Přejít na obsah
Plavidla.cz

odvetrani motorove sachty


Karel

Doporučené příspěvky

  • 3 months later...
Ahoj. Chtěl bych se zeptat vás zkušených.... mělo by se zapínat odvětrání motorového prostoru před startem vždy? i když třeba někde chcípnu motor jen na chvilku třeba na 2-5minut? asi mi odpovíte, že jistota je jistota..... asi by bylo pozdě si pak vyčítat až bude loď v plamenech, že já blbec nezapnul větrák aspoň na chvíli....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také jsem odvětrával pouze před startem,ale když jsme se vrátili odpoledne z lodí do maríny a večer šli spát a neodvětral jsem prostor motoru tak ta malá část kajuty co byla přímo za motorovou šachtou byl cítit trochu smrad benzínu.To samé bylo když byla loď dlouho uzavřená.Namontoval jsem tam pak ještě jeden ventilátor na odtah té malé části kajuty a bylo to v pohodě.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V prostorech s nebezpecim vybuchu prachu se občas davaji takovy specialni klapky, který energii vybuchu vypustej smerem, kterej je malo nebezpecnej.

Zmensej tak energii tlakovy vlny na minimum a plameny proste vyslehnou ven, aniz by toho moc znicily. Myslite, ze by to lod mohla mit taky?

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dyť to tam běžně je - výbuch zvedne dekl od motoru. někdy i s okolim :D

Ano,to bylo nádherně a přesně řečeno!

Odvětrával bych vždy i když vypneš motor jen na několik minut! Mám známého,který si taky myslel,že odvětrávat třeba i po 3 min.od zastavení nemá smysl.Jednoho dne zastavil v marině v chorvatsku,jen neco koupit,po 3 minutách skočil do lodě,otočíl klíčkem startu a BUM,ale naštěstí ten výbuch zároveň uhasil oheň a byla jen zcela shořená specialní 4" odvětrávací hadice od bloweru,dlouhá asi 1 metr,tudy šel zřejmně výbuch ven z lodi,zbyla z ní jen vnitřní ocelová spirála!!neuvěřitelné,když jsem to viděl na vlastní oči!!Mněl tudíž více štěstí než rozumu.proto radím-Odvětrávejte vždy a hlavně nezapomínat!!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odvádění energie výbuchu jsem řešil u železobetonových trafostanic. Naprosto nejmenší problém je plamen. Ten spolehlivě uhasí běžná mřížka z tahokovu. To ostatní už je ale u laminátových lodí prakticky neřešitelný. Laminát to nikdy nevydrží.


U stříkaček neni co řešit. Tam se nikde nic neodpařuje. U karbecovek záleží na pasivnim odvětrání motoru. V autech taky nikdo před nastartováním nepouštěl ventilátor.

Nejjistější by bylo namontovat spínací časový relé. Po zapnutí klíčku se nejdřív sepne ventilátor a po např. 5 vteřinách se teprve sepne zapalování. Něco, jako žhavení starých dieselů. Taky každej zapnul klíček a čekal, než zhasla kontrolka žhavení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele a co takhle krome rucniho spinace odvetrani ještě udelat casovej spinac naopak nejakou dobu po chcipnuti, když se to nejvic odparuje? To by se pak lidi kratkycho chcipnuti nemuseli bat (který mi u karbu prijde skoro nebezpecnejsi nez dlouhy stani).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdenda :

U karbecovek záleží na pasivnim odvětrání motoru.


Pasivním větráním se něco, co leží na dně, případně pod podlahou, odvětrat téměř nedá


V autech taky nikdo před nastartováním nepouštěl ventilátor.


Ty jsi už viděl motor u auta namontovanej do vodotěsný bedny?



Nejjistější by bylo namontovat spínací časový relé. Po zapnutí klíčku se nejdřív sepne ventilátor a po např. 5 vteřinách se teprve sepne zapalování.


Mimo to, že např. 5 vteřin je hodně málo, tak když máš časové relé na reálnej čas odvětrání ( udává se až 3-5min), tak při náhodným chcípnutí nebo potřeby rychlýho nastartování čekáš trapně třeba 5 min, než tě to pustí. To mezitím můžeš loď někde pěkně omlátit. časové relé by proto bylo první, co bych překlemoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

davide koukam seš konstruktivní a samá rada, jako vždy. Když neumíš poradit, tak drž ...


Já mam v lodi poměrně dobře odvětranej motorovej prostor. Až se někdy dostaneš k pořádnýmu autu, tak se podívej třeba v BMW, jak jsou motorový prostory utěsněný. Počítám, že myš by mi tam nevlezla. Rozhodně bych ale prostor v mym motoráku nenazval vodotěsnou bednou. To za prvé!!

A za druhé kde jsem psal o odvětrávání 5 minut? Co tak vidim, tak o 5 minutách píšeš jenom ty!


P.S. já odvětrávám cca těch 5 vteřin. Ventilátory jsou samozřejmě směrovaný dolu. Hlavně ale jde o to dostat ty výpary ze spodní části prostoru, hlavně od startéru. Resp. alespoň je rozmýchat a zředit.


P.S.2 jo a jak jsem psal ten příklad se žhavením dieselů, tam taky šlo startovat hned bez žhavení. To bys ale musel přemejšlet konstruktivně a ne jen za každou cenu srát svý okolí!

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdil jsem teda celou sezonu bez větráku ,ale kde se dá sehnat?

Seženeš ho třeba u mne- dělají se 3"a 4" a to i včetně potřebných hadic.

Někdo se dále ptal na umístění ventilátoru.valná většina jsou "in laine" ,to je hadice se připojují na obě strany,tudíž je jedno kam ho dáš-většinou tam,kde je k němu dobrý přístup.Sací hadice se dává do nejnižšího místa-tudíž "pod motor" a "výfuk" bývá většinou na bocích-to jsou ty větrací mřížky vzadu po obou stranách lodě-jednou stranou to nasává čistý vzdech a na druhé straně je "výfuk"!

Jo a ještě k času odvětrávání - je přdepsán min.na 4 minuty!!!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já odvětrávám před startem vždy a v létě na delší trasy na moři nechávám běžet, víc čerstvého vzduchu "pod kapotou "neuškodí.Nějaká časová relé jsou dle mne k ničemu, ještě bych bral po zapnutí klíčku krátké pípnutí , které připomene "vole zapni větrák", ale jinak je potřeba na to myslet. Když budu pilotovat letadlo, tak před startem musím taky nastavit vše do startovní konfigurace, jinak si nabiju ústa, je to o zvyku. Porovnávat utěsnení motoru v autě a v lodi taky nejde, i ten nejlíp utěsněný motor v autě je oproti lodi secsakra odvětraný, hlavně směrem dolů.(výjimkou je obojživelné vozidlo)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jelikoz mam karburator, tak odevtravam polazde pred startem motoru. Uz se z toho stak takovej ritual, takze nez zapnu klicek zapalovani, tak pustim vetrak u motoru, vcelku neresim nijakou automatizeci, je to asi jako v aute kde se pred jizdou pripoutate, taky si to clovek vzije a neni co resit. Co se tyce cetnosti odvetravani, tak si myslim, ze hlavne po jizde, kdy na chvili zastavis je nutne odvetrat. Protoze u tepleho motoru se bude benzin podle mne rychleji z karburatoru odparovat a nestihne se dostatecne odvetrat prirozenou ventilaci.

Jen pro zajimavost fotka meho motoroveho prostoru, kde je vetrak umisten skoro v nejspodnejsi cesti vlevo od motoru a hadice je vyvedena do mrizky v boku lodi.

 

 

http://nd06.jxs.cz/069/061/e1efb25ed6_96666542_o2.jpg?1390164839

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

davide koukam seš konstruktivní a samá rada, jako vždy. Když neumíš poradit, tak drž ...

 

Já mam v lodi poměrně dobře odvětranej motorovej prostor. Až se někdy dostaneš k pořádnýmu autu, tak se podívej třeba v BMW, jak jsou motorový prostory utěsněný. Počítám, že myš by mi tam nevlezla. Rozhodně bych ale prostor v mym motoráku nenazval vodotěsnou bednou. To za prvé!!

A za druhé kde jsem psal o odvětrávání 5 minut? Co tak vidim, tak o 5 minutách píšeš jenom ty!

 

P.S. já odvětrávám cca těch 5 vteřin. Ventilátory jsou samozřejmě směrovaný dolu. Hlavně ale jde o to dostat ty výpary ze spodní části prostoru, hlavně od startéru. Resp. alespoň je rozmýchat a zředit.

 

P.S.2 jo a jak jsem psal ten příklad se žhavením dieselů, tam taky šlo startovat hned bez žhavení. To bys ale musel přemejšlet konstruktivně a ne jen za každou cenu srát svý okolí!

milý vole, jak se má odvětrávát motorový prostor lodě sem tu, a na jachtinginfo, psal už několikrát, stačí si to najít. tedy z " neumíš poradit" mně nenapadej.

podívej se na výkon větráku z PC a orig větráku do motorraumu a pak hodnoť

 

protože konstruktivně myslím, jakékoli omezovače toho, co chci s lodí či motorem teď hned dělat, bych si neinstaloval.

 

pořádnejch aut znám docela dost, ale žádný nemá zespodu vodotěsnej a plynotěsnej kryt . možná máš nějakej exot, nevím. loď naštěstí má motorraum ze spodu vodo i plynotěsněj, jináč by se potopila

 

páč jsou páry benzínu těžší vzduchu, pasivní odvětrání větrákama na palubě ti je v podstatě na hovno, leda by byl furt tajfun Kyril. a nemáš-li motor bednu zespodu vodo a plynotěsnou, tak se nejspíš potápíš

 

o až 5 minutách větrání nepíšu já, jen opisuju, je to "výmysl" výrobců lodí. že to neznáš mně mrzí, ale nic s tím nehodlám dělat. je to na tvém samostudiu.

 

že tě seru chytáním na švestkách vím a mám z toho srandu. narozdíl od tebe. hahaha

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...