Přejít na obsah
Plavidla.cz

Záměna závěsného motoru za vestavný


Lokustela

Doporučené příspěvky

Ahoj jsem na fóru nový, chtěl bych se zeptat jestli někdo z Vás nemá skušenost se záměnou závěsného motoru za vestavný. Zajímalo by mě hlavně zda je to vůbec možné papírově. Mám 6 metrovou kajutovku a v osvědčení je napsaný výkon motoru 10 Kw. Je nějak limitovaný výkon motoru k dané lodi? Teď jezdím se závěsným dvoutaktním motorem 15 PS, ale připadá mi dost hlučný a né úplně vodný na delší trasu. Chtěl bych usadit motor wartburg nebo 1,9 D technicky bych si to představit dokázal. Děkuji Pavel.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud ti upravu lode schvali SPS (predpokladam ze ma registraci) neni problem

uprava motoru z auta na ..lodni.. bude horsi-nejlepsi by bylo sehnat motor co v lodi uz byl-nebo je jako lodni uz schvalenej

idealni reseni-kup si 4 takt privesnej a dej ho pod dekl-takhle to ma napřklad Zdenda a chvalil si to

Upraveno uživatelem packa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je prave to co musis v prve rade resit na SPS-mozna(spis urcite) budou chtit nejake vypočty nebo souhlas konstruktera(vyrobce lodi)

ale plachetnice s vytlacnym trupem ti urcite v kluzu nepopluje tak bych se drzel te 10-15ky a polaboroval se stoupanim vrtule

kolik ti to pluje ted? jaky mas stoupani propelleru? v jakych otackach honis motor?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, přesně jak píše Packa. Zásadní je jestli se jedná o plachetnici, nebo o motorovej člun. Na plachetnici bych určitě nedával víc, jak těch 15 koní. Stejně to o moc rychlejš nepopluje a akorát se neúměrně zvyšuje spotřeba.

Jestli se jedná o motorák, tak je to jiná věc. Ideálně jestli je to tovární výroba. Pak budeš mít od výrobce doporučení na maximální výkon závěsnýho motoru. Do tohohle limitu ti to na SPS klidně zapíšou.


Vestavět motor samozřejmě lze, ale nečekej od toho zázraky. Odhaduju, že finančně nic neušetříš a třeba varťas bude určitě hlučnější, než moderní závěsnej 4T. U víceválcových 4T většinou slyšíš jen bublání vody za motorem. :-)


Já mám malou pětikoňku. Tyhle jednoválce jsou hlučnější i ve 4T. Dal jsem ho do šachty a hluk se výrazně omezil. Ještě se chystám šachtu zvukově zaizolovat. Chci se dostat do stavu, kdy motor prakticky neuslyšim. :-)

Taky ale musim přivést sání vzduchu přímo z větracího otvoru šachty. Občas (fakt výjimečně) se mi stalo, že se motor začal dusit. Dělá to když mi fouká ze zadu (přímo do větracích otvorů v šachtě).


Jestli chceš jít cestou marinizace automobilových motorů, tak jsou tu šikovný vlákna na tohle téma.

Držim palce!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Děkuji za Vaše reakce.

jedná se o trup člunu je to vlastní výroba pluje mi to cca 18 km/h po proudu, 9 km/h proti proudu na plný plyn. Stupání propeleru bohužel neznám.

Asi ověřím na SPS na jaký výkon by mi mohli zapsat a podívám se po nějakém tom 4T.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...