Přejít na obsah
Plavidla.cz

uložení motoru


Doporučené příspěvky

zdar námořníci, potřebuju opět radu. řeším uložení motoru, jaké silentbloky mám použít, jestli mám udělat rám, na který motor i s převodovkou našroubuju a to celé uložím na silentbloky a nebo motor na silentbloky zvlášť a převodovku taky zvlášť, mám je totiž odděleně a spojené přes hardy spojku. díky za odpovědi a rady.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radit ti moc nemuzu, ale je potreba zvazit jaky reakcni sily ty silentbloky budou vynaset.


Kdyz vse das na spolecnej ram, budou prenaset jenom silu na sroubu. Pokud to oddelis, budes je zatezovat i silou mezi motorem a prevodovkou a zaroven budes zbytecne opotrebovavat hardyspojku.


Ted je otazka, co snesou hardyspojky, jestli je vhodny motor ulozit zvlast a mekce a odhlucnit to tak. Asi taky zalezi na konstrukci prevodovky, prevodech a na jejim napojeni na sroub.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se kouknu na muj motor a Z nohu, tak noha je na pevno a motor je na silentblokách. Nepřijde mi, že by ty silentbloky nějak trpěly od torzního namáhání. Mam tam 140 Hp.


Když to dáš na jeden rám, tak ušetříš hardyspojku mezi motorem a převodovkou, ale zase budeš namáhat hardyspojku mezi převodovkou a hřídelí. Si nevybereš. :-)


Jakej výkon instaluješ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

výkon je malej, motor dává sice myslím něco kolem 60KW, ale je to 8metrová loď pro výtlak, takže přenášenej výkon bude max. do 40kW.

no je pravda, že kdybych to dal na společnej rám na tvrdo, tak by asi ta hardyspojka trpěla míň,ale to za předpokladu, že se mi podaří to dát stoprocentně do roviny, myslím tím hřídel z motoru a hřídel od převodovky, a to vím jistě, že se mi nepovede, tak si říkám, že když to bude obojí pružný, takže se to bude jakoby centrovat samo a ta hardyspojka nebude tak trpět....výstup z převodovky už bude na hřídel k šroubu na tvrdo, vzhledem k tomu, že převodovka bude tlačená, nebo tažená šroubem podle toho, jestli pojede dopředu, nebo dozadu, tak tu převodovku dám do tvrdších silentbloků, nechám tam asi ty púvodní, jsou to takové dva gumové válce po stranách.sice je ta guma tvrdá,ale aspoň něco....docela by mi pomohlo, kdyby jste měli někdo fotku nějakého podobného uložení ve své lodi....na netu to hledám jak se dá, ale marně, většina lodí má převodovku přilepenou přímo na motoru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já budu dávat převodovku zvlášť, a mezi ní a motor dám hřídel s homokynetickými klouby (mám jich velkou zásobu) Vratka má v sobě už tlačné ložisko (máme stejnou, já mám jen 25ku)takže tu co nejpevněji k trupu, a pamatovat ne to,že tlačí celou loď, tak nedávat hardy mezi ní a hřídel vrtule! Upraveno uživatelem maxik1958
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, tak proč se davide tisícikoňový ameriky tak kroutí ? :-D

Jestli to nebude tim, že motor je v předu a diferák vzadu. :-D Tak jestli funguje fyzika i na lodích.... :-D


Si na motoru povol silentbloky a podívej se co to děla při plnym výkonu. Motor bude nakloněnej k jedný straně. Co myslíš, že drží motor, aby se neotáčel, když vrtuli brzdí voda?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdendo.... jsi vedle.


Amriky se kroutej protoze maji u motoru prevodovku s prevodem treba 1:3 motor s 500Nm. Takze tam pusobi napr. 1500Nm. V lodi mas motor co dava mozna tak 250Nm a prevod je az ve vratce, takze se neuplatni. Dalsi otazka je, jestli tech 250Nm skutecne vyuzivas (jako ze tezko).


Fyzika fakt funguje. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no chlapi, v kazdym pripade, mam v umyslu pouzit klasicky kulaty silentbloky, dejme tomu prumer 50mm, se sroubama M10,to motor udrzi v pohode.vibrace to snad taky nejaky pohlti.. nevim, jak to mate vy ostatni, ale snad to fungovat bude a kdyz ne, tak to pak predelam. Prevodovku budu mit ulozenou v tech gumovych valcich aby to sneslo namahani vsemi smery. Fotek se asi nedockam, tak az to budu mit hotovy, tak treba nejaky udelam. Aby jste mi mohli rict, jakej jsem blb.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

viki byl rychlejší, ale když už jsem to nadatloval...

