 roky, z toho jsem dva roky a kousek jezdil na obyc naftu a motor slapal jak hodinky, pak jsem presel na bionaftu, a jezdilo to furt normalne, az za par mesicu, rekl bych tak za tri, mi to zaclo zlobit, spatny starty. Chvilku jsem jezdil, pak jsem uz nemohl, sundal jsem viko na cerpadle a cerpadlo bylo uvnitr zrezly, gumovy tesneni bylo takovy divne zmnekly, . Vim, ze to sem nepstri, jen jsem chtel reagovst, pak to klidne smazte. Jo a bionaftu jsem bral u omw. Od ty doby ji neverim. I kdyz urcite nekterym autum neuskodi, ja uz ji zkouset nebudu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jbenda díky , je fakt hodně stabilni , je to rok výroby 1985 a je tam spoustu výztuh a hodně laminátu , přišlo mi to tak,že tehdy na tom nešetřili . Sice mi to dělá starosti na vozejku ale jinak na vodě je to bezva loď .Ať kamarád napíše Shetland 535 na vyhledávače a dá se pořídit v dobrém stavu bez motoru za 2000-3000 euro.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/9/9115/9115709_2a9c449af75ee5f295bb285f807e9793/images/001-horz.jpg?ver=3

 

zcela předělaná a zesílená záď lodi

 

http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/9/9115/9115709_2a9c449af75ee5f295bb285f807e9793/images/IMGS8047.jpg?ver=3

 

 

tohle loni citelně chybělo .. takže k vánocům jsem si udělal radost

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/9/9115/9115709_2a9c449af75ee5f295bb285f807e9793/images/8.gr.jpg?ver=3

 

http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/9/9115/9115709_2a9c449af75ee5f295bb285f807e9793/images/02010.jpg?ver=3

 

http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/9/9115/9115709_2a9c449af75ee5f295bb285f807e9793/images/IMGS9295.jpg?ver=3

 

http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/9/9115/9115709_2a9c449af75ee5f295bb285f807e9793/images/IMGS3929.jpg?ver=3

 

 

 

interier plus vařič , na Aukru i s 4 bombičkama 490 czk ,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...