Přejít na obsah
Plavidla.cz

Plavba Muhlhausen - Duisburg - Magdeburk


Doporučené příspěvky

  • 7 months later...

Tak je to tady :-) je určený termín odjezdu a to na 5.7.2014 Trasa je lehce prodloužena na Kelheim - Mainz - Duisburg - Mittellandkanal - Magdeburg - Hamburg.

Odhad je 1400km a předpoklad, že to zvládneme cca za 21 - 28 dní. Není spěch tak se uvidí. Na lodi budeme dva. Pokud by se někdo s lodí chtěl přidat, tak bude vítaný.

Jinak bych také uvítal pokud má někdo poznatky z plavby na Mohanu, Rýnu, Mittellandkanalu, nebo kanálu Dunaj-Mohan tak bych byl moc vděčný za zkušenosti, upozornění na zvláštnosti plavby a podobně.

Upraveno uživatelem garda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...

Ahoj, všem co se sem podívají :-)

Tak zítra vyrážíme. Lod je utěsněná proti padající vodě. Kupodivu na vodě bylo v lodi sucho a na louce se plnila vodou. Jsou vyrobeny a namontovány nová okna i s těsněním a je konečně sucho. Podařilo se mi sehnat perfektní mapy na Rýn a všechny kanály až do Hamburku. Meměli bychom zabloudit. Trochu mě zklamal Vodafone tím, že zrušil bezvadný tarif pro připojení v zahraničí. No musím spoléhat na WIFI a dobročinnost obyvatel tim, že špatně zabezpečí své AP :-) Později přidám odkaz na fotky pokud to někoho bude zajímat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Toto je velmi stručný a ne moc umělecký popis cesty Kelheim-Hannover (původně Hamburg)

 

2.7.2014 jsme dojeli s člunem Shettland Familly4, motorem Tohatsu 9,8 a náhradním motorem Merkury 6 do Kelheimu na Dunaj. Posádka Miloš a Karel.

Svážnici v Kelheimu našel všemocný Gogole Earth :-) V 15:05 jsme tedy vyjeli na Dunaj a po cca dvou kilometrech jsme odbočili na kanál Dunaj-Mohan. Kilometráž je z Bamberku a tudíž jsme na km 170. Po čtyřech kilometrech je první komora. Napsaná německá „zázračná“ fráze pro šlajzemajstra po několikerém opakování německo-anglicky-česky (ani jeden z nás neumí německy) a nevím ještě jak nám otevřela první plavební komoru (později nám ona fráze byla správně přeložena a následně námi našprtána).

Udivila nás velikost plavebních komor a rychlost napouštění pomocí vyrovnávacích nádrží. Také naprostá ochota nás proplavit. Nikde na tomto kanálu jsme nezaznamenali neochotu a nějaké zdržování od obsluhy.

První nocleh jsme měli na 128km u Beilingries po ujetí 47km.

Druhý den plavby na km102 je rozvodí, které je vyznačeno mohutným betonovým břitem. Cesta probíhala bez problémů. Kanál je spíš podobný řece. Je zde hodně mokřadů, zátočinek a to se projevuje na přítomnosti vodních ptáků.

Po 67km jsme na 73km v Norimberku přespali. Další den jsme dojeli do Bamberku kde jsme zakotvili v marině na Mohanu.

Následovala velmi pěkná celodenní prohlídka Bamberka, kterou nám zprostředkovala Karlova sestřenice a celý den se nám věnovala. Marina byla velmi pěkná a přítomné posádky se velmi zajímaly o naší cestu.

6.7. jsme vyjeli na další cestu před námi bylo 384km a 34 komor. Kromě asi pěti případů všude byly v provozu malé samoobslužné komory. Musím konstatovat, že jsme se v Ottendofu setkali s prvním neochotným šlajzemastrem. Dvakrát otočil prázdnou komoru než nás tam pustil. Nechápali jsme čím jsme ho naštvali. No za první lodí v našem směru jsme propluli.

Nocleh u Garstadtu na 324km. Druhý den jsme plni optimismu vyjeli. Na 300km v Gerlachshausenu jsme u komory narazili na dvě věci, které byly jinak. Před malou komorou byli rybáři a měli saturny do půl řeky a před komorou byla značka že je malá hloubka. No s našima 35cm jsme si s tím hlavu nelámali. No byla to chyba. Rybáři tam byli, protože tam nikdo nejezdil. Po proplutí komorou asi po 150m se objevily peřeje a začali jsme škrtat o dno. No naštěstí po 200 až 300m byla dostatečná hloubka a my neutrpěli žádné škody.

Nocleh na 251km ve Wurzburgu přímo ve městě ve slepém rameni a krátká prohlídka okolí.

9.7. nocleh Wallstadt na 102km a další v marině Westhafen ve Frankfurtu nad Mohanem. Marina byla sice dražší ale vyvažovalo to její umístění skoro v centru města. Následovala večerní a dopolední prohlídka města.

