Přejít na obsah
Plavidla.cz

uložení motoru


Doporučené příspěvky

Chlapi, v jaké výšce má být přední silenblok (u řemenice) u Z náhonu? Předělávám uložení motoru a tady si nejsem jistý. U Transomu to je jasný - tam je to dané, ale na druhé straně nevím. U transomu to je kousek nad osou kliky, tak na druhé straně to bude taky výš? Originál díl k mému motoru neexistuje, tak ho vyrobím, ale potřebuju informace. Motor původně visel na zrcadle na transomu, ale ten - jak jsem zjistil - byl prasklý a tak to předchůdce zavařil a asi křivě, takže pak jsem měl stále problém s vyosováním.Navíc na něm jsou ještě další problémy, tak to řeším výměnou. Transom mám z Alphy 1, u setrváku to mám vyřešeno mezikusem, ale u řemenice to musím vymyslet.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No originál tam je !štelovací" šroub kterým dořešíš po uchyceni vzadu na transomu správnou výšku vepředu. Vše se to dělá za pomoci seřizovací hřídele kterou prostrčíš transomem místo hřídele Z nohy. Takže myslím, že přesnou výšku Ti asi nikdo neřekne akorát plus minus. Když jsem měnil motor tak jsem měl přibližné údaje a potom jsem to řešil podložkami a seřízením toho centrálního šroubu pod řemenicí.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, to je mi jasné,že se musí nastavit hřídel s klikou do osy, ale mě jde o pozici silentbloku vůči ose kliky motoru. Jestli jsem dobře koukal, tak silentblok ja v držáku na motoru a celé se to pak šteluje na tom šroubu. Takže poloha silentbloku vůči motoru je stále stejná a o tu mi jde. Kdyby byl silentblok připevněný k lodi a na motoru ten šroub, tak je to pohoda, ale to by asi bylo špatně ne? Nebo jsem blbě koukal?

Teď koukám, že jsem to možná v tom dotazu blbě popsal - takže musím vyrobit držák silentbloku co je přišroubovanej k motoru. Ten kus co je připevněný k lodi už je sranda, nebo půjde použít nějaký hotový - to až to přesně proměřím

Upraveno uživatelem romanva
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, to je mi jasné,že se musí nastavit hřídel s klikou do osy, ale mě jde o pozici silentbloku vůči ose kliky motoru. Jestli jsem dobře koukal, tak silentblok ja v držáku na motoru a celé se to pak šteluje na tom šroubu. Takže poloha silentbloku vůči motoru je stále stejná a o tu mi jde. Kdyby byl silentblok připevněný k lodi a na motoru ten šroub, tak je to pohoda, ale to by asi bylo špatně ne? Nebo jsem blbě koukal?

Teď koukám, že jsem to možná v tom dotazu blbě popsal - takže musím vyrobit držák silentbloku co je přišroubovanej k motoru. Ten kus co je připevněný k lodi už je sranda, nebo půjde použít nějaký hotový - to až to přesně proměřím

Mám tady originál přední štelovací držák vč.silenbloku pro motory 4 vál. Mercruiser 2,5 a 3,0L. S největší pravděpodobností by se musela upravit část,která se šroubuje na motor.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Bootcentrum:

Tu část co je přidělaná na motor už mám skoro vyrobenou - když jsem koukal po těch držákách, tak bych to asi nepoužil. Musím se chytnout na pevná místa na bloku, tak mi z toho vychází taková klikatice. Už potřebuju jen přivařit pouzdro na silentblok a proto se pídím po té poloze. Ten spodní štelovací díl budu muset taky vyrobit - nemám v lodi tu příčku na které to sedí . jsou tam jen podélné výztuhy (zalaminované trámky nebo co) cca 60cm od sebe. Co bych ale potřeboval je ten silentblok. Ten by nebyl? Nebo kolik chcete za ten díl i se silentblokem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Bootcentrum:

Tu část co je přidělaná na motor už mám skoro vyrobenou - když jsem koukal po těch držákách, tak bych to asi nepoužil. Musím se chytnout na pevná místa na bloku, tak mi z toho vychází taková klikatice. Už potřebuju jen přivařit pouzdro na silentblok a proto se pídím po té poloze. Ten spodní štelovací díl budu muset taky vyrobit - nemám v lodi tu příčku na které to sedí . jsou tam jen podélné výztuhy (zalaminované trámky nebo co) cca 60cm od sebe. Co bych ale potřeboval je ten silentblok. Ten by nebyl? Nebo kolik chcete za ten díl i se silentblokem?

