Přejít na obsah
Plavidla.cz

odvetrani motorove sachty


Karel

Doporučené příspěvky

Díky za toto vlákno !

Já to taky vždy neodvětrával - teď už budu. Taky mi nedošlo, že nestačí mít chvíli před startem otevřený dekl (benz. páry jsou těžší, než vzduch - já vůl).

A teď dotaz: má být větrák správně zapojen tak, že ho odpojím odpojovačem anebo má mít + pořád, tzn. zapojen na + Aku mimo odpojovač?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz to vemu ciste teoreticky tak prostor odvetravas kdyz starujes motor nebo jedes. V tom pripade musis mit bateriak zaplej. Kdyz vypnes bateriak tak opoustis lod a v tom pripade motor nebudes startovat. Takze podle mne vetrak zapojit za bateriak aby byl odpojenej kdyz na lodi nebudes. Na baterii si naprimo napoj jenom bilge pumpu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal, mam tam 2x ventilátor, jako je v PC. Jejich výkon je 2x 250 m3/h. Teoreticky mi za těch 5 sekund vymění motorovej prostor víc než 2x. Prakticky to bude samozřejmě míň. Každopádně je to dostatečný na bezpečný odvětrání. Na to by asi stačil i jeden ventilátor. Ventilátory nechávám běžet po celou dobu jízdy.

Zaujal mě tu ten nápad s doběhem (už nevim kdo to psal). To ještě dodělam. Neni to nic složitýho a je to bezvadnej nápad.


Nikomu to nenutim, jen píšu, jak to mam já. Je to řešení za 400,-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechi tvrdit, že větrák typ PC je nanic, ale: větrák typu počítač není stavěnej na práci s přetlakem nebo sáním – spojením s hadicí. Tedy pokud bude napojen na hadici, bude mít výkon výrazně nižší. Je to ostatně vidět i z wattového výkonu motoru tohodle větráku a orig. větráku, co se dává do lodí. Pokud bude umístěný někde nahoře u větrací mřížky, tak zase nevysrkne usazené páry na dně, případně se budou dlouho promíchávat.

 

Správně a funkčně musí větrák odsávat hadicí od dna a sám bejt nahoře - mimo páry. Stejně tak je potřeba myslet na přívod čerstvého vzduchu. Za chodu motoru je spuštěný větrák celkem zbytečný. Krom toho, že se s motorem přetahuje o vzduch, motor si vyvětrá bohatě sám.

 

Lodní větrák 240m3/hod http://www.gmnavale.cz/cs/katalog/lodni-prislusentvi/ventilace/ventilator-1/

 

Pokud máte někdo nafťák, páry nafty jsou lehčí vzduchu a tak by mělo stačit přirozený větrání. Kdyby někde omylem kapalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nemam podtlakovku, ale přetlakovku, takže se ventilátory o vzduch s motorem neperou. Podle původního uložení tam byl jeden axiální ventilátor o velikosti toho mýho. Já jsem tam dal raději dva.


Když zvednu kryt motoru, tak tam ty výpary celkem dost smrdí. Po těch 5 sekundách vyfoukání nesmrdí nic, takže to nejspíš nějak funguje.

Jak to tu tak čtu, tak to mam asi blbě, ale nejspíš to tak bylo už z výroby a funguje to spolehlivě. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nemam podtlakovku, ale přetlakovku, takže se ventilátory o vzduch s motorem neperou. Podle původního uložení tam byl jeden axiální ventilátor o velikosti toho mýho. Já jsem tam dal raději dva.

 

Když zvednu kryt motoru, tak tam ty výpary celkem dost smrdí. Po těch 5 sekundách vyfoukání nesmrdí nic, takže to nejspíš nějak funguje.

Jak to tu tak čtu, tak to mam asi blbě, ale nejspíš to tak bylo už z výroby a funguje to spolehlivě. :)

Ještě jsem neviděl výrobce lodí,který by odvětrával motorový prostor tak,že by tam tlačil vzduch,místo aby ho odsával!!! To je pouze zas nějaký český nesmysl!!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To muze nahodou fungovat dobre, my takhle v praci odvetravame cely baraky a rika se tomu pretlakova ventilace, mimochodem, je to mnohem ucinejsi, nez odsavani.... Mam jeste dotsz, David to tu nakousl, u naftaku je to potreba odvetravat taky? Me to prijde zbytecny.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ještě jednou, ale už naposled.

Principem větrání motorového prostoru je odsát páry ležící na dně, případně i pod podlahou, a to co nejrychlejc a bez zbytečného promíchávání.

Pokud si někdo myslí, že tlačením vzduchu odněkud zezhora to provede efektivněji, nebo dosáhne alespoň stejného účinku, jako hadice od větráku ústím do par položená, tak se hluboce mýlí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal, je možný, že je to blbě, ale výrobce už to tak nejspíš měl.

To co píše Danykopy mi taky v práci vzduchaři říkali. Nakonec se to i v praxi ověřilo. Odvětrávali jsme laboratoř. Měli jsme vyváženou vzduchotechniku, ale s regulací zvlášt na sání a zvlášt na přívod vzduchu. Hráli jsme si s tim a zjistili jsme, že při samotnym sání je účinek mizernej i při trvalym chodu na plno. Naopak při puštění ventilátoru na přívodu se místnost během krátký doby vyvětrala.


Vysvětlili mi to tim, že vytvořit souvislej proud vzduchu sáním je sakra složitá disciplína. Hlavně je k tomu potřeba výkonnej ventilátor a další věci. Naproti tomu velkej proud vzduchu fouká už i malej stolní ventilátor, co se prodává v marketech na léto.


Asi bych nikomu nedoporučil, aby to dělal, jako to mam já. Výrobci asi ví proč dělaji sání. Mě to ale funguje a předělávat to nebudu. Když pustim ventilátory, tak z výdechů smrdí výpary. Když zvednu kryt, tak to tam nesmrdí a to je pro mě hlavní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To vis, pokrok a lidsky mysleni jde dopredu, teda u toho, kdo tomu je trochu pristupnej, nevim, jestli je to spravne tak, nebo onak, kazdopadne bych se pokroku nebranil. Dokonce je to podle me i bezpecnejsi z hlediska toho, ze ten ventilator nemusi celit benzinovym vyparum pri chodu. Jak je to s tema dieslama? Tam se odvetrani delat nemusi? Ptedpokladam, ze ne, teda myslim nuceny.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal, je možný, že je to blbě, ale výrobce už to tak nejspíš měl.

To co píše Danykopy mi taky v práci vzduchaři říkali. Nakonec se to i v praxi ověřilo. Odvětrávali jsme laboratoř. Měli jsme vyváženou vzduchotechniku, ale s regulací zvlášt na sání a zvlášt na přívod vzduchu. Hráli jsme si s tim a zjistili jsme, že při samotnym sání je účinek mizernej i při trvalym chodu na plno. Naopak při puštění ventilátoru na přívodu se místnost během krátký doby vyvětrala.

 

Vysvětlili mi to tim, že vytvořit souvislej proud vzduchu sáním je sakra složitá disciplína. Hlavně je k tomu potřeba výkonnej ventilátor a další věci. Naproti tomu velkej proud vzduchu fouká už i malej stolní ventilátor, co se prodává v marketech na léto.

 

Asi bych nikomu nedoporučil, aby to dělal, jako to mam já. Výrobci asi ví proč dělaji sání. Mě to ale funguje a předělávat to nebudu. Když pustim ventilátory, tak z výdechů smrdí výpary. Když zvednu kryt, tak to tam nesmrdí a to je pro mě hlavní.

No,nevím jakou máš lod,ale kdyby kajutovku,tak si ty výbušný plyny nenatlač do kajuty,nebo pod uzavřený "kočárek" a pak si nezapomen zapálit cigáro!!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...