Majk1 Zveřejněno 4. Listopad 2013 Sdílet Zveřejněno 4. Listopad 2013 (upraveno) Ahoj všem, nejprve bych se tu rád představil a postupně bych rád přidával postupy v procesu a hlavně asi dotazy na zkušenější místní osazenstvo :-) Takže - jmenuji se Michal, bydlím kousek za Prahou na sever a po cca 20ti letech u vody (různě na menších až větších plachetnicích mého otce) jsem se dokopal ke složení zkoušky VMP a pořízení první lodě. Měl jsem požadavek na menší, snadno převozitelný motorák s kajutou pro občasné přespání 2-3 lidí a s dostatečným výkonem pro běžnou plavbu i tahání lyžníka. Po čase se usmálo štěstí (snad) a z Německa jsem dotáhl slušný "papamobil" od staršího pána a vše zdárně přihlásil na SPS. Po prvním svezení zavládlo nadšení a rozhodl jsem se, že si loď přes zimu předělám k obrazu svému. Zde jsou fotky původní podoby a níže popíšu, k čemu všemu se postupně chystám. Naštěstí mám okolo sebe lidi, kteří mi pomohou s věcmi pro mě neproveditelnými jako je šití polstrů nebo strojní práce a sváření. http://img12.rajce.idnes.cz/d1203/9/9022/9022656_1c6bffe1d90138f8177826f8cd309c64/thumb/20131103_135339.jpg?ver=2http://minovak.rajce.idnes.cz/lod_Germania#20131103_135339.jpghttp://minovak.rajce.idnes.cz/lod_Germania#20131103_135359.jpghttp://minovak.rajce.idnes.cz/lod_Germania#20131103_135410.jpg Tak fotky se mi nějak nedaří vložit, zde je tedy odkaz: http://minovak.rajce.idnes.cz/lod_Germania Plány jsou celkem velkorysé, a sice: - Odstranění čelního zasklení a s tím související úpravy "stanu"- nové zasklení- celková renovace vnějšku vč. kování, laku atd...- celková renovace interiéru vč. čalounění a obkladů teakem Pokud Vám to nebude vadit, již teď mám asi tisíc dotazů na doporučené postupy a jakmile na ně bude docházet řada, rád bych Vás poprosil o rady.Samozřejmě pokud Vás již teď napadne něco, na co bych neměl zapomenout, pište již teď a budu moc rád. Jen mi prosím nepište rady, ať to prodám koupím lepší :-) Předem moc díky, Michal Upraveno 4. Listopad 2013 uživatelem Majk1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 4. Listopad 2013 Sdílet Odesláno 4. Listopad 2013 Ahoj Michale.hele na tvym místě bych to prodal a ..... ne, dělam si samozřejmě legraci! Gratuluju k pořízení lodě. Budeš mít přes zimu k dispozici nějakej vytápěnej prostor? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 4. Listopad 2013 Sdílet Odesláno 4. Listopad 2013 Pekna lodicka, to predni zaskleni bych nedaval pryc uplne, s tema 50HP to musí docela jet a je pak na lodi pruvan. Primlouval bych se za zkraceni tak na pulku vejsky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Majk1 Odesláno 4. Listopad 2013 Autor Sdílet Odesláno 4. Listopad 2013 Ahoj Zdendo, diky, už jsem se lekl :-). Naštěstí mám vytapenou garáž přímo v baráku, tak můžu dělat dle libosti, i když to bude trochu natesno... Každopádně se těším, o víkendu to snad vypukne. Ještě venku musím shodit stříšku, kříž a sklo a pak už půjde do tepla. Diky M Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Majk1 Odesláno 4. Listopad 2013 Autor Sdílet Odesláno 4. Listopad 2013 Jj, čelní sklo bude nove, trochu nizsi a hlavne jinak tvarovane, je pravda, ze jinak by me to asi odfouklo ( dle GPS to frci pres 50km/h). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 4. Listopad 2013 Sdílet Odesláno 4. Listopad 2013 tak ja se taky pripojuju ke gratulaci a doufam ze se na jare uvidime na vodedej do placu taky nejake foto vnitrku at mame nejakou inspiraci Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Majk1 Odesláno 5. Listopad 2013 Autor Sdílet Odesláno 5. Listopad 2013 Díky, taky už se těším na vodu - zima bude dlouhá, ale alespoň bude na čem pracovat. Fotky vnitřku budou, ale asi až o víkendu - za denního světla jsem v práci... To jsou ty krátké dny (nebo dlouhá pracovní doba :-) ?) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 6. Listopad 2013 Sdílet Odesláno 6. Listopad 2013 Ahoj Majk1.Taky gratuluju k pořízení lodě.Nežli se pustíš do řezání nadstavby, doporučuji dobře to nafotit, pak fotky vytisknout alespoň na A4, přiložit průsvitný papír, obtáhnout obrysy a důležité kontury, pak tuto výchozí skicu mnohokrát oscanovat a po večerech si tužkou kreslit varianty tvarů a změn v několika pohledech. Naše vody jsou plné upravených plavidel šílených tvarů, které často nelze ospravedlnit ani funkčností. Možná by nebylo od věci to konzultovat s někým, kdo má cit pro design. Tihle lidé dovedou doplněním vhodné linky, nebo drobnou změnou tvaru oblouku či hrany dělat zázraky!Co se týče použitých materiálů a technologií, na tom šetřit opatrně. Sám jsem renovoval starou loď bez zkušeností a ochoty nacpat do toho více peněz. Jenže od té doby rok co rok něco předělávám či obnovuju. Chce to určitou velkorysost, aby to dobře vypadalo a bylo to trvanlivé. :-)PS: jak starý je ten motor? Neblíží se už k 25 let? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Majk1 Odesláno 6. Listopad 2013 Autor Sdílet Odesláno 6. Listopad 2013 Ahoj Lubore, take děkuji za gratulaci k pořízení lodě. Zároveň díky za dobrý nápad s "obrysy" a skicami přestavby. Designu se tak nějak lehce věnuji jak pracovně, tak i jako koníček (stavěl jsem několik motorek), ale vždy jsem vše nosil v hlavě a přesně věděl, jak to bude nakonec vypadat. Nicméně tady se trochu bojím technologie výroby čelního štítku, protože nejvíc mi tam jde ohýbaný s jemným rámečkem a to bude asi trochu náročnější... Nicméně šetřit na "renovaci" nehodlám - loď mi vlastnostmi maximálně vyhovuje a i když bych mohl za výslednou cenu, na kterou to asi vyleze, pořídit větší loď, v plánu to zatím rozhodně není. Jinak motor je 94 rok, tak ještě nějaký rok pojezdí a pak se uvidí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 7. Listopad 2013 Sdílet Odesláno 7. Listopad 2013 Co se týče ohýbání čelního štítu, to jsem absolvoval a mohu poreferovat jak to nedělat! :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 7. Listopad 2013 Sdílet Odesláno 7. Listopad 2013 tak asi rovnou poreferuj ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 11. Listopad 2013 Sdílet Odesláno 11. Listopad 2013 Výrobu jsem popsal tady:http://www.jachting.info/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6920&highlight=%E8eln%EDho Co se týče chyb, ty se projevily po pár měsících. Při ohybu zřejmě nebylo plexi dostatečně prohřáté, nebo chladlo moc rychle. Na povrchu se dost brzy objevily vlasové trhlinky zejména v místech výraznějšího tváření. To je podle mne chyba výrobce, nebo tomu taky přidal pozitivní tvar kopyta. Plexi má velkou tepelnou roztažnost a pokud je forma negativní, tak se při chladnutí ve formě jen smrskne. Na pozitivním kopytě mohlo snáze dojít ke vzniku pnutí. Výrobce byl tenkrát hodně uspěchaný a podle mne to vytáhl z pece ještě horké. Zřejmě to mělo chladnout ve vypnuté peci. Další trhlinky se objevují poblíž lemovací hliníkové lišty, do které je sklo vsazené. Výrobce mne varoval před pevným spojením plexi s lištou, já nenašel jinou možnost. I když jsem se hodně snažil lištu naohýbat podle tvaru hrany skla, stejně se to muselo na hranu lehce doklepnout a tak je plexi lištou v některých místech namáhané. Dorazily to šrouby pro cvočky plachty, které lištu se sklem po 10ti cm pevně spojily a to nedělá dobrotu. Dalším problémem asi bude plachta lodě. Tíží okraj plexi a v létě pod ní může být hodně horko. I to zřejmě přispívá vzniku pnutí v plexi a následnému vzniku trhlinek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Majk1 Odesláno 18. Listopad 2013 Autor Sdílet Odesláno 18. Listopad 2013 Tak konečně jsem se o víkendu dostal k tomu, abych z lodě sundal nástavby, motor a odstrojil vnitřní vybavení. Nakonec se i do garáže vešla a dá se okolo projít, tak jsem spokojen. Fotky vnitřku jsem doplnil do galerie na rajčeti http://minovak.rajce.idnes.cz/lod_Germania . Pro zvolení správného a co nejlogičtějšího postupu prací bych Vás proto chtěl požádat o radu. Trup lodi půjde do folie, nicméně přemýšlím o vršku. Prý by šel i ten dát do folie, nicméně tam se bojím jak výdrže při běžném používání, tak zaniknutí protiskluzových ploch a dalších detailů. Proto asi nejvíc uvažuji o laku a přemýšlím, jestli nechat klasicky lakovat v lakovně, nebo zkusit nějakou jinou metodu. Kdysi jsem cosi "válečkoval" a dostal jsem se k barvě, která byla naprosto super a krásně se rozlévala, takže výsledek byl s přimhouřením oka jako klasickým stříkáním pistolí. Navíc je plocha hodně členitá a ještě rozdělena těmi protiskluzy, tak by to mohlo jít... Jde mi o to, že mám strach, aby si lakýra dostatečně pohrál s oblepením lodě a nenadělal pak víc škody než užitku. A doma to vylepovat sám nemá moc smysl, asi by to po cestě ulítalo... Nemáte tedy někdo zkušenosti s "lakováním" paluby? Předem moc díky, Michal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 18. Listopad 2013 Sdílet Odesláno 18. Listopad 2013 Hele, nemá ten motor nejak divne moc dlouhu nohu? Nebo se mi to zda? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Majk1 Odesláno 18. Listopad 2013 Autor Sdílet Odesláno 18. Listopad 2013 Nevim, netuším, nicméně je tam takto už skoro 20 let a funguje to výborně ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 26. Listopad 2013 Sdílet Odesláno 26. Listopad 2013 Lodička výborná , mám něco podobnýho . Co se týká toho štítku nahoře , tak doporučuji využít zadní sklo z nějakého auta . Mám to podobně . Jednak mořská voda , a nečistoty ty plexi hodně poškrábou a když máš stěrač , což se fakt hodí když prší tak máš po starostech , auto sklo nepoškrábeš . Dobré to je dát do rámečku z čehokoliv aby se ti to nekroutilo a mohl jsi tam přidělat zakrytí a pod. Takto to mám já http://kbfotoservis.rajce.idnes.cz/Shetland_535_%2C_Johnoson_Outboard_40_hp_four_stroke_./ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 26. Listopad 2013 Sdílet Odesláno 26. Listopad 2013 akorát, že se Trabanty už blbě schnáněj, každej ho má coby veterána a střechu s oknem nedá :lol Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 28. Listopad 2013 Sdílet Odesláno 28. Listopad 2013 Tady máš tip na to přední okno, mořná nejlevnější řešení! http://www.ebay.de/itm/Bootsscheibe-Windschutzscheibe-Frontscheibe-Plexiglas-GS-5mm-Klassiker-Holz-/121220949541?pt=Bootsteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item1c3954e625 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 28. Listopad 2013 Sdílet Odesláno 28. Listopad 2013 ta cena 1 Euro ale nebude jistě stačit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 28. Listopad 2013 Sdílet Odesláno 28. Listopad 2013 Tady máš tip na to přední okno, mořná nejlevnější řešení! http://www.ebay.de/itm/Bootsscheibe-Windschutzscheibe-Frontscheibe-Plexiglas-GS-5mm-Klassiker-Holz-/121220949541?pt=Bootsteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item1c3954e625Ano,dobrý kontakt,ale okna vyrábí na míru! Připrav si několik více tisíc!! bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Majk1 Odesláno 17. Únor 2014 Autor Sdílet Odesláno 17. Únor 2014 Zdar pánové, kousek jsem se posunul a řeším teď nátěry. Co se týče trupu a paluby, mám celkem jasno, nicméně bych rád obnovil střechu kajuty. Byla tam struktura "kůže", kterou bych asi i rád dal znovu, jen v šedé barvě. Nemáte někdo zkušenosti s tímto povrchem? Dávalo se to myslím kdysi na střechy aut, ale nemůžu teď na nic použitelného narazit...Předem díky, Michal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 18. Únor 2014 Sdílet Odesláno 18. Únor 2014 Drzi se v tom bordel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 18. Únor 2014 Sdílet Odesláno 18. Únor 2014 Na autech to nebyl nátěr, byl to vinil na bázi koženky, pod tím normální lakovaná střecha. Viki má pravdu, s tím bordelem, pokud chceš protiskluz, ten dělám pomocí cukru nesypaného na čerstvou barvu, a po zaschnutí vypláchnout vodou. Líp se to udržuje, ale špína taky sedá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Majk1 Odesláno 18. Únor 2014 Autor Sdílet Odesláno 18. Únor 2014 Jj, taky jsem původně myslel, že je to koženka, ale měl jsem to právě na střeše a teď jsem to pracně zbrousil - fakt to byla barva :-) Nicméně i když to tam bylo xx let, bylo to celkem v pohodě. Teď jsem tam ale rušil nějaký sloupky, madla atd a zůstaly by mi tam "nezaretušovatelné" díry, dal jsem to pryč a chtěl bych to obnovit v celé ploše. Nad "cukrem do barvy" jsem taky přemýšlel, ale tohle mi přišlo takový hezčí a hladší... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 18. Únor 2014 Sdílet Odesláno 18. Únor 2014 (upraveno) černé hrbate strechy byl hit kdyz jsem byl kluk-do barvy se pridavalo neco?-řikalo se tomu snad,,čeřilkovy lak,,kradlo se to z TESLY(tam s tim strikaly bedny na prístroje aby neklouzaly v rukach)po plyšaku jsme ve VS začali vyrabet trezory a ten hrbatej povrch delal lakyra tak že zaklad poprskal-malej tlak,velka tryska a hustota barvy tak akorat-akorat to musiš mit asi(určitě!) natrenované-po prestříkaní vrchní to vypadalo jako kura z pomerančeake ze se v tom bude držet špína je na 100% Upraveno 18. Únor 2014 uživatelem packa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.