Nebyl jsem ve skladu,ale je to nějak celé nalisované do toho horního štelovacího dílu,těžko to nějak rozebrat.Celý ten horní díl stojí cca 7500,- což je ve vašem případě nesmysl,mohu vám ho nechat za 2000,- ale asi by stačil jen samotný silenblok,který stojí cca 1000.Kdyby vás to zajímalo jak to celé vypadá můžete se zastavit podívat.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ten silenblok bych si vzal - ozvu se přes E-mail nebo zavolám, ale nemůžete mi změřit vnitřní průměr - jestli nebudu potřebovat i originál šroub? Určitě tam zase bude nějakej palcovej rozměr. Nemáte možnost na nějakém motoru mi změřit vzdálenost spodku silenbloku od osy řemenice? Já bych se stavil, ale mám to pěkně daleko. Ty držáky - vím jak vypadají i jak to je uchycené, ale na ten můj motor to nelze. E-Bay je toho plnej. Mám i servisní manuály k různejm motorům, ale údaj kterej potřebuju nikde není.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ten silenblok bych si vzal - ozvu se přes E-mail nebo zavolám, ale nemůžete mi změřit vnitřní průměr - jestli nebudu potřebovat i originál šroub? Určitě tam zase bude nějakej palcovej rozměr. Nemáte možnost na nějakém motoru mi změřit vzdálenost spodku silenbloku od osy řemenice? Já bych se stavil, ale mám to pěkně daleko. Ty držáky - vím jak vypadají i jak to je uchycené, ale na ten můj motor to nelze. E-Bay je toho plnej. Mám i servisní manuály k různejm motorům, ale údaj kterej potřebuju nikde není.

když víte jak ten držák vypadá,tak ten silenblok je umístěný nahoře v příčném rameni,které se 4 mi šrouby šroubuje k motoru,pokud si to trochu vybavuji tak je asi 10 cm nad osou kliky.Průměr šroubu nevím,nemám to u sebe ale odhaduji to na 3/4" - můžete použít metrickou tyč,když výjde tak M18.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jejda, tak to já jsem si myslel, že to je jen kousek nad klikou. Uvažoval jsem tak, aby osa uložení motoru procházela nebo byla co nejblíž k ose kliky. U Transomu to je cca 15mm spodek silenbloku nad osou kliky, tak jsem myslel, že na druhé straně to bude podobné. Budu muset asi zajet za někým a v lodi to nějak oměřit.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem teď studoval odkaz co tu dal David a napadlo mě jestli bych to nemohl uložit takhle:http://viewer.zmags.com/publication/d43ec278#/d43ec278/28

To by mi možná vyřešilo dost starostí a užetřilo spoustu práce když mám jen podélné nosníky v lodi. Myslel jsem, že takhle jsou uložený jen motory do V, ale Vetus to tak dělá i u řadových. Co vy na to?

Upraveno uživatelem romanva
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jejda, tak to já jsem si myslel, že to je jen kousek nad klikou. Uvažoval jsem tak, aby osa uložení motoru procházela nebo byla co nejblíž k ose kliky. U Transomu to je cca 15mm spodek silenbloku nad osou kliky, tak jsem myslel, že na druhé straně to bude podobné. Budu muset asi zajet za někým a v lodi to nějak oměřit.

Já jsem přesvědčen,že je to dost JEDNO !!Udělejte to tak,jak to výjde!

A jestli má motor držáky pro silentbloky po obou stranách /myslím si,že má, je to původně automotor/klidně vyrobte tyto držáky se silentblokama po obou stranách motoru - tak jak to mají všechny "dospělé"motory,jak MCM,tak Volvo !!!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdar ROMANVA:

mozna mimo misu

koukni ja to mel takhle podobne , stelovalo se to JAKJSI CHTEL uplne po desetine milimetru klidne..

http://nemam1.rajce.idnes.cz/Piraton_-_Pce_-_oprava/#P1000885.jpg

akorat tam není videt držák co je našroubovan na motoru ,,

to kdyžtak naskenuji z manualu

ale docela se obejdeš i tady

http://www.boatinfo.no/lib/library.html

 

ale musiš se tím prošťourat a něco tam určitě bude videt

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Davide smekám. Super stránka. Já sice nějaké manuály mám, ale tohle je prostě super. Dnes jsem to proměřil a už mám nakreslené držáky. V práci to nechám naohýbat, pak dovařím a hotovo. Silentbloky jsem taky našel - jsou dost podobné těm od Vetusu, tak je zkusím, a kdyby to bylo blbý, tak pak koupím originál.

Pánové, moc vám všem děkuju za cenné rady a informace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pevně doufám, že bude. Na tuhle variantu jsem myslel už na začátku, ale pak jsem si říkal, že jsem viděl všechny řadový motory uložený na jednom místě a že takhle se ukládají jen "V" motory. Držáky už mám naohýbané, doma to posvářím, nastříkám a hotovo. Pak už to jen usadit do lodi a hurá na vodu. Taky máte takovej absťák jako já? Už aby bylo jaro.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, v jaké výšce má být přední silenblok (u řemenice) u Z náhonu? Předělávám uložení motoru a tady si nejsem jistý. U Transomu to je jasný - tam je to dané, ale na druhé straně nevím. U transomu to je kousek nad osou kliky, tak na druhé straně to bude taky výš? Originál díl k mému motoru neexistuje, tak ho vyrobím, ale potřebuju informace. Motor původně visel na zrcadle na transomu, ale ten - jak jsem zjistil - byl prasklý a tak to předchůdce zavařil a asi křivě, takže pak jsem měl stále problém s vyosováním.Navíc na něm jsou ještě další problémy, tak to řeším výměnou. Transom mám z Alphy 1, u setrváku to mám vyřešeno mezikusem, ale u řemenice to musím vymyslet.

Ted jsem získal komletní pohonnou jednotku ze sladké vody 4 válec Mercruiser 140 a to včetně transomu,hydraulika a Z-nohy.Nemáte zájem o koupi?Aby jste nemusel stále řešit již nedostupné díly na váš starý motor a Z-ko.Cena za vše 50 tisíc.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak teď jsem na infarkt. Tomu se říká nabídka která se neodmítá. Já ji ale odmítnout musím. V loňském roce jsme se dost vydali z peněz a v práci to nevypadá zrovna růžově. Byl by to pohon kterej by k mé lodi krásně seděl, ale účet už dál dojit nemůžu a půjčku nechci.Dcera chce jít na vysokou, tak musejí nějaké rezervy zůstat. Budu to muset nějak udržet ještě pár let v provozu a pak pomýšlíme na "větší" loď . Nám se strašně líbí Bayliner sunbridge 2155. Není to o mnoho větší, ale manželka chce mít záchod a mě se zatím nechce upustit od skluzové lodi. Jinak jezdíme převážně dva a sem tam někoho svezem. To sem ale nepatří a zatím si o tom jen můžu nechat zdát.

Takže tady ještě nějaký čas budu "prudit" s řešením bolestí toho mého "veterána".

Navíc by to nebylo jen výměna pohonu, ale na vleku mám rezervu cca 50Kg, tak to bych tutově přelezl, takže vlek, nějaká ta vrtule, něco vrazit do instalace motoru a jsem někde kde nechci.

Nicméně moc děkuju za supr nabídku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...