Přejít na obsah
Plavidla.cz

stavba lodě s kajutou


silurus

Doporučené příspěvky

- od kompletní stavby jsem upustil, kupuji vrak železné lodě který budu rekonstruovat

- obšívka se tváří celkem zdravě

- máte někdo zkušenost s barvou hemerlite pod čarou ponoru?

- začínám s lodičkama, tak jsem vděčný za každou radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
Každý způsob jak dobře ošetřit podponor začíná jeho pokud možno dokonalým očištěním. Zmíněná "zázračná" barva na rez je dobrá možná tak na trubky v plotě. Hlavně je tvrdá a nepružná, takže se na lodním trupu brzy odloupe a plech pod ní stejně rezne. Protože minium bude už asi těžko k dostání, je nejtrvanlivější variantou pokovení zinkem nebo nějakou jeho směsí s hliníkem a dobrý nátěr. K mání je spousta kvalitních (někdy i dost drahých) barev jako Sigma nebo Hempel, které v patřičné variantě vydrží hodně i na nepozinkovaném povrchu. Trvanlivost barvy je nejvíce závislá na kvalitě očištění povrchu a dodržení technologického postupu. Přes vyšší pořizovací cenu se kvalitní barvy určitě vyplatí.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hammerite nabrat ani na trubky v plotě. Je to již spousta let co běžela reklama na tuto barvu a my v domění, že to je zázrak nakoupily opravdu velké množství této barvy na chalupu k natření trubek k plotu, okapů atd. Po dvou letech byla barva v prdeli!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zbytkovou sílu plechu lze zjistit i bez vrtání. Je k tomu zapotřebí ultrazvukový tlouštkoměr a šuplera. Vedle dolíku se ultrazvukem změří síla plechu a hloubka dolíku pak šuplerou. Pokud je ale víc po ruce svářečka než tlouštkoměr, je rychleším postupem vrtání. Taky je to názornější. člověk hned vidí, jak tenká vrstva železa je mezi uvnitř a venku. A abych nezapomněl, ke každému aparátu je potřeba někoho, kdo s ním umí pracovat.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-někde na tomto fóru jsem se dočet že osb desky jsou pro stavbu lodí naprosto nevhodné

-pokud budou použity do vnitřku ocelové lodě v ocelovékajutě kam se voda určitě nedostane snad to problém nebude, nebo máte nekdo jinou zkušenost?

-začínám s lodičkama a hned sem se pustil do takovéhle stavby, je to sice práce na dva roky, ale věrím že to bude krásná lodička

