Přejít na obsah
Plavidla.cz

chlazení výfuku


Doporučené příspěvky

Teď ho dělám do Poseidona! :D Sání tam dám z 1,6 turbíny(abych měl víc místa okolo), a chlazený parohy budou posvařovaný z nerezu, Jestli bys chtěl, a úplně na to nespěchal, můžu nechat udělat dvoje, teď mi mladej dělá výkres na příruby, budou se pálit laserem. Mám už připravenou starou hlavu, na který se to bude svařovat přišroubovaný, aby se to nezkroutilo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky za nabídku, já si to vyrobím sám, protože to pro mě bude asi levnější, jde mi spíš o to, jak to má bejt....takže mě oprav, jestli se pletu....parohy je potřeba mít celé ponořené do vody, ta voda, tam je přivedená z nezávislého okruhu s odděleným vodním čerpadlem, voda je braná z řeky. na nejvyšším místě toho bazmeku, co bude okolo parohů má být díra v nejvyšším místě a z toho bude voda vytékat do výfukového potrubí ?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží na tom, jestli budeš mít jedno, nebo dvouokruhové chlazení, to co jsi popsal je dvouokruh, jen voda z řeky napřed prochází výměníkem chlazení motoru. Pokud budeš mít jednookruh, tak voda z řeky do parohů, odtud předehřátá do motoru,a z motoru do výfukového potrubí, a pryč z kodi, ještě se v tomto případě dělá bypas s ventilem, abys ohřál motor. U VW motorů se to také dá řešit u termostatu, pokud zachováš oběhové čerpadlo.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co je lepsi? Jedno, nebo dvou okruh? Jednookruh je tedy asi jednodussi, protoze by odpadl vymnenik a stacilo by jedno obehove cerpadlo. Taky tam nemusi byt fridex , ale dvouokruh bude asi setrnejsi k tomu motoru s tim, ze se da pouzit voda z chlazeni i na topeni....nebo rekni, co je lepsi a proc?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píšeš oboje má výhody, i nevýhody, také záleží na jaké lodi to bude, samozřejmě že voda na topení se u dvouokruhu využít dá. V podstatě Ti také v tomto případě stačí na uzavřený okruh oběhové čerpadlo které je na motoru, a druhé na chlazení výměníku a výfuku. Měl jsem to takhle na Neptunu, a makalo to bez chyby . Poseidon bude asi taky dvouokruh, ale ještě jsem se nerozhodl úplně :rolleyes:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, zajimave, to jsou poradny dardy za vrtulku v krabicce :-) a je docela zajimave, ze to cerpadlo bez elektromotoru stoji stejne jako s elektromotorem....to budu muset vyresit nejak levnejc, protoze by jen to cerpadylko stalo vic jak celej motor :-) a to by me stvalo uz jen z principu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

poku marinizuješ nějaký motor,musíš tam mit stejně specialní oběhové čerpadlo,doporučuji hnané od motoru,nikoliv elektrické-další věc,která se spíše porouchá! Potom je jedno zda uděláš 1 nebo 2 okruh!

a pokud použiješ Z-nohu,která má již čerpadlo v sobě,použiješ dále oběhové čerpadlo na motoru pro 2 okruhový system.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oběhové čerpadlo jsem myslel, že ponechám to, co je standartně v motoru z výroby, tím bych hnal vnitřní uzavřený okruh chladící kapaliny, přez výmněník voda/voda a na chlazení svodů výfuku bych použil to oddělené čerpadlo, které bude nasávat vodu z řeky a vypouštět jí výfukem...taky se mi nelíbí aby tam byl elektromotor, takže bych raději přez řemenici...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro danykopy- oběhové,původní čerpadlo musí být k oběhu nemrzky v uzavřeném okruhu,můžeš na to připojit o bojler/ a přídavné čerpadlo s impelerem nasává vodu z řeky /moře/ a jde nejdříve voda do chladiče serva,dále do motorového chladiče/výměníku/ a dále do dvojitých stěn výfukového potrubí,kde pod nejvyšší urovní je vstřikováno do jednoduchého výfuk,potrubí. tak to dodrž a bude to 100% správně chodit!! jen musíš zvolit dle potřebného uchlazení motoru /jeho výkonu/ správnou velikost té přídavné pumpy.Doporučuji zvolit standartní seewatrpumpu např.od Volva-penty. - i když je dražší ale máš jistotu ND a jistotu dlouhodobého chodu. Pumpu mohu dodat,to není problém.možná mám i 1 skladem,cena je někde kolem 10000,-s řemenicí na klínový řemen.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to moc krásné, co tu vymyslite.Já VW marinoval a znovu bych do toho nešel.Nerez na vyfuk nebo vymenik.Ano, ale ve třídě odolné

solí, jinak na moře ee.čerpadlo jedině mechanický, já měl upravené z passata.Do tohohle se ale pustit znamená mít k dispozici soustruh, frezu, svareni atd. Protože to je vždy spousta predelavani a to se nedoplatis, Jak říkám, zkusil jsem, ale vůbec v dnešní době vím, že tudy cesta nevede, nevyplatí se to...Zlatý z-tko se všemi jeho problemama.

Upraveno uživatelem viita
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, už marinizuju třetí, a nemám s tím problém, a soustružit a svářet si nechávám ( TYGem) je to levnější než si všechno pořizovat,a celá marinizace mne vyjde do 10 000,- když teda nepočítám svou práci. Upraveno uživatelem maxik1958
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no a to čerpadlo tam nabízené bych klidně koupil,ale bohužel nevládnu cizí řečí a dokonce i ten automatickej překladač, co mi přeložil celou webovou stránku mi někam zmizel, takže prostě nevím jak to koupit, navíc to asi bude aukce, takže se to asi ještě vyšplhá vejš ta cena, nemýlím li se...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...