 

Pochybuju, že si Danykopy bude do lodě dávat relativně velmi lehkej, silně nadupanej, dusíkem a jinejma příměsema krmenej 1000 HP motor. Dálepak mezi motorem a diferákem bejvá zvykem dávat převodovku, která může krouťák zvednout na jedničku třeba 4-6x. Tak to jsme teda někde jinde.

 

Např. 1,9 TDI dává tak max. 25kg/m a to tam mít nejspíš taky nebude. Reálně bych uvažoval něco kolem 15 kg/m.

 

Při rozteči silentbloků řekněme 0,60m se tedy do jednoho páru na jedné straně bude motor opírat silou 15/0,3=50kg a na druhé straně se bude stejnou silou chtít ze silentbloků zvednout. Kdyby měl převodovku na motoru a převod 2:1, bude to dvakrát tolik, tedy metrák. Slušnej ustrojenej diesemotor výkonu 60 koní s převodovkou váží kolem 240kg – tedy tlačí na pár silentbloků 120 kilama na páce 0,3m. Tak pořád ještě zbývá pár kilo navíc, aby dokázal běžet nepřišroubovanej. Je to trochu zjednodušený, ale je to tak.

 

Ostatně, kdybys někdy viděl na jak vyhnilých ložích motory v lodích leží a nevyskočí ani neodjedou, tolik by ses nedivil.

 

jináč kakulaci na zatížení silentbloků, včetně přídavku na krouťák, najdeš třeba tady:

 

http://viewer.zmags.com/publication/d43ec278#/d43ec278/44

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem rád, že jste mi to potvrddili a že se shodneme, že ta síla tam pořád je, i když je řádově 10x menší. :-)

Snažil jsem se to pro představu vysvětlit na nejextrémnějším příkladu, kterej mě v tu chvíli napadnul.


Proto jsem se ptal co tam bude za motor. Co kdyby náhodou stavěl monstrum. :-)



Muj motor se mi v lodi taky jen tak válel. šrouby, co ho měly držed buď byly uhnilý, nebo jsem je vytáhl rukou ze shnilýho dřeva. Souhlas davide. :-)


A já jsem si pořád říkal, proč je ten motor při plavbě tak nakřivo. :-D

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no chlapi, v kazdym pripade, mam v umyslu pouzit klasicky kulaty silentbloky, dejme tomu prumer 50mm, se sroubama M10,to motor udrzi v pohode.vibrace to snad taky nejaky pohlti.. nevim.

z hlediska utlumení vibrací a zamezení pobíhání motoru po lodi je zdaleka nejdůležitější umístění držáků silentbloků na motoru. Většinou to je tak, že je díra pro šroub silentbloku v ose klikovky. Pouze když je převodovka na motoru a je se spodním vývodem, tak se dávají něco níž.

 

dobře to je vidět v odkazu, co jsem dal minule, o pár stránek vlevo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jenom ještě musím podotknout,že pokud máte v lodi namontovanou Z-nohu,tak ještě nezapomínejte,že na domečku setrvačníku a na protikusu transomu jsou další 2 silenbloky,které hlavně přenášejí uvedený krouták!! A taky bývá často 1 znich poškozený od neustálého namáhání,to má za následek,že osa kliky není tam kde má být a tím dochází k poškozování jak spojky na setrváku tak kardanu a jeho uložení!!


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz už se zde řeší silentbloky chtěl bych se optat jakou mají životnost(konkretně na me 4,3L)Se mě zdá že vybrace celkem dost cítím v lodi.No prostě to není jak v autě :)

Píšeš,že máš motor Vortec,tudíž je s vyvažovací hřídelí a proto by mněl být bez vybrací. Můžeš mít špatně uložený,vyosený ,motor a nebo poškozené silentbloky,jak jsem psal,zřejmně ty u transomu. je potřeba to vše překontrolovat,seřídit a případně vyměnit,nebot ti může odejít do věčných lovišt spojka na motoru a ta stojí cca 10000,-

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...