-jsem rád za každou radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
Doporučuji se podívat na tento odkaz: www.stavebnictvi3000.cz/clanky/osb-desky-zakladni-pojmy-a-caste-otazky/ . Je tam docela dobře pojednáno o druzích a stupni odolnosti OSB desek. U dřevovláknitých a dřevoštěpklových desek vždy záleží na pojivu z hlediska rozmočení a povrchové ochraně a napuštění dřeva z hlediska bobtnání. Pokud máte dost trpělivosti, lze i určitý druh dřevotřísky napustit horkou lněnou fermeží tak, že se ve vodě ani nehne. Je to ale náhražkové řešení, na trhu je dost kvalitních materiálů.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...
no jo, ale ocelová loď - hned mě napadají slova jako - tepelné můstky, rozdíl teplot, kondenzace vody = vlhko. Přežijou to ty usb desky? Kdysi jsem potřeboval taky desky co by vydželi na lodi, tak jsem si sehnal vodovzdornou překližku co se používá na stavbách do šaluňků při betonování
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po precteni clanku od ZLOBRa si nejsem zcela jistej. Zatim s tim nemam zadne zkusenosti, ale rikal kamos, ze ma ty osb desky doma na zahrade jako podlahu zahradniho domu. Tam je prakticky stale vlhko odspodu a samozrejme obcas i z vrchu. No a ze uz to ma par let a zatim stale drzej, tak asi jim ta voda zas tak moc nevadi. Ale uprime do lodi bych uz sel asi do neceho lepsiho. Te vodeodolne preklizce bych asi veril vic. Tu mam na vozejku, kterej uz mame takovejch minimalne 15 let, kazdou chvili stoji venku na desti a desky jsou stale jak nove. Teda skoro, no voda jim asi tolik nevadi jako treba ta sut co jsem tam obcas vozil :-) Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stando tak to je,pouze lepidlo,pokud nebudou OSB desky ve vodě,tak vlhko jim nevadí a v lodi zase žádné takové není,myslím v kajutě,aby mě zde někdo nenapadl že v pramici na dně vodu má.Co se týká Tomas80 tak i já mám s vozíkem takovouto zkušenost,nedávno jsem vytáhl šalovací desky z výkopu,po několika letech a téměř netknuté a to se tam střídalo - voda sucho.Rovněž bych se podíval ne umakart,dnes je přehršel všeliakých odstínů a mohlo by to být taky pěkný když máš strach z OSB desek,ale asi to vyjde dráž.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Silurus - mám plánky z Ameriky na docela pěknej hausbot pro závěsnej motor,zatím je nemám schválený a teď jsem z toho celkem paFFFFFFFF,od novýho roku zase novely!!!Může mi někdo vysvětlit//////Na rekreační plavidla stavěná pro vlastní potřebu se požadavek splnění podmínek na uvedení na trh Evropského společenství vztahuje pouze v případě,že takové plavidlo je uvedeno na trh dříve než 5 let od dokončení stavby.///tedy pokud schválím plánky tak musím do pěti let registrovat-postavit????pak dostanu certifikaci CE???????
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doba stavby lodě pro vlastní potřebu není nijak omezena. Výraz "Od dokončení stavby" je nutné si neplést s výrazem "od zahájení stavby". Loď se jen nesmí prodat, věnovat nebo dát k užívání (změna provozovatele) pět let od dokončení. Za datum dokončení se bude považovat datum první technické prohlídky. Pokud má loď změnit vlastníka nebo provozovatele dřív než pět let od dokončení, musí k ní být vystaveno prohlášení o shodě a musí být opatřena značkou CE. Značku CE a prohlášení o shodě připojuje k plavidlu výrobce, nikoli nějaký úřad nebo instituce. Větší problém bude asi s motorem, resp. s jeho cenou. Zetor nebo nějaký lehce jetý kousek z auta už použít nepůjde. Kdo hlasoval pro vstup do EU, ten ať si teď nestěžuje.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a já jsem nehlasoval tak si mohu stěžovat,mám tomu rozumět že pokud si dovezu lo´d z usa že pokud jí nepřihlásím do společenstva eu tak po pěti letech už jí mohu taky prodat či tam je to něco jiného.tam je totiž psáno že rekreační plavidlo dovezené ze země mimo eu výhradně pro vlastní potřebu se nepovažuje za plavidlo uvedené na trh eu do doby než poprvé změní vlastníka provozovatele.já to tedy chápu jako že si dovézt mohu,musím jezdit pod jinou vlajkou či přihlášení té či oné země a až mi skončí technická tak zase do země kde je lo´d evidována.tak to je dobrej guláš,holadský lodě např.roky třicet,čtyřicet jsou mnohdy v lepším stavu než lodě se slavným ce..
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovoz pro vlastní potřebu je něco jiného než stavba pro vlastní potřebu. Loď dovezenou z USA pro vlastní potřebu na SPS do rejstříku sice zapíšou ale prakticky už nikdy nebude možné ji v čechách převést na nového majitele. Navíc nebude možné použít původní motor bez CE, takže se dovoz z USA ve většině případů vůbec nevyplatí. Pokud jde o starší lodě z Holandska, ty se považují za lodě v provozu (v EU), takže zápis do českého rejstříku je pro ně s nadsázkou něco jako změna pobočky SPS. To znamená, že žádné CE není potřeba. Jen musíte doložit, že loď je z Holandska. Nejlepší způsob doložení země původu je buď původní osvědčení nebo kupní smlouva sepsaná u tamního notáře a přeložená soudním překladetelem do češtiny. Evropský systém prohlášení o shodě a značek CE pan leki (jako asi většina normálních lidí) zřejmě ne zcela pochopil, nicméně pokud jde o kvalitu lodí, jsem zhruba téhož názoru.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zlobr,ještě že jsi to dodal do závorky......to jako šprým-tak si myslím že toto povede k tomu aby se zde plavilo spousty lodí jenž budou registrované na jiné majitele,pochopitelně pokud se někomu vyplatí dovézt a kupovat nový motor z CE.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doba stavby lodě pro vlastní potřebu není nijak omezena. Výraz "Od dokončení stavby" je nutné si neplést s výrazem "od zahájení stavby". Loď se jen nesmí prodat, věnovat nebo dát k užívání (změna provozovatele) pět let od dokončení. Za datum dokončení se bude považovat datum první technické prohlídky. Pokud má loď změnit vlastníka nebo provozovatele dřív než pět let od dokončení, musí k ní být vystaveno prohlášení o shodě a musí být opatřena značkou CE. Značku CE a prohlášení o shodě připojuje k plavidlu výrobce, nikoli nějaký úřad nebo instituce. Větší problém bude asi s motorem, resp. s jeho cenou. Zetor nebo nějaký lehce jetý kousek z auta už použít nepůjde. Kdo hlasoval pro vstup do EU, ten ať si teď nestěžuje.

Zetor,myslím dělal lodní varianty,hlavně na vývoz,takže by použít šel,lepší se informovat na PS!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj!

Nové předpisy platné pro malá plavidla jsou naprosto šílené. Nemyslím si, že by za to mohla EU. Mám spíš pocit, že jsme opět papežtější než papež. Prostě další nesmysl jako je maximální stáří přívěsného motoru 25let. Zase si někdo bude na nás mazat kapsu. Mám devítimetrovou ocelovku s dieselmotorem. Koupil jsem ji přímo v Holandsku na inzerát. Tyto lodě nejsou v NL registrovány. Proto si nedovedu si představit, jak s vámi jde Holanďan k notáři a tam podepisuje kupní smouvu. To musel vymyslet fakt odborník. Na to, pro koho jsou tato nová pravidla výhodná, musí každý přijít sám. Pro lidi, kteří si nemohou dovolit koupit loď za 10milionů určitě ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

víš já ještě tak nějak ten motor chápu,i když jak už jsem tady psal tak to platí i pro motory-někdo ho má v lepším stavu někdy něž jiný rok starý,ale co nechápu jsou lodě.A i sdílím ten názor či doměnku že ten kdo to vymyslel je ,ale to patří na louku.Jo lobby je lobby...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sdílím taky ten názor,

ale jestli si pánové z Navy centra, Imramovský, Mašín a další myslí, že poběžíme k nim pro předražené lodě a motory, tak se hodně pletou.

Tedy já určitě ne. Po tomto kroku ztratím chuť k nim jít i pro příslušenství nebo olej do motoru. Raději si to koupím v sousední zemi.

Nějak mi to tady smrdí socializmem. Taky se nic nesmělo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rozhodně oni za to nemohou,to lobby je od výrobců a ta hnusná ochranářská politika evropské unie.do nedávna jsem dovážel z austrálie ,nedovedete si představit co se te´d děje s dovozem se zemí mimo eu. na druhé straně musím zase dát za pravdu že výrobky v naší zemi jsou předražené téměř ve všech odvětvích.před chvilkou jsem coural po zasilkovém kompasu a motor parsun 5 za 650 euro,tak se podívejte kolik u nás.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby to byla politika unie, tak by to bylo stejné i v okolních státech, a ono není !!!


u nás žádní výrobci lodí v podstatě nejsou, tak to loby je od dovozců a prodejců, a je to česká specialita

tak jako dovozci aut se snažili zablokovat dovoz ojetých aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...