12.7. v 18:27 na km497 konečně Rýn. úchvatné a mohutné. Mohutný proud řeky nám s našim motorkem umožňoval proti proudu stát na místě :-) no naštěstí jsme jeli po proudu. Na km 505. Ostrov který tam byl měl na konci lagunu, kde kotvilo již několik člunů. Přidali jsme se k nim. Večer jsme ještě seděli na břehu a koukali na lodi plující po řece. Cesta po Rýnu byla velice svižná. Rychlost toku se pohybovala cca okolo 6-7 km/hod, což nám umožňovalo jet poměrně rychle.

Břehy jsou nádherné. Skoro na každém kopci byl nějaký hrad, množství vinic a měst na pobřeží. Měli jsme poprvé velice přesnou radarovou mapu, která nám umožňovala se dobře se orientovat. No ale i to mnohdy byl problém. Lodě plují střídavě vlevo a vpravo podle toho jak rychle teče voda u příslušného břehu. Lorelai jsme marně hledali, protože voda byla svižnější než obvykle, navíc se objevily plavební znaky které jsem neznal a tak jsem je chvatně hledal v plavebním řádu-marně. Nakonec jsme je objevili v mapě a zjistili, že se nás netýkají. Stejně jsme se každé lodi dekovali z cesty aby si nás nedala k svačině :-)

Most u Remagenu jsme už neminuli a tak jsme si torzo prohlídli v klidu.

Trochu urychlím. Na km 780 jsme odbočili v Duisburgu na kanál Rýn-Hern a přespali na km146 v Oberhausenu. Drudý den po cca 50km jízdy jsme odbočili na kanál Dortmund-Emms. Nocleh na 40km ve velmi příjemné marině. Další nocleh Dorenthe na 99km. Cca po 22km odbočujeme na Mittelandkanal. Nocleh Bad Essen na 60km a Minden na 101km. Minden je opravdu pozoruhodné město. Město samo je velmi pěkné ale křížení Mittelandkanalu s řekou Weser je úžasné technické dílo. Je to zároveň křižovatka kterou se dá pomocí komor pohodlně proplouvat.

Musím konstatovat, že voda v těchto kanálech byla neuvěřitelně čistá. Na Mittelandu bylo místy vidět do cca dvou metrů. To je pro našince něco nevídaného. Pak tam byly úžasné křížení kanálu se silnicemi a vodními toky. Perfektní vodní díla absolutně těsné, nikde neprosakovala voda což při velikosti vodní cesty je neuvěřitelné. Městečka pokud byly u vody, tak byly také pěkné. To jsou klady. Jenže cesta po těchto kanálech za Duisburgem je jinak značně nezáživná a nejhorší co atraktivnosti je Mittelandkanal. Dojeli jsme do Dortmundu a tam jsme konstatovali, že to ukončíme. Další čtyři dny by byly asi neúnosné. Je to jako by jsme jeli po dálnici rychlostí 9km/hod.

Ujeli jsme 1072km a spotřebovali 137L benzínu. Prohlásili jsme cestu za ukončenou a povolali odvoz.

Do Hamburku jsme se ale přesto dostali i s lodí po silnici. Tam jsme přespali na ulici ve člunu, druhý den navštívili rybí trh a odpoledne vyrazili na cestu domu.

 

Fotky jsou zde http://garda.pardubky.eu/svitkov/2014ryn

 

P.S. Doufám, že tam nemám moc zmatků. Poznámky jsou proti předpokladu dost neúplné :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to ti nepovim. Jak jsem psal voda tece cca 6 az 7 km/hod v uzsich mistech to muze byt patrne 8 km/hod. Tak aby ti to jelo alespon 12 az 14 km no ale pak to je energeticky narocne :-) Osobne si myslim, ze je lepsi to naplanovat po proudu. Loni jsem si to overil z Decina do Usti n L. Usti pod zel. mostem je ta spravna rychlost.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je to zajímavé. Vloni jsem jel z Chvaletic přes Belín do Teupicu http://garda.pardubky.eu/svitkov/2013labe/ Myslím, že kdyby jsi si vzal na lod malou centrálu a jel se spuštěnou, tak by se to patrně dalo projet.

Na příští rok hledám kam vyrazit. Pokud by jsi měl nějakou zajímavou trasu, tak bych docela rád vyjel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 months later...
Zdendo ještě k Yamaze ... tady je video
kde jsem s 5 HP Yamahou doplul po 3 dnech z Kolína po Labi přes Mělník Vltavu až do Prahy a pak na Sázavu a zpět do Prahy .Celkem 198 Km .Na opravdu !!! malé lodi :-) a to ten motor slooužil před tím na moři v Norsku 10 let kdy každej týden s ním jezdil někdo jinej :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám dobré zkušenosti jak s Yamahou F9,9 v tlačné verzi - ještě tu z ní mám vrtuli a převodovku (tu ale bez koleček, ty jsem přeházel do nového duralového těla co jsem si vyráběl) atak i s Hondou, tu jsem měl 2hp, tahala 1,5t loď a nikdy mi nenechala ve štichu, teď ji mám na motoráčku 500kg, vyrobil jsem si k ní držáky aby měla řízení a plyn od volantu a maká neúnavně.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...