Danykopy Zveřejněno 7. Září 2013 Sdílet Zveřejněno 7. Září 2013 čau, prosímvás, máte někdo odkaz na nějaký schema, jak udělat chlazení výfuku? přibližnýho tucha mám,ale chtěl bych vědět, jak je to udělaný přesně...díky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 7. Září 2013 Sdílet Odesláno 7. Září 2013 A na jakej motor? Myslíš chlazený výfukový potrubí, nebo jen jak plivat vodu výfukem ven? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danykopy Odesláno 8. Září 2013 Autor Sdílet Odesláno 8. Září 2013 myslím, tak aby to bylo co nejlepší :-) a aby se to dobře dělalo... motor to je WV 1.9D původně ze seat toledo Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 8. Září 2013 Sdílet Odesláno 8. Září 2013 Teď ho dělám do Poseidona! :D Sání tam dám z 1,6 turbíny(abych měl víc místa okolo), a chlazený parohy budou posvařovaný z nerezu, Jestli bys chtěl, a úplně na to nespěchal, můžu nechat udělat dvoje, teď mi mladej dělá výkres na příruby, budou se pálit laserem. Mám už připravenou starou hlavu, na který se to bude svařovat přišroubovaný, aby se to nezkroutilo Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danykopy Odesláno 8. Září 2013 Autor Sdílet Odesláno 8. Září 2013 díky za nabídku, já si to vyrobím sám, protože to pro mě bude asi levnější, jde mi spíš o to, jak to má bejt....takže mě oprav, jestli se pletu....parohy je potřeba mít celé ponořené do vody, ta voda, tam je přivedená z nezávislého okruhu s odděleným vodním čerpadlem, voda je braná z řeky. na nejvyšším místě toho bazmeku, co bude okolo parohů má být díra v nejvyšším místě a z toho bude voda vytékat do výfukového potrubí ? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 8. Září 2013 Sdílet Odesláno 8. Září 2013 Záleží na tom, jestli budeš mít jedno, nebo dvouokruhové chlazení, to co jsi popsal je dvouokruh, jen voda z řeky napřed prochází výměníkem chlazení motoru. Pokud budeš mít jednookruh, tak voda z řeky do parohů, odtud předehřátá do motoru,a z motoru do výfukového potrubí, a pryč z kodi, ještě se v tomto případě dělá bypas s ventilem, abys ohřál motor. U VW motorů se to také dá řešit u termostatu, pokud zachováš oběhové čerpadlo. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danykopy Odesláno 9. Září 2013 Autor Sdílet Odesláno 9. Září 2013 A co je lepsi? Jedno, nebo dvou okruh? Jednookruh je tedy asi jednodussi, protoze by odpadl vymnenik a stacilo by jedno obehove cerpadlo. Taky tam nemusi byt fridex , ale dvouokruh bude asi setrnejsi k tomu motoru s tim, ze se da pouzit voda z chlazeni i na topeni....nebo rekni, co je lepsi a proc? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 9. Září 2013 Sdílet Odesláno 9. Září 2013 Jak píšeš oboje má výhody, i nevýhody, také záleží na jaké lodi to bude, samozřejmě že voda na topení se u dvouokruhu využít dá. V podstatě Ti také v tomto případě stačí na uzavřený okruh oběhové čerpadlo které je na motoru, a druhé na chlazení výměníku a výfuku. Měl jsem to takhle na Neptunu, a makalo to bez chyby . Poseidon bude asi taky dvouokruh, ale ještě jsem se nerozhodl úplně :rolleyes: Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danykopy Odesláno 9. Září 2013 Autor Sdílet Odesláno 9. Září 2013 Asi udelam dvouokruh, podle vseho, to takhle ma vetsina lodnich motoru, takze to asi bude lepsi.... jeste jsem se chtel zeptat ... to cerpadlo na ten druhy okruh, to se da koupit? Nebo se to musi nejak sbastlit? Diky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 9. Září 2013 Sdílet Odesláno 9. Září 2013 Dá se koupit, mechanický, nebo elektrický http://www.dc-pump.cz/ Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danykopy Odesláno 9. Září 2013 Autor Sdílet Odesláno 9. Září 2013 Hm, zajimave, to jsou poradny dardy za vrtulku v krabicce :-) a je docela zajimave, ze to cerpadlo bez elektromotoru stoji stejne jako s elektromotorem....to budu muset vyresit nejak levnejc, protoze by jen to cerpadylko stalo vic jak celej motor :-) a to by me stvalo uz jen z principu Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 9. Září 2013 Sdílet Odesláno 9. Září 2013 Chápu, taky to řeším jinak ,používám čerpadlo na dochlazování turba z VW, nebo Mercedesa (jsou shodné) http://www.starelode.cz/index.php/forum/18-motory-benzin/93-marinizace-a-opravy-motoru-wartburg-45-50-ps?start=12 je to to elektrické. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 10. Září 2013 Sdílet Odesláno 10. Září 2013 poku marinizuješ nějaký motor,musíš tam mit stejně specialní oběhové čerpadlo,doporučuji hnané od motoru,nikoliv elektrické-další věc,která se spíše porouchá! Potom je jedno zda uděláš 1 nebo 2 okruh!a pokud použiješ Z-nohu,která má již čerpadlo v sobě,použiješ dále oběhové čerpadlo na motoru pro 2 okruhový system.bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danykopy Odesláno 10. Září 2013 Autor Sdílet Odesláno 10. Září 2013 Oběhové čerpadlo jsem myslel, že ponechám to, co je standartně v motoru z výroby, tím bych hnal vnitřní uzavřený okruh chladící kapaliny, přez výmněník voda/voda a na chlazení svodů výfuku bych použil to oddělené čerpadlo, které bude nasávat vodu z řeky a vypouštět jí výfukem...taky se mi nelíbí aby tam byl elektromotor, takže bych raději přez řemenici... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 10. Září 2013 Sdílet Odesláno 10. Září 2013 Taky jsem nechal oběhový čerpadlo, a bez problémů a co tohle: http://www.ebay.de/itm/271273165448?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2648 čerpadlo je výborný, vyrábějí se doteď, ale nový je skoro za 200e Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 10. Září 2013 Sdílet Odesláno 10. Září 2013 pro danykopy- oběhové,původní čerpadlo musí být k oběhu nemrzky v uzavřeném okruhu,můžeš na to připojit o bojler/ a přídavné čerpadlo s impelerem nasává vodu z řeky /moře/ a jde nejdříve voda do chladiče serva,dále do motorového chladiče/výměníku/ a dále do dvojitých stěn výfukového potrubí,kde pod nejvyšší urovní je vstřikováno do jednoduchého výfuk,potrubí. tak to dodrž a bude to 100% správně chodit!! jen musíš zvolit dle potřebného uchlazení motoru /jeho výkonu/ správnou velikost té přídavné pumpy.Doporučuji zvolit standartní seewatrpumpu např.od Volva-penty. - i když je dražší ale máš jistotu ND a jistotu dlouhodobého chodu. Pumpu mohu dodat,to není problém.možná mám i 1 skladem,cena je někde kolem 10000,-s řemenicí na klínový řemen.bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danykopy Odesláno 10. Září 2013 Autor Sdílet Odesláno 10. Září 2013 chladiče serva?....to mít nebudu, servo tam mít nebudu. a díky za nabídku,ale deset tisíc se mi zdá za pumpu na vodu opravdu příliš Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 10. Září 2013 Sdílet Odesláno 10. Září 2013 Vem tu z Ebay, náhradní vrtulky se porád dělají, a nic jinýho se rozbít nemůže, na Warťasech to maká bez problémů už 40 let, a cena je nesrovnatelná, mám ji i v Poseidonovi, a nechám jí tam i na VW motor. Teď je tam LADA :D . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viita Odesláno 10. Září 2013 Sdílet Odesláno 10. Září 2013 (upraveno) Je to moc krásné, co tu vymyslite.Já VW marinoval a znovu bych do toho nešel.Nerez na vyfuk nebo vymenik.Ano, ale ve třídě odolnésolí, jinak na moře ee.čerpadlo jedině mechanický, já měl upravené z passata.Do tohohle se ale pustit znamená mít k dispozici soustruh, frezu, svareni atd. Protože to je vždy spousta predelavani a to se nedoplatis, Jak říkám, zkusil jsem, ale vůbec v dnešní době vím, že tudy cesta nevede, nevyplatí se to...Zlatý z-tko se všemi jeho problemama. Upraveno 10. Září 2013 uživatelem viita Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 10. Září 2013 Sdílet Odesláno 10. Září 2013 (upraveno) Hm, už marinizuju třetí, a nemám s tím problém, a soustružit a svářet si nechávám ( TYGem) je to levnější než si všechno pořizovat,a celá marinizace mne vyjde do 10 000,- když teda nepočítám svou práci. Upraveno 10. Září 2013 uživatelem maxik1958 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danykopy Odesláno 10. Září 2013 Autor Sdílet Odesláno 10. Září 2013 soustruh, frézku i svářečku mám, takže s tím problém nemám, na moře se taky nechystám, takže v tom taky problém nevidím.... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 10. Září 2013 Sdílet Odesláno 10. Září 2013 jen pro zajímavost-ta mnou nabízená seewater pumpa volvo-penta,má katalog.cenu ve švédsku 646,-eur.Já bohužel ty ceny netvořím!!bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danykopy Odesláno 10. Září 2013 Autor Sdílet Odesláno 10. Září 2013 no a to čerpadlo tam nabízené bych klidně koupil,ale bohužel nevládnu cizí řečí a dokonce i ten automatickej překladač, co mi přeložil celou webovou stránku mi někam zmizel, takže prostě nevím jak to koupit, navíc to asi bude aukce, takže se to asi ještě vyšplhá vejš ta cena, nemýlím li se... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danykopy Odesláno 10. Září 2013 Autor Sdílet Odesláno 10. Září 2013 Bootcentrum, já tě chápu,ale já to chápu,ale nepatřím k těm co můžou bezmyšlenkovitě vyhazovat prachy, ostatně, to bych asi nestavěl loď vlastními silami :-) takže hledám prostě levnější způsoby a věřím, že jsou.... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 11. Září 2013 Sdílet Odesláno 11. Září 2013 JJ, je to aukce jestli bys ho chtěl napiš mi max cenu co jsi ochoten dát,(poštovné je 5,90e) a já Ti to ohlídám. Pokud to Tvou cenu překročí, kupovat to nebudu.Většinou jdou tak kolem 40e, ale může být,že bude i za míň